Tour de France Scorito

1 2 ... 88 ... 283 284
Geurtje

'@nasibal

Bedankt voor je snelle reactie.

Het punt is dat ik niet goed weet of ik de 2mil van GVA terug ga krijgen in punten in deze tour.
Dus of dat hij het waard is.
Als dat niet zo zou zijn, zou de optie Zabel Chaves voor mij een andere optie zijn.
Met Chaves heb ik een goede klassementsrenner/klimmer erbij(die ik wel kan gebruiken) en Zabel kan ook punten sprokkelen met de sprints.

Met GVA en Hagen heb ik een geweldige puncher/sprinter maar eigenlijk een klassementsrenner te weinig in mijn ogen dan hé.

Vandaar mijn vraag 😊

Harry83

Wat denken jullie:
Valverde/Ulissi of Bardet/Greg?

kierewietje

Cummings heeft een goed weekend gehad.

elstupidoloco

'@Geurtje: in welke etappes verwacht je dat je Van Avermaet op gaat stellen en dat hij dan ook punten pakt? En zou je hem in die etappes kopman maken, of heb je een alternatief die het in die etappe minstens net zo goed zou doen?

Geurtje

'@elstupidoloco

In etappe 3 sowieso. En wellicht later in de tour ook nog in de heuvel etappes of als opvulling als er sprinters afstappen naar wat bergetappes.
In etappe 3 zou ik m kopman durven maken.
Ik weet niet of ik door een GVA bril kijkt maar geel is na etappe 3 wellicht ook een optie voor m.

GaitBeel

Primoz Roglic in een kopgroepje / in de aanval. Zien jullie dit als een reële optie?

nathancouw

Wat een weekend voor Cummings zeg! Komt net terug van een blessure en pakt gewoon even de dubbel. Wat een klasserenner!

nathancouw

Trouwens, ik ga het zonder Froome doen. Puur omdat ik dat een stuk leuker vindt en wil zien waar ik dan eindig. Is een goede eindklassering mogelijk zonder Froome.

ps. ik heb ook een ontzettende hekel aan hem ;)

jort101

Geen conclusies aan verbinden idd. Natuurlijk moet Groenewegen normaal sinkeldam en Wippert verslaan, maar ik verwacht gewoon een goeie Groenewegen in de Tour.. hij heeft z'n slechte dag voor in de Tour nu al vast gereden ;)

den_john

cadeautje van den john: maak in rit 15 oliver naesen kopman

ONCE

'@ Geurtje
Er zijn mensen met een betere TT die GvA in etappe 3 niet zo even los rijdt. Ik denk zo even aan Sagan, Valverde en vooral Matthews. Daarnaast denk ik dat een Roglic ook meer tijd in de TT op GvA pakt dan dat ie op die punch verliest

@ GaitBeel
ja hoor waarom niet

Laatst gewijzigd
Mats17

Denken jullie dat Colbrelli mee gaat sprinten op de vlakke etappes?
Sorry als het al eerder aan bod is gekomen.

droomteam

Oh wat een discussie over Groewegen . terwijl het Boom was die de zaak voor hem heeft verpest . gelukig blijft hij thuis !

De bavariaan

'@Nathancouw

Nice, ben ik niet alleen:) ik zit nu zelfs serieus te overwegen om naast froome ook valverde thuis te laten, wat hij kan, doet van Avermaet ook maar voor minder geld en met teampunten van porte... Gok nu wel alles op porte maar ik kan bardet erbij pakken op de plaats van valverde. Denk dat ik dat doe, tenzij iemand het hier volledig afkraakt met goeie argumenten, maar die zijn er niet genoeg tot nu toe.

Icon

Boom heeft daar de boel niet verpest, dat was de tacktiek van LottoNL. Wat ik niet snapte is dat LottoNL zelf op kop ging rijden achter Boom aan.

Wat betreft de vorm van Groenewegen, dat hij er hier juist nog bij zat bevestigt voor mij zijn vorm.

Niballie

Gaat GVA ook sprintjes winnen in de favorietengroep en degelijke TTs rijden?

JimKro

Als GvA er nog bij zit kan hij wel een sprintje winnen ja.

elstupidoloco

GVA die nog bij de favorietengroep zit? Hij klom best leuk bij de Olympische Spelen, maar ik zie hem er toch niet meer aan hangen als er nog 25 man overblijven

droomteam

Deze week niks wijzer geworden van Cavendish ?? Denk toch dat ik hem er buiten laat !

ONCE

Valverde - Bardet. Scheelt een miljoen maar ik kan zo al 4 etappes opnoemen waar je eerstgenoemde op kan stellen en de 2e niet. Daarnaast zullen ze in de bergen elkaar niet zoveel ontlopen tenzij 1 van de 2 er doorheen zakt.
Punt is dus dat je extra geld en plekken moet gaan investeren in 4 ritten omdat je daar een eventuele puntenpakker mist

Laatst gewijzigd
Stuff

Leuk een middagje weg geweest. Kom je terug 2 uur zoet met lezen van reacties, terugkijken uitslagen en wat filmpjes checken.

Gelukkig wordt morgen de selectie van Dimension Data bekend gemaakt, dat scheelt veel zorgen (ik verwacht geen Cavendish in de tour).

Daarnaast zoek ik nog steeds een manier om Ulissi in m'n team te fietsen, maar voor wie ben ik nog niet over uit.

En Naesen voor 500k lijkt ook interessant, maar hoe we dat dan voor elkaar moeten krijgen is helemaal een raadsel.

Interessante week met nog veel geschuif voor de boeg! 😁

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ipv 100 miljoen per renner, heb ik het anders aangepakt. Ik wil elke etappe 250 punten of meer scoren. Als het even kan zonder truipunten. Daar baseer ik mijn ploeg op. Hier worden zeer talentvolle snelrijders gewoon de deur gewezen mochten zij niet passen in mijn strategie.

Geen idee hoe dat uit pakt. Moet ook eerlijk zeggen dat hoe dichter de tour nadert, hoe minder moraal mijn poolploeg krijgt. En dat heb ik elke keer wel. Veel vertrouwen wanneer ik begin met selecteren, maar langszaam komt mijn brein in een soort van chasse patate waar de uitgang niet meer te vinden is.

Puur om wat frisheid terug te krijgen twee namen ingewisseld voor verse krachtpatsers. Reden, geheel toevallig, vandaag uitstekend en ontken met kracht dat deze wissels hierop zijn gebaseerd. Ik laat me natuurlijk niet beïnvloeden door 1 goede en of slechte dag in het zadel. Zo ga je niet met je ploeg om. ;-)

Laatst gewijzigd
Frankschlekopznbek

Een ding is mij duidelijk geworden: 100 punten/mln, mits je al je geld hebt uitgegeven, is heilig. Voor de snelle rekenaars komt dat neer op een totaal aantal punten van 5100. Nu vraag ik me af wat daarbij de ervaring zegt over het aantal punten dat verkregen wordt voor het eindklassement. Ik had bijvoorbeeld bedacht dat als je daar 450 punten haalt, je van een opgestelde renner (4650/21)/10=22.14 punten mag verwachten.
Maar dit getal is maar een gokje. Heeft iemand in zn prachtige database de broodnodige info over dit puntenaantal verkregen door het winnende team na afloop van de laatste etappe?

Poeksel

Ik was even een weekendje weg, maar twee opmerkingen:

100 punten/miljoen is een goede vuistregel, maar niet meer dan dat, want het maakt nogal uit hoe de punten tot stand zijn gekomen. Zo is het niet ondenkbaar dat broertje Sagan meer dan 100 punten gaat scoren. Volgens de vuistregel zou hij dan een koopje zijn, net als Burghardt, Poljanski en McCarthy. Toch is een 500k-renner die in de eerste etappe 80 punten voor je binnenhaalt (excl. eventuele kopmanpunten) en de tweede etappe uitvalt waarschijnlijk waardevoller voor je dan die vier renners. Uiteindelijk gaat het erom per etappe zoveel mogelijk punten te halen.

Verder wil ik den_john, als hij nog meeleest, bedanken voor zijn reactie van 24 juni 2017 om 19:14 waardoor ik http://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/het-ik-eet-mijn-op-als-editie-2015/page/5 weer kon ophalen.

nasibal

Is het vreemd dat ik net hard gelachen heb om de nickname 'Franksleckopznbek'? Heerlijk in al zijn simpelheid en ironie.

Verder hele terechte opmerking van Poeksel. Punten die je haalt met 1 renner gaan altijd ten koste van punten die je haalt met een alternatief. Vind het daarom ook een interessante benadering van Zadelpen. Ben wel benieuwd hoe Zadelpen dat wil aanpakken in de etappes die vrijwel zeker in een vlucht eindigen en de gemiddeld behaalde punten vaak rond de 100-150 ligt.

1 2 ... 88 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.