Tour de France Scorito

1 2 ... 57 ... 283 284
Fondista

'@Rebellin: Die opmerking over Sagan is voor mij de druppel, ik ga niet zover je als troll te bestempelen, maar voor mij ben je wel op zn minst een zandstrooier ;)

Even een resumé van je laatste posts waarin me al opviel dat je steeds renners aandraagt die nou niet direct bij de meesten op het netvlies staan qua moeilijke afwegingen:

1.
Welk koppeltje zal meer punten pakken?
Vanmarcke + Talansky
of
Valgren + Fuglsang

2.
Lastig kiezen:

McLay (1,5m) – Landa (1,5m) – Gesink (1m)
of
Colbrelli (2m) – Mollema (1,5m) – Voeckler (500k)

Wie kan mij helpen? Wie zie jij meer punten pakken en waarom? Dit dilemma vreet bij wijze van spreken al een dag aan me.

3.
Is Voeckler echt al afgeschreven? Ik kan me nog goed die tour herinneren dat hij lang in het geel reed en uiteindelijk 4e werd. Hij is toch eigenlijk altijd een garantie op punten en dus een koopje/must have voor 500k?

Mijn gedachtengang over Mollema is dat Contador wel echt over de top is en dat hij wederom uitvalt. Mollema kon vorig jaar zelfs naar de tweede plek fietsen.

McLay daarentegen. Vorig jaar had ik hem ook en toen was ik zeer content met hem. Waarom denk je dat hij dit jaar gaat tegenvallen? Hij is toch ook niet heel oud?

//////

Jij zit dus serieus te dubben over een Voeckler, Mollema, Vanmarcke, Landa, Gesink, Valgren en dan nu Sagan???

Come on...

Laatst gewijzigd
janstof

'@jekke

Latour en Buchmann zullen gaan knechten voor hun kopman. daarom zullen ze waarschijnlijk niet 1e en 2e worden in het jongeren klassement. Daarbij denk ik dat ze bergop niet vaak, tot bijna nooit in de top 10-15 zullen komen. Dit omdat ze moeten knechten en daarbij zijn er niet heel veel bergetappes.
Bennett wordt gokken welke etappes hij gaat pakken, en of hij die dag de sterkste is. Gaat hij mee en zit hij 3x bij de top 5 dan heb je een goeie keuze gemaakt!
Persoonlijk zou ik gaan voor Bunchmann, mogelijke teampunten Majka/Sagan, goedkoper dan Latour, en ik denk dat hij 3e wordt in het jongerenklassement voor Latour.

Kraanwater

Matthews gaat zoals eerder vermeld op het forum mee sprinten op het vlakke lijkt mij. Weet niet hoe die anders serieus voor het groen wilt gaan :P

Kraanwater

Ik denk niet dat buchmann heel veel op kop hoeft te rijden, majka haakt toch altijd z'n wagonnetje aan in de bergetappes?

droomteam

Bllagstra die goed tip Pantano haakt wel af !

jort101

'@lancebeenstronghero
Zoals ONCE als zegt, Froome heeft zich al 3 x bewezen in de Tour en Porte heeft zich nog geen eens 1 x bewezen in een grote ronde. En ben het er ook niet mee eens dat Porte als enigste een goed voorseizoen heeft gefietst. Froome ook prima hoor..(zijn piek ligt in de Tour)en Valverde ook. En inderdaad heeft Froome zijn voordelen in de afdalingen.
De veiligste keuze is om ze gewoon beide te nemen.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

'@fondista: stel nou dat Rebellin deze renners echt overweegt: dat geeft wel aan waarom er altijd 90% van de Scorito deelnemers onder je eindigt

lars91

'@jort101

Als Porte vorig jaar geen lekke band had gehad, had hij op het podium gestaan. Vorig jaar gewoon goed, maar wat pech gehad.

tvm

Rebellin is een troll, dat moge al lang duidelijk zijn op basis van zijn reacties op de reguliere wielerflits site.

@Jekke, interessant dilemma. Ik zelf twijfel ook enorm tussen Bennett en Buchmann (ik heb maar plaats voor 1 vd 2).
Bennett heeft in juni niet gereden maar is op hoogte gaan trainen met Roglic en Gesink. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Hij reed erg sterk in California waar hij de eindwinst ook pakte.
Buchmann heeft dan weer als voordeel dat hij voor de jongerentrui kan gaan, en ook met Sagan teampunten kan pakken.
Bennett pakt deze dan alleen pakken met evt. tijdritwinst van Roglic.
Latour heb ik dan weer niet in mijn vizier, is die ook niet wat duurder? En die heeft natuurlijk Bardet boven zich. Ik heb het idee dat de hele ploeg voor hem moet werken.
Zelf neig ik naar Bennett.

Charlie33

'@fondista Ik vind bijdrages van afwijkende meningen interessanter dan de voorspelbare. Het zet je aan het denken waardoor je betere keuzes kunt maken. Als je voor de winst wil gaan moet je uiteindelijk ook een afwijkende keuze maken.

Ik focus me op vijf teams waarvan ik elk vier renners meeneem zodat ik optimaal profiteer van evt bonuspunten. Dat worden Bora Sky Movistar Quickstep en Astana.

fringale

Ik zie valverde in rit 1 en in rit 3 al ferm wat punten pakken..en dan werd er nog niet geklommen. Ik tel ook maar 3 aankomsten bergop...zonder afdaling of lange uitloper, dus alejandro is voor mij toch wel een zekerheidje. Colbrelli ook trouwens, en ik reken daarbij op zijn aanvalslust en eerzucht. Top 5 zal hij niet halen in een massasprint, maar ik zie hem wel meestrijden voor groen, en krijgt daarom bij mij een vaste stek in alle overgangsetappes. Absolute zekerheden zijn uiteraard, Sagan, Froome en Porte.

Twijfelen doe ik momenteel tussen Henao en Brambilla

Rebellin

'@Fondista.

Quote: "Jij zit dus serieus te dubben over een Voeckler, Mollema, Vanmarcke, Landa, Gesink, Valgren en dan nu Sagan???"

Dat is te makkelijk om dat op deze manier te concluderen. Mijn gedachtengang is als volgt: Ik heb hier gelezen dat je een sterker sprintersteam moet hebben dan een klassementsteam ivm parcours. Nu is het zo, dat wanneer ik mijn sprintersteam flink heb opgetuigd, ik aardig veel geld tekort kom om een paar flinke AK mannen te selecteren. Froome, Porte en Valv wil ik sowieso hebben.

Dan komt het dus aan op de goedkopere variantjes/knechtjes/pareltjes. Dan zijn Mollema (als Conta wegvalt), Voeckler, Landa (bergtrui), Vanmarcke (tijdrit + sprint nog wel eens mee in massasprints), Gesink (Goede aanvaller) geen hele gekke overwegingen vind ik zelf. Corrigeer me als ik het fout heb.

En met de optie Sagan thuishouden zou ik eventueel wat extra ruimte in mijn budget kunnen houden zodat ik een extra AK man kan meenemen.

Laatst gewijzigd
Monsalve

Selig is er weer bij. Benieuwd of hij na de Giro Peter nog wat kan helpen. Behoorlijke leadout in de Giro

lars91

'@fringale

Je ziet Valv heel veel punten pakken in de Tijdrit?

matthijs1978

Zoals hier vaak aangegeven is, zullen er veel etappes die als bergrit staan aangeduid beslist worden op het vlakke. De sprint met een slect groepje klassementsmannen ruim na een berg. Hoe zien jullie de kansen van de verschillende klassementsmannen in een dergelijke sprint?
Goed: Valverde, Froome ??
Matig: Contador, Porte, Aru, Bardet, Izaguirre ??
Zwak: Meintjes, Henao, Yates, Martin ??

hartstikkebedankt

Ik denk dat Martin wel een aardig sprintje in de benen heeft, in ieder geval beter dan bijvoorbeeld Porte

Kling

Interessant om de discussie in aanloop naar de tour hier weer te volgen. Al komt er traditiegetrouw ook weer een boel onzin voorbij. Aan de échte volgers de opdracht daar doorheen te prikken... ;)

Zelf ben ik er zo goed als uit: een sterk leger sprinters, een handvol allround klassementsmannen, twee tijdritkanonnen en drie pure aanvallers. Eigenlijk worstel ik nog maar met één dilemma.

Stiekem wil ik Fuglsang (renner met de spirit, de ambities én de vorm) namelijk nog graag in mijn team opnemen. Als vooruitgeschoven luitenant van Aru zie ik hem als stille kandidaat voor de bollentrui. Fuglsang aan mijn team toevoegen zou dan in combinatie met Meintjes (wit) zijn.

Dat zou echter ten koste gaan van Yates en Buchmann (beide wit). Erg benieuwd welk duo volgens jullie na 21 etappes meer punten oplevert!

mpcpeeters

Met Fuglsang heb ik ook zo mijn gedachtegang. Ik dub tussen hem en Izaguirre, omdat Izaguirre een betere tijdrijder is, een sterkere punch heeft en ook in vorm is . Bij Fuglsang is het de vraag of hij voor het AK gaat, ritten gaat pakken of na rit 5 gaat knechten voor Aru. Izaguirre is sowieso kopman... Lastige keuze.

Roykuh87

'@kling

Interessante opties inderdaad.

Zelf heb ik Fuglsang en buchmann en twijfel om meintjes erin te zetten.

Zelf heb ik aru dan weer niet, vanwege zijn vorm maar ook omdat is aangegeven dat er geen vaste kopman is bij Astana:

http://it.eurosport.com/ciclismo/tour-de-france/2017/aru-o-fuglsang-capitano-al-tour-de-france-martinelli-fa-le-gerarchie-cominciamo-con-jakob_sto6216755/story.shtml

Daar toch een verschil van 2 mil in zit.

elstupidoloco

'@Kling: Meintjes, Fuglsang & Buchmann? ;-) ik vind Yates voor zijn bedrag een te onzekere factor. dan zou ik altijd voor Fuglsang Meintjes gaan. hoewel Buchmann een vast plekje in mn ploeg heeft.

@matthijs: Izagirre heeft een meer dan behoorlijke sprint in de benen

ONCE

Ook yates legt een porte er 9 van de 10x op in de sprint

lars91

Twijfel nog Roglic - Zabel of Izaguere - Swift

DvH6

Roglic + Felline
of
Tony Martin + EBH

Roglic gaat denk ik twee keer achter Tony eindigen, maar is wel veeel veelzijdiger natuurlijk. Als hij top 15 AK rijdt, en nog paar keer top 10/15 in berg/heuveletappes, dan heeft hij significant meer punten dan Tony. Felline en EBH hebben allebei een prima tijdrit, en allebei verwacht ik ze met kopman top 15 in de sprint en EBH paar keer laag top 10, Felline dan weer in de heuvels iets hoger. Als Cav niet meegaat is dit voor mij duidelijk, maar nu twijfel ik, iemand ideeën over deze keuze en/of mijn redenatie?

Jekke

Ik vind het raar dat er mensen schrijven dat Aru niet in vorm is. Zo slecht acteerde hij toch niet in de Dauphiné na lange tijd niet gekoerst te hebben?
Enkel zal hij inderdaad in de tt's geen punten pakken, en als ze met een man of 7a8 naar de finish gaan met daarbij valverde martin bardet izagirre yates ook altijd bij de laatste eindigen. Dus zijn punten zullen van de 3 aankomsten bergop moeten komen? Maar Yates vond ik veel minder goed rijden dan aru dan bv. Die ik in vorm eig zie groeien aru.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Jekke: Het voordeel voor Yates is natuurlijk dat hij in aanmerking komt voor wit. De winnaar van wit krijgt sowieso 60 punten kado + nog 6 punten voor een flink aantal etappes dat je hem opstelt. En de nummer 2 en 3 krijgen daar ook nog flink wat gratis punten. Dat zijn allemaal vrij zekere punten, waar het niet uitmaakt of er vluchters weg zijn, of hij gelost wordt door de favorieten etc. etc. Aru moet het daaraantegen 100% hebben van de etappepunten en is daardoor veel afhankelijker van het koersverloop.

1 2 ... 57 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.