Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 5 april 2011 om 15:17
@Jimmieklg
Dat je de laatste week weinig moet fietsen gaat op wanneer Amstel Gold Race je absolute piekmoment is. Voor jou lijkt het me zeker een groot doel. Dus wat dat betreft: Doen.
Maar het tweede is dat die relatieve rustweek gebaseerd is op de zware trainingsarbeid in de weken ervoor. Het is de bedoeling dat je voor je 'rustweek' de zwaarste trainingsarbeid van je gehele trainingsschema verricht. Maar als je gewoon een beetje ongeschematiseerd hebt gefietst om je conditie bij te houden/te verbeteren kun je ook nog prima doorgaan tot (pak 'em beet) woensdag. En dan bv. donderdag en/of vrijdag rustig stukkie fietsen.
Xistnc is gewoon een pure genieter van het fietsen en die gaat zijn plezier niet bederven door trainingsleer ;) (Begrijpelijk)
Ik heb dat voorheen ook veel te veel gedaan, nu fiets ik veel meer voor m'n plezier. Alle uurtjes zijn welkom, ook al heeft het wetenschappelijk gezien weinig effect. En daardoor fiets ik meer en ben ik beter dan ooit. Zonder schema :)
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 5 april 2011 om 15:29
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n druk gevoeld, waarschijnlijk sla ik van spanning dicht.
@Bijls: Jan maar niet als dit gebeurt 10 km na de start
@Herman: ik teken direct voor Cancellara benen
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 5 april 2011 om 20:25
Ff 21km weggetikt om de huur-MTB uit te proberen en af te stellen. En o ja, het is Baskenland - dus geen meter vlak. En in de stad sta je meer stil dan de bedoeling is. Ook omdat het avondspits is natuurlijk, daar heb ik morgen overdag hopelijk geen last van.
21km | 18,8km/u | 296hms | ???bpm
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 5 april 2011 om 20:31
In Bilbao, langs de Nervion ter hoogte van het Gugenheim Museum. Vanaf morgen zijn de etappes hier 'in de buurt'.
Weinig lokale circuits zag ik, dus ik zal de renners niet heel vaak kunnen zien. Deze keer wil ik geen auto huren dus alles moet op de fiets.
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op dinsdag 5 april 2011 om 21:42
ik rij zaterdag omloop Lek en IJssel en heb er zin in. mijn eerste klassieker dit seizoen maar dat heeft natuurlijk alles te maken met mijn gezondheid. dat gaat nu al redelijk de goede kant op maar ik merk wel dat ik nog een beetje snelheid en conditie mis. dus ik ben benieuwd wat het gaat worden zaterdag. gelijk ook een zware test voor mij. veel suc6 in v-v wielerflitsers!
@sembo,
En wat ik gehoord heb is dat tot nu toe alleen Moreno Lek en IJssel rijd bij de belofte. En pannenkoek wist het niet zeker maar hij hoopte niet te rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 5 april 2011 om 21:46
@ Sembo
Moreno rijdt dus niet, die is namelijk geen belofte
En ik rijd voorlopig niet maar dat kan nog veranderen gedurende de week
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op dinsdag 5 april 2011 om 22:39
@hermantk
Bedankt voor de info. Het is voor mij wel een soort van piekmoment. Heb ook afgelopen twee weken flinke trainingen gedaan. Maar ga door tot woensdag en dan pak ik de rust.
Voor de rest is gewoon lekker fietsen zeker genieten. Ik fiets nu net drie maand in combinatie met voetbal. Ben alleen erg gek geworden van het zelf op de fiets zitten. Kijken deed ik al eeuwen ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 5 april 2011 om 23:49
Ziet er nog niet zo slecht uit;-)
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op dinsdag 5 april 2011 om 23:50
Ik voelde me die dag ook goed... hoop voor hetzelfde zaterdag
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 5 april 2011 om 23:51
We zullen zien, ik hoop erop!
Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op woensdag 6 april 2011 om 16:47
28 kilometer gemountainbiked, 22 kilometer per uur gemiddeld. Persoonlijk record van 1:14 op Parcours Nuenen verbetert naar 1:10.48
Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op woensdag 6 april 2011 om 17:18
Vanochtend was ik lekker vroeg vrij, dus heerlijk een duurtraininkje gedaan.
Afstand: 72.7 km
Tijd: 02:26.13
Gem sn. : 29.8 km/u
Max Sn : 55.2 km/u
Gem Hs: 144
Max Hs: 167
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 6 april 2011 om 17:20
Heb net m'n laatste training voor Veenendaal-Veenendaal gedaan. En ook de eerste intensieve training van dit jaar overigens. Had prutbeentjes vandaag. Heb 3x Koerheuvel opgesprint en 3x de Wageningse Berg. Maar bij die laatste moest ik onderaan telkens vol in de ankers, omdat er auto's of fietsen langs kwamen.
De eerste keer Koerheuvel ging formidabel, kwam met ong. 28-30 per uur boven. Maar door het melkzuur gingen de andere keren aanzienlijk minder. Na die intervalletjes wind vol tegen op de dijk en platteland. Desondanks vond ik dat ik nog wel aardige statistiekjes had. Nu lekker herstellen en zaterdag profiteren :)
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op woensdag 6 april 2011 om 18:31
@Herman, na slechte benen komen.....benen
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op woensdag 6 april 2011 om 18:37
Ga morgen nog effe lekker trainen vandaag een redelijke lange training gedaan maar niet te zwaar omdat ik erna nog 2 uurtjes moest werken. Ik ben eerst naar Rhenen gereden daar de Grebbeberg gepakt daarna via de dijk helemaal naar Arnhem via Heteren gereden. In Arnhem toen naar Oosterbeek gereden daar afgedaald Heveadorp daarna 2x de Holleweg opgereden met een afdaling via de Boersberg. Daarna richting Wageningen gereden en nog een keer de Wageningse berg gepakt. Ik vond mijn hartslag wel aan de redelijk hoge kant maar dat komt natuurlijk ook doordat ik aardig wat heuvels heb gedaan vandaag.
62,5 km | 27,0 km/u | 147 bpm
Morgen de finale van V-V verkennen vanaf de Posbank tot aan de Grebbeberg.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 6 april 2011 om 19:23
Zo te zien aan de cijfers gaat het goed met je conditie hoor ;)
Ben je helaas niet tegengekomen :(
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op woensdag 6 april 2011 om 19:55
Ik val van het ene probleem in het andere: griep koorts, snel naar bed toe!
Ik ben de LTD van vorig seizoen...
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 6 april 2011 om 20:25
Ook xistnc heeft last van de hitte in het Baskenland. Na 108 km om de renners maar liefst 2 keer te kunnen zien is hij volledig verkrampt en doodmoe.
108km | 19,9km/u | 1210hms* | 148bpm
(*) Heen 930, terug 280. Op de top van het laatste pukkeltje van de etappe stonden mijn gemiddelden op 16,6 en 154.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op woensdag 6 april 2011 om 20:31
@xistnc je weet hopelijk wel pas dat zo'n "klimsstage" pas een week na thuiskomst echt effect begint af tewerken heh :) Maarja wel echt een mooie afstand gereden ik doe je het niet na hoor 108 km :)
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 6 april 2011 om 21:21
@Saphire
Hij piekt naar de AGR h
Oorspronkelijk geplaatst door causto foppi op woensdag 6 april 2011 om 22:09
Om 05.00 uur op, om 05.30 op de fiets naar het werk (40 km), om 17.30 uur klaar met werk en terug op de fiets naar huis (40 km), totaal 80 km ('s ochtend wind tegen, gemiddeld 27 km/u, avond wind mee, gem 36.5 km/u, inclusief rugzak van 10 kg.
En dat 2 keer per week als ik de kids niet naar school hoef te brengen. Je moet er wat voor over hebben....ben jaloers op flitsers met veel tijd :-)
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op woensdag 6 april 2011 om 22:25
Ik ben ook jaloers op mede-wf-ers met veel tijd
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.