Tour de France Scorito

1 2 ... 45 ... 283 284
nasibal

'@Starlynk

Met "de juiste vlucht" bedoelde ik precies waar jij nu op hamert. Had ik iets duidelijker in kunnen zijn inderdaad. Vluchters die alsnog ingelopen worden heb je niet aan.

jort101

Als Ulissi er goed voor staat voor de bollen, laat hij dat echt niet lopen.. Ik noem ulissi dus ook een kandidaat voor de bollen. Al denk ik dat Atapuma de bolletjestrui binnen moet halen voor UAE.

Laatst gewijzigd
Icon

Ullisi = illusie

Alluminatie confirmed....

nasibal

'@Monsalve

Jup, is Italiaans voor "ronde". Niet dat het ib deze context relevant is, maar ik toon graag mijn welbespraaktheid.

denise

ik denk eraan om de 2 beste tijdrijders te nemen : Martin en Roglic. Het zal een tweestrijd worden. De rest is te zwak volgens mij.

ploep

Simon het mindere broertje van Adam.. right. Hoop dat veel mensen dit lezen en hem niet nemen :)

jelle013

Ik weet niet wat verstandig is, ik lees dat veel mensen voor 'zekerheidjes' gaan en Chaves hierdoor afschrijven. Maar is het juist niet heel slim, en natuurlijk een tikje risicovol om een vrijbuiter (die van het hele peloton één van het sterkste klimt) mee te nemen?
Je krijgt immers veel punten per dag etappe, en niet voor het AK.

Daarnaast snap ik ook niet dat er zoveel mensen 'azen' op teampuntjes, uiteindelijk moet je volgens mij een gebalanceerd team hebben dat elke etappe goede resultaten boekt. Leuk dat je bijv. een Hagen mee kan nemen voor teampuntjes/ of een Gilbert, maar als ze uiteindelijk zelf geen resultaten boeken had je voor die 1 miljoen een andere keuze kunnen maken.. Mijn mening blijft erbij, dat wil je hoog eindigen in het Scorito Klassement, je wel een risicotje moet nemen. Gelukkig staat niet alles vooraf vast, en maken de onduidelijkheden, de vorm van de dag, de verrassingen en de dark horses het juist heel leuk en spannend om met een poul mee te doen.

Daarnaast ben ik wel benieuwd, in hoeverre de kartrekkers van dit forum al eens hoog geëindigd zijn in het algemeen klassement van Scorito. Zal ik zelf, als bescheiden speler en wielerkenner (ik volg eigenlijk alleen maar de grote klassiekers, en de 3 grote rondes) mijn bescheiden stats maar even delen:

Giro 2017 89.8%
Giro 2016 93.7%

Tour 2016 85.8%
Tour 2015 94.6$

Vuelta 2016 99.3%

Mardai

Jongens jullie kunnen stoppen.

Ik heb namelijk zojuist het winnende team samengesteld! Helaas mensjes volgend jaar beter!

Platwalsers

Goed zo Mardai, ik hoef niet elk jaar een fiets te winnen

Pantano

Ik neig toch nog steeds naar 8 sprinttoppers en maar 3 klassementstoppers, aangevuld met mannen van 1,5 en 2 miljoen die daar net onder zitten. Maar 3 ritten bergop aankomst en dus weinig kansen voor de klassementsmannen om punten te pakken. Denk dat veel bergetappes (met afdaling) zich lenen voor aanvallers. De vraag blijft dan altijd of ze het redden.

Je mist op deze manier alleen de punten voor het eindklassement, maar je hebt wss wel de top-5 van de groene trui in je team.

Primavoormij

'@pantano

Zo heb ik mijn team op dit moment ook ingericht. Ik heb zelfs maar 2 klassementstoppers, maar twijfel wel om hier Aru nog aan toe te voegen

ONCE

'@ Jelle013

Zoals vaker gezegd die teampunten zijn een extra, een renner moet ten eerste zelf punten kunnen halen,maar wel belangrijk omdat je aan een budget gebonden bent.
Als jij je sprintteam goed kan opvullen met iemand die team/trui punten pakt scheelt het je een sprinter en lever je maar weinig punten in. Je kunt een c sprinter kopen voor 1m die rond plek 15 sprint maar dan koop ik liever een Gilbert die daarnaast in zijn etappes zelf punten kan scoren

Matt89

'@ jelle013

Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar want onbewust (of bewust) neem je toch wat mee met betrekking tot je eigen keuzes. Mooie scores trouwens!:)
Ik heb het ook voor mezelf opgezocht uit pure nieuwsgierigheid. Mijn doel is altijd om bij de beste 1% te komen en ik zie dat ik de afgelopen drie edities bijna mijn doel had bereikt:)

Giro 2017 98,1%
Giro 2016 98,8%
Giro 2015 (vakantie)

Tour 2016 98,5%
Tour 2015 96,1%

Vuelta 2016 (vakantie)
Vuelta 2015 97,4%

Laatst gewijzigd
droomteam

Hoe komen sommigen er bij dat Simon Yates miinder is dan Adam Yates Simon 1186 Adam 1125 Dennis start niet in de Tour Vuelta .
En Punten Fuglsang die haalt hij ook wel in det tijdrit

ONCE

Ja pcs ranking. Kunnen we ook appels en peren vergelijken. In het hooggebergte is Adam beter dan Simon ja.
Wel mooi verhaal voor de rest, kom je van het terras?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Adam is meer een aanklamper en doet het altijd beter in het klassement. Yates valt vaak heel vroeg aan, vaak te vroeg.

jort101

Zag zojuist een foto op Instagram van Poels samen met Thomas. Er stond bij #TDF #Stage12. Dus waarschijnlijk gaat Woutje naar de Tour.

nasibal

Froome is in paniek na de Dauphine, dus hartsvriendinnetje Wout moet en zal mee. Kapotte knie of niet. "Voor in de kleedkamer" zullen we maar zeggen. Lekker Thomas Dekkeren.

Laatst gewijzigd
ONCE

http://www.cyclingnews.com/news/poels-upbeat-about-securing-a-place-in-team-skys-tour-de-france-squad/

Rawolf

Teveel nasi gegeten?

De bavariaan

Alberto gaat deze zomer nog een keer laten zien wie de baas is, froome wordt helemaal niks.

tvm

Ik weet dat het al voorbij is gekomen, maar de vraag die bij mij maar blijt hangen is:
Hoe liggen de verhoudingen binnen DD?
Een (enigszins) goede Cavendish zal natuurlijk als sprinter uitgespeeld worden. Maar wat gaat Hagen in dat geval doen? Is hij de lead-out? Of mag hij apart meesprinten? Dat is mijn eerste vraag.
De twee vraag is natuurlijk: hoe groot achten jullie de kans dat Cavendish fit genoeg is om in de massasprints minimaal top 7 te sprinten?

Tourminator

'@Matt89
Dat zijn verdienstelijke scores. Begon zelf ook nieuwsgierig te worden wat mijn eigen resultaten ook alweer waren. Ik probeer altijd bij de beste 5% te komen. Bij de Vuelta besteed ik altijd maar een fractie van de tijd aan de voorbereiding qua invulling in vergelijking met Tour en Giro. Mijn beste resultaat is de Giro 2015 met een 24e plaats.

Tour 2016 96,4%
Tour 2015 96,2%

Giro 2016 92,2%
Giro 2015 99,8%

Vuelta 2016 88,4%
Vuelta 2015 89,7%

janstof

Ik hoor veel mensen zeggen dat ze geen Yates en Meintjes meenemen. Dit zijn wat mij betreft toch de 2 man die uit gaan maken wie de witte trui pakt. Daarbij wordt gezegd dat Meintjes weinig punten binnen haalt, toch heeft hij de tour 2016 266 punten behaald, en volgens mij zijn daarvan weinig teampunten! dat is toch een prima aantal voor de prijs van 2 miljoen?

bamibal

'@tvm

Als Cavendish meegaat, dan geloof ik er niet echt in, althans, niet voor de eerste week/1,5 week. Ik za hem niet in mijn team opnemen. Wel zal ik in dat geva; EBH uít mijn ploeg halen, want we kennen Cav allemaal: een winnaar, een drammer. Die gaat eisen dat EBH voor hem rijdt, en dat gaat punten schelen waarvan ik zeker ben dat hij ze zonder Cav gaat halen. Sterker: zonder Cavendish gaat Boasson de hele tour voor eigen punten en gewin rijden. Hij kan veel, zoals iedereen weet. Voor Scorito is het maw beter als ze Cavendish aan het verstand peuteren dat hij met de Vuelta een ideale voorbereiding heeft op dat sprintersparcours in Bergen later dit jaar.

1 2 ... 45 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.