Tour de France Scorito

1 2 ... 72 ... 283 284
zomaareens

'@poeksel owja.. dank. Maar dan... zou ie nu weer meesprinten of laat ie het door die klassementsmannen? Dan heeft ie nl een hoop kansen op top10 plaatsen..

Poeksel

Mogelijk in een klein peloton wel zomaareens, maar hij is in eerste instantie knecht.

zomaareens

Lijkt me sterk dat orica alle 9 massasprinta dan gewoon laat lopen

Niballie

Nee, maar bij Orica weet je het nooit natuurlijk met Impey, Keukeleire en Albasini. Vorig jaar in de Vuelta had Cort ook niet meegesprint tot hij ineens twee keer won en bovendien won Keukeleire ook nog een etappe.

Poeksel

En wie weet komen Chaves en Yates wel op een kwartier binnen in etappe 5. Dan zal Orica zoals in 2014 rijden.

Treenert

Heb even teruggezocht. Orica had idd geen sprinter mee en Albasini reed een keer of 6 top 15 maar slechts 1 keer top 5 (4e). Ook
Waren een aantal rare sprints bij zoals in de eerste rit in Engeland waar zelfs Rogers en Froome naar een 5e en 6e plek sprintten. Daar waar Albasini het kortste zat waren uiteraard de lastige aankomsten. Als je nog een plekje over hebt gaat hij zijn geld zeker waard zijn. Op een karrevracht punten hoef je daarentegen denk ik niet te rekenen.

Wielrennertje

Ik vind t ook vrij irritant, heb nu al een paar dagen niks gezegd in dit forum maar lees nog steeds mee. Irriteer me aan al die mensen die t beter denken te weten..

Imbatido

Goede renners in het lage segment vinden is niet het probleem. Het probleem is dat je simpelweg onvoldoende plaatsen hebt om er veel van te nemen, anders ben je in de sprints of bergritten wellicht onderbezet. Er zitten vooral veel leuke punchers tussen, maar zelfs als je daar niemand van neemt moet je al renners op de bank zetten voor die heuvelfinishes. Albasini is ook weer zo'n renner die in die ritten vast mee zal doen, maar kost je wel een plek in je ploeg en gaat ook in je dagselectie ten koste van een redelijk alternatief.

tempo789

Hierbij mijn dagelijkse hulpvraag:
Ik heb momenteel 4 renners van 750.000 in m'n ploeg: Küng, Buchmann, Bennett en Van Emden. Helaas heb ik nog geld over, maar geen plekken meer. Ik twijfel sterk om bijvoorbeeld Roglic toe te voegen, maar welke van de hiervoor genoemde renners (meervoud, want renners van 750.000 komen in setjes van 2) moeten er dan uit?

Niballie

Ik zou zeggen sowieso een tijdrijder, want Roglic is dat natuurlijk ook.

Gids05

Froome heeft gezegd dat dit parcours op de lijf geschreven staat van bardet dat vakt wel mee toch ??

Koenniiee

'@Gids05; Aldus een goede afdaler en puncher! ;)

Bidonhouder

'@ Tempo
Aangezien je Roglic mee wilt nemen (tijdrijder) zou ik er voor kiezen om Küng en Van Emden thuis te laten. Küng en Van Emden kun je alleen inzetten tijdens de 2 tijdritten, terwijl Roglic ook in de heuveletappes ingezet kan worden. Nu is Roglic wel duurder dan Küng en Van Emden samen. Ik persoonlijk denk dat Roglic in zijn eentje niet meer punten pakt dan Küng en Van Emden samen. Hoe denkt de rest hierover?

@Gids
Het parcours is op het lijf geschreven van aanvallende renners. Dit is Bardet zeker. Bardet moet hopen dat hij niet te veel schade oploopt in de 2 tijdritten, maar ik denk dat hij kort kan eindigen in het klassement.

Icon

'@bidonhouder, je moet dan natuurlijk naast Roglic ook nog iemand anders opnemen, als dat een redelijke puntenpakker is zit je ruim over het aantal punten van Van Emden en Kung.

PS. ik ben niet verbaast als van Emden de gele trui pakt in de tijdrit, dan wordt het verhaal natuurlijk wel ietsjes anders.

janstof

Veel mensen nemen Buchmann mee voor het jongerenklassement en teampunten van Sagan en eventueel Majka, alleen ik vraag me af als wat voor renner jullie hem meenemen? Als 9e man? opvulling? of verwachten jullie echt veel van hem ?
Hij gaat toch gewoon knechten voor Majka, die voor het AK wil gaan ? dat betekent toch dat hij niet veel vaak in de top 10 (20) komt bij de finish ?
Als je positief bent dan kan hij per etappe 6+3= 9 punten pakken aan truipunten (Sagan en jongeren).
Persoonlijk zie ik hem niet veel punten halen in de rol als knecht van Majka naast zijn mogelijke 30+18 punten voor het eindklassement (witte+ Sagan groene trui).

Bidonhouder

'@Icon
Het klopt dat je dan naast Roglic nog iemand anders moet nemen, echter moet je wel in gedachten houden dat Van Emden en Küng samen 1.500.000 zijn en Roglic alleen al 2.000.000. Dit betekent dus dat je naast Van Emden en Küng nog iemand in zal moeten leveren.

tempo789

'@icon @bidonhouder
Ik heb ook nog 1.500.000 over, suggesties zijn altijd welkom.

Bidonhouder

Als je nog 1.500.000 over hebt kun je ook gewoon voor T. Martin gaan. Dan hoef je niet te schuiven voor Roglic.

ONCE

'@ janstof

Hoevaak zou een buchmann nu echt moeten knechten voor majka. Ik ga er niet van uit dat majka geel pakt dus het enige wat majka hoeft te doen is de sky trein volgen. Er zijn scenarios dat mocht majka top 5 staan hij misschien z'n plekje wil verdedigen tov een aanvaller die ongevaarlijk voor de gele trui is maar als buchmann zo goed is dat hij in die positie zit zal die in de andere etappes wel punten scoren.

TrEb

'@tempo789
ipv Emden en Kung kun je gaan voor een Roglic en een type DeGendt. Komt dat uit qua budget?

tempo789

Probleem is dat ik geen plekken meer over heb in m'n team. Er moet dus sowieso eerst iemand uit, waardoor ik dus nog meer dan 1.500.000 te besteden heb. (minstens 2.250.000, want heb geen renners van 500.000)

Bidonhouder

'@Tempo
Dit betekent dat je Van Emden en Küng kunt inwisselen voor Roglic en Swift/Ulissi/Gilbert

zomaareens

Oke der john heeft se kort meegekregen... hoeveel keer wordt ie nu 7e?

Bidonhouder

Heren,
Hierboven was er net een discussie gaande over de tijdrijders. Om hier verder op in te haken, wie van de twee schatten jullie hoger in (over twee tijdritten); Van Emden of Küng?

FrankSteenbergen

Ik vind het opvallend hoe weinig de naam McLay hier voorbij komt. Ik zou zeggen dat hij na Kittel, Sagan, Matthews, Demare, Greipel, Kristoff, Bouhanni, Coquard en Groenewegen (evt Cav, maar dat zie ik nog niet zo zitten) de beste is ongeveer? Dan zit je al wel op de 10e plek, maar als hij 8 keer 10e wordt is het het wellicht wel waard...? Of denken jullie dat Colbrelli, Swift, ... beter is? Vraag me ook af of Rojas en Bennatti zich nog gaan mengen...

1 2 ... 72 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.