Tour de France Scorito

1 2 ... 44 ... 283 284
Starlynk

'@icon: dan doen de bookies het goed :) Wat ze waarschijnlijk echt denken zit daar iets onder bij de favorieten (Sagan en Kittel) en er flink onder bij de rest. No way dat ze echt denken dat Groenewegen meer dan 5% kans heeft om groen te winnen. Dat zal vrij dicht bij de 0% liggen.

Starlynk

'@Wceendt Ok vooruit, ik heb Ulissi er bij gezet ;) Maar ik denk niet dat ie er bij mij inkomt.. Op de HC bergen komt hij toch vaak te kort (zelfs op op papier mindere vluchters) en er zijn toch redelijk wat etappes die potentieel voor de vluchters zijn, waar een HC berg inzit tegen het einde van de etappe.

madeks

'@Starlynk
Welke vluchters schat jij hoger in dan Ulissi in de bergen?

TimvdZ78

Kreuziger leverde vorig jaar een hoop punten op. Die ploeg is nu wel een beetje een vrijbuiters ploeg met Chaves die terugkomt van een blessure en Simon de mindere van de broertjes Yates. Plus ik denk dat Meintjes meer kans maakt op het wit.

madeks

'@TimvdZ78
Ik denk dat het de bedoeling is dat Yates volop voor het klassement gaat, en daar heeft hij ondersteuning voor nodig. Chaves zal aanvallen dus moet er een klimmer voor Yates knechten. Daarnaast zijn de resultaten van Kreuziger dit jaar echt niet goed.

Starlynk

'@madeks: Als ik al zou weten wie de succesvolle vluchters en bollentrui kandidaten zijn, dan zou ik er snel geld op inzetten :) Er zal sowieso minmaal een Belg bij zitten (De Gendt, Pauwels, Wellens, GVA, Gilbert), maar ook grote kans dat er een klassementsman doorheen zakt in etappe 5 die vervolgens gaat aanvallen. Ik heb alleen (misschien onterecht) niet heel veel vertrouwen in Ulissi op dit moment omdat ik hem een paar keer heb zien lossen bij mindere mannen in het hooggebergte. Daarnaast zie ik gewoon niet veel Ulissi aankomsten. Etappe 3 is een mooie etappe en 13/14/15 zijn ook interessant, maar daar zal ie niet alle drie meezitten. Maar misschien vergis ik me en rijdt ie straks gewoon 5 etappes top 10 en is ie zijn geld gewoon hartstikke waard :)

Mardai

Puntenstelling:

GVA + Bouhanni

of

Ullisi + Greipel

Wat denken de helden van dit forum?

De bavariaan

Ullisi-bouhanni- nog een willekeurige 1 miljoen. Vluchter, greg is 2 mil en ik denk dat ullisi + een uran of Wellens ofso meer oplevert.

Let wel op, ik val onder de amateurtjes hier op het forum.

LeoR 16

Teamoverzicht:
Klassementsrenner 7 € 23.000.000
Klimmer 2 € 1.750.000
Tijdrijder 1 € 1.500.000
Aanvaller 2 € 2.000.000
Sprinter 6 € 21.500.000
Knecht 2 € 1.250.000

janstof

Wat denken jullie van D.Navarro?

Ik hoor weinig mensen zijn naam noemen!
dat is iemand die maar 750k is. afgelopen jaar 4x in de top 10 geraakt en uiteindelijk 160 punten bij elkaar gehaald! toch redelijk voor iemand van 750K!
Zal Navarro niet gewoon weer lekker gaan aanvallen, paar keer bij de top 10 komen en net uiteindelijk tussen de 10-20 van het AK komen?
mijn aanvallers zijn tot nu toe Wellens, D. Navarro, Pinot (bolletjestrui).

Monsalve

Cort Nielsen kan ook weer van de lijstjes af, voor zover hij erop stond. Geeft aan de Tour zeker niet te gaan doen en zich vol op Vuelta te focussen.

Starlynk

'@janstof: Navarro de aanvaller is interessant. Navarro de aanklamper die 15e wordt in het algemeen klassement (aka Monfort-modus), levert echt helemaal niks op. Is dus even afwachten wat ie van plan is ;) Zijn rijden in de Dauphiné was nog niet heel bemoedigend....

Treenert

Gerucht wordt steeds hardnekkiger dat Degenkolb de lead out gaat zijn voor Felline.
Weet iemand iets meer?

Poeksel

Heb je een bron of post je bewust misleidende berichten?

Starlynk

'@Treenert: gerucht op een terrasje in Leuven ofzo? :p

WCEendT

Degenkolb sprint aantrekken voor Felline, right.

Jori

Dat is complete onzin. Wel liet Degenkolb zich eerder ontvallen dat op de tour alle ballen op Contador zouden gaan inclusief hij. Al zou dit direct aan de selectie te zien zijn (bijv geen De Kort), dus misschien ook wel tactisch spelletje dat ze altijd claimen dat ze niet hoeven te rijden, omdat Contador toch allang de boot heeft gemist ;)

Edit: dat was dit bericht: http://www.cyclingnews.com/news/degenkolb-i-want-a-tour-de-france-stage-but-well-all-work-for-contador/

Laatst gewijzigd
Jelmerbelkin

Klassementsrenner 7 € 23.500.000
Klimmer 2 € 1.750.000
Tijdrijder 1 € 750.000
Aanvaller 2 € 2.000.000
Sprinter 8 € 23.000.000

Mijn team staat eindelijk. Enige twijfel is Talansky of Izagirre. Heb nu Izagirre erin staan, maar dat zal nog wel vaak veranderen...

jp.vanoosterhout

jaja en sagan gaat de sprint aantrekken voor selig
en kittel gaat de sprint aantrekken voor trentin
en cavendish gaat de sprint aantrekken voor hagen
en greipel gaat de sprint aantrekken voor gallopin haha.

Rawolf

Wat denken jullie van fuglsang? Heb hem er na goede dauphine en door sterk Astana gelijk ingezet maar begin nu toch te twijfelen. Met izagirre en Talansky heb je 2 andere klassements opties voor anderhalf miljoen die een betere tijdrit hebben

nasibal

Interessante discussie over Ulissi.

Het mooie van vluchters is dat ze niet hoeven te winnen om hun geld waard te zijn, maar vooral zo vaak mogelijk mee moeten zitten in de juiste vlucht. Iemand die 3 keer zesde wordt haalt nog steeds slechts 10 etappepunten minder dan iemand die 2x eerste wordt. Team en truipunten valt uiteraard weinig over te zeggen. Dat door slechts 1 keer meer mee te zitten, maar wel slechtere uitslagen te rijden.

Wat dat betreft geef ik er dus niet zoveel om of Ulissi uiteindelijk gelost wordt door z'n vluchtmakkers en relatief anoniem naar die 6 plaats ploetert. Waar ik meer om geef is het feit dat Ulissi het ongeveer 83 keer gaat proberen deze Giro. Daarbij zal Ulissi, stel dat hij met de nummers 6,7 en 8 uit koers samen aan de meet komt ALTIJD 6e worden. Uran, Wellens en Roland ook?

Laatst gewijzigd
sprintgeit

'@Randomwielerliefhebber
Bedenk hoeveel punten je voor Izagirre en Talansky verwacht in de tijdritten. Izagirre schat ik zelf op een echt vlak parcours bij de beste 15 in, en bij een heuvelachtig parcours bij de beste 5. Laten we zeggen dat dat zo'n 50 punten zijn bij elkaar voor de etappes. Talansky zal het nog iets minder doen mijns inziens. Toegegeven, het kan meevallen. Ik ben redelijk conservatief mbt tijdritten.

De vraag is, maakt Fuglsang dit goed in de daguitslagen? Veel kansen zijn er niet, maar echt veel te verliezen heeft hij ook niet. Het kan best eens de taktiek gaan worden van Astana om Fuglsang te laten aanvallen om daarmee andere favorieten onder druk te zetten. Het is maar net hoeveel kansen je toedicht aan het succesvol zijn van die taktiek. Het makkelijkste is het dus om de tijdritpunten in te schatten en vervolgens te bepalen of je Fuglsang echt zoveel beter/aanvallender acht dan Izagirre en Talansky.

Starlynk

'@nasibal: klopt wat je zegt als je er van uit gaat dat iedereen uit de kopgroep de klassementsmannen voorblijft en de vraag is ook in hoeverre Ulissi het interessant vindt om 6e te worden als hij gelost is of dat hij denkt "morgen weer een kans, ik zet 'm op cruise control". Wat dat betreft zijn de mannen die voor de bollen gaan interessanter, want die gaan niet laten lopen als er nog kans is om punten te pakken.

Ik ben heel benieuwd hoe Ulissi het gaat aanvliegen overigens. Hij moet het normaal gesproken toch hebben van die etappes met een rits 2e en 3e categorie bergjes, bij de favorieten blijven en dan op het einde knallen, maar in de Tour zijn die etappes toch een stuk spaarzamer dan in de Giro.

lars91

Yates er al 6x ingehad, maar ook weer 6x uitgehaald. Te duur

Laatst gewijzigd
Monsalve

'@nasibal Deze Giro?

1 2 ... 44 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.