Tour de France Scorito

1 2 ... 36 ... 283 284
ONCE

'@ vasnd

Hij hoeft t wit niet te winnen om punten te scoren, dat heeft ie vorig jaar ook niet gedaan namelijk. Maar lijkt me stug als meintjes niet bij de top 2 jongeren zit

ONCE

Ben op t moment erg aan het korten op AK team. 19m
had wel geld over om GvA te kopen dus daar gaat iets fout.

nasibal

Een voordeel wat Meintjes dan wel weer heeft, is dat hij een aantal jongens in de ploeg heeft die zomaar een vlucht kunnen afronden in de etappes dat je Meintjes logischerwijs sowieso wel opstelt. Over marginal gains gesproken.

had wel geld over om GvA te kopen dus daar gaat iets fout.

Spijker, kop. GvA weglaten levert dan op zichzelf echter weer te weinig poen op voor een goede investering.

Laatst gewijzigd
RubenVB

'@Nasibal ja, dan kan je dat niet omruilen voor elkaar haha.

Ik wil niet alle opties hier op tafel leggen. Mensen moeten het ook zelf uitzoeken, maar er zijn opties die even duur of zelfs goedkoper zijn dan Roglic die ook goed kunnen tijdrijden, heuvels aan kunnen en sommige daarvan zelfs het hooggebergte. ;-)

nasibal

maar er zijn opties die even duur of zelfs goedkoper zijn dan Roglic die ook goed kunnen tijdrijden, heuvels aan kunnen en sommige daarvan zelfs het hooggebergte. ;-)

En al die opties zou je ook zomaar eens helemaal niet terug kunnen zien in de uitslag ;) Izagirre en T Martin zijn nog het overwegen waard, maar die 500k gaat geen potten breken vervolgens. Komt toch M weer bovendrijven ;)

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

'@ONCE mijn klassementsteam is ook 19 mil waard, 6 man. Heb nu 6 klassementsmannen 3 Klimmers 1 aanvaller 1 Tijdrijder en 9 sprinters. Misschien dat ik toch een 7e klassementsrenner neem ten koste van een klimmer. Degenkolb evt. vervangen voor EBH.

Pantano

Zoals al vaker is benoemd is dit echt een tour voor sprinters, dus steek daar je meeste geld in! Ik heb zelf maar 6 klassementsrijders, waarvan 4 hele goede.

Er zijn maar 3 ritten waar de klassementsrenners bergop eindigen en dan moet je nog maar hopen dat er geen vluchters voor blijven.

Rawolf

In mijn ogen Roglic altijd mee want als Dennis geen tour rijd wat zeer waarschijnlijk is. Dan heb je in de eerste tijdrit 50% kans dat Roglic m wint en 50% Tony Martin.

Dan kan je 2 dingen doen: of ze allebei meenemen of 1.

Ik zou altijd voor Roglic kiezen want hij kan langer in de gele trui blijven, kan etappe 5 misschien wel aan. En aan Roglic heb je buiten de tijdritten ook nog wat, aan Martin niet.

Papa Bart

Nou vooruit, toch Sagan maar in mijn team :-), wat een onvoorstelbare overmacht vandaag weer...

flashke

'@random wielerliefhebber
Roglic kan die trui nooit houden in etappe 5. En dan nog, wat heeft hij in godsnaam aan die trui? Als je 9 sprinters hebt, denk ik wel dat je ervan mag verwachten dat ze telkens top 16 rijden. (misschien doen ze het niet, maar je verwacht het wel). Groen is hij meteen kwijt, want in de tijdrit valt niet veel te rapen, bollen zijn er niet, wit kan hij niet pakken, en teampunten voor een overwinning voor Groenewegen in de eerste dagen lijkt toch onwaarschijnlijk. Dan haal je in rit 2, 3 en 4 telkens tien gratis punten op. Dertig in totaal, op zich heel mooi, maar iedere dag dat je hem opstelt, blijft een ander op het strafbankje. Daarom komt Roglic er bij mij niet in, topfavoriet voor geel of niet. Ik zou niet weten wanneer ik hem buiten de tijdritten moet opstellen.

jp.vanoosterhout

er zijn enkele bergetappe's die eindigen met een afdaling,ken je roglic zijn daalkwaliteit...neem van mij aan hij wint buiten de tijdritten nog wel een etappe !!
je kan roglic dus ook in zo'n etappe opstellen !

achtpuntzes

wie hellep me bij me toerpoeltje?

achtpuntzes

hellep

ConINGtador

Net Aru in mijn teampje gefietst. Is ten koste gegaan van Meintjes en I. Izagirre. Vraag me eerlijk gezegd af of dat vooruitgang of achteruitgang betekent. Aru was in de Dauphine wel echt heel sterk. En kan mooie streeken uithalen samen met Fuglsang.

Vind Boasson Hagen vs McLay wel een interessante kwestie voor 1.5 miljoen. Puur kijkend naar de sprintetappes (punchetappes kan Hagen mogelijk ook nog paar puntjes sprokkelen, maar daar heb ik andere mannen voor). Indien Cavendish inderdaad slecht is - en zo ziet het er nu wel naar uit - zou Hagen wel eens de Stuyven van deze Tour kunnen worden. McLay misschien de veiligere keuze, aangezien hij sowieso uitgespeeld zal worden in de sprints. Vorig jaar uitstekend in de Tour, maar dit wielerjaar nog niet zo overtuigend.

jort101

'@Coningtador
Je haalt me de woorden uit de mond :p Ik ben groot fan van EBH en dit jaar hebben ik EINDELIJK de kans om én hem in het het team te fietsen en wellicht veel punten te gaan halen met hem. Het blijft natuurlijk een gok om mclay te wisselen met EBH. Want zoals je al zegt, mclay is al vrij zeker van z'n punten en Hagen toch nog niet. ;)

Koenniiee

Zo, toeval. Ik stond zojuist voor precies dezelfde keuze: Mclay v EBH. Ook ik ga voor EBH!

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

ok, dank u.

1. Boasson Hagen.

nu heb ik er nog maar een, wie nog meer?

HELLUP!

nasibal

Wat ik dan weer een interessante Mclay discussie vind is Mclay vs Demare.

@8.6

Op tijd aan de borrel begonnen vandaag? ;)

Laatst gewijzigd
Jori

Voor het eerst in de tour is Demare de nummer 1 voor FDJ. Daar verwacht ik dus nog wel wat van.
McLay vind ik hele leuke sprinter(heeft paar mooie slalom sprints gereden en houdt ook niet in) maar rijdt het hele seizoen ver onder niveau...

Overigens zie ik nog geen echte sprinterskoopjes, maar zijn we ook nog wel ver voor de tour. Bouhanni kan bijv nog een hand breken, het vertrouwen in Kristoff worden opgezegd, Naesen kan nog eventjes op een terrasje roepen dat hij de puntentrui toch wel pakt etc. Zelfs EBH is nog redelijk onduidelijk gezien er nog geen duidelijkheid is omtrent Cav

Laatst gewijzigd
Koenniiee

Dan zou ik toch voor Démare gaan. Geen topvorm, maar wel beter dan McClay. En zoals Jori zegt, sprinter nummer 1 dit jaar voor FDJ. Ik houd het bij 'zekerheidjes' als Matthews, Kittel, Cav, EBH en Démare. Ik verwacht toch ook wel wat van Swift dit jaar. Al geef ik nu al teveel namen prijs. Heb in elk geval mijn 'Majka van Tour 2016' gevonden! ;)

Laatst gewijzigd
joern00

Heb daarnet in de Route du Sud wel een goede teamgenoot van Froome bezig gezien. S. Henao lijkt mij in de Sky trein de laatste man te gaan worden bergop en dat kan van hem een interessant renner maken. Hij zal er, als laatste man, in de (weinige) bergetappes toch wel een paar keer bij zijn om zo nog een top 20 notering te kunnen behalen en kan via Froome nog teampunten binnenrijven ook.
Is 1M goedkoper dan Thomas en heeft van het begin van het seizoen toegewerkt naar deze TdF, in tegenstelling tot Thomas en Landa die hun focus na de al dan niet mislukte Giro hebben moeten verleggen. Ook ten opzichte van een Poels lijkt hij mij een veiligere investering.

Zal wel minder kans maken op een topnotering in de 2 TT in vergelijking met Thomas. Dat dan weer wel.

Wielrennertje

Altijd vrij irritant als mensen allemaal beweringen plaatsen met 100 uitroeptekens... Echt niet iedereen gaat nu opeens jouw meningen en verwachtingen aannemen hoor.
@joerno Inderdaad, vaak pakken sommige skyrijders nog aardig wat punten ook al zijn ze knecht. Gewoon omdat ze er als een van de laatsten in de groep der favorieten blijven. Vorig jaar had Thomas bijvoorbeeld meer dan 200 punten dacht ik, het is alleen gokken wie de laatste man gaat zijn. Diegene zou best wel het overwegen waard kunnen zijn voor mij.

Laatst gewijzigd
Koenniiee

Alsof dat het doel is als iemand een uitroepteken plaatst. De een praat straattaal of Bels en de ander plaatst een x een uitroepteken. Oei-oei

vasnd

Sow iemand voelt zich aangesproken ;).

Wielrennertje

'@koenniiee Had het niet tegen jou ;) Ging over iemand die stellig beweerde dat Roglic 'Ook een nog een andere etappe dan de twee tijdritten gaat winnen!!'

1 2 ... 36 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.