Tour de France Scorito

1 2 ... 37 ... 283 284
fedjo97

Het verschil moet gemaakt worden met de zogenoemde 'dark horses'
Hoeveel van deze 'dark horses' nemen jullie mee?

Koenniiee

'@vasnd - Haha, Jup,. Ik weet van mijzelf dat ik wel eens eindig met zo'n ding. Soort van gewenning, denk ik. Dus ik dacht dat het op mij sloeg ja! ;)

@Wielrennertje - Fair enough! Ben het wel met je eens als het meerdere tekens achter elkaar betreft, ja.

Matti

'@fedjo97: 4 stuks

Laatst gewijzigd
Malathion

Bouhanni. Nacer Bouhanni. Ik denk erover om een gedicht over je te schrijven.

Rawolf

Iedereen zit de zeuren dat er geen sprinter koopjes zijn... Waren die er vorig jaar vantevoren wel dan? Je moet gewoon goed zoeken, ik denk dat er dit jaar juist heel veel zijn.

Zabel
Naesen
Felline
Guardini
Etc.

Alleen wie van de "koopjes" gaan ook koopjes blijken

nasibal

Ik zie helemaal geen discussie russen Demare en McLay. De eerste is stuk duurder, klasse beter en gezegend met sterkere ploeg.

De twee nog op scorito bekende resultaten van Demare:
Giro 2016: 130 punten
Tour 2015: 100 punten

Mclay vorig jaar tour: 156 punten.

Ja, de ene is op papier inderdaad een klasse beter en gezegend met een sterkere ploeg. Daarnaast is hij, zoals je al zegt, een stukje duurder. Twee keer zo duur om precies te zijn, maar qua punten benadert hij die verdubbeling in de verste verte niet. Hij scoort zelfs tot 2 keer toe slechter. Ter vergelijking:

Kristoff tour 2016: 316 punten
Greipel tour 2016 280 punten
Matthews tour 2016: 326 punten
Cavendish, tour 2015(!): 194 punten. 2016 waren dat er 354. Ga je er tussenin zitten kom je op ongeveer 275.
Coquard 2016: 162 punten. Ook niet voldoende voor 2,5 miljoen en dit jaar al helemaal geen zekerheid, maar nog steeds meer dan Demare.
Degenkolb 2016 (net terug van blessure): 148 punten. In 2015: 262 punten.

Het lijkt alsof een gangbaar puntenaantal voor een sprinter in de prijsklasse 'Demare' (prijzen van dit jaar gerekend) ruimgezegd ergens tussen de 250 en 300 punten ligt. Met uitschieters naar boven. Maclay lijkt aan die eis te voldoen, met de helft van de punten voor helft van de prijs. Natuurlijk zijn er mitsen en maren en contexten en nog te komen onvoorspelbaarheden. Ook zijn er voor bovenstaande namen vast ook tegenvallende resultaten te vinden. Het verschil is echter dat er voor Demare daarentegen géén positieve resultaten te vinden zijn in welke grote ronde dan ook.

Om zijn 3 miljoen waard te zijn t.o.v. Mclay moet Demare het significant beter doen dan afgelopen jaren. Twee keer beter om precies te zijn. Zelfs dan hoeft Mclay het slechts net zo goed te doen als vorig jaar (wat leuk was, mogelijk zelfs nog iets beter dan verwacht, maar verre van 'bijzonder' ) én je bespaarde anderhalf miljoen moet 150 punten opleveren. Dat tweede is geen zekerheidje, maar een twee keer zo goed presterende Demare is dat evenmin.

Dat alles lijkt het me JUIST een interessante discussie maken.

Laatst gewijzigd
vasnd

'@nasi: De Giro vorig jaar heeft hij niet uitgereden en in 2015 was hij 23 lentes jong.
Appels/peren. Wat kostte hij in die Giro trouwens?
Coquard, om maar wat te noemen, verwacht ik dit jaar niet veel van.

Laatst gewijzigd
Imbatido

Ik zit vooral in mijn maag met de moeilijkheid van rit 3. Dat is een rit waarin ik misschien wel 15 renners op zou kunnen stellen. Ik vraag me dan ook af of het wel zinvol is om eigenlijk speciaal daarvoor renners als Gilbert/Ulissi/Felline/Van Avermaet/Kwiatkowski mee te nemen. Probleem is ook dat al die ploegen een beetje een dubbele agenda hebben met Daniel Martin, Swift, Degenkolb/Contador, Porte en Froome, dus is het maar de vraag welke kaart er wordt gespeeld. Voor Rodez geldt eigenlijk hetzelfde. Mocht de lastigheid meevallen dan kunnen veel sprinters ook gewoon meedoen als Demare/Kristoff/Coquard/Bouhanni, mocht het toch lastig zijn dan moeten Froome en Porte er in. En dan heb je nog de geletruidrager. Het zou nogal vervelend zijn als ik pakweg Ulissi zou nemen, dat hij vervolgens niet meedoet, en een sprinter op de bank ineens dikke punten scoort.

joern00

'@Tompot
Die moest natuurlijk ook wel bij Ellisonde blijven op die laatste klim. Zijn reactie na de meet deed wel vermoeden dat hij beter kon en toch op zen minst de groep D. Moreno kon volgen.

nasibal

Demare is dit jaar goed

Dat riepen we vorig jaar ook na z'n winst in San Remo, remember? Ja, hij haalt nu prima resultaten in meerder koersen, maar we hebben het nog steeds over 2x zo goed moeten gaan presteren. Niet over een 'beetje meer'

MClay verre van

Dit statement klopt en is belangrijk, maar reed Bennet niet net zo dramatisch in aanloop naar de Giro? Vooruit, Kittel en Sagan waren daar niet aanwezig, maar Gaviria, Ewan en Greipel zijn toch ook wel serieuze tegenstanders.

Kijk even naar MCLay dit seizoen. Enige reden om hem te selecteren is tour vorig jaar. Dat is ook zijn enige resultaat in grote ronde

Tevens ook z'n enige grote ronde die hij ooit gereden heeft. Je kan dus net zo makkelijk zeggen dat hij het tegendeel ook nog niet bewezen heeft. Wat óók geld voor onze Fransman, maar dan precies andersom. Demare heeft een stuk meer resultaten, en allemaal bewijzen ze stuk voor stuk dat ook Demare in grote rondes geen puntenpakker is. In ieder geval niet t.o.v. het budget waar hij nu voor ingeschaald is. Waarom zou hij het 2x zo goed gaan doen? Ik zeg het nog maar eens; Twee keer. Twee. En zelfs dan, als Mclay slechts zijn kunstje herhaalt, zijn ze precies hetzelfde waard. Gegeven uiteraard dat je de bespaarde anderhalf miljoen juist weet te investeren.

@nasi: De Giro vorig jaar heeft hij niet uitgereden en in 2015 was hij 23 lentes jong.

De contexten waar ik het over had. Na het uitvallen van Demare zijn er nog 3 etappes naar sprinters gegaan. Daar had hij dan toch alle 3 de keren top 3 moeten sprinten om puntsgewijs te bewijzen 3 miljoen waard te kunnen zijn. Wat betreft leeftijd heb je een punt. Nog steeds zie ik niet in waarom hij nu hij 2 jaar ouders is, ook zo maar 2x zoveel punten zou behalen.

Wat kostte hij in die Giro trouwens?

Uit mn hoofd 2 miljoen. Voor mij echter niet zo relevant, mij gaat het er om of hij heeft laten zien die 3 miljoen potentieel waard te kunnen zijn.

Meningen over Coquard en Degenkolb deel ik overigens. Toch hebben zij in het verleden al wél laten zien hun prijs waard te kunnen zijn. Degenkolb wat meer dan Coquard, maar toch. Demare niet.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Bennett had dit jaar al oa een etappe in Parijs-Nice gewonnen. McLay rijdt dit jaar gewoon veel minder dan vorig jaar in de aanloop naar de Tour, "slechts" zijn kunstje herhalen lijkt me een lastig verhaal... Demare rijdt daarentegen het meest constante jaar uit zijn loopbaan tot nog toe en is geen enkele keer verslagen door iemand die meedoet in de Tour tijdens de Dauphiné, dat is gewoon straf. Dit lijkt me echt zijn jaar te kunnen worden.

Pantani 1

Als iemand een poule zoekt waarbij je geen rekening hoeft te houden met waardes van de renners...stuur maar een berichtje en je ontvangt alle informatie over deze Tour de France Poule...

nasibal

'@David,

Voila, zeker een valide verhaal. Eigenlijk kan je het volgende concluderen:

Demare: Heeft in het verleden niets bewezen, maar zou op basis van zijn seizoen nu wel eens kunnen gaan 'verrassen'
Mclay: Heeft het wel bewezen, maar zou op basis van zijn seizoen wel eens tegen kunnen gaan vallen.

Dit pleit natuurlijk wel voor Demare ipv Mclay, maar houdt nog geen rekening met de factor 'anderhalf miljoen'. Stel Mclay haalt nog maar twee derde van z;n punten en Demare doet er juist een derde bovenop. Gaat die anderhalf miljoen meer of minder op kunnen leveren? Op basis van de puntenaantallen zouden we het hebben over 160 voor Demare en 100 voor Mclay. Laten we dat nog eens even rekken van 60 naar 100 punten wegens meer sprintkansen en voor 'the sake of the argument'. Gaat anderhalf miljoen je 100 punten op kunnen leveren ergens anders in je selectie?

Maargoed, misschien wordt Mclay wel de savitsky van deze Tour en Demare de Cavendish. Dat is óók niet ondenkbaar. Daarnaast zou een bollentrui voor Pinot en een eventuele eindstand in het groenetrui klassement ook nog wel wat punten boven water brengen. Maar toch jongens, zomaar van tafel vegen als discussie onderwerp lijkt me wat naief ;)

Ach, wie weet ruil ik Greipel wel om voor Demare en Mclay voor Swift. Heb ik weer geld om Castroviejo te ruilen voor Roglic, welke ik beiden niet wil. Ondertussen wel én Bardet én Kittel in mn team. Het kan verkeren.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Swift lijkt zich juist meer toe te leggen op klimmen. Zou me niets verbazen als hij zich niet mengt in de vlakke sprints.
Zou Guardini dan mogen?

Martinoboy

https://le10sport.com/cyclisme/tour-de-france/cyclisme-tour-de-france-quand-valverde-annonce-la-couleur-pour-quintana-317272

Valverde toch als helper..?

nasibal

'@Ab

Het zou me daarentegen net zo min verrassen als hij 6 keer in de vlucht van de dag zit. Inclusief prima eindschot ;)

Laatst gewijzigd
nathancouw

Valverde zegt wel meer.. Maar hij staat er toch elke keer weer! Groenewegen super goed in ZLM en zeker in mijn team. Gat lekker scoren en is nog 'goedkoop' ook..

Zadelpen

Heb eindelijk een ploeg waar bij alle types etappes 9 topkandidaten aan de start staan. Op de tijdritten na. Daar heb ik er maar 6 of zo.

Beetje gesneden in mijn ak ploeg, met pijn in mijn hart. Maar je moet toch je keuzes maken.

Mardai

Nou zadelpen laat ons niet langer in spanning!

Kom op met die namen🙈

GaitBeel

Welke renners zien jullie voor de bolletjestrui strijden?
Pinot? Chaves als vrijbuiter?Pantano, Rolland, Gesink, Majka of De Gendt?
Of weer een van de klassementsmannen, zoals in 2015 en de jaren daarvoor?

fietsumerin

Ik zoek nog een klassementsrenner voor 1.5mil
Twijfel erg tussen fuglsang izagirre en talansky!
Alle 3 erg twijfeltjes

Ornor

Ik twijfel op 1000:

Gilbert of de Gendt?

Mardai

Cort krijgt zeker een plaatsje in mijn team!

Malathion

De discussie over Demare en McLay is interessant. En als Nasibal met cijfers uit het verleden begint te smijten dan is het verleidelijk om daarin mee te gaan. Ik zie niemand daar dan ook iets tegen in brengen en de discussie wordt dan gevoerd over de statistieken van dit jaar, of de mannen in vorm zijn ja of nee.

Maar wat belangrijk is en niet meegenomen wordt is hoe die cijfers van vorige jaren tot stand gekomen zijn. Is dat in rondes waarin er 6 massasprints waren? Of ook de 9 zoals mogelijk in deze Tour?
En hoe zag het sprintersveld eruit? Vorig jaar was dat aardig gelijk aan dat van nu in de Tour, dus dat maakt de prestaties van McLay des te knapper. Maar in de Giro was het spintersveld dit jaar veel minder sterk. Dat weegt mee, lijkt me.

Overigens: waar vind ik puntenaantallen van renners van vorige jaren?

nasibal

'@Malathion

Als je in de keuzelijst (dus niet je selectie zelf) van scorito op de renner klikt, staan in 1 van de vakjes zijn punten in voorgaande grote rondes. Ik geloof alleen van de 2 meest recente.

Wat je zegt is interessant. Je zou eens moeten kijken hoeveel 'punten per sprintetappe' alle namen hebben gehaald om de vergelijking verder uit te diepen. Als Demare wél op het juiste niveau zou presteren zou dit puntenaantal 2x zo hoog moeten zijn als bij de andere namen.

@Tompot
Maar waar houdt dat verleden op? Speculeren op het voorseizoen is net zo goed jezelf baseren op het verleden. Een recenter verleden ja, maar tegelijk qua andere aspecten een stuk minder vergelijkbaar verleden dan eerdere grote rondes. Het is makkelijk om te roepen dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst, maar waar wil je het dan op baseren? Bij wie mag het wel, en wie niet? Welk verleden is wél toegestaan en welk verleden niet? Daar lijkt, ook in jouw redenaties geen lijn in te zitten. Als je de poule puur op gevoel wil invullen kan je beter je vriendin het laten doen ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 37 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.