Tour de France Scorito

1 2 ... 46 ... 283 284
WCEendT

'@Bamibal
Eens! :P

Zeer productieve bijdrage van mij hé :).

EBH een toprenner, maar met Cav in het team gaat hij niet in mijn poule zitten.

ONCE

Als het een olympisch jaar was geweest had ik Cavendish zonder twijfel opgenomen in deze situatie. Met hulp van de Britse Wielerbond is ie dan vast ineens in "top shape" Nu is het de vraag of ze nog een setje extra wielen voor hem over hebben...

Laatst gewijzigd
bamibal

Dat WK in Bergen is overigens best een stiekeme scherprechter dit jaar. Sprintfeest in de wegrit, en een soort uber-wk-tijdrijden daarvoor. Daarom heeft Dennis denk ik nooit naar de Tour gewild. Ik vond zijn opmerkingen van vandaag wat vaag. De vraag is nu: ga ik alsnog Kung opnemen? Ik 'gok' voorlopig op T Martin, maar dat is omdat ik zeer koppig ben. Want ik heb eigenlijk geen idee wat ik daarna met Der Tony moet.

Als ik de meest waarschijnlijke geletruidragers op een rij zet tot en met de eerste rustdag dan kom ik op: T Martin/Kung/Sagan/Roglic en/of Porte en eventueel Kittel, Valverde, Gilbert of zelfs D Martin als het allemaal meezit met tijdritresultaat en bonificaties. De vraag is: wat zijn de meest wijze koppels om hier maximum punten uit te halen? Kung verliest zijn wit na Planche de Belle Filles (misschien al na rit drie?), maar samen met Porte sleept hij veel punten weg, denk ik. Gaat Roglic het geel kunnen pakken op Planche? Als het lang op slot blijft, zie ik hem wel aanklampen bij de eersten. Moet een mens dan Bennett gaan toevoegen aan de mix? Als ie dan beter tegen het uur heeft gereden dan Porte, dan heeft ie geel. Verder is de tandem Majka/Meintjes me weer gek aan het maken. Had ze er net beide met een glimlach uitgezet. Om maar te zeggen: het schaven is een eindfase aan het naderen.

Laatst gewijzigd
vasnd

Toch ook om over na te denken: DD doet het dit jaar slecht. Een paar mooie ritten in de grote TdF zou ze weer een jaartje langer mee kunnen laten gaan.. Think about it.

bamibal

'@vasnd - het is nog niet super om over naar huis te schrijven, maar Fraile een rit in de Giro, EBH die alles wint in thuisland en mss in de Tour een rit pakt, plus Cavendish herboren straks in de Vuelta - ik denk niet dat ze bij DD al aan het panikeren zijn geslaan.

WCEendT

'@Bamibal
Ze staan veruit laatste hé.

Pietje Precies

'@Starlynk, eens, maar dat sterkt mijn verhaal enkel. Alle quoteringen zijn een X % te laag. Quotering Sagan zou bijvoorbeeld 1.66 ipv 1.61 moeten zijn. Dan ga je van zo'n 62 naar zo'n 60% kans op de groene trui.

Imbatido

Hoeveel punten denken jullie dat Kittel en Valverde gaan halen?

jort101

Valverde 16 en Kittel 25.

nasibal

Harde of zachte punten, wit of bruin?

sprintgeit

7 sprinters plus 2 keer QS plus een dark horse van 500k of toch voor 8 kanonnen en besparen op de mannen die vermoedelijk ergens tussen 3 en 7 in het AK gaan eindigen.. blijft toch lastig.

Met de eerste optie houd ik ruimte over om te schuiven, wat ik dan ook constant aan het doen ben :P. Meintjes, Bardet, Aru het is me een beetje om het even, maar die miljoen extra krijg ik ook niet echt gespendeerd als ik voor 7 sprinters ga..

Imbatido

'@nasibal: Hoeveel punten je inschat in een realistisch scenario. Welke terminologie je daarvoor hanteert weet ik niet precies met zekere/onzekere punten etc.

PuritoPurito

Ben benieuw naar jullie mening over de volgende renners:

S. Yates, Izagirre, Roglic, Ulissi, Chaves, De Gendt, Gilbert, Gesink.

Welke vier renners zullen volgens jullie vermoedelijk het vaakst in de top 20 van het dagklassement eindigen? (puur benieuwd naar inschatting van het aantal hoge klasseringen, niet naar de kwaliteit/prijs verhouding oid).

Ik denk zelf;

S. Yates
Izagirre
Chaves
Roglic

Jullie?

Laatst gewijzigd
vasnd

'@imbatido
Lekker dan, iemand anders het werk laten doen. Luie zak. Je bent je naam niet waardig haha.

Laatst gewijzigd
vasnd

'@purito
Lopez iig niet, die rijdt niet mee.

Imbatido

'@vasnd: Ik heb zelf van veel renners een inschatting gemaakt, maar was benieuwd naar 'jullie' inschatting. Jammer dat je dan alleen maar onzin antwoorden krijgt. Degenen die hier met constructieve antwoorden komen zijn op een hand te tellen.

Laatst gewijzigd
PuritoPurito

'@vasnd
Is waar ook, was me even ontschoten. Ik ben nog niet fris genoeg na de Dauphine denk ik ;)

nasibal

Gesink als aanvaller geloof ik niet zo in. Ja zo heeft hij een prachtige vuelta etappe gewonnen, maar toch. Ik geloof graag dat als hij meezit hij (bij een bergop aankomst!) prima kan winnen, maar dat meezitten heb ik zo mijn twijfels over. Het is toch altijd een volgende en aanklampende renner geweest, zijn dat nou de renners die opeens een neusje voor juiste ontsnappingen hebben?

ONCE

en Gesink in vorm is natuurlijk een meer dan prima renner die dan best een potje kan breken. Probleem is dat ik zn voorbereiding nou ook niet zo overtuigend vind. Zon rondje als ToC was natuurlijk wel teleurstellend

vasnd

'@imbatido
Het is tweerichtingsverkeer. Deel je mening en wij delen die van ons (een beetje).

Gesink kan aardig aankomen in een groepje toch?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Imbatido, super interessante, maar ook super lastig te beantwoorden vraag...

Echter wel noodzakelijk om écht te kunnen bepalen hoeveel budget je voor sprinters en hoeveel budget je voor GC vrij moet maken. Voor onderlinge verschil tussen hetzelfde type renners natuurlijk niet nodig.

Ik twijfel nog of ik echt wil ga proberen die punten uit te rekenen, denk op gevoel ook een eind te kunnen komen.

Qua Scorito resultaten was 2016 mijn beste jaar:
Tour 2015: 99.1%
Tour 2016: 98.7%

Vuelta 2015: 94.4%
Vuelta 2016: 99.4%

Giro 2015: 97.6%
Giro 2016: 98.3%
Giro 2017: 84.1% :(

Klassiekerspel 2017: 94.1%

Topcoach 2017: 100% :)

De tennis-opzet van Scorito en Match Duel en EK/WK bij voetbal spreken me niet echt aan. Allen helaas zonder budget --> hoog geluksgehalte.

Laatst gewijzigd
Colbrolli

zien jullie mannen als arndt, zabel, cimolai, ... hetzelfde doen als richeze in de giro namelijk als leadout nog mooi id top 20 belanden?

elstupidoloco

Wanneer een etappe vanuit het begin meteen bergop loopt zie ik Gesink wel in de kopgroep zitten, puur op zijn klimcapaciteiten. Uit m'n hoofd zijn dat er ook weer niet zoveel. Met een vlakkere aanloop gaat hij denk ik veel moeite krijgen met het kiezen van de juiste vlucht

ONCE

jente

Richeze moest het vooral van de teampunten hebben van Jungels en Gaviria wat hem zo aantrekkelijk maakte, de rest was nog eens bonus . Er zullen vast wel lead outs zo her en der top 20 belanden maar of het t waard is is een 2e. Ik denk het niet, veel teampunten zullen het ook wel niet worden bij de door jouw genoemde mannen
Als je mazzel hebt valt de kopman uit en neemt de lead out de sprints op zich. Maarja gok maar eens :D

Laatst gewijzigd
snoek1974

Dus als je maar 500 over voor de 20ste renner zou je Zabel kunnen nemen voor de 9de positie in de poule in de hoop dat ze hem uitspelen als Kristoff niet fit blijkt te zijn .

1 2 ... 46 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.