Tour de France Scorito

1 2 ... 56 ... 283 284
zomaareens

zijn er renners die naast colbrelli(al dan niet reeel;) uitgesproken ambitie hebben voor groen? zijn daar berichten van?

Shimmy88

Ik heb nog 4.250.000 over voor 2 sprinters
Wil dus een 750k sprinter uit de 2e lijn en
Cav-greipel-kristoff

Van alle 3 is iets te zeggen, ik vind greipel geen toffe sprinter (laat lopen wanneer hij niet kan winnen) dus neem hem liever niet, kristoff stelt altijd teleur wanneer ik hem selecteer en cav was vorig jaar mijn grote afwezige. Cav heeft nu mijm voorkeur, maar ik twijfel enorm. Iemand een doorslagevende pro of con?

Lancearmstronghero

'@jsprunk Valverde was top dit voorjaar en gaat ook genoeg punten pakken, maar zie jij hem als serieuze uitdager van froome en consorten?

ONCE

Boeit toch niet of ie de tour kan winnen maar of ie meer punten dan Porte kan halen aangezien je ze in dezelfde etappes opstelt.
Een valverde die 5e wordt in Ak kan alsnog meer punten halen dan Porte die bijvoorbeeld 2e wordt. Andersom zie ik dat niet gebeuren

Laatst gewijzigd
jsprunk

Op basis van de Dauphine niet, op basis van de rest van het voorjaar wel.
Het parcours is niet heel zwaar en zijn tijdrit en afdaling lopen prima. Daarnaast kan hij bonificaties pakken als ze samen aan de streep komen.
Als Froome er een keer een beetje doorheen zakt, zie ik hem wel als kanshebber, ja.

Chaba

'@Shimmy88

Keuze ligt vooral aan jezelf. Ik heb zelf mijn keuze gemaakt maar er zijn voor- en nadelen voor alle drie.

- Cavendish: net terug van een slepende ziekte en toont wel enige vorm in Slovenië waar hij in de laatste rit 2de wordt na Sam Bennett. Echter het gebrek aan een goede voorbereiding kan hem zeker opbreken als je dag na dag moet rijden. En Slovenië is geen Tour waar je tegen alle topsprinters rijdt en waar alle camera's op hem gericht zullen staan. Wat zeker effect gaat hebben als het niet loopt.
- Greipel: Heeft afgelopen week een klein virusje opgelopen (maagproblemen) wat zijn voorbereiding in de war kan gooien ook al zeggen ze bij Lotte van niet. Nog niet heel veel overwinningen die jaar maar in de Giro laten zien dat hij gewoon nog super snel is. Hij heeft wel moeite positie te behouden als zijn trein ontspoort en wil nog weleens laten lopen dan. In afgelopen Giro en Tour gewoon goed gepresteerd.
- Kristoff: Beetje rumoer binnen Katusha. Zijn Noorse ploeggenoten gaat niet mee naar de Tour. Vooral over Morkov is hij teleurgesteld. Wel iemand die altijd mee sprint voor een mooie ereplaats waardoor hij redelijke stabiele punten pakker is gebleken muv 2015 (uit mijn hoofd). Winnen blijkt de laatste tijd wel wat moeilijker te zijn tegen de toppers.

Laatst gewijzigd
Pantano

Froome en Porte neem je beiden, risico uitsluiten dat je de gele trui drager niet in je team hebt. Valverde kan je voor 4,5 miljoen vervangen door andere goedkopere renners. Tip van Pantano, doe er verder mee wat je wil ;)

zomaareens

'@shimmy 88
Als Cav start is ie de beste optie...maar of ie uitrijdt? Pfeiffer zal weinig doen met zn max snelheid..maar het staartje van pfeiffer is altijd zo vervelend dat ik me afvraag of ie m dan uitrijdt of na de eerste bergetappes toedeloe zegt. Dat laten lopen van greipel als ie niet kan winnen heb ik me meermaals in verslikt.. zoveel vlakke kansen denk ik niet dat ie veel laat lopen zeker niet als groen in zicht is.. Kristoff...tja.. mij stelt ie nooit teleur..haalt altijd mee punten dan ik verwacht..heeft een goede lead-out mee dit jaar, maar 10 keer 6e is ook veel punten he..

Als tegenvraag: Hoe zie jij bouhanni en degenkolb t.o.v. deze drie mannen m.b.t. punten?

Laatst gewijzigd
Shimmy88

'@chaba thx voor die uitleg!

@zomaareens degenkobl is mijn favo sprinter maar neem hem voor het eerst niet mee, hij is op het vlakke niet snel genoeg en bij lastige aankomsten moet ie tegen sagan matthews colbrelli. Zie ik hem ook niet winnen, vind ik voor 3mil te duur :(
Bouhanni is qua snelheid denk ik samen met kittel de snelste, ik denk dat wanneer hij zich een beetje normaal kan gedragen, hij het goed gaat doen.

Laatst gewijzigd
Rebellin

'@Charlie33 Dat is echt een belachelijk idee met die Fortuneo's. Sepulveda kan inderdaad wel de bergtrui winnen, maar McLay gaat never nooit die groene trui winnen!

Ab Normaal

'@zomaarineens
Waar heeft Colbrelli dat gezegd? Heb je een bron? Ik denk niet dat het reëel is, maar als hij dat echt van plan is moet hij in alle vlakke sprints ook meesprinten. En als ie dat doet en steeds 8e wordt is ie zijn punten zekere waard.
matthews heeft in het begin aangegeven ook echt voor het groen te gaan, al denk ik dat dit gezien het parcours ook niet realistisch is.

@jsprunk
Valverde heeft de Dauphiné anders gereden. Ging niet voor het klassement en heeft zichzelf een paar keer goed getest en vervolgens laten lopen.
Vind ik niet echt een goede graadmeter.
Bovendien is Valverde bij uitstek de renner die een heel seizoen in vorm kan zijn.
Als er iets is waar ik níet over twijfel dan is het Valverde wel.

zomaareens

Ab Normaal..ik heb geen link, maar in een interview na de dauphine..
de motivatie om voor elke plaats te sprinten is idd een gevolg, onafhankelijk van het feit dat ik m ook kansloos acht voor groen wordt het dan een aantrekkelijke renner.

Daarom ook mn wedervraag..naast matthews en deze jongeman...nog meer mensen die het hebben aangegeven?

FrankP

'@zomaareens
Ik verwacht dat Sagan wel eens een poging kan gaan wagen..

Laatst gewijzigd
Rebellin

We gaan er allemaal maar weer klakkeloos vanuit dat Sagan de groene trui pakt. Maar dit zou ook wel eens het jaar van de ommekeer kunnen zijn, het parcours is er naar en misschien nog wel belangrijker: Zijn vorm en klassieke voorjaar waren ook niet wat het geweest is. Ik laat hem thuis.

nasibal

Zijn vorm en klassieke voorjaar waren ook niet wat het geweest is

Ik denk dat hij juist heeft laten zien dat z'n vorm wel goed zit. Als je conclusies wil verbinden aan z'n valpartijen die hem meermaals uitschakelden in het voorjaar, ga vooral je gang. Ik geloof daar niet zo in.

lars91

Sagan thuislaten?

Ronde van Zwitserland niet gezien ofzo?

Rebellin

'@nasibal Vorig jaar verkondigde jij hier de heilige theorie van het thuislaten van Peto. Daar wilde ik toen absoluut niet aan. Dit keer ga ik dat denk ik wel doen, ik denk dat ik die 5 miljoen beter kan besteden. Waarom zou ik hem dan wel moeten nemen? 5 m is veel geld.

Starlynk

'@Rebellin: Zoals ik op pagina 2 van dit topic al zei tegen iemand:

"Sagan reed vorig jaar 10x top 10, in 2015 12x, in 2014 11x, in 2013 9x, in 2012 11x…. als jij dat een optionele renner vindt voor je Scorito dan moet je het zelf weten :-p"

nasibal

'@Rebbelin

Om de volgende reden:
Gezien het parcours dit jaar is een "incompleet klassementsteam + aanvul" waarschijnlijker dan het gebruikelijke 'incomplete sprintteam + aanvul". Sagan is perfecte "aanvul" aan je klassementsteam, naast de 9 kansen die hij zelf heeft op etappepunten. Daarmee spaar je dus weer minstens een miljoen uit die je anders zou gebruiken voor de noodzakelijke 'aanvul'. Je zou een beetje twisted kunnen stellen dat Sagan daardoor maar 4 miljoen kost.

Laatst gewijzigd
Blaagstra

Alejandro heeft de dauphine niet laten lopen, ab normaal. Ging net zo als id tour straks: hij kan niet meer harder. In de bergen zijn er ook minimaal 10 renners die hem er af rijden...dus wat is ie duur. Goeie tip trouwens, pantano!

janstof

Is het niet zo dat weinig AK mannen hun geld waard gaan zijn omdat ze zeer duur zijn, echter kun je ze ook niet missen omdat ze ten opzichte van hun concurrenten wel veel punten gaan maken. Je moet er dus toch nemen. Ik twijfel veel tussen de dure AK en de goedkopere zoals bij het volgende rijtje:

Valverde + Kiryienka + Mclay

Meintjes + Roglic + Demare

Dit is een rijtje t.w.v. 7 miljoen.

Valverde pakt natuurlijk veel punten i.v.m. Meintjes, maar pakt hij zoveel meer dat het verschil van 2.5 miljoen het waard is?
Vorig jaar was het verschil tussen Valverde en Meintjes zo'n 60 punten. Laten we er nu vanuit gaan dat Het verschil 100 punten zal zijn in het voordeel van Valverde (om ruim te rekenen). Dan moet dit toch prima te compenseren zijn door een Roglic/Demare t.o.v. een Kiryienka/Mclay ?

Jekke

Ik zou altijd optie 2 kiezen.

elstupidoloco

'@Rebellin: omdat je met Sagan ook een mooie achtkoppige sprintploeg, een degelijke bergploeg en wat leuke aanvallers kunt selecteren ;-) . sagan is als een van de weinige renners in staat om op dit parcours 10 keer top 5 te rijden. Dat is als circa 320 punten. tel daar truipunten bij op: stel dat hij 3e staat in het groene trui klassement: 10x4=40 plus de 40 punten van plek 3 in het eindklassement. dat is al 400 punten. en een tour waarin Sagan niet hoger eindigt dan plek 5 in de etappe en plek 3 in het groenetruiklassement beschouwen we als een mislukte tour. ik denk dat er weinig renners zijn die met een mislukte tour nog 400 punten pakken. en dan heb je hem nog niet eens kopman gemaakt. die 100 punten per miljoen gaat hij wel waarmaken.

Jekke

George Bennett of Pierre Latour of Buchmann (2vd3)? Bennett gaat voor etappewinst in nagenoeg alle bergritten als ik zijn interview lees :D, mss extra punten door Roglic of Groenwegen. Hij haalt 5 tal etappes aan. Latour kan hoog scoren door extra witte trui punten en zelf ook mss top 20 een paar keer te halen. Buchmann zelfde verhaal jongerentrui, Majka en Sagan. Ik neig naar Bennett Bucmann, jullie?

Jelle van der Linden

Ik twijfel over de 2 net niet sprinters: Colbrelli en Matthews.
Gaan ze wel meesprinten in de vlakke etappe's?
Colbrelli heeft dat dit jaar voor het eerst echt vaak gedaan, maar zie ik toch ruim tekort komen tegen de pure sprinters en zo indien hij mee sprint tussen plaatst 5 - 10 te eindigen, maar gaat hij dat de hele tour volhouden, of toch alleen de heuveletappe's.
Matthews sprint andere jaren nauwelijks mee in de massasprints, maar heeft dit jaar wel een goede sprintploeg om zich heen, met alvast een goede lead-out die mee gaat - Arndt (of zou hij toch zelf mogen sprinten van Matthews).
Matthews schat ik ook zelfde in als Colbrelli qua sprint, dus komt echt tekort om te winnen, dus twijfel daarom bij deze 2 sprinters of ze zich wel steeds gaan bemoeien met de massasprints (ik vindt het 50%-50%)

Ja, als inderdaad Matthews echt voor het groen wil gaan, dan zal die wel moeten meesprinten, maar dat heeft hij ooit gezegd, kun je daar dan op afgaan, dat weet ik zo gauw niet.

1 2 ... 56 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.