Tour de France Scorito

1 2 ... 87 ... 283 284
ONCE

Vanmarcke ook sterk (maar las dat ie geen tour gaat rijden)
Stuyven zou hier normaal gesproken ook moeten winnen

WCEendT

Denk dat je beetje overreact ONCE. Aan een zo'n sprint kun je geen conclusies binden, of je bent ff de ZLM tour en de rest van het jaar vergeten :P.

Op papier zijn het gewoon alle 4 echte toppers, was niet te zeggen wie er zou winnen, maar Naesen heeft zeker de vorm op het moment mee zitten.

Laatst gewijzigd
ONCE

Ik zeg toch duidelijk dat ik er geen conclusies aan verbind? Ik zeg gewoon dat Groenewegen vandaag slecht was

ONCE

Cannondale doet vandaag iig wel weer waar het goed in is. Dacht al dat ze het verleerd waren, het niet winnen

Mardai

Jongens gooi Groenewegen maar uit je tour team!

Hij kan er he-le-maal niks van! :P

WCEendT

'@Mardai
Laten we hopen dat mensen hem eruit laten :D.

Pietje Precies

Ik vond de laatste kilometer dermate lastig dat LottoNL-Jumbo beter iets meer op een solo-aankomst had kunnen gokken. Anyway, op waarde geklopt.

Schitterende koers weer in België, wat een hoop klasse en attractieve coureurs hebben die. Fraaie overwinning!

Iemand een linkje naar de koers in Italië?

Laatst gewijzigd
ONCE

En dat zonder GvA en Gilbert in de finale. Waar waren die ?

ONCE

Pietje

https://www.youtube.com/watch?v=Lez6DGSc_ZA

Treenert

Snap niet dat TLJ zelf in de laatste 1500 meter ook achter Boom ging rijden?????
Snap ook niet dat de beste (Boom) niet gewoon Groenewegen afzet, je zag duidelijk dat hij die miste.
Moet wel ff wat uitgesproken daar vanavond gok ik.

In België: zie onder

"Naesen verovert de driekleur
Vanmarcke zet aan op 200 meter van de streep. Hij lijkt iedereen te verrassen, maar op de valreep gaat Naesen er nog over met een ultieme sprong. Letterlijk, want zijn voorwiel zweeft een paar centimeter boven de grond over de streep. De renner van AG2R pakt de Belgische titel. Vanmarcke is 2e, Stuyven 3e."

Pietje Precies

Danku!

Qua koers in België: zeer veel aanvallen, wisselingen van koerssituatie, etc. Soms moet je gokken om niet mee te springen, etc. Wel maf dat alle teams met een hoop renners in koers niet mee zaten bij de beslissende move.

'@timdepunter

Wat is de uitslag in Frankrijk naast Demare en Bouhanni?

TomScholten

Naesen...is al vaak genoemd en wint vandaag ook nog even het BK, 5 ton en in de vorm van zijn leven. Laat ik nu net mijn team rond hebben...

flashke

'@Pietje
Met Lampaert, Wellens, Van Hecke, Merlier en twee of drie man van Wanty waren alle grote ploegen wel vertegenwoordigd. Gewoon met de verkeerde namen.

ONCE

Frankrijk was gewoon Demare vs Bouhanni de rest werd weggedemareerd

barbier en dumoulin 7 en 8. Coquard niet eens top 10

Bouhanni wel boos op demare, ging iets van zn lijn af

Laatst gewijzigd
nasibal

Wie is Coquard ook alweer?

nathancouw

Leveau op 3!

ONCE

Aru ziet er nu toch ook weer goed uit in Italie

Treenert

Dank voor het linkje ONCE, zat me alweer te vervelen ;)

Poeh, Aru indrukwekkend

alexzsci

Aru erg sterk inderdaad, rijdt dat achtervolgende groepje nog op 40 seconde. Krijg nu toch de neiging om weer aan het puzzelen te slaan, als hij deze (aanvalslustige) vorm vasthoudt kan dat wel is veel punten gaan opleveren. Ik baseer mijn team liever niet op een enkele rit vlak voor een ronde, maar grote kans dat ik deze (foute) handeling toch weer ga uitvoeren, ten koste van oa een Majka.

Tenzij die op zijn NK een demonstratie laat zien, haha dan ben ik net zo makkelijk weer om. Betrap mezelf keer op keer op vreselijke vormen van opportunisme tijdens het scorito seizoen

vasnd

'@flashke, ONCE & stupidloco
Dit is mijn analyse van de beste man. Jullie halen alle drie goede punten aan. Echter denk ik dat de concurrentie deze Tour te groot is om voor een deftige daguitslag te gaan en de geschikte vluchtkansen zijn beperkt. Dat kan (hij) alleen vanuit een vooruitgeschoven groep en zoals Kruijswijk, Amador en TJvG al lieten zien: als de vorm niet opperbest is dan is dat niet zo 123 even gedaan). Hij is samen met Colbrelli dé man voor Bahrain en zal dus zo kort mogelijk moeten eindigen. Veel harken dus. Enige manier op succes zie ik als in etappe 5 hij al zeer vroeg ontploft en op 5-10 minuten wordt gereden. Ook Majka verwacht ik in hetzelfde schuitje helaas. Voor 1,5m hoeft Ion niet extreem veel punten te halen dus ik wil hem ook zeker niet als nutteloos bestempelen. Er kleven gewoon te veel maren aan om hem een plekje in mijn(!) selectie te gunnen.

Geurtje

Ik heb een interessante vraag aan jullie forumleden/wielerkenners.

Welk duo zouden meer punten halen in de tour van 2017? Weten doe je het nooit maar toch de vraag:

Duo 1 is GVA en Boasson Hagen.
Duo 2 is Chaves en Zabel.

Ik ben benieuwd naar de theorieën.

nasibal

'@Geurtje

Ik ben vooral benieuwd naar jouw eigen theoriën. Waarom zou Zabel meer punten halen dan Hagen, alleen al kijkend naar de 2 tijdritten als puntenpakkansen en het feit dat Kristoff ondanks alles alsnog zékerder is dan Cavendish op het moment. Een fitte Chaves pakt in theorie welliswaar meer punten dan een fitte Greg, maar hoe fit is hij? Daarbij is Chaves ook nog eens een miljoen duurder dan v. Avermaet en móet hij dus ook wel significant meer punten pakken, zéker als Zabel het aflegt tegen Hagen.

Dus aan jou de vraag, waarom zou optie 2 uberhaupt potentieel interessant zijn in jouw ogen? En waarom is Greg in jouw ogen potentieel interessant? Wat zijn jouw theoriën?

madeks

Ben op het moment redelijk tevreden met mn team. Enige nadeel is dat ik maar 7 sprinters heb en nog 1 lege plek. Mn budget is 1.500.000 en daarom zit ik te twijfelen tussen de volgende opties

- Mclay: bakt er niks meer van maar is de enige sprinter waarvan zeker is dat hij meesprint.
- Boasson Hagen: kan veel punten opleveren maar gaat hij ook sprinten of zit hij in de trein bij Cav, voor de lastige aankomsten heb ik hem niet perse nodig daar heb ik genoeg andere mannen voor.
- Iemand uit de Quicksteptrein: Trentin of Sabatini, kunnen veel teampunten opleveren en daarbij top 20 finishen.

Welke optie schatten jullie het best in ? Of denken jullie dat er nog een andere ploeg een goedkope sprinter meeneemt ?

vasnd

'@madeks
Wacht de selectie van DiDa af en bespaar je veel kopzorgen.

1 2 ... 87 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.