'@ De bavaria man
Ik zou kiezen voor Froome vanwege zijn daalcapaciteiten. Enkele bergetappe's eindigen na een afdaling.
Even wat anders, ik zit te denken om Calmejane in m'n team op te nemen, zelf denk ik dat hij de 'nieuwe' Voecler wordt. Het is volgens mij een aanvallende rijder die redelijk kan klimmen + het is een Fransman. Ben benieuwd naar de reacties...
Mijn initiele teamselectie van 6 klassementsrenners, 1 klimmer, 1 tijdrijder, 3 aanvallers en 9 sprinters, houdt al meer dan een week stand. Ik sta er zelf versteld van. De selectie van DMD, en de traditionele pal-voor-de-start-dopingrapport-openbaringen zouden natuurlijk nog wel aanleiding kunnen geven tot een noodzakelijke ingreep. Enige wrevel toch wel, niet één dark horse, anderzijds wel de gok om een aantal toppers genre Bardet en Contador niet in de ploeg op te nemen.
Benoot zei dat het verschil tussen giro en tour zal zijn dat aanvallers in de tour niet zomaar een vrijgeleide gaan krijgen, omdat er te weinig etappes zijn met een slotklim waar klassementsrenners een veilige voorsprong kunnen uitbouwen...of alle aanvallers zouden Rolland-gewijs achteruit moeten fietsen in sprintetappes. Benoot zelf gaf aan die "tactiek" in eerste instantie niet te willen volgen, omdat hij toch wel aan de witte trui denkt, in de eerste week dan...en nadien pas aan ritwinst...mocht hij niet nog meer boven zich zelf uitgroeien.
ps : over Kwiat las ik dat die geen persoonlijke ambities koestert in de tour, al zie ik de kersvers Pools kampioen tijdrijden op dag 1 al wel kort eindigen
pps : ik denk dat ze bij Sky op meer dan één paard gaan wedden zolang de vorm van Froome niet overtuigend is. Ik verwacht in rit 4 dan ook nog geen Sky-trein, maar een afwachtende ploeg.
'@Kraanwater waar haal jij die wijsheid vandaan? Dat ben ik namelijk in de krochten van het world wide internetweb nog niet tegengekomen.
De samenstelling van de ploeg en het opstellen van Yates is natuurlijk wel een teken dat ze bij de ploeg niet veel vertrouwen hebben in zijn klassementsambities voor dit jaar, maar is hij dan wel sterk genoeg om in 3/4 ontsnappingen mee te gaan met renners als Bennett, Costa, Ulissi, etc. waarvan ik verwacht dat die de etappe's in de bergen kleur gaan geven. En dat zijn namelijk precies de renners die je ploeg dat beetje extra kunnen geven. Chaves zou dan wel een dure optie zijn, maar als ie 3/4x mee kan dan acht ik hem in staat om het ook 2x af te maken...dat tikt toch aardig aan i.c.m. een bolletjestrui. En dan kan er ook ineens toch een top 10 klassering inzitten.
Lees het oorspronkelijke artikel http://www.velonews.com/2017/06/tour-de-france/chaves-rides-into-tour-debut-unfettered-by-expectations_441005 nog eens goed, zou ik zeggen.
In het algemeen kun je beter de oorspronkelijke bronnen lezen, WF zit er vaak nast met de interpretatie,
Is er iemand die bewust kiest om de 2 topfavorieten (uitgaande van Martin en Roglic) voor de ITT van dag één eruit te laten?
Ik denk er sterk aan maar of ik het uiteindelijk durf is een tweede. twee tijdritten levert toch aardig wat initiële puntjes op maar er is een risico dat het daarbij blijft en dan is het wel erg magertjes. vooral als degene waarvoor je gaat ook nog geeneens het geel pakt in etappe 1.
'@Koenniiee
Precies daar zit bij de twijfels als het gaat om Roglic. Als hij niet aan kan klampen voor een mooi resultaat in een klassement dan zal hij proberen te gaan voor etappes Dan loop je er wel tegen aan dat je hem als 8-9 man gaat meenemen omdat je niet genoeg mensen hebt voor een klassement. Die kans acht ik zeer waarschijnlijk omdat het lastig is 9 goede klassementsmannen te selecteren zoneder dat dit ten koste gaat van je sprintploeg. Dat is wel miljoen die je iedere etappe inzet waar de kans dan laag is dat hij punten gaat halen. misschien dat hij aan het einde wel op +/- 200 punten uitkomt maar het kan ook zomaar net niets worden.
@hartstikkebedankt
Waarom overweeg je Martin geeneens? is het vanwege het gebrek aan kwaliteiten die je hem toedicht voor deze TT of denk je dat hij ondanks mogelijke winst hij niet genoeg punten binnen gaat halen. Hij rijdt bij een verkeerde ploeg?
Ik twijfel tussen EBH en Felline. Ebh zal alleen voldoende scoren als Cav niet meedoet. Doet Cav wel mee dan is EBH sowieso geen optie meer.
Felline zal in tijdrit bij de eerste 15 komen verwacht ik, maar dan hoe verder. Moet hij in de sprint werken voor Colbrelli en zou hij op avontuur mogen of bij Contador en Colbrelli moeten blijven?
War denken jullie?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.