[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 107 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 6 maart 2011 om 13:01

ja daarom vertel ik het ook, miss weten jullie daar meer over

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 6 maart 2011 om 13:03

@Gesink/dekker
Dit kan later bevestigd of verweerd worden door onze arts Spartacus, maar volgens mij maakt je lichaam ook Vitamine D aan onder invloed van UV-straling. Dus veel in de zon zitten of lichttherapie. Ik heb zelf bv. een 'hoogtezon' thuis liggen waarmee je een schema kan volgen om bruiner te worden, maar ook om gezonder te worden. Ik denk dat vooral die laatste betrekking heeft op de aanmaak van Vitamine D.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 6 maart 2011 om 13:04

Je kan het mij beter niet vragen want ik heb een afkeer aan homeopathie en alternatieve geneeswijzen ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zondag 6 maart 2011 om 13:08

Vandaag toch maar hersteltraining gedaan van 50km.
dinsdag: 97km (4h)
woe: 71.5km (3h)
don: 106km (4h)
vrij: 71.5km (2h30)
zat: 83km (3h20)
vandaag: 51km (2h)
= 479km

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 6 maart 2011 om 13:16

Zoals G/D al gezegd heeft heb ik vandaag idd een trainingswedstrijdje gewonnen :D Nadat ik al een keer gedemarreerd had en teruggepakt was, kreeg ik in de laatste ronde een klein zetje van een trimmer toen ik voor onze sprinter op kop wilde rijden. Hierdoor had ik een gaatje en zag ik dat het in het peloton stilviel. Toen heb ik vol doorgetrokken en gewonnen:) Dat een ploegmaat nog 2e werd maakte het natuurlijk extra mooi :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 6 maart 2011 om 13:16

@spartacus,
wat zeg jij hiervan dan? En ik ben er ook niet zo'n hele grote voorstander van maar ik moest toch wat. ik kan niet 3 maanden wachten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 6 maart 2011 om 13:21

Oh ja, voor V-V moet ook iedereen Vittoria banden aanschaffen, anders staan we om de 10 km stil ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 6 maart 2011 om 13:22

Houten banden zijn nog beter. Ik zou trouwens gewoon demareren als iemand lek heeft :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 6 maart 2011 om 13:25

@Sem, en dan zeggen dat je niet wist dat iemand lek had ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zondag 6 maart 2011 om 13:28

noyelje=trainingsbeest :o
@simplex:
Via Bank van de Post Cycling Tour.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 6 maart 2011 om 13:29

@Sembo Van harte gefeliciteerd!! Kunnen we nog ergens foto's van de wedstrijd gaan bewonderen?

@gesink/dekker Ik snap best dat je die stap neemt om naar een homeopaat te gaan, daar heb ik echt geen kritiek op. Wel op de manier van werken van een homeopaat. Het zal me niets verbazen als hij je allemaal supplementen voorschrijft (vitamines, mineralen etc).

Moeheid is een moeilijk te verklaren verschijnsel. Meestal doet de huisarts een algemeen bloedonderzoek om de 'makkelijke' zaken uit te sluiten, zoals bloedarmoede (ijzertekort), suikerziekte en schildklieraandoening. Meestal komt daar niets uit. (Helaas) doet de huisarts meestal nog een rits aan allerlei bepalingen waarvan de vraag is of het nuttig is om ze te onderzoeken. Het kan dan ook een toevalsbevinding zijn dat je vit D aan de lage kant is. Helaas is dat m.i. geen verklaring voor je moeheid. Ten eerste is het niet wetenschappelijk aangetoond dat een laag vit D gehalte samengaat met moeheidverschijnselen (hoewel dat in alternatieve kringen steeds meer aangehangen wordt), en ten tweede weet je niet of je altijd al een laag vit D gehalte hebt. Het is wel zo dat in NL je de kans loopt in de wintermaanden een laag vit D gehalte te hebben, maar over het algemeen genomen heeft dat geen echte invloed op het functioneren van je lichaam (dan zou zowat iedereen in NL daar last van moeten hebben). De 3 maanden die je huisarts aangaf, is dan ook om te kijken of, als het weer lente wordt en de zon meer schijnt, je vit D gehalte weer omhoog gaat.
Ik denk dat je vermoeidsheidsklachten dus niet in het vit D gehalte moeten worden gezocht. Waar het wel aan ligt, kan ik zo niet bepalen. Mogelijk lever je voor je leeftijd te grote lichamelijke inspanningen, dat kan natuurlijk ook altijd.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 6 maart 2011 om 13:32

Dank jullie wel.
@spartacus Er zullen vast wel foto's online komen. Ik denk vanavond of morgen ofzo. Ik zal dan wel een link posten.

Mijn zegegebaar staat waarschijnlijk niet op de foto omdat ze niet wisten dat ik had aangevallen. Ik moest zelf de jury gaan vertellen dat ik gewonnen had.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 6 maart 2011 om 14:01

@spartacus,
waarschijnlijk heb ik ook een virus in mijn lichaam. tegenwoordig heb je van die virussen dat je denkt dat het over is maar dat het na een tijdje weer terug komt. hierdoor kan ik ook moe zijn en te weinig energie in mijn lichaam krijgen maar wat kan ik daar precies aan doen. ik heb er waarschijnlijk wel medicijnen voor en ook voor mijn dunne en dikke darm.

wat geef jij/jullie voor advies voor mijn trainingsopbouw? ik heb volgende week niet echt een wedstijd wel een trainingswedstrijd maar die kan ik laten vallen. maar zou ik een weekje relatieve rust kunnen doen of is dat niet echt slim. ik moet die week daarna wel dan iets meer trainen weet niet of dat verstandig is? geef jullie je mening vooral jij spartacus

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 6 maart 2011 om 14:05

@G/D Ik zou gewoon je trainingsschema aanhouden en hopen dat je medicijnen het virus vermoorden. Je moet natuurlijk wel top zijn in Woensdrecht. Maar ik ben natuurlijk geen verpleegkundige.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 6 maart 2011 om 14:10

@g/d ik heb ook zoiets als jou gehad de laatste 1,5 maand. 2 verschillende kuren gehad de eerste had ik helemaal niks aan de tweede wat meer. En het lijkt nu aan het over gaan. Ik had soms dagen dat ik helemaal geen energie had en al moeite had om naar school te fietsen. Ik had ook die dagen trouwens een slechte ontlasting maar dat gaat nu ook al beter.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 6 maart 2011 om 14:18

@saphire06,
wat voor trainingen heb je toen gedaan?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 6 maart 2011 om 14:22

Ik heb steeds heel rustig aan gereden. Gewoon stees lage hartslagen gereden 140-150. En ook redelijk veel rust gehad. En soms overdag gewoon geslapen enzo

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 6 maart 2011 om 14:41

hoeveel kilometers?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 6 maart 2011 om 14:53

Steeds zo rond 30-40 km

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Henki op zondag 6 maart 2011 om 15:29

@Sembo, gefeliciteerd! Heb je hem gereden bij de coureur? Knap dat je hem pakt, rijden toch vaak sterke gasten mee daarzo ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 6 maart 2011 om 15:32

@Henki dank. Nee niet de Coureur. Daar was ik vorige week trouwens wel 4e ( reed jij toen ook ? ). Vandaag was er een wedstrijd bij HSK Trias.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jan op zondag 6 maart 2011 om 16:39

Na 4maanden verplichte rust een Harde125km achter de rug. Dit geeft me moraal.
aan het einde flink in het rood blijven knallen.

Ik lees dat we nu ook echte kampioenen in het leden bestand van WF hebben?
Mooi Sembo!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 6 maart 2011 om 16:40

@Jan we willen graag je statistieken hebben :)
En wij hebben gisteren tijdens dat toertochtje wel even zo'n 2 toerclubs (van 20-30 man) uit het wiel gereden :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 6 maart 2011 om 17:37

Die Jan gooit gewoon al weken zand in onze ogen. Hij pakt gewoon even 4 maanden rust en komt zo fris als een hoentje uit de winter. En wij maar trainen als gekken

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 6 maart 2011 om 17:42

@Klimgeit je bedoelt denk ik jijzelf dat jij nou als een gek traint betekent nog niet dat wij ook zo als jou zijn ;)

1 2 ... 107 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.