Tour de France Scorito

1 2 ... 63 ... 283 284
nasibal

'@Rozencrantz

Goed punt. Ik neem echter aan dat er alsnog ruim voor die tussensprints een (flink) groepje vertrekt, die de punten wegkapen. Sagan, Colbrelli en Matthews hebben 2 opties, willen ze zelf die punten pakkken:

1- mee zitten
2- het gat klein houden en weer dichtrijden vóór de sprint

als bonus hebben ze optie 3:
3 - de kopgroep laten voor wat het is en sprinten voor de punten daarachter.

Bij optie 2 en drie hebben ze alsnog kans het af te leggen tegen Kittel, mócht hij mee willen doen voor die groene trui. Ik verwacht dus dat de voorkeur bij optie 1 zal liggen. Zeker Sagan is een renner die zich op dat gebied al meermaals bewezen heeft en als Colbrelli en Matthews serieus zijn dan zullen ze toch wel op z'n wiel zitten. In dat geval zou het dus aan QS zijn om ook in die etappes de boel te controleren en op tijd dicht te rijden. Als ze dat al in 9 sprintetappes moeten doen, kan je je afvragen of ze dat ook in al die andere etappes kunnen en willen doen. Misschien wel, misschien niet.

En als we niet naar Kittel kijken, dan nog zullen colbrelli en Matthews Sagan moeten aftroeven. Zij zitten eigenlijk in dezelfde situatie als Sagan vs Kittel. Op het vlakke is het geen zekerheid dat ze hem af kunnen troeven, dus moeten ze iets proberen. Namelijk, mee zitten met de kopgroep die de grootste hap van de punten pakt en hopen dat Sagan niet mee zit.

Dus ja, om een lang verhaal heel kort te maken: Je hebt helemaal gelijk als 1 of meerdere van de gegadigde ploegen bereid is om de boel dusdanig te controleren dat er ook echt om die tussensprints gesprint kan worden, i.p.v de punten naar een kopgroep te laten gaan. Gezien het type renners waar we het hier over hebben en het hoge aantal etappes waarin de sprintploegen al vol aan de bak moeten acht ik die kans niet direct bijzonder groot.

@Poeksel
Ik vind eigenlijk heel interessant wat er komt exact op die plek waar jij je puntjes zet. Daarnaast, wat gaan ze dan doen in al die vlakke etappes. Voor spek en bonen meerijden? De kans dat Matthews wint is klein natuurlijk, maar niks doen betekent een verloren dag.

@Malation
We hebben Greipel, Sagan, Kittel en vooruit Demare als 'zekerheidjes'. Dat zijn 4 namen. Laten we groenewegen daar aan toe voegen. Kom je op 5. Daarachter zullen er écht wel mensen 6e tot en met 10e worden, maak je geen zorgen. Als Colbrelli meesprint, waarom zou hij dan geen kans maken op die plekken. Zelfs als Bouhanni, Coquard, Kristoff, en Degenkolb hem er keer op keer opleggen dan kom je pas op 9 namen die met zekerheid voor colbrelli eindigen. Vooruit, Cav er bij, 10. Dan zou Colbrelli dus inderdaad elke keer 11e worden. 8x 11e = 160 punten. 40 punten tekort voor de 200 punten-grens, maar dan ga je wel van een heel beroerd scenario uit. En ja, hij zal best eens minder punten dan Meintjes en Groenewegen op kunnen leveren, maar het een sluit het ander niet uit. Daarnaast denk ik dat beiden namen wel eens ver boven hun budget kunnen gaan scoren en dat je de oorzaak van het verschil met name daarin zal moeten zoeken.

Laatst gewijzigd
mollemarijden

Spectaculair intro filmpje TDF vdNOS
http://nos.nl/video/2179350-tour-de-france-van-1-tot-24-juli-bij-de-nos.html

Twaburov

http://www.cyclingnews.com/news/matthews-will-lead-the-line-for-sunweb-at-tour-de-france/

Op welke sprinters kunnen we wel bouwen?

nasibal

Zou wel lachen zijn als ze Arndt dan laten meedoen in de biljartvlakke finales

law93

Zit nog steeds te twijfelen of ik me toch nog meer moet focussen op de sprinters gezien het parcours. Als ik het aantal sprintetappes en zware bergritten omrekenen naar renners dan zou 8 sprinters en 7 klassementsmannen waarvan er minimaal 3 ook goed moeten kunnen dalen ideaal zijn.

Dat gezegd hebbende staan er nu 7 sprinters en 6 klassementsmannen bij mij in. Veel renners die ik heb wil ik niet kwijt maar ik zou nog wel een sprinter van 3,5 miljoen erbij willen. De meeste makkelijke wissel zou dan Bardet eruit en Greipel erin zijn. Gaat Greipel me meer punten opleveren dan Bardet? Wat denken jullie? En dan wordt m'n groep klassementsmannen ook wel erg klein.

Lage rugpijn

'@'pantano. Excuses voor de late reactie alweer....Ik moest een aantal berekeningen opnieuw invoeren en correcties aanbrengen die ik " de fuentes variabele" noem. Hierdoor scoren alejandro en bertje meteen een stuk hoger.
Oke , colbrelli zal rond de 350 punten uitkomen gezien de massale valpartij die te voorzien is in etappe 4 wanneer je parcours, gebruikelijke windrichting en hellingsgraag meetelt. Doordat sonny niet meesprint zit hij niet in de valpartij , in tegenstelling tot kittel, cav en greipel ( vandaar het eerder genoemde hoge puntental van ebh).
De rest van de tour zal het dan ook kwa sprinten gaan tussen colbrelli, ebh, matthews en sagan.
Greipel haalt , zonder kopmanpunten, 80 punten.

@ op de tandem: Ik 3300 punten. Als je mij je leeftijd, IQ en BMI doorgeeft kan ik ook voor jou een realistsiche prognose geven.

Treenert

'@lage rugpijn; ik hoef je niet maar je bent wel grappig!!

bart1e

Wat verwachten jullie van Thomas, hij heeft als voordeel dat hij kan scoren in de tijdritten en ook redelijk kan aankomen bij een punch etappe. Ik vraag mij alleen af of hij de laatste man zal zijn die bij Froome blijft, of zal hij ook een vrije rol krijgen? Hoor er hier weinig over.

ConINGtador

Welke combo denken jullie dat de meeste punten op gaat leveren?

Optie 1: Aru + EBH
Optie 2: Bardet + Felline

In principe een vergelijking tussen 2x2 gelijksoortige renners. Aru en Bardet voor het klassement, EBH en Felline voor de tijdritten, punchetappes en hopelijk de sprints. Heb momenteel optie 1 in mijn team staan. Ik begin echter steeds meer te twijfelen aan de fitheid van Aru en ik zit met Cav in mijn maag (door zijn aanwezigheid laat EBH zich waarschijnlijk niet zien in de vlakke sprints). Aan de andere kant: ik vond Bardet allesbehalve overtuigend in de Dauphiné (alleen al zijn eindpositie in het AK: 6e t.o.v. 2e vorig jaar). En het licht in de lijn der verwachting dat Felline zich volledig leeg mag rijden voor ConINGtador. Dat Felline mee gaat sprinten lijkt sowieso een illusie.

Laatst gewijzigd
Malathion

'@nasibal
Ik kan een eind mee in je Colbrelli-verhaal. Gaat dit dan ook niet enorm op voor de intrinsiek snelle Bouhanni? Die moet wel 50 punten meer halen voor zijn prijs, maar zal wellicht vaker rond plek 6 te vinden zijn.

ONCE

Met het verschil dat etappe 3 en 14 colbrelli ook punten zou moeten kunnen scoren

Twaburov

Bouhanni 2x top 5 en dan toch pleitos zoals bij alle rondes in de afgelopen jaren?

Pantano

Heb nog de keuze tussen Bouhanni en Cocquard. Bouhanni de brokkenpiloot die nog geen ronde heeft uitgereden, maar wel de snellere van de twee is en Cocquard die niet echt in vorm is, maar wel overal meesprint en altijd goed is voor een respectabel aantal punten.

Wie zouden jullie meenemen in je ploeg?

Matt89

Bouhanni. Die afweging heb ik tenminste voor mijn eigen team gemaakt.
Ik heb de verwachting dat hij deze Tour alle negativiteit van zich gaat afrijden.
Dit is gebaseerd op een gevoelskwestie en verder toch redelijke uitslagen in de Dauphine.

Bouhanni is snel en kan in de volledig vlakke etappes zomaar een aantal keer naar een 3e, 2e of zelfs 1e plaats rijden.

Edit:
Mijn huidige sprintteam is trouwens nagenoeg gelijk aan het team wat je gisteravond noemde op het forum.
Ik twijfel sterk om nog een paar goedkope sprinters mee te nemen met de hoop dat het de Gibbons van de Tour worden. Ik denk voor nu aan Zabel, Naesen en Arndt. Wat verwachten jullie van bijvoorbeeld die drie?

Laatst gewijzigd
zomaareens

waar ligt de grens in etappe 3?

De streep is getrokken bij de citadel van vestingstad Longwy en dat betekent een slotklim van 1,6 kilometer à 5,8%. De eerste 500 meter zijn met een stijgingspercentage van 8,2% het pittigst. Daarin zit ook de steilste strook van 11%. Naarmate de top nadert, vlakt het klimmetje af tot een vals plat.

bouhanni nog mee? gaat ook redelijk omhoog toch? degenkolb?

Matt89

Dat zou zomaareens kunnen! Haha :D

Aan het begin van het klimmetje zal er hard worden doorgetrokken en dan verwacht ik geen Degenkolb en Bouhanni meer vooraan. Die laatste honderden meters zullen ze dat verschil denk ik nooit kunnen overbruggen.

Poeksel

'@matt89: ze worden alledrie gehinderd door ploegorders, maar Zabel vind ik beter dan Gibbons, Arndt heeft al eens laten zien dat hij een etappe in een grote ronde kan winnen en Naesen kan elke niet-vlakke etappe winnen als vluchter.

Voordeel van Zabel is dat hij soms doorsprint na de lead out.

Alafilip

Ik zit nog erg te twijfelen:
Aru + Cocquard/Bouhanni
Of
Meintjes + Greipel

Greipel zal toch wat meer punten pakken dan Cocquard en Bouhanni. Maar hoe zit het met Aru? Kan erg tegenvallen, maar zou ook zomaar top 3 kunnen rijden..

En Meintjes zou zomaar 2 week in het wit kunnen rondrijden.

Ik neig nu zelf meer naar Aru+Cocquard/Bouhanni, maar dat wisselt steeds.. En dan blijft de vraag ook nog wordt het Cocquard of Bouhanni? Lastig lastig lastig

janstof

De Sprinters!

Even een vraag over de Sprinters! er zijn veel goeie sprinters te kiezen in deze tour, echter kosten de goeie sprinters ook wel een goed bedrag!
Ik ben echter wel benieuwd hoe jullie de sprinters inschatten op het moment dat een sprinter niet meer kan winnen, maar wel mee zal sprinten om nog zo hoog mogelijk te eindigen! Bij een aantal sprinters, zoals Greipel, zie je wel dat als hij denkt dat hij niet meer kan winnen dat hij het dan laat lopen! waardoor zo'n iemand al snel veel punten laat lopen!
Mannen als Groenewegen, Colbrelli (indien hij meedoet op vlak), Matthews, Kristoff trekken vaak wel door tot het einde, maar de rest?
Hoe zien jullie dit? Persoonlijk denk ik dat zoiets juist belangrijk is voor je poule. eindigt iemand 6x op de 6e plaats of iemand eindigt 2x top 3 en de rest rond plek 10!

Matt89

'@ Poeksel: Bedankt voor je reactie. Je antwoord is een bevestiging van mijn gevoel dat ze alledrie een mooie pick kunnen zijn voor 500k / 750k, maar net zo goed ook niet. Daarnaast is een renner van 500k in principe niet nodig in mijn team en die 20 plekjes zijn al zo waardevol. Ze blijven op de longlist staan maar de kans is net zo groot dat ze er niet inkomen.

@janstof: Ik denk dat alle renners die voor groen gaan, alle Fransen, alle net-niet sprinters en alle talenten voor elke plek zullen vechten. Bij de drie Duitsers en Cav zou ik daar niet van uitgaan.

alexzsci

'@Janstof denk dat eigenlijk alleen Cav, Kittel en Greipel het zich qua status en erelijst kunnen permitteren om te laten lopen in sprints waarin ze niet meer denken te kunnen winnen, maar kan het fout hebben natuurlijk...

Zelf twijfel ik tussen

Greipel+ Majka V Coquard+ Bardet

Mbogers

Robert gesink gaat een rit winnen en de bollentrui. Zeker meenemen voor 1 mil

Jasperdewaal11

Oke heb nog een plek voor : Majka of Meintjens of Thomas of Talansky

Majka: Kopman van Bora en opportunistisch genoeg
Meintjens: Aanklamper + witte trui
Thomas: 1ste Luitenant Froome? + tijdrit
Talansky: Kopman + tijdrit

hmmmm.......what to do?

tempo789

'@Jasperdewaal11
Je keuzes varieren van 1,5 tot 2,5 miljoen. Dat betekent dat deze keuze ook op andere posities in je team invloed heeft. Tussen welke koppeltjes twijfel je?

Jasperdewaal11

'@tempo789
Ik heb tot nu toe 8 Sprinters, 6 Klassementsmannen, 1 Klimmer, 2 tijdrijders en 2 aanvallers. Zoek wat aanvulling ter max 2,5 mil dus weet niet waar de koppeltjes in beeld komen.

Was overigens de mogelijke teampunten nog vergeten mee te nemen zag ik.

1 2 ... 63 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.