'@romanoww
Met het verschil dat GVA (Porte) en met name Gilbert (Kittel) veel potentiële teampunten hebben. Het is natuurlijk wel de vraag of het prijsverschil (2 miljoen t.o.v. 500k) daarmee te rechtvaardigen is. Voor 500k is Naesen inderdaad een goeie optie voor de GVA/Gilbert-achtige ritten. Zou helemaal mooi zijn als hij meedoet in de massasprints om plek 10-15, maar dat lijkt me vrijwel uitgesloten.
Ik denk dat iemand dat inderdaad weet, helmi046. Morgen weten wij het waarschijnlijk ook.
Nog iemand die een voorspelling voor de Scoritotips van Youri wil doen? Ik verwacht o.a. Naesen, Bevin en EBH in zijn team. Ik verwacht ook dat hij niet zegt wat hij in de Giro gescoord had en dat ik dan in het draadje 'Verbeterpunten WF' ga posten dat dat jammer is.
'@ConINGtador,
Die vraag wilde ik eigenlijk net gaan vragen. Gaat Naesen mee sprinten? In de Dauphine werd Naesen in een sprintetappe 10de, maar deed ook een aantal keer niet mee. De ene keer doet hij wel mee, de andere keer niet...lastig. Mijn verwachting is dat Naesen wel een aantal (lastige ) sprintetappes mee mag doen.
Andere vraag. Ik heb nu Bardet niet in mijn team. Kan Naesen/Bardet een leuk koppel zijn? Bardet zn tijdrit was wel slecht in de Dauphine. Wat verwachten jullie van Bardet?
" Zo is het niet ondenkbaar dat broertje Sagan meer dan 100 punten gaat scoren." schreef ik vanavond. Ik bedoelde natuurlijk teampunten, maar toen had de uitslag van het Slovaaks kampioenschap niet gezien. Hij rijdt gewoon de rest van het Slovaakse veld op tien minuten! Goed stopwerk van de andere Sagan en Baska ongetwijfeld, maar toch een nette prestatie.
Edit: Even vergeten dat het gecombineerd is met het Tsjechisch kampioenschap, dus het is niet zo'n heel bijzondere prestatie, al bleef ie wat sterke Tsjechen voor. Op papier ziet het er sowieso heel indrukwekkend uit.
Naesen heeft in een interview na BK laten vallen dat hij niet zinnens is om mee te sprinten voor een 15de plaats. Hij wil daar geen risico op valpartijen voor riskeren en zich puur concentreren op aanvallen vanaf week 2 en verder in dienst rijden van Bardet. Lijkt me dat als er gesprint word bij AG2R dat die eer S. Dumoulin te beurt valt.
Fuk. *pinkt traantje weg.
Veel berichten hier vandaag. Wat inzichten van mijn kant:
- Over dat winnende team van vorig jaar: dat is wat mij betreft redelijk nietszeggend. Het parcours is elk jaar anders, de prijzen zijn elk jaar anders, de verhoudingen zijn elk jaar anders. En er zijn zoveel winnende teams mogelijk. De nummer twee kan wel weer tien anderen hebben, en de nummer drie weer tien anderen. Er had net zo goed een team kunnen winnen zonder de renners die er nu uitgepikt worden als Majka, Meintjes, Groenewegen (die mede door pech helemaal niet bijzonder scoorde), etc. Bovendien kan de nummer 1 wel dusdanig veel geluk hebben gehad, terwijl een ander een veel perfecter team had maar veel opstelfouten maakte. Het optimale team zegt dan nog iets meer, maar dat is om dezelfde redenen nietszeggend omdat je die combinatie in dit spel nooit kunt en zult maken op voorhand.
- Cavendish zal zelf ongetwijfeld mee willen naar de Tour. Als Dimension Data hem zou thuislaten krijg je zoiets als wat enkele jaren geleden met Kittel gebeurde bij Giant toen hij werd thuisgelaten. Daarom gaat Cavendish gewoon mee. Ze zullen wel zien waar het schip strandt.
- Naesen lijkt me de aangewezen renner bij AG2R om Bardet uit de wind te houden en door het peloton te loodsen. Voor de rest zitten er alleen maar kleine klimmertjes in die ploeg. Aan sprinten zal hij denk ik niet toekomen.
- Groenewegen werd vandaag gesloopt door het parcours, en misschien was het ook wel een beetje de druk. Voor renners als Wippert mocht het, voor hem moest het. De aanloop naar de sprints in de Tour zijn makkelijker dan dit NK. Dat komt wel in orde. Vorig jaar in de Tour reed hij zijn beste uitslag op een oplopende finish, dus daar lag het niet aan.
Ik worstel met mijn hoeveelheid aanvallers. Ik was ervan overtuigd om voor 6 klassementsmannen en 3 aanvallers te gaan, maar begin door Fuglsang (heel concreet) te twijfelen. Ik heb voor Fuglsang 80-90 minimale punten opgeschreven (11e in eindklassement, 6 keer rond de 15e plek finishen). Dit lijkt me niet onredelijk. Welke drie aanvallers garanderen me net zoveel punten voor de aanval- en punchetappes? Gilbert geloof ik wel in, GVA ook, maar te duur. Wie dan wel?
Ik denk er daarom over om Fuglsang toch mee te nemen. Te meer omdat ik verwacht dat hij het misschien niet redt en dan voor de bollen gaat. Dan wordt hij zijn bedrag zeker waard.
Of neem ik in plaats van een aanvaller of Fuglsang een Gesink, De Gendt, Rolland, et cetera mee? Daarvan weet ik helemaal niet goed in welke bergetappe ik ze op moet stellen, laat staan of ze bollen gaan rijden.
Wat denken jullie?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.