Tour de France Scorito

1 2 ... 62 ... 283 284
Lage rugpijn

'@ wc eendt: cijfers?

WCEendT

;)

droomteam

Snoek 1974 Ik verwacht toch dat je Cobrelli te hoog inschat ! En voor de team punten neem ik zeker Gilbert die is in staat om zelf te winnen en met een goede tijdrit dec eerste week hoog in het klaasement Matthews goede tijdrit kan met bonificatie met een beetje geluk een par dagen in het geel rijden ! En de eerste dagen bij de eerste 5 voor de witte trui .

snoek1974

'@ droomteam

Ik heb Colbrelli zelf ook niet , het ging om vergelijk die PAntano vroeg betreft Colbrelli - Greipel , zei dat dit niet de goede vergelijking is en dat je m af moet zetten tegen renners als Sagan - Matthews - Gilbert .

Dus ben het met je eens , maar je zag niet waar ik op reageerde .

snoek1974

Heb nu zelf nog vanuit chauvinistische redenen Poels waardoor ik noodzakelijk nog 500 maar over heb voor nr 20 G Martin terwijl nr 19 ook al een renner is van 500 .

Maar grote kans dat ik hier alsnog voor 2 renners voor 750 voor kies of een aanvaller als Ulissi / de Gendt etc

Overigens vind ik Roglic zwaar geprijsd en wordt er net gedaan of die zomaar even top 15 rijdt deze tour . Betwijfel dit erg .

Malathion

Roglic. Het enigma van de Tour 2017.

Zadelpen

Zo! Ik ben er uit!

Tot morgen maar weer haha!

nasibal

Hoe je het ook went of keert, de jongens die voor het groen willen gaan zullen om 4 redenen aan móeten vallen in de bergen:

1- Sagan doet het ook
2- Sagan doet het ook
3 Sagan doet het ook
4 Kittel (en ja, ik denk ook Greipel) gaat onmeunig veel punten pakken in de vlakke aankomsten.

Als jongens als Colbrelli en Matthews dus méér dan alleen een grote mond hebben dan zul je ze dus ook vaker in de aanval gaan zien. Je hebt dan dus een aanvaller en een sprinter in één. Het enige vraagteken wat je kan stellen is of deze jongens zich terug gaan laten zakken na een tussensprint. Gezien het feit dat veel aankomsten in de vluchtetappes bergaf liggen vraag ik me dat af. Komen ze de berg goed over dan hebben ze de afdaling nog om eventueel weer aan te sluiten. Daarnaast zijn er aan de streep ook gewoon nog punten te rapen.

Dus ja, voor slechts 2 miljoen t.o.v. 3,5 miljoen voor de 'gevestigde garde' gaat Colbrelli zéker met mij mee.

Daarnaast, als Colbrelli niet meesprint in de vlakke sprints én niet meegaat in de vlucht, waarom gaat hij dan in hemels naam mee naar de tour? Vast niet voor dat éne etappetje dat hem (maar ook nog tig anderen) ligt. Zelfde geldt voor Matthews, zéker zonder klassementskopman.

vasnd

Ik heb een middagje zitten puzzelen toen het spelletje live ging. Sindsdien niet meer aan gezeten en dat ben ik ook niet van plan totdat alle selecties bekend zijn. In de tussentijd lekker neutraal discussiëren en me aan alle kanten laten beïnvloeden. Scheelt een hoop frustratie!

Malathion

Roglic dus. Is tweemaal top 3 een boude voorspelling? Als kopman verdient hij dan tenminste 160 punten. Hij kan dan best doorstoten naar 200 punten op basis van zijn seizoen.

Waarom geen Roglic?

Thijmen1411

Wat is het betere duo voor 3.5 miljoen?
Bouhanni + Uran (of een andere klimmer van 1m) (heb ik nu)
Colbrelli + Fuglsang

Weet niet of ik het aandurf met Enfant Terrible...

Blaagstra

Fuglzang op zeker: het is geen natte wind gesink. Dit is een strijder. En t zwangere vrouwtje snapt de knaken die de man kan binnenharken de komende jaren door nu in bloedvorm incl. dikke strijdersballen vd dauphine, top3 te scoren. Kindje zal t pa vast wel vergeven als ie een dure sportfiets kan rijden op de middelbare school

Pantano

'@lagerugpijn: Hoeveel punten gaan Colbrelli en Greipel scoren deze tour? 😉

Blaagstra

Overigens verwacht ik dat jakub ook dikke ballekes heeft ivm dat zn vrouw zwanger en hormonaal is. Reden te meer om zover mogelijk van huis wegblijven en je energie vol op die pedalen kwijtpompen, en natuurlijk achter die rondemissen aan. Dat wordt een toptijd voor jakub met een podiumplaats.

Blaagstra

Pantano: heb je valverde alweer opgesteld?

snoek1974

Voor die 2 miljoen heb ik Groenewegen en ook Meintjes als 2 miljoen renner en heb Kung voor de proloog en ook als kopman ( op dit moment) , verwacht 2 de tijdrit Froome en Porte van voren dus dan zal 1 van die 2 mijn kopman voor die etappe zijn .

Op de tandem

'@Lage rugpijn:

Jij gaat sowieso het spel winnen! Je weet precies welke renners hoeveel punten gaan halen.
Lijkt me ook heel anders scouten. Sommigen gaan op gevoel, sommigen puzzelen echt op budget. Jij puzzelt op welke manier je de allermeeste behaalde punten gaat halen. Knap hoor! Chapeau!

Dan heb ik uiteraard ook een vraag voor jou.

Hoeveel punten ga jij halen, en hoeveel ik? Ik ben heel benieuwd!

Pantano

'@Blaagstra: Ja kwam erachter dat je eigenlijk toch niet om Valverde heen kan. Daardoor kom ik wel iets van geld tekort voor een type als Greipel.

Heb nu Sagan, Kittel, Bouhanni, Cocquard, Demare, Matthews, Colbrelli en Groenewegen.

Vraag me af of dit voldoende is voor alle sprintetappes die gaan komen.

Wat zeg jij?

ConINGtador

'@Pantano
Lijkt me meer dan genoeg sprintgeweld. We moeten ook niet overdrijven over het aantal sprintetappes. Met 2 tijdritten, 2 punchetappes, een handjevol zware bergritten en pak hem beet nog 3 etappes voor de vluchters op het programma, zal meer dan de helft van de etappes niet door een sprinter gewonnen worden.
---
Wat is de beste combo denken jullie? Heb nu optie 1, maar twijfel over de fitheid van Aru en zit met Cav in mijn maag. Bardet daarentegen vond ik allesbehale overtuigend in de Dauphine en het ligt in de lijn der verwachting dat Felline zich volledig leeg mag rijden voor ConINGtador.

Optie 1: Aru + EBH
Optie 2: Bardet + Felline

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Ik ben zelf erg aan het dubben over 7 of 8 sprinters van niveau. Op dit moment zie ik 9 sprintetappes, waarbij er bij 2 wel wat onverwachts zal gebeuren, dus laten we uitgaan van 7 sprints in dit voorbeeld. In een positief scenario heeft Kittel in 4 van deze etappes de groene trui, en wint hij 3 etappes. Dat zijn dus 24+ 30 = 54punten voor teamgenoten van Kittel in een scenario met 7 sprinters. Je zou hier en daar ook nog de gele trui in kunnen zetten oid, maar waarschijnlijk zal de range teamgenootpunten ergens tussen de 40 en 80 punten liggen. Als Kittel echt heerst en 4 etappes pakt dan zal pak je zelfs zo'n 120 punten, maar laten we onszelf niet rijk rekenen. Een 8e renner als Naesen of Vanspeybrouck is ook een optie, dit kost je 750k extra maar zal 4x 12e is geen gek scenario en dan zit je op 72 punten, dit ligt maar zo'n 30 punten van de onderkant van de Kittel bandbreedte en is daarmee de 750k niet waard. Je kan ook voor een wat duurdere renner gaan. Laten we er één nemen waar ik het zelf totaal niet in zie zitten, namelijk Coquard. Ondanks m'n pessimisme moet Coquard wel een keer of 6 een 8e plaats kunnen binnenfietsen. Laten we eens uitgaan van 4x 8e en 2x 5e. Dan zit je op zo'n 160 punten. Aangezien hij dit vorig jaar ook haalde op een minder gunstig parcours waarbij 'm in de laatste rit nog iets overkwam zou die range nog wel tot 190 op kunnen lopen oid. In het meest gunstige geval is de afstand dus zo'n 150 punten in het voordeel van Coquard. Natuurlijk zijn er nog meerdere varianten mogelijk, maar ik denk dat dit toch wel de kracht van de teampunten laat zien al is het zeker geen exacte wetenschap. Ik hoor alleen wel redelijk vaak kreten als: met die 9 sprintetappes moet je wel echt een sterk sprintteam neer gaan zetten en ik vind dat toch wel erg kort door de bocht. Ik ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken

Laatst gewijzigd
Blaagstra

Sjongejonge, pantano, heb jij een barkruk thuis? Ik kan wel van advies voorzien, maar doe dat eigenlijk alleen aan serieuze deelnemers.

Pantano

'@Blaagstra: Vorig jaar top 10-plek in eindklassement DVHN ploegleider, dus je kan me met een gerust hart serieus nemen.

Een pilske neem ik overigens ook graag 😉

rosencrantz

'@nasibal : ik weet niet of jouw groenetruitheorie helemaal klopt. Het lijkt mij dat de tussensprinten dit jaar kittelproof zijn gemaakt. In sprintersritten ver van de aankomst en in bergachtige ritten nog voor de eerste hindernis (met een eervolle vermelding voor de rit naar Foix , waar ze echt heel vroeg komt). Lijkt me dat ASO genoeg heeft van Sagan in het groen

Malathion

'@Nasibal
Colbrelli voor het groen? Gaat hij 's avonds met die gedachte naar bed? Ik denk zeker dat hij meersprint op het vlakke en zal vluchten. Maar wanneer? Je mag hem dan elke etappe opstellen en hij moet dan net zo veel punten op gaan leveren als Roglic, Meintjes, Groenewegen. Om drie hele verschillende redenen zullen die in mijn ogen meer punten halen. Gaat Colbrelli 10 x 11e worden? 7 x 6e?

Poeksel

Voor mensen die nog geloven dat Matthews voor groen gaat, dit zegt Aike Visbeek: "We have selected a strong group of riders to form the lead-out train for Michael on the sprint stages with a difficult finale. The recent racing campaign was a pin-point on our year plan to work on optimising our lead-out.
Next to our chances in the sprint stages with a difficult finale,[...]"

1 2 ... 62 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.