'@Jente
Dat is een grote gok, ze zullen vast wel een paar keer top 20 eindigen maar of het echt te moeite is betwijfel ik. Mocht je er een mee willen nemen zou ik voor Zabel gaan. Bij hem heb ik het gevoel dat hij vaak nog in de buurt finishend van Kristoff.
Daarnaast is het vergelijken van het aantal punten van Richeze in de giro met de door jouw genoemde namen niet echt realistisch aangezien er in de tour veel meer sprinters meedoen voor de winst. In de giro had Richeze concurrentie van een mannetje of 5 waardoor hij soms gemakkelijk top 15 kon rijden, in de tour zullen Zabel, Cimolai en Arndt eerst de sprint moeten aantrekken en dan vervolgens nog finishen terwijl er een man of 15 zich vol op de sprint kunnen richten.
De teampunten waren in de Giro erg lekker, maar dat kwam doordat Quick Step 2/3 truien had en ook nog etappes won. Dat zie ik hier niet gebeuren (er is een kans in etappe 2 dat Kittel de etappe, groen en geel pakt, maar het geel zal hij in etappe 3 al weer kwijt zijn).
Twijfelpunten blijven hier EBH, Felline, Kwiatkowski, Ulissi, Gilbert tov alternatieven als McLay, Fuglsang, Izagirre, Talansky, Uran, Gesink, Atapuma, Bennet (dus meer op de heuvels/allrounders, of juist extremer kiezen voor pure sprint/klimmers).
In totaal 5M beschikbaar voor 4 van deze renners en heb veel van de combinaties al gehad :)
Heb nu 7 klassementsmannen, 2 klimmers, 8 sprinters, 2 tijdrijders en 1 aanvaller.
Oh, wat betreft mijn geloofwaardigheid: die is behoorlijk gezakt sinds 2015 door te wilde gokken.
Klassiekerspel 2017 96,1%
Giro 2017 65,3%
Giro 2016 98,6%
Giro 2015 97,4%
Tour 2016 97,6%
Tour 2015 100%
Vuelta 2016 73,5%
Vuelta 2015 96,8%
Op dit moment heb ik zowel Kittel als Valverde niet in m'n team. Wat een ruimte qua budget meteen! Kan best zijn dat ik ze (of een van de twee) er weer in fiets, maar ben eerlijk gezegd erg tevreden zo. Hier en daar een gokje is natuurlijk noodzakelijk voor winst. ;) Ik speel sinds vorig jaar serieus mee, de jaren daarvoor koos ik een team dat bestond uit renners die ik vooral leuk vond. Dat is ook goed te zien in m'n statistieken, zo blijkt.
2014
Tour - 89,8%
Vuelta - 51,5%
2015
Giro - 17,5% (HOE DAN?)
Tour - 89,6%
Vuelta - 66,5 %
2016
Giro - 91,4%
Tour - 98,5%
Vuelta - 100% (winnaar WF-poule)
2017
Giro - 88,9%
Tour - Spannooooooond!
'@WCEendt: klopt, dat vond ik eigenlijk ook. Maar ik had 1.5M over voor een sprinter en zag EBH al weer moeten rijden voor een mislukte sprint van Cavendish.. en de goedkopere alternatieven zijn bijna allemaal ook 2e man in de ploeg en normaal gesproken geen top-15-man.
Heb nu EBH weer ingewisseld voor Felline. Als die voor groen gaat, is het een leuke keuze voor de sprintploeg. Zo niet, gaat Buchmann, D. Martin of de gele trui drager de 9e plek opvullen.
'@WCEendt: EBH is ook nog zeker niet van mijn shortlist af. Wellicht zet ik hem er nog in voor Colbrelli, die er nu in staat puur om het feit dat hij beweert voor groen te willen gaan (maar hoe realistisch is dat).
De andere sprinters die ik heb schat ik toch wel hoger in, al kan EBH ook leuke punten scoren in de eerste tijdrit.
'@Pantano
Zoals ik zei: je moet een risicootje durven nemen. Hoe goed Valverde ook is, ik vind hem behoorlijk aan de dure kant. Kan me niet herinneren dat hij ooit zo duur is geweest. Vorig jaar eindigde hij maar net in de top-10 van meeste puntenpakkers en ik zie niet in hoe hij zich bij dit parcours flink gaat verbeteren. Kittel is meer een onderbuikgevoel. Vind hem daarnaast niet overtuigend dit seizoen. Kan best dat hij straks vijf keer de bloemen in ontvangst mag nemen, maar uiteraard heb ik een (mede door het weglaten van Kittel) heel stevig sprintteam staan. Hopelijk stevig genoeg om de punten die ik mis door het weglaten van hem op te vangen. Ik doe hoe dan ook mee. ;)
Het probleem met renners als Valverde en Kittel weglaten is dat je dat geld goed moet investeren in 3 of 4 andere renners. En zoveel zekerheidjes zijn er niet ( heb er 5 in mijn selectie waarvan deze 2 ook onderdeel van zijn)
Heb Valverde 1x niet geselecteerd dat gaat me niet weer gebeuren :P Het moet een keer afgelopen zijn met de beste man maar nog niks wijst erop :P
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.