Quote Poeksel:
Nog iets anders: ik snap niet dat mensen hun team al klaar kunnen hebben. Stel bijvoorbeeld dat Dennis rijdt, of er komt een goedkope sprinter bij voor 500k. Of een bepaalde renner zegt vol voor groen of bollen te gaan, of juist alleen in bepaalde etappes mee te sprinten. Dan ga je je team toch niet aanpassen?
---
Ik heb mijn team al af. Ik denk dat het deze Tour prima kan, omdat de renners voor het klassement en de sprint gewoon bekend zijn. Renners die nog toegevoegd zullen worden gaan niet voor een grote impact zorgen denk ik. In de Giro lag dat natuurlijk anders toen de selecties nog heel onzeker waren, er elke dag een sprinter afhaakte, en er elke dag weer een B-sprinter bijkwam.
Dennis heb ik overwogen en gaat mijn team niet halen. Aangezien Tony Martin 1,5 is en Roglic 2 schat ik Dennis als topfavoriet ook in op minimaal 2 miljoen. Ik denk dat hij met twee goede tijdritten dan niet voldoende zal scoren. Mocht Porte een tijdje in het geel rijden heb ik altijd nog een andere BMC'er indien nodig. Een Van Emden heb ik ook overwogen, denk dat die ook wel 1 miljoen zal kosten, en komt er dan ook niet in.
Een goedkope sprinter van 500k lijkt me kleine kans dat die er nog bij komt. Veel ploegen gaan gewoon vol voor het klassement, en anderen vol voor de sprint, maar daarvan is de sprinter wel bekend. Hooguit Orica of Cannondale zou nog een semi-sprinter kunnen opstellen. Maar in dit sprintveld neem ik geen genoegen met een C-sprinter. Zolang Coquard mee mag en Bouhanni geen nare buurman heeft in het hotel zal er weinig veranderen.
Voor groen zullen er weinig verrassingen zijn lijkt me. Dat gaat gewoon tussen de gevestigde orde. En sprinters die vooraf zeggen alleen in bepaalde etappes mee te sprinten bestaan niet. De bollen is iets wat zich gedurende een ronde ontwikkelt, daar kan je vooraf moeilijk zeggen dat je voor wil gaan, ik hou daar in ieder geval geen rekening mee.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.