Tour de France Scorito

1 2 ... 92 ... 283 284
Treenert

'@hartstikkebedankt die hier heul veul besproken man wordt steeds interessanter ;)

Quick step minded

KPenty
Ik heb Mclay ook overwogen, maar als je zijn resultaten van dit en vorig jaar eens vergelijkt, mja.
Ik heb n.a.v. Coquard nu toch maar Greipel in mijn team gepuzzeld, Hagen out en Boudat in.

Starlynk

Er moet duidelijk even iemand met Naesen op een terrasje gaan praten :p

Kpenty

'@juliandavid Ik persoonlijk zou Kiriyenka al wegstrepen uit dat lijstje. Laat toch vaak zien in de grote rondes niet vol te gaan rijden in de tijdritten en mij lijkt dat die andere 2 ook beter zullen scoren over de 2 tijdritten. Daniel Martin is bij mij een zekerheidje omdat het ook een redelijk goedkope klassementsrijder is en ik zie deze wel scoren in zowel punch als bergetappes als voor groen Kittel. Van Avermaet lijkt me dan meer een twijfel of deze zijn geld waard zal zijn, in de punchetappes kun je hem wel verwachten, maar voor de rest blijft het gokken.

Kpenty

'@quickstep jup zijn resultaten van dit jaar houden mij ook nog tegen, maar potentie om in de sprintritten te gaan scoren heeft die wel.

Sokker14

Momenteel heb ik een sterke kern van 12-15 renners, maar deze moet nog aangevuld worden met één of twee rittenkapers in de bergen. Met een budget van 2 á 3 miljoen, wie zijn hiervoor de ideale mannen? Ik zat zelf te denken aan een Pierre Roland, Robert Gesink en/of Thomas de Gendt.

Poeksel

Nog over Hagen: in 2015 had hij ook geen superseizoen en reed hij vier keer top 5 in de Tour, vorig jaar had hij dus een goed seizoen maar de Tour ging net iets minder (hoewel nog steeds ok). Als Cav niet gaat neem ik hem waarschijnlijk wel, als Cav wel gaat twijfel ik.

En ik kwam Naesen tegen op een denkbeeldig terras en toen zei hij dat hij zijn etappes zou uitkiezen.

@Sokker14: zeer plausibele keuzes.

Laatst gewijzigd
Rebellin

Rafal Majka is voor mij na het Pools Kampioenschap absoluut een no-go. Hij is er nota bene afgereden door een stel (pro)continentale B-renners. Ik denk dat ik zijn 2.5m dan maar in Bouhanni ga investeren!

lars91

Roglic of D.Martin. Verstand zegt D.Martin, maar mijn voorgevoel Roglic op de een of andere manier.

Matt89

Ik heb inzichten nodig van jullie. Ik heb op dit moment een team staan met de volgende verdeling

Klassementsrenner 6 € 21.000.000
Klimmer 2 € 1.750.000
Tijdrijder 2 € 2.750.000
Aanvaller 2 € 2.000.000
Sprinter 8 € 23.500.000
Knecht 0 € 0,00
Totaal 20 € 51.000.000

Ik heb voor een aantal etappes een opstelling gemaakt en kom tot de conclusie dat ik één sprinter minder wil en een klassementsrenner/klimmer extra wil meenemen.

Ik overweeg de volgende twee opties:

- Colbrelli er uit en Meintjes er in (ik heb echter al de nummer 3 en 4 van het jongerenklassement)
- Bouhanni er uit en Majka er in.

Hoe kijken jullie daar tegen aan? Ik weet het namelijk niet meer....

Laatst gewijzigd
Sokker14

Louis Meintjes is wat mij betreft de absolute topfavoriet voor het jongerenklassement en een must-have als je naar een extra klassementsrenner zoekt.

Sonny Colbrelli en Nacer Bouhanni schat ik beiden niet hoog in, dus voor hen hoef je het niet te doen en dan zou ik toch voor optie 1 gaan.

hartstikkebedankt

'@Matt, beide reële opties volgens mij. Meintjes is een soort aanhaker die vaak wel volgt maar niet even een lekker sprintje eruit perst; maar ja je hebt wel zijn witte trui punten. Colbrelli kan alle kanten op wat mij betreft en op meerdere terreinen inzetbaar, Bouhanni idem voor wat betreft de twee kanten (1 van de snelsten maar wel een beetje een brokkenpiloot). Majka is altijd wel goed voor aardig wat punten vanuit het team en een klassement/zijn klimmersbenen.

Stuff

'@Matt89 Hou je dan niet wat weinig sprinters over met dit parcours? Mocht er nog 1 met pech uitvallen, wat meestal wel gebeurd, heb je er nog maar 6. Dan moet je 3 plekken zien op te vullen met team/trui-punten.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Matt89 Ik zou er niet veel meer aan veranderen. Je hebt 6 klassementsrenners en 2 klimmers en aan je bedrag te zien aan tijdrijders Roglic (die ook een heuveltje over kan en ms wel een tijdje in het geel rijdt) en Kung. Je moet in de etappes waar het klassement gemaakt wordt toch ook nog ruimte hebben voor je aanvallers?

nathancouw

Boudat kom er maar in!

Kpenty

'@matt89 Zo op het eerste gezicht lijkt mij jouw klimploeg wel sterk genoeg. De 2 klimmers kun je nog opstellen plus waarschijnlijk de 2 aanvallers en Roglic. Ook eventuele punten van Sagan zou je kunnen opstellen. Vergeet niet dat er veel sprintkansen zijn deze tour en mij lijkt me 8 sprinters echt wel noodzakelijk, zeker met de kans dat er minimaal 1'tje daarvan afvalt door een valpartij.

Matt89

Bedankt voor jullie reacties. Meintjes vind ik een lastige deze Tour omdat het een wat kleurloze renner is maar wellicht als één van de weinige klassementsrenners wel zijn geld waard gaat zijn. Eigenlijk zou ik wat dat betreft Meintjes dus moeten nemen wat overigens dan in deze situatie inhoudt dat ik ook Bouhanni neem. Hij staat er vanaf moment één in en heb vertrouwen in hem, maar het is ook een brokkenpiloot. Als hij valt in etappe 2 dan kost dat 2.5 miljoen en waarschijnlijk een achterstand op veel mensen die hem niet hebben...

Met het uitvallen van een sprinter heb ik eigenlijk geen rekening gehouden, wat ik misschien wel zou moeten doen. In de huidige situatie heb ik acht sprinters en kan ik aanvullen met een renner van Quick-Step renner of Bora of met de leider in het algemeen klassement (Roglic in etappe 2 bijvoorbeeld). In dat geval wordt het dringen in de sprinttrein, maar jullie hebben wel een goed punt met betrekking tot het uitvallen van renners..

Edit
Misschien moet ik de verdeling inderdaad maar zo laten. Het enige punt van aandacht is dan dat ik Meintjes er wellicht nog in wil krijgen ten opzichte van een andere klassementsrenner. Jullie stippen wel een goed punt aan van het aantal sprintritten. Normaal gesproken focus ik op de klassementsmannen omdat ik dat ook de leukste etappes vind maar dit jaar moet ik daar toch anders naar kijken. Gelukkig is het bijna zaterdag, dan kan ik weer rustig slapen :)

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Petit kom er maar in!

zomaareens

wie gaat er de meeste puntenpakken van Astana..Fugslang of Aru? no budget

Dom Tumoulin

Aru

Stuff

Fuglsang

barcasportz

'@zomaareens. Van te voren zou ik aru zeggen, maar zoiets is vantevoren niet te bepalen en afhankelijk van veel factoren.

erick

Kan er mij iemand iets meer vertellen over Boudat? Is dit een spurter voor vlakke etappes of voor lichthellende? Wat zijn de uitslagen?

sprintgeit

Boudat zn resultaten er eens op nageslagen. Die zie ik samen met Guardini en Mclay dit jaar wel strijden voor de Pelucchi van de tour bokaal

barcasportz

'@erick boudet was/is een baanrenner en heeft dus een enorme beenkracht. Dus laat een sprintje maar aan hem over!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 92 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.