Fuglsang wil al jaren kopman zijn in de Tour, is in laatste jaar contract en wil dolgraag een mooie nieuwe ploeg, heeft nu een mooie kans om dat kopmanschap te krijgen en weet al 8 maanden dat zijn vrouw zwanger is. Ik ga er van uit dat dat allemaal al lang besproken is en dat Fuglsang gewoon de tour uit gaat rijden.
Mag ik eens vragen naar jullie ideeen over aanvallers versus niet-klassementsklimmers. Dus types als Naesen, Ulissi, Van Avermaet versus Bennett, Pinot, Rolland. Ik deel het algemene idee van sterke sprintploeg en wat smallere klassementsploeg aangevuld met 'aanvallers'. Wat voor type aanvallers zien jullie het beter doen: de heuvelmannen of de berggeiten?
'@Malathion van een klimmer is makkelijker te zeggen wanneer hij in de aanval zal rijden en zijn er naar mijn idee minder kapers op de kust die een overwinning kunnen pakken. Daarnaast is het zo dat als je "maar" 6 AK mannen hebt je dus ruimte over hebt voor deze mannen.
Van de heuvel mannen wordt het al moeilijker te zeggen wanneer je ze op moet stellen.
Pro tip: neem ze in je team en ga eens de opstellingen maken van de etappes dat je je aanvallers op wilt stellen, hoeveel plekken heb je voor deze mannen en hoe vaak kan je ze opstellen en verwacht je punten van ze.
BTW, ik denk dat je sowieso van beide categorieën wel wat nodig hebt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.