Tour de France Scorito

1 2 ... 91 ... 283 284
garbalawal

Starlynk, heb je goede opties voor in de heuveletappes (bijvoorbeeld etappe 3). Het voordeel van Valverde is dat hij vrijwel altijd meedoet om de overwinning in dergelijke etappes. Ook in sprintetappes met lastige aankomst wil hij nog wel eens aanzetten. Dat doet Bardet natuurlijk niet. Tegelijkertijd begrijp ik je twijfel volledig. Wanneer je voldoende opties hebt voor de punchaankomsten, zou je voor optie 2 kunnen gaan. Is dat niet het geval, dan zou ik het bij Valverde houden.

hartstikkebedankt

Ik loop nu in mijn Excelsheet constant aan tegen, ofwel het toevoegen van een extra zwaar(der) gewicht voor het klassement, dan wel het toevoegen van een (semi-)topsprinter. Ik wacht nu dan toch maar even op de definitieve selecties denk ik. Het ei is nog niet gelegd, gelukkig nog maar 5 dagen :P

Laatst gewijzigd
Wollage

'@starlynk: Valverde kun je natuurlijk ook nog opstellen in de punchetappes, waar ik Bardet weinig tot geen punten zie scoren. Verder kan Valverde erg goed aankomen in een groepje, kan die prima dalen en kan ook nog punten pakken in een tijdrit (tussen plek 10-20).

Verder Bouhanni en Greipel. Bouhanni en de tour is natuurlijk niet zo'n succes geweest, maar hij is intrinsiek wel 1 van de snelsten van het peloton. Als fransman zijnde zie ik hem ook wel door sprinten voor de ereplaatsen. Greipel daarentegen laat lekker lopen als die ziet dat die niet meer kan winnen.

Voor mij zou optie 1 van jou een zekerheidje zijn.

---------------------

Overigens gaat Direct Energie Boudat en Petit uitspelen als sprinters. Of ze samen sprinten of om de beurt weet ik niet.

"il va endosser le rôle de coureur protégé lors des arrivées massives, avec Adrien Petit"

Jori

Cavendish gaat gewoon mee, tenzij hij zelf zegt dat hij echt niet kan, wat ik onwaarschijnlijk acht. Immers is er de rest van het seizoen niet meer zoveel te doen voor hem. Of Cavendish het volhoudt, is een 2e inschatting en zeker op iets ruwer terrein, komt al snel EBH aan bod.

Volgens mij was ik echt 1 van de weinige die Coquard wel had. Toegegeven de vorm was minder, maar Coquard kon ook altijd aardig een heuveltje over, goede basissnelheid en als hij mee ging, bijna een hele ploeg die voor hem zou werken. En met motivatie van nieuw team zoeken had ik er dus wel wat van verwacht. Dit verandert nu wel mijn team flink. Of ik moet geld vrij maken voor 3 of 3.5 sprinter of ik moet hem downgraden en een hobby gaan vinden van het geld wat ik over houd, net nu ik eindelijk een flinke tunnelvisie aan mijn team had overgehouden

Dom Tumoulin

Ik heb Coquard nu maar 'geupgrade' naar Degenkolb, die ik voor één uur geleden totaal niet in overweging had genomen. Dit gaat ten koste van Roglic, die nu is gedowngrade naar T. Martin. Hopen dat Cavendish niet mee gaat. Maakt het allemaal een stuk eenvoudiger.

nasibal

'@Elstupido

Vorig jaar viel hagen in de 1e etappe waardoor hij bijvoorbeeld de 2e etappe (die hem wel had moeten liggen en waar Cavendish sowieso niet mee zou doen) niet aan het front kon verschijnen. Daarna was vrij duidelijk dat hij elke vlakke etappe voor Cavendish moest werken. Ondanks dat alles rijd hij 4x top 10 en 1x 13e in een tijdrit die er voor hem niet toedoet. Over z'n punten begin ik expres even niet, want daar zitten natuurlijk flink wat teampunten in.

Dat betekent dat hij voor mij puur als aanvaller/tijdrijder al interessant is. Vooruit, iets aan de dure kant, gezien de alternatieven op de prijslijst, maar nog steeds relatief goedkoop voor z'n potentiele mogelijkheden. Het feit dat ik geen 9 klassementsmannen meeneem vergroot daarbij ook de kans dat ik Hagen uberhaupt vaak op kan stellen als aanvaller, zónder dat het direct ten koste gaat van een ander. M.a.w: Zelfs als cavendish meegaat vind ik Hagen het gokje van anderhalf miljoen wel waard. Een alternatief voor die prijs (of iets minder) zou een tijdrijder slash aanvaller zijn, welke in praktijk ook niet veel meer dan die 5 kansen die jij aanhaalt zal krijgen.

Wat Cavendish betreft: Los van dat we nog niet eens weten óf hij meegaat is het ook nog maar de vraag in welke staat en óf hij uberhaupt de 21 etappes vol maakt. Zo'n tour de France vraagt natuurlijk wel wat anders van je lichaam dan zo'n trainingstochtje in Slovenie.

Boasson Hagen is wat mij betreft dus wel het risico waard. Zelfs met een goede cavendish is hij wat mij betreft in potentiele punten gelijk aan een aanvaller/tijdrijder van 1 miljoen. Die extra 500k is het gokje, met in het achterhoofd dat we hem ook met een deelnemende cavendish mogelijk nog wel in 2 of 3 sprints gaan terugzien. Dan heb je nog wel het argument dat hij op dit moment plek 9 in mijn sprinttrein inneemt, maar mogelijk elke keer 0 punten scoort. In dat geval heb ik inderdaad géén altenatieve sprinter staan en zou ik punten laten liggen. Tegelijk zou een 'sprinter nummer 9' ten koste gaan van ofwel Hagen ofwel iemand anders uit mijn selectie (of beiden, en dan komt er nog iemand anders in), waardoor ik ergens anders weer punten zou laten liggen.

Afin, Hagen gaat bij mij gewoon mee, daar heeft Cavendish geen invloed op.

Laatst gewijzigd
RubenVB

HOOFDPIJN. Ik ben al 2,5 week overtuigd van mijn renners en ik heb altijd vertrouwen in Coquard. Nu 2,5 miljoen over en geen idee wat ik moet doen. Ga er even lekker over nadenken.

Is Boudat nu trouwens de sprinter bij Direct Energie of Petit?

Icon

'@RubenVB, lees even de vorige pagina, daar gaat het over Boudat en Petit.

Starlynk

'@garbalawal/Wollage: Bedankt voor jullie input. Ik blijf er nog even over twijfelen vrees ik ;) Qua voorbereiding lijkt het voor Valverde redelijk op de tour van 2015. Toen reed hij uiteindelijk podium dus dat is top, maar werd hij bijv. op de Mur de Huy in etappe 3 maar 11e. Het gros van zijn punten pakte hij toen ook niet in de sprintjes met een uitgedunde groep, maar in de aankomsten bergop en die zijn er maar 3,5 dit jaar...

Mardai

Mijn Frans is erg matig. Voor wie gaan ze nu..Boudat of Petit?

Knalerwtensoep

Ik heb 13 renners in mijn team die allemaal één of meerdere maatjes mee hebben. Heb er niet eens zo specifiek op geselecteerd. Tuurlijk kijk waar dat kan ook naar teampunten maar deze tour heeft wel een breed deelnemersveld en dus sterke ploegen over het geheel. Benieuwd hoeveel jullie er hebben.

Froome er trouwens zojuist voor het eerst uitgehaald en dit bood mij heel wat mogelijkheden waar ik tevreden mee ben. Hoop nu wel dat de verhoudingen goed zijn.

Treenert

http://sport.infonu.nl/overige-sport/180702-tour-2017-sprinters-en-favorieten-voor-de-groene-trui.html

@ONCE en Phoenix Ze hebben het nu wel aangepast en mijn reactie is ook weg :) :) :)

Ik kreeg er zelfs een mail over:

Hartelijk dank voor uw reactie!
Bij de vlakke etappes stond inderdaad een foutieve (oude) puntenverdeling.
Inmiddels is deze vergissing gecorrigeerd.

Met vriendelijke groet,
Fjodor

RubenVB

Klopt Icon. Je hebt helemaal gelijk. Ik kwam er net achter. :-) Normaal lees ik alles. Nu reageerde ik in de emotie van het Whatsappje dat Coquard niet meegaat.

nasibal

'@Starlynk

Met het risico dat ik nu weer beticht wordt van zandstrooien en bommetjes droppen: Ik heb Valverde er ook uitgekiepert ;)

Poeksel

Nasibal vergeet wel iets in zijn beschouwingen. Hagen heeft dit seizoen (afgezien van wat ritjes in eigen land) nog geen enkele keer top 5 gereden. Zijn beste klassiekernotering is plek 19. Vorig seizoen had hij voor de Tour al zes overwinningen behaald en daarnaast een vijfde plek in Parijs-Roubaix. Hagen lijkt het dus gewoon niet meer te hebben. Als hij bij Direct Energie had gereden was ie niet goed genoeg geweest om de Tour te mogen rijden...

Icon

'@RubenVB, het was geen verwijt hoor ;) Succes met het verlies van Coquard :P

Kpenty

Ik zit echt te twijfelen of Colbrelli voor het groen zou gaan. Wanneer deze niet mee sprint in de vlakke etappes zie ik voor dat geld Van Avermaet een veel betere optie zijn. Nu Coquard weg is heb ik 2 miljoen om voor een 8e sprinter uit te geven. Ik zie het niet zo zitten om ergens anders te gaan besparen om Degenkolb erbij te kunnen kopen. Van hem verwacht ik eerlijk gezegd toch niet zo heel veel. Dan zit je toch al gauw voor de keuze McLay, Colbrelli of Hagen als gok dat of Cavendish niet meegaat of dat deze niet goed is en dat Hagen zijn eigen sprint mag gaan rijden. Dan lijkt McLay toch de veiligste keuze omdat je weet dat deze als sprintkopman zoveel mogelijk mee sprint. Mijn team voor de punch etappes lijkt me sterk genoeg, dus heb die andere 2 sprinters niet per se daarvoor nodig.

Chaba

Ik twijfel vooral over Valverde en de combinatie van Swift tov een Aru en een Bouhanni.
Valverde is natuurlijk een fantastische renner die tov een Aru veel meer punten gaat pakken in een sprint bergop en vooral uitloopt in de heuveletappes.
Daarnaast zal hij zeker top 15 rijden in de TT verwacht ik waardoor hij nog meer uitloopt. Hij is echter wel een 1.5 mil duurder.
Zal Bouhanni dat verschil tussen Valverde en een Aru goedmaken + voldoende punten pakken tov Swift.
Een goede Bouhanni zal dit zeker doen lijkt me gezien het aantal vlakke aankomsten.
Ik neig toch erg naar Aru en Bouhanni.........één probleem.
Het is Alejandro.....Altijd een zekerheid voor een sloot punten.
Laatste discussiepunt voor mijn poule en zal wel een coinflip worden uiteindelijk. :x

robotour

'@nasibal ik zou EBH niet meenemen ;)

nasibal

'@Poeksel

Haha Touché, op meerdere fronten. Het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt en dan ga ik mooi de boot in. Wat me bij Hagen opvalt, in constrast met zijn uitslagen, is een soort 'wil'. Ik geloof wel dat die zich hard gaat maken voor de tijdritten én in een aantal ontsnappingen gaat zitten. Een paar 11e plekjes in de sprints, mocht hij voor zichzelf mogen gaan, resulteren vervolgens in een prima punten aantal voor anderhalf miljoen. Zeker voor een renner die de achterste plekjes van je selectie bezet.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Samuel Dumoulin is afgevallen bij AG2R, zou daar dan toch nog iemand anders een sprintje gaan wagen?

juliandavid

Ik blijf twijfelen, vooral door de tijdrit. Ik kan Castroviejo, Kung of Kiriyenka toevoegen, maar dan zou ik Daniel Martin of van Avermaet thuis moeten laten... Wie kan iets zeggen over de keuze tussen die drie? Teampunten pakken ze allemaal en ook de tijdrit kunnen ze allemaal goed rijden, maar daarbuiten? Of toch Felline, die heeft ook een aardige tijdrit en teampunten en kan een heuvel ook aan..

elstupidoloco

'@nasibal &poeksel: ik kan me van Hagen herinneren dat hij in de eerste etappe van de dauphine diep in de finale lek reed. Hij zat er op dat moment nog heel goed bij. Hij klimt beter dan dat hij in tijden gedaan heeft. misschien biased, maar ik heb ook altijd wel vertrouwen in Hagen.

Kpenty

'@chaba

Het ligt er ook aan of je sprintteam sterk genoeg is. Stel je rekent Swift bij de sprinters en je hebt er daarmee 8 dan zou ik voor Bouhanni gaan. Waarschijnlijk gaat Swift meer voor de aanval en dan is het al helemaal onzeker wanneer je deze opstelt. Wanneer Bouhanni de tour uit gaat rijden gaat deze dus veel punten halen en zie ik het duo Bouhanni en Aru beter zijn dan Valverde en Swift. Ook twijfel ik bij Valverde heel erg, omdat deze heeft aangegeven puur te gaan werken voor Quintana en denk ik al dat etappe 3 niet zwaar genoeg zal zijn voor Valverde om echt te scoren. Aru is ook nog in vorm en zie ik in de bergen toch wel ongeveer even veel scoren als Valverde.

janstof

Roglic + Aru of Izagirre + Bardet.

Roglic VS Izagirre
Roglic is natuurlijk zeer goed in de tijdritten, zal hier zeker ook een X aantal punten pakken, maar dat doet Izagirre ook. Daarbij komen de AK ambities van Izagirre die hem, naar mijn verwachting toch rond plek 10 moeten kunnen brengen. Bij Roglic is het een raadsel of hij rond plek 10-15 kan komen in het AK. Indien hij gaat aanvallen, dan moet je maar net geluk hebben in welke etappe je hem opstelt.

Aru VS Bardet
Aru lijkt in een prima vorm te steken, maar toch is het maar de vraag of hij het 3 weken vol houdt in de tour! daarnaast kan hij ook eventuele teampunten krijgen voor de man in vorm, Fugelsang. Maar wat gebeurd er als Fugelsang zijn vorm doorzet en goed in het AK staat en Aru op een afstand? Zal hij dan moeten knechten? dan gaat hij zijn punten natuurlijk nooit waard zijn! tenzij Aru dan gaat aanvallen en eventueel de bolletjes pakt!
Het parcours is prima voor Bardet, kan goed dalen en valt veel aan, dat lijkt hier prima te kunnen! Ik heb echter niet echt een idee van Bardet zijn Tijdrit, en hoe die is t.o.v. Aru zijn tijdrit. Wat mij wel vrij lijkt is dat Bardet sowieso gaat aanvallen, de vaste kopman is, en garant staat voor punten! maar de vraag is hoeveel! en dit t.o.v. van Aru!

Iemand een aanvullende mening?

1 2 ... 91 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.