Tour de France Scorito

1 2 ... 48 ... 283 284
Imbatido

Ik denk dat McLay zijn bedrag zeker wel waard is als je zijn uitslagen van vorig jaar vertaalt naar 8 of 9 sprintritten. Zijn uitslagen in de voorbereiding zijn misschien niet perfect uit, maar in de Tour kan alles ineens anders zijn.

Patrijs

'@vasnd

Bij een vergelijking met vorig jaar is het inderdaad niet helemaal fair om alleen naar het puntenaantal te kijken dat hij verzamelde in de Tour. Onder andere de rest van het seizoen speelt natuurlijk mee. Maar dan nog: 4,5 miljoen vind ik echt te veel centen. Ook gezien het parcours, waarin hij eigenlijk maar een keer de uitgesproken favoriet is en in die rit ook nog een behoorlijk wat concurrentie heeft.

fedjo97

zou het raar zijn om Kittel én Greipel mee te nemen?

ONCE

Ik vind Bardet voor 3,5m niet zon zekerheidje als vorig jaar, neit dat ie niet goed is maar de kansen zijn denk ik beperkt. Punchetappes gaat ie niet vooraan rijden. TT gaat ie geen top 20 rijden terwijl je vorig jaar nog een berg TT had waar ie een mooie 4e plek pakt en de bergetappes die tussen AK mannen gaan zijn ook op paar vingers te tellen. Valverde heeft nog als voordeel dat je hem als kopman kan uitspelen terwijl je Bardet heel makkelijk gaat passeren

Laatst gewijzigd
vasnd

'@partijs
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik hem zonder probleem zo even kies dit jaar. Met 4,5M kun je 2x veel potentie kopen, maar als dit ok-ish AK mannen zijn met mindere finish&daalkwaliteiten dan opa piti himself dan wordt het al weer makkelijker te verkopen aan jezelf.

WCEendT

'@Vasnd Patrijs

Eerlijk gezegd weet ik gewoon niet wat ik met mijn geld moet doen als ik Valverde niet neem, Bardet wil ik niet, voor Yates en Aru heb ik al plek, Valverde zie ik gewoon geen directe vervangers voor.

vasnd

Nog zo'n vervelend puntje: Contador rijdt regelmatig een dijk van een tijdrit voor z'n spillebeentjes. Power zit dus wel snor. Als ie niet tegen de grond kwakt en z'n ploeg zit lekker in elkaar (gemiep met Oleg lag 'm niet zo in zn straatje volgens mij) dan kan het best nog wat grinta-dans-harken worden.

Laatst gewijzigd
Patrijs

'@WCEendT

Je zou bijvoorbeeld je sprint- of klimteam in de breedte sterker kunnen maken. Of - hoe gek het ook klinkt - meer zekerheid voor het klassement inbouwen. Ik kan natuurlijk niet inschatten waar je eventueel versterking kan gebruiken en welke renners je wel en niet wilt.

WCEendT

'@Patrijs
Valverde zou ik alleen weglaten als ik Bardet, Greipel, Quintana of Contador wel zou willen, maar allen wil ik niet.

Patrijs

'@wceendt

Juist, dan zou ik 'm misschien ook wel in m'n team houden. Bij mij springt Bardet in ieder geval in het gat dat Valverde achterlaat, verder een klimplekje wat opgewaardeerd. Quintana, Contador en Greipel komen er bij mij ook niet in.

WCEendT

Valverde verkies ik boven Bardet mede doordat Valverde beter lijkt te tijdrijden en rijden in algemeen dan ooit.

Klote scorito onderhoud :P

garbalawal

Hier ook geen Quintana en Greipel. Wel Valverde en Bardet.
Ik moet zeggen dat ik nu ook stevig begin te twijfelen over McLay. Wat voor hem spreekt, is dat hij geen concurrentie uit zijn eigen team heeft. Dat geldt voor enkele andere goedkope opties wel. Ik zou Bardet kunnen inwisselen voor Aru om Colbrelli mogelijk te maken. Tegelijkertijd verwacht ik Colbrelli zelden in de top 5, terwijl ik Bardet meer punten binnen zie harken dan Aru.
Tony Martin eruit halen en wisselen voor Felline, Castroviejo of Kiryienka is ook nog een optie. Zeker omdat ik voldoende andere tijdritopties heb. Dan maak ik ook ruimte vrij voor Colbrelli in plaats van McLay.
Tot slot is de wissel McLay tegenover EBH een optie. Wanneer Cavendish afzegt, wordt de keuze voor me gemaakt. Nu blijf ik over bovenstaande twijfelen.

Phoenix0000

Als er minder etappes zijn voor de klassementsmannen dan zou je zeggen dat eindklassement zwaarder gaat wegen daar.
Raar dan dat er toch veel mensen zijn die Quinty niet selecteren. Geen echt lekkere scorito-renner, dat geef ik toe, maar pleit dit niet voor hem?

WCEendT

'@Phoenix
Zie Quintana geen 400 punten opleveren en daarnaast heeft hij geen kopman status dat hem aantrekkelijker maakt want op papier zou ik altijd Froome of Porte en zelfs Valverde boven Quintana verkiezen als kopman voor berg etappe's.

Phoenix0000

Al die klassementsmannen gaan die 100p per miljoen niet halen op dit parcours lijkt me. Misschien is dat wel niet realistisch en moet je van je sprinters meer dan 100 per miljoen verwachten.

Rawolf

Ik heb geen Valverde, te weinig ritten waar hij zich kan uitleven naar mijn idee. En er zijn genoeg andere punchers aanwezig. Het moet toch een keer ophouden?

Horner was 41 of 42 toen die de Vuelta won... We zitten nog wel even met Valverde opgescheept. Ik gun Daniel Martin om te winnen op de muur van huy, moet die niet eerder met pensioen gaan.

jort101

Quintana vind ik gewoon veel te duur nadat hij de Giro al heeft gereden.. Als hij een miljoentje goedkoper zou zijn zou ik hem wellicht een kans geven. Maar dit jaar geen Nairo in mijn selectie. Voor een miljoen goedkoper heb je al een Aru, die denk ik meer punten opleverd dan Quintana.. Maarrrrr zoals al vaker gezegd, je moet gokjes nemen als je wilt winnen ;)

En nog even over valverde, Je bent gek als je dit beest niet neemt. Gegarandeerd punten in bijna elke etappe.

Poeksel

Ook even mijn resultaten opgezocht. 1 keer goed, 2 keer slecht, 6 keer redelijk.

Giro 2015: 83.2%
Giro 2016: 96.5%
Giro 2017: 99.8%

Tour 2014: 97.5%
Tour 2015: 92.2%
Tour 2016: 94.6%

Vuelta 2014: 98.3%
Vuelta 2015: 98.6%
Vuelta 2016: 86.6%

Valverde zal overigens wel punten halen, maar ik denk dat hij zich niet heel erg op het klassement richt, omdat de Vuelta zijn doel is.

tvm

Ik wist niet dat mensen zo ijdel zijn dat ze hun scores op dit forum delen.

Matti

Je kunt er ook voor kiezen om geen van beide Movistar mannen te nemen. Quintana gaat waarschijnlijk wel goed rijden, maar hoeveel zekerheid geeft hij je na al een Giro te hebben gereden? Valverde sprint altijd mee voor de ereplaatsen, maar levert hij ook genoeg punten op in de eindstand?

Als ik die 2 weglaat kan ik mijn sprintersteam rond maken en heb ik nog geld over voor bijv. een Bardet.

barry24

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum en ben het hier al vaak met mensen eens en oneens geweest. Een aantal pagina's gelezen las ik in dit topic dat mensen vonden dat men teveel budget kreeg voor hun scorito poule. Er werd, dacht ik, ook gesuggereerd een subpoule aan te maken waarin men met een beperkter budget zou werken. Nu dacht ik daarin eens de daad bij het woord te voegen en een dergelijke subpoule aan te maken. Dan rest alleen de vraag wat dit nieuwe budget dan zou moeten worden. Dit wil ik over laten aan de eerstvolgenden die gaan reageren: jullie krijgen de keuze uit a) 30, b) 35 en c) 40 miljoen. De keuze die woensdagavond de meeste stemmen heeft gekregen zal ik voor alle duidelijkheid verwerken in de naam van de nog aan te maken subpoule.
Laat dus even weten of dit idee je aanstaat en met welk budget je graag zou willen werken.

fietsumerin

Demare / Meintjes
Of
Mcclau/ Badret

Mijn gevoek zegt de demare optie wegens het parcour dit jaar.

aardappeljager

'@barry Ik wil wel aan een gereduceerd budget poultje meedoen.

Is het mogelijk om 2 accounts te maken bij scorito? Wil natuurlijk ook mijn vrienden subleague winnen

Edit: dan moet ik wel even aangeven welk budget natuurlijk. Laten we dan echt voor de uitdaging gaan en de optie van 30 miljoen uitproberen

Laatst gewijzigd
vasnd

2 accounts zou ik niet aanraden. Stel je komt met je serieuze account hoog in een van de grote subpools dan gaat er wel een sessie/ip filtertje overheen gok ik zomaar. Meerdere accounts is bij dit soort spellen uit den boze.

Laatst gewijzigd
barry24

'@aardappeljager en vasnd. Ik was zelf ook van plan hier een tweede account voor aan te maken. Mocht je bang zijn voor een sessie/ip scan dan kan je dit account altijd managen via een proxyserver(veranderd het ip-adres) vanaf een tweede browser/incognito venster(maakt een nieuwe sessie aan).
Persoonlijk ben ik er zelf niet zo bang voor dat ik daadwerkelijk de eerste plaats ga halen en zo'n scan bij mij nodig zal zijn, maargoed je zult net zien dat wanneer je die instelling hebt...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 48 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.