'@malathion ik zat ook met dat dilemma. Ben er nu voor mezelf wel uit dat ik zeker zeven klassementsrenners meeneem aangevuld met Roglic, een aanvaller en een goeie knecht in de bergen. Drie aanvallers van het type Gesink lijkt mij wat te veel, wanneer zo'n type een etappe heeft gewonnen heb je er daarna niks meer aan. Daarnaast ga je ze sowieso een aantal keer voor niks opstellen, dat heb je bij klassementsrenners minder snel.
Bullshit natuurlijk.
Dit vat denk ik prima mijn gedachtes samen bij het zien van het nieuwsbericht. Tegelijk kunnen we nu heel veel mensen stuk zien gaan op het vraagstuk Boudat/Petit. Ben benieuwd wie er aan het langste eind trekt, zou er zelf geen pijl op kunnen trekken. Hoeft overigens ook niet, want mijn sprintteam zit al potdicht. Past zelfs iets kleins niet meer tussen.
Ik zit nog een beetje in mijn maag met Valverde. Absolute topper uiteraard, maar hoeveel punten gaat hij pakken? Vorig jaar was het magertjes en scoorde hij een vergelijkbaar aantal punten met Quintana. Toen was Quintana 5 miljoen en Valverde 3,5 miljoen waardoor de balans wel in zijn voordeel uitsloeg. Dit jaar is Valverde echter met 4,5 miljoen behoorlijk aan de prijs... Mocht hij voor eigen succes gaan dan is hij dat dubbel en dwars waard, maar hoe zal het dit jaar zijn?
Ik zit nu met de volgende afweging:
Optie 1: Valverde & Bouhanni
Optie 2: Bardet & Greipel
Voor mij is optie 2 een smak zekere punten. Mocht Bardet er doorheen zakken qua klassement, dan gaat hij sowieso aanvallen en veel punten pakken. Greipel zal ook zeker een aantal sprints top 3 rijden en zijn geld wel waard zijn. Optie 1 is een stuk onzekerder. Valverde is afwachten hoe het team het gaat spelen en Bouhanni kan in theorie heel veel punten binnenharken, maar kan in de praktijk ook tegen het asfalt smakken in etappe 2 en 0 punten halen. Eigenlijk had ik me voorgenomen om Bouhanni niet te nemen om die reden, maar nu heb ik hem er toch in staan omdat ik Valverde er graag in wil fietsen, maar ik vraag me dus sterk af of dat het wel waard is. Hoe kijken jullie daar tegen aan?
'@nasibal: je sprintteam staat al vast zonder dat je zeker weet of Cavendish mee doet? Lijkt me niet dat je die dan hebt natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd hoe je tegen Basson Hagen aankijkt. Met Cavendish erbij heeft hij inclusief tijdritten ongeveer 5 kansen om in de punten te rijden. Of volg je het scenario dat Cav er na een weekje de brui aan geeft?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.