Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zaterdag 12 maart 2011 om 07:59
@pannenkoek,
het begint om 19.30 dus als je er 19.15 bent is het vroeg genoeg.
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 12 maart 2011 om 11:11
Nu is het eindelijk lekker weer qua temperatuur, lig ik ziek op bed :S
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 12 maart 2011 om 14:09
En ik ben weer terug van de tocht. Was een lekkere tocht de snelheid zat er zeer goed in vandaag (misschien wel iets te goed).
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zaterdag 12 maart 2011 om 14:49
Heb vandaag wat in de fitness op de fiets gezeten om te trainen op souplesse en aan een hogere beensnelheid te werken. En had daar op een gegeven moment 200 omwentelingen per minuut vond ik best veel :). Na een halfuurtje daarop gezeten te hebben had ik een gemiddelde omwentelingen iets van 120. Kun je dat vergelijken met de koersfiets, nee zeker?
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 12 maart 2011 om 17:45
Zo jullie hebben oook aardig doorgereden geloof ik.
Vandaa gheb ik de Duinentocht gereden vanuit zoetermeer. Eerst 12km rustig naar de start gepeddeld. De route was helaas niet uitgepijld dus was het zaak bij iemand te rijden die de weg wist. Om 9 uur zou er een groep vertrekken, daar wilden we mee meerijden maar helaas waren de anderen wat laat. Ik snel naar binnen gerend maar helaas was de groep toen we buiten kwamen al gevlogen. Wij op de fiets en erachteraan karren, we zagen ze constant een paar honderd meter voor ons rijden, wij met 40 per uur erachteraan maar echt inlopen deden we niet aangezien zij ook aardig doorknalden. Na iets van 10 km hebben we de achtervolging maar gestaakt en zijn we met 2 anderen waarvan 1 de weg wist tot aan het rustpunt op 45km gereden. Had helaas mn achterband niet goed opgepompt waardoor ik constant moest uitkijken bij hobbels. Mn velg heeft het te verduren gehad vandaag.
Bij het rustpunt de band van meer lucht voorzien en vervolgens zijn we met de groep door gaan rijden. Ik schat dat er aan het begin een man of 18 meereden, na 100km waren we nog met 4 over, waaronder ik. Uiteindelijk over het inrijden+tocht 30.6 gemiddeld, denk dat het over de tocht zelf wel rond de 32 lag. Laatste 50km had Michiel 33.5 gemiddeld, aangezien ik dik 5 min eerder binnen was zal dat van mij nog wel een stukje hoger hebben gelegen.
Na afloop nog 14 km naar huis maakte een totaal van 126,9km :)
Ben iig dik tevreden, lekker gereden en ik hield het aardig vol, zeker op het eind.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 12 maart 2011 om 17:50
Ik zat trouwens op 31,4 en ik denk dat dat beter klopt voor ons aangezien ik aan het begin van bijvoorbeeld pont het meter eraf heb gehaald.
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 12 maart 2011 om 19:31
@Herman Echt wel ziek... Ik was namelijk woensdag en donderdag topfit, totdat ik donderdag op vrijdagnacht ziek ben geworden...
Ik voel me nu gelukkig al beter, als het zo door gaat, kan ik misschien morgen nog even een kort ritje doen
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 12 maart 2011 om 19:35
Nou ik kon vandaag lekker uitslapen tot 7:45 daarna rustig gegeten en omgekleed en om 9 uur was ik de eerste. Rond 9:15 vertrokken we in het begin zaten we in een groepje dat echt hard reed in het begin (35-37) maar al gauw stopte die met hun snelheden. Daarna kregen we een goed groepje en tot aan Beek ging het gewoon lekker soms ging er eentje af maar wij bleven met zijn 4en bij elkaar. Voor de Oude Holleweg schoot Herman met iemand anders ver naar voren en Herman zagen we pas weer terug bij de pauze ik Markoes en Spartacus rustig gefietst. Daarna na de pauze kregen we een paar snelle mannen erbij het tempo lag erg hoog. Markoes haakte 10 km voor de pond af wegens verkoudheidsklachten? En na de pond begon de sprint maar ik stond al geparkeerd op de overgang van pont naar dijk doordat ik hem te zwaar had staan en niet ingeklikt raakt ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Jan op zaterdag 12 maart 2011 om 19:57
8e sibbegrubbe. 5e cauberg en 1x dode man.
Ik ben klaar met die frames, weet iemand wanneer t grofvuil komt in Limburg?
Ook nog met ATB in grotten gefietst, geweldig (eng)
Morgen weer een aantal maal cauberg voor wat foto,'s .
Nu lekker eten.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 12 maart 2011 om 20:11
Trouwens Herman was vandaag de Limburger van dag!
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 12 maart 2011 om 20:15
Haha, yeah!
Je was net iets te laat ;)
(Limburger van de dag was de prijs voor degene die als eerste de grens passeerde, red.)
@SC
Heb je hard gereden als je Michiel op 5 minuten rijdt!
Ik had na 50km een gemiddelde van 29.5, dus onze tweede helft was ook ons snelste gedeelte :)
Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op zaterdag 12 maart 2011 om 20:42
Vanochtend om 7 uur werd ik wakker van een irritant gezoem. Het bleek mijn wekker. Dus opgestaan, ontbeten en op het fietsje gestapt richting Bennekom (20km), waar ik om 9 uur had afgesproken met Herman, Saph en Spartacus. Ik was de hele week een beetje half ziekjes geweest en nog steeds flink verkouden dus had goede hoop op een redelijk rustige tocht.
Helaas, niets van dat alles. Om kwart over 9 begonnen we aan de tocht. Het eerste kwartiertje was nog redelijk rustig. Daarna kwam er een drietal aanstormen dat al meteen een finale aan het rijden was. Wij natuurlijk in het wiel en zo een hele tijd rond gedraaid met flinke snelheden. Bij Nijmegen moesten we een 80km weg oversteken en sprong Herman met nog iemand net voor de auto;s naar de overkant. Toen was het gat al zo groot dat we Herman pas weer bij de pauze terugzagen.
Na de pauze sloten we vrij snel aan bij een ander groepje. Het leek even wat rustiger te gaan maar de snelheid werd rustig aan opgevoerd. Ondertussen was ik niet topfit maar viel mn vorm me toch ook niet tegen. Na een km of 75/80 naderden we de dijk. Ik voelde dat vooral mn rechterbeen wat stijf was en wilde even rekken. Nou, toch maar niet.. Er schoot bijna kramp in. Toch heb ik nog een flink stuk meegereden en op de dijk maakte ik nog een Schwalbe (onbewust) omdat ik dacht een lekke band te hebben. Dit bleek niet zo te zijn. Op de brug na de dijk werd weer enigsinds tempo gemaakt. Ik kon echter geen kracht meer zetten met rechts dus heb de groep laten lopen en lekker met een ander groepje meegepeddeld met ene flink aantal omwentelingen. VOor het pontje waar we over heen moesten sloot ik aan bij de wachtende rest.
Daarna zou er nog een sprintje de westerberg aankomen. Saph schakelde zichzelf echter uit door vanaf het pontje een dubbele rietberger op de fiets te proberen. Ik was al blij dat ik nog kon fietsen en uiteindelijk won Herman (zo heb ik gehoord) bovenop de Westerberg. Leuk tochtje dus, balen van de kramp, volgende keer meer drinken! Ook nog 20km naar huis mogen fietsen, wat een pret! Nouja, toch een mooie 140km gemaakt dus daar doen we het dan maar voor! Morgen de ideale recuperatietraining, een middagje skien! Hieronder de gegevens van de toertocht!
Gegevens Waarde Eenheid
Duur 3:26:50
Registratie-interval 5 s
Energieverbruik 2973 kcal
Aantal hartslagen 32485 slagen
Herstel -23 slagen
Minimale hartslag 97 hsm
Gemiddelde hartslag 157 hsm
Maximale hartslag 189 hsm
Standaardafwijking 16,1 hsm
Minimum Snelheid 3,3 km/u
Gemiddeld Snelheid 30,3 km/u
Maximum Snelheid 61,1 km/u
Afstand 100,7 km
Afstandsmeter 5344 km
Minimale trapfrequentie 6 rpm
Gemiddelde trapfrequentie 100 rpm
Maximale trapfrequentie 137 rpm
Tijd gefreewheeld 0:59:45 (28.9 %)
Afstand gefreewheeld 24,9 km (24.8 %)
Minimale hoogte 11 m
Gemiddelde hoogte 38 m
Maximale hoogte 100 m
Stijging 335 m
Daling 329 m
V.A.M. 97 m/h
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 12 maart 2011 om 22:02
Ik zie hier vandaag met lede ogen allemaal hoge gemiddelde snelheden voorbij komen, waardoor ik toch echt weer in een underdog positie terecht kom, en dat wil ik graag zo houden.
Wel tof om hier al die positieve fietsverhalen te lezen, het was dan ook wel fantastisch weer. Ik hoop dat ik morgen ook nog een stukje kan rijden bij een beetje lekker weer.
Jan heeft zich ook vermaakt vandaag in Valkenburg en er lagen bij terugkomst van een verjaardagsfuif 3 aan stukken gereden carbonframes in mijn tuin, er stond bij "met vriendelijke groet Jan"
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zaterdag 12 maart 2011 om 22:07
Tja, wat moet ik nog toevoegen aan de verhalen? Eigenlijk niets...heb misschien weer te veel kopwerk gedaan, maar ja, dat vind ik ook gewoon lekker om te doen: het peloton op een lint trekken en mensen laten lossen ;)
We hebben toch echt hard doorgereden deze keer, maar het gemiddelde is toch wat lager dan ik had verwacht. Dat komt ongetwijfeld omdat het rondom Berg en Dal langzamer ging. Het klimmetje van de Oude Holleweg ging niet zo vlot natuurlijk (16%), maar ben blij dat ik het met mijn 39x23 redde. Ik was namelijk vergeten een grotere cassette te plaatsen;).
Mijn gegevens:
Gegevens Waarde Eenheid
Duur 3:17:15
Registratie-interval 5 s
Energieverbruik 2231 kcal
Aantal hartslagen 31573 slagen
Herstel -22 slagen
Minimale hartslag 115 hsm
Gemiddelde hartslag 160 hsm
Maximale hartslag 186 hsm
Standaardafwijking 12,9 hsm
Minimum Snelheid 3,0 km/u
Gemiddeld Snelheid 30,7 km/u
Maximum Snelheid 61,7 km/u
Afstand 100,7 km
Afstandsmeter 7292 km
Minimale hoogte 29 m
Gemiddelde hoogte 55 m
Maximale hoogte 118 m
Stijging 335 m
Daling 332 m
V.A.M. 102 m/h
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zaterdag 12 maart 2011 om 22:21
@klimgeit en jan,
is dat echt zo, en wat doe je dan met dat frame?
want miss kan ik er wat mee als jullie er niks mee doen.
weet natuurlijk niet of het waar is of als geintje bedoelt. misschien doe ik gewoon iets te dom.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 12 maart 2011 om 22:45
@G/D: Jan beekt ze meestal bij de bracket af, dat komt door die plotselinge brute kracht die hij erop zet, das niks voor dat plastic
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 13 maart 2011 om 09:03
@klimgeit,
wat voor frames zijn het dan?
Oorspronkelijk geplaatst door Jan op zondag 13 maart 2011 om 09:31
Zal kort verslagje maken morgen ochtend. Nu weer verder met de sloop van een Ridley
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 13 maart 2011 om 09:49
@jan,
zijn die echt kapot dan?
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 13 maart 2011 om 10:45
@gesink/dekker..... Je moet Jan en Klimgeit niet te veel geloven hoor, anders maken ze je helemaal gek!
Btw, voel me nog niet fit genoeg om te gaan fietsen vandaag... :(.... Twee weken niet fietsen is niet goed voor de training.... Volgende week dan maar weer.... :(
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 13 maart 2011 om 11:03
@Bijls ik ben net terug van skivakantie dus ik heb ook weer een week training gemist, zal straks eens de verhalen doorlezen hierzo!
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zondag 13 maart 2011 om 11:41
@g/d:
Ik zou iig niet mn fiets uitlenen aan Jan, dan voorzie ik problemen ;)
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zondag 13 maart 2011 om 16:43
Zo, vandaag voor het eerst weer een ritje sinds de toertocht in Veenendaal vorige week zaterdag. Gisteravond ook nog een tof feestje met teveel alcohol gehad, dus ik was wat bang voor vandaag, maar het viel me alleszins mee. Al was ik aan het eind wel echt leeg:
Duration: 02:23:28
Distance: 68.9 km
Elevation: + 296 / - 319 m
Max Grade: 7.6 %
Calories: 2205
Avg Watts: 253
Max Speed: 59.8 kph
Avg Speed: 28.8 kph
Max Cad: 158 rpm
Avg Cad: 86 rpm
Max HR: 187 bpm
Avg HR: 154 bpm
Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op zondag 13 maart 2011 om 17:49
4e bij de CPC op de 5km, volgend jaar het podium dan maar;)
16.26 was de tijd
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.