[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 125 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 22 maart 2011 om 15:01

@Onie bedankt daarvoor ik zal vanavond een mooi verslag getypt hebben. Ben nu ook al beetje bezig maar moet om 15.15 naar werk toe.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 22 maart 2011 om 15:30

Ik reed vandaag een deel van de route van Veenendaal-Veenendaal. 77 kilometer en 750 hoogtemeters, dat was op sommige punten toch best afzien.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op dinsdag 22 maart 2011 om 16:00

@rubenav,
jij hebt al het parcours verkent? ja parcours kennis is heel belangrijk hoor, ga je wel of niet op die plek op kop of kan ik effe een plasje plegen allemaal dingen om rekening mee te houden. en dan nog maar niet te spreken over dat je op sommige plekken je rustig naar achteren te laten zakken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 22 maart 2011 om 16:07

@Saphire
Kun je er nog even mee wachten?
Ik was al bezig met een kaartje met alle klimmetjes en belangrijke punten, maar heb het vandaag te druk om alles al af te hebben. Ik was namelijk ook van plan om het V-Vtopic deze week te openen.
Dan kunnen we morgen even overleggen erover ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 22 maart 2011 om 17:55

Net terug van een trainingske in de zon. Jan schrijft het verslag 340 hms erbij vandaag.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door KoffieMolenJan op dinsdag 22 maart 2011 om 18:33

vandaag onder een heerlijk zonnetje een mooi tochtje in duitsland gemaakt. Gilly was vandaag gelukkig weer helemaal de oude en legde er meteen een stevig tempo op (34/35 kmph). Af en toe deed ik een flauw aflossingsbeurtje maar het was gilly die vandaag de betere was. Helaas ben ik er nu achtergekomen wat de wfers op zondag hebben gedaan. ''Arts'' Spartacus was daar niet zomaar. Er heeft zich die dag een ordinair dopingpraktijkje plaatsgevonden. Maar wat mij nu nog het meest verbaast, is dat Bram - ik zou hem op zijn bil slaan - tankink ook onderdeel is geweest van deze praktijk. Zondag dus een zwarte dag voor de wielerequipe van wielferflits. Ik gewoon een lekker rondje gereden en ik kan na vandaag nog wel in de spiegel kijken.
49 km, +- 30/31 gemiddeld.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Henki op dinsdag 22 maart 2011 om 19:21

@Klimgeit, ja dan gaat ik naar koersen ( waar je je koers in eerste instantie mee laad ) en doe ik daar stop koers, dan ga je daar daarna weer heen en start je hem gewoon op. Je hoeft dan geen start/stop in te drukken of te resette.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 22 maart 2011 om 19:29

Mijn stats vandaag:
vgem 32,1 km/h
vmax 54,9 km/h
s 57,2 km
hf 159
hfmax 199
340 hms

Eindelijk een 'klimgeit'-gemiddelde

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 22 maart 2011 om 19:31

Voor de onrustige mensen morgen komt het forum van V-V er. (Mede mogelijk gemaakt door mij en herman).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 22 maart 2011 om 19:36

@RubenAV
Dan moet ik je toch tegengekomen zijn. Ik heb van 13-15u over de bergjes gereden. Eerst twee rondjes Kaapse bossen, daarna 3 rondjes Amerongen/Leersum.

Ik had een blauwe verpakking met witte lange mouwen, zwarte broek. Plus witte hoofdband,

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 22 maart 2011 om 19:44

@RubenAV, @xistnc En geen helm uiteraard ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 22 maart 2011 om 22:34

@Henki, dat ga ik zeker eens proberen, morgen dus :)
@Gilly: jullie doen net of die gemiddels zo speciaal zijn, ik zie hier niet anders, nog even en ik krijg een complex van deze site

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 22 maart 2011 om 22:55

@xistnc, dan ben ik je niet tegengekomen, want ik was om 1 uur alweer terug. Daarnaast ben ik vanuit Wageningen naar het oosten gegaan, met de Italiaanse weg en uiteindelijk drie keer de Posbank. Ondertussen ben je ook nog genoeg aan het stijgen en dalen uiteraard.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 23 maart 2011 om 08:25

@Klimgeit:
Het verschil is dat jij ze in Limburg rijdt en de rest ze in een ander, minder geaccidenteerd deel van NL ;)

Gisteren 93km door Limburg en Voerstreek gereden, had niet echt lekkere benen. Uiteindelijk toch 25,7 gemiddeld ondanks een aantal keren verdwalen. Nieuwe wielen bollen wel lekker, het is wel ff wennen want ze zijn echt stukken stijver dan mn oude. Het nare was wel dat ik met mn nieuwe bandjes na 20km al een band stond te verwisselen :6 Limburg en StonedCamel is wat dat betreft geen gelukkige combinatie: ben in mn wielercarriere 4x lek gereden waarvan 3x in Limburg of vlak buiten Limburg :6

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 23 maart 2011 om 09:30

@RubenAV
Kon ook idd al haast niet met jouw hoogtemeters per kilometer. Dan zou je de Amerongseberg haast voortdurend heen en weer moeten pakken.

Dat zie ik overigens regelmatig mensen doen. Dan moet je toch ergens een knop omzetten, volgens mij.

@Spartacus
Uiteraard, het was een soort boodschappen doen maar dan zonder mandje. Al had ik vooral in de afdaling van de Amerongse Berg richting het dorp best eventjes behoefte aan zo'n schaal op mijn hoofd.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 23 maart 2011 om 09:33

@xistnc
Heb dat in het verleden wel af en toe gedaan. Wanneer ik intervallen boven het omslagpunt moest trainen. Die intervallen moesten 3 minuten duren, maar ik werd al gauw beter waardoor de Amerongse Berg niet meer aan de eisen voldeed :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op woensdag 23 maart 2011 om 09:37

Denk dat ik van de week ook maar eens een dagje posbank doe. Ook al ben ik bang dat het niet meer super veel uitmaakt voor de agr. Weet al wel mijn start nummer :P :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 23 maart 2011 om 11:27

@hermantk
Zover ben ik nog niet bij Amerongen, de eerste helft vlieg ik maar de tweede helft doet nog altijd flink pijn!

Het lukt al wel met bijvoorbeeld Austerlitz, de Maarnse Berg en in Leersum. Regelmatig heb ik dan een gedachte als 'uhm, hier was toch een berg?' Maar dan ben ik al boven ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op woensdag 23 maart 2011 om 11:32

@V-V

Het lijkt handig als iedereen zich alwel voorinschrijft voor de tocht dat scheelt namelijk een hoop werk. Je kan je nog voorinschrijven tot zaterdag 26 maart.

Inschrijven

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op woensdag 23 maart 2011 om 11:52

Net terug van een lekker ritje solo:

Afstand: 70.6 km
Tijd: 2.31.15
Gem. snelheid: 28.0 km/h
Max. snelheid: 37.1 km/h
Gem. hartslag: 160
Max. hartslag: 181
Gem. cadans: 81
Max. cadans: 101

Info

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op woensdag 23 maart 2011 om 11:53

@Saphire06: al gedaan!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op woensdag 23 maart 2011 om 11:59

Net even ingeschreven, dus kan er niet meer onderuit ;). Komende weken nog een paar keer flink trainen en hopen dat we het tempo aankunnen.

Morgenmiddag misschien weer even naar de posbank, hoogtemeters maken :p.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op woensdag 23 maart 2011 om 13:36

Ik wordt helemaal gek van de situatie op het werk, situaties kunnen zo snel veranderen en soms niet ten goede. Dus afreageren op de fiets. Vandaag een zalig ritje, bijna 100 km en weinig, 500 HM.

Wel een mooi rondje, zie blogje

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op woensdag 23 maart 2011 om 16:59

@xistnc: Dat heb ik ook wel eens gedaan bij de Amerongse berg en toen was dat best zwaar, maar nu vind ik het fijner om te trainen op de Posbank. Is ook in een mooiere omgeving en altijd leuk om achter een groepje aan te rijden en een wedstrijdje naar boven te doen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 23 maart 2011 om 17:08

@Ruben
Posbank is veel idealer! Geleidelijker en veel langer, ik zou willen dat het wat dichterbij lag bij me, het is voor midden-NL een perfecte berg voor blokjes.

1 2 ... 125 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.