[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 108 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 6 maart 2011 om 17:45

@Saphire06: psssst, ik wil jan ff narren, moet je niet over mij beginnen... Bye the way 2 a 3 fietsen per week veel???

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 6 maart 2011 om 17:46

Goed hersteld van gisteren met een herstelritje:

Duur 1:05:42

Minimale hartslag 72 hsm
Gemiddelde hartslag 127 hsm
Maximale hartslag 139 hsm

Gemiddeld Snelheid 26,6 km/u
Maximum Snelheid 32,2 km/u
Afstand 28,6 km

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 6 maart 2011 om 17:46

1800 kilometer was het heh? Met 23.616 hoogtemeters.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 6 maart 2011 om 18:27

hehe we hebben nog een kampioen hier op wielerflits!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op zondag 6 maart 2011 om 18:34

Lekker hoor Spartacus. Ik had er helaas geen tijd voor. Gister flink aan het bier gezeten met de carnaval. Voel me wel vrij goed vandaag, ook niet echt last van de benen! Heb alweer zin in volgende week!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 6 maart 2011 om 18:37

Mijn benen zijn ook goed hersteld. Maar geen zin/tijd om vandaag te fietsen. Aangezien ik morgen ook alweer ga.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 6 maart 2011 om 18:50

@Saphire06: 1900... 24.000. Tja ik weet het ook niet meer hoor ;) De afgelopen jaren de Tacx gevonden en in de winter doorgetraind, nog maar 1000 km buiten hoor :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Henki op zondag 6 maart 2011 om 19:01

@Sembo, ik reed vorige week niet. Volgens mij was het klote weer, en ik ging naar de ardenne om te trainen deze week. Ik wou geen risicos nemen zo vroeg in het seizoen :) Maar mooi, 4e plaats en 1e plaats, kan je toch van een succesvolle week spreken he ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 6 maart 2011 om 19:09

@ Henki ja vorige week was het idd rotweer. Het is idd maar goed dat je dan niet gegaan bent want ik ben nog steeds verkouden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 6 maart 2011 om 19:11

@sembo,
wat? jij verkouden? schei toch uit man. hou toch op

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 6 maart 2011 om 19:18

@g/d kom jij dat even tegen mijn neus zeggen.

@klimgeit 24000 Hoogtemeters.. serieus? dan heb je gewoon 3x de mt Everest beklommen..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 6 maart 2011 om 19:28

@Sembo, elk ritje hier is ca. 1000 hm of meer

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 6 maart 2011 om 19:47

Ik was bij een maatje van mij en we waren een beetje aan het kloten met de Garmin. Zoals zo vaak kwamen we op de wielomtrek. Ik geef dus aan dat die Garmin dat zelf bepaald.
Tja hoe doet ie dat dan? Meet dat ding tussen 2 waypoints en vervolgens het aantal omwentelingen van het wiel? Dan zou je dus een afwijking kunnen hebben als je extreem slingert en zo extra meters maakt, of gebeurd het anders? Blijkt echter wel dat hij bij 7 bar tijdens de laatste rit een omtrek van 2075mm heeft berekent. Dus wij even verder praten, standaard bij de Polar 2096mm. Even rekenen leert ons dat met 2.phi.r de band ca. 3,5 mm ingedrukt wordt. Veel belangrijker wordt dan de vraag. Als ik dan wat verder reken blijkt bij 30 km/h op de Garmin ik op de Polar 30,3 km/h had gereden (de afwijking is ca. 1%). Iemand hier een andere verklaring, toelichting?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 6 maart 2011 om 19:49

@Klimgeit deden wij het toch beter met 100 kilometer met 100 hoogtemeters ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 6 maart 2011 om 19:51

@Saphire: ik geniet wel van een mooi ritje tussen de 80 en 100 km in het (Belgische) heuvelland.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Henki op zondag 6 maart 2011 om 20:03

@Klimgeit, ik zat er toevallig gister ook na te denken tijdens het fietsen. Ik denk toch dat hij iets van 1 km van de sateliet pikt en dan kijkt hoe snel je dat gereden heeft, dat omrekent naar kilometer per uur en dan via je cadans op je wielomtrek komt. Ik denk dat ze daar bij Garmin wel over na hebben gedacht, en er zal vast wel een kleine afwijking inzitten, maar het zal wel aardig kloppen denk ik.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 6 maart 2011 om 20:20

@sembo,
het was ook maar een grapje. ik wou je effe een beetje plagen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op zondag 6 maart 2011 om 20:26

@Jan, heb in de jaren zestig met Rini W. nog gekoerst, wat kon die man sturen hij glipte overal tussendoor en weg was hij dan, moest als prof. stoppen van wege een hartkwaal dacht ik, een kleurrijk renner.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zondag 6 maart 2011 om 20:41

@Jan: prachtig verhaal over Rini Wagtmans en St. Willibrord.
@ xistnc: toch de plaats voor het museum? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op zondag 6 maart 2011 om 20:49

Mooi verhaal Jan! Erg leuk om te lezen!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op zondag 6 maart 2011 om 20:54

Heb nog een leuk tochje gemaakt, via Weesp Muiden achter Naarden langs naar Huizen via Baarn koffie gedronken in Lage Vuursche via Maartensdijk Tienhoven Breukelen langs de Vecht terug naar mijn vrouwtje waar de appeltaart klaar stond voor ons. Met 4 kop over kop gemid. 31,8 km over 92 km, dus redelijk hersteld na gisteren.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 6 maart 2011 om 21:02

@vigiroso
Niet bepaald een herstelritje dus;)
Volgende keer komen we bij jouw vrouw langs voor de appeltaart hoor!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 6 maart 2011 om 21:15

@spartacus,
kan je nog naar mijn bericht van 14.01 uur kijken

kunnen jullie dat ook doen en je mening geven, daarvoor staat ook nog een stuk wat er mee te maken heeft.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 6 maart 2011 om 21:40

@gesink/dekker

Het zou best een virus kunnen zijn, maar is daar ook onderzoek naar gedaan door je huisarts? Dat kan met bloedonderzoek wel voor de meeste virussen (Epstein Barr, cytomegalie enzo).
Welke medicijnen heb je dan gehad? Dan kan ik er wat zinvoller op reageren.
Wat training betreft: ik weet dat als je koorts hebt, niet moet trainen en voor elke dag dat je koorts hebt gehad, alleen een hersteltraining mag doen als je weer koortsvrij bent.
Als je minder energie hebt, lijkt me dat je minder lange duurtraining moet doen en geen intensieve trainingen. Belangrijk van de training is dat je kan herstellen (daarmee bouw je immers op) en als dat niet goed lukt, raak je er alleen maar op achteruit.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op zondag 6 maart 2011 om 21:59

@Spartacus
Jan heeft vorig jaar de appeltaart al geproeft in Limburg.

1 2 ... 108 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.