Team van Orica-Scott overigens net bekend gemaakt:
Michael Albasini (SUI, 36) - 9th TDF appearance
Esteban Chaves (COL, 27) - debut
Luke Durbridge (AUS, 26) - 4th TDF appearance
Mathew Hayman (AUS, 39) - 3rd TDF appearance
Damien Howson (AUS, 24) - debut
Daryl Impey (RSA, 32) - 5th TDF appearance
Jens Keulekeire (BEL, 28) - 2nd TDF appearance
Roman Kreuziger (CZE, 31) - 8th TDF appearance
Simon Yates (GBR, 24) - 3rd TDF appearance
Yates alweer z'n derde tour? en nog steeds meedoen voor het jongerenklassement. Hij was dan wel erg jong bij zijn debuut.
Vraagje, zit te twijfelen over Calmejane in mn team. Heb een beetje het idee dat het de 'nieuwe ' Voecler is, een aanvallende rijder met redelijke klim. Hoe denken jullie hierover? ben benieuwd....
Ik denk het niet. Volgens dit artikel: http://www.greenedgecycling.com/news/orica-scott-s-gc-focus-remains-for-tour-de-france-as-nine-rider-line-up-is-confirmed , is zijn belangrijkste rol op chaves en yates letten (net zoals albasini en keukeleire). Maar mocht de kans daar zijn, mogen ze die ook pakken...
'@bidonhouder; Ja vast wel, maar haalt een keer of 2-3 hooguit onderaan Top 10.
@Treb; Weet even niet hoe duur die is. Maar er zijn dit jaar misschien wel 20 aanvallers die grote kans hebben op een etappewinst. Het moet mee zitten voor hen en jij moet ze ook net opstellen.
Andere aanvallers met kans op etappewinst zijn Wellens, Gilbert, Costa, Cannondale team, Ulissi, Swift (?), Bennett, Greg, Felline, etc. etc.
'@Treb;
Ik pak het zo aan.
1) Kies je twee klassementmannen die je zeker wilt.
2) Kies je vijf zeker sprinters, oa groene trui kandidaat/kandidaten.
3) Pak overige klassementmannen die je wilt, oa witte/bolletjes trui kandidaat/kandidaten.
4) Vul aan met vluchters die gaan voor (zoveel mogelijk) etappewinsten.
5) Maak sprintteam rond.
6) Past hier nog een tijdrijder in je team.
7) Kijk of je genoeg teampunten kunt verdienen, anders zul je wellicht wat moeten ruilen.
Costa doet wel mee dacht ik. Maar dan zou ik persoonlijk kiezen voor een van beide.
Waarom zie ik telkens koppeltjes en teampunten voorbij komen?
Je krijgt teampunten toch alleen als je ze ook opstelt? Zijn die teampunten voor je eindrangschikking dan zo belangrijk dat je beter Kwiatkowski kunt kiezen dan bij. v.Avermaet?
Ik heb denk ik wel enige kennis van wielrennen maar kansberekening was nooit mijn favoriete vak ;)
Waarom zie ik telkens koppeltjes en teampunten voorbij komen?
Je krijgt teampunten toch alleen als je ze ook opstelt? Zijn die teampunten voor je eindrangschikking dan zo belangrijk dat je beter Kwiatkowski kunt kiezen dan bij. v.Avermaet?
Ik heb denk ik wel enige kennis van wielrennen maar kansberekening was nooit mijn favoriete vak ;)
Ik bedoelde uiteraard naast Froome als je Porte niet hebt.
'@Treenert
Die koppeltjes hebben meer te maken met dat iemand nog 4 miljoen te besteden heeft en daarvan 2 renners moet pakken. Dan wordt vaak de beste optie gevraagd.
Teampunten zijn 'gratis' punten. Als Froome in het geel rijdt, zou je een Kwiat kunnen nemen en opstellen. Gaat idd ten koste van een renner, maar wie zegt dat die renner gaat presteren? Dat zijn afwegingen. Zeker als Froome (chargerend gezegd) vanaf dag 1 in het geel rijdt tot eind. Idem voor Groen en Bollen met wat minder punten. Het zijn 'slechts' afwegingen en komen als laatst bij mij om de hoek kijken.
'@ Koeniiee
duidelijk, zelf kijk ik meer naar renners die redelijk vaak een kans hebben om in de top 10 van de etappes te eindigen. en daarbij zorg ik ook dat er enkele renners vanuit het jongerenklassement daar tussen zit. Teampunten heeft toch alleen nut als de gewenste renner bv froome op 1 staat zodat een kwiat teampunten pakt. Stel, froome valt uit dan heb je veel minder aan een kwiat qua punten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.