Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 24 mei 2011 om 12:27
Wat dachten jullie eigenlijk van een vakantie met WF naar Zwitserland, kunnen we daar de Alpenbrevet rijden. Een van de zwaarste tochten van Europa ;). Er zijn verschillende klasse en afstanden, ik wil natuurlijk het maximale eruithalen dan heb ik tenminste een motivatie om te trainen. Wellicht zien Remko, Jan, Arjan en Bijls dit liever niet maar bij deze: Alpenbrevet.[/url] Ik verwacht Herman en Klimgeit ook bij de 276km, mannen hoe kijken jullie hier tegen aan? Dit vindt plaats op 13 augustus dit jaar(dus denk ook rond die tijd volgend jaar), misschien willen er dan nog een paar mensen naartoe?
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 24 mei 2011 om 12:49
Heb er ook wel even over gedacht om die te gaan rijden. Maar de 276, dat is wel heel lang hoor. 7000hm, dat is nog wel even andere koek dan L3B.
Overigens is dit iets vergelijkbaars:
http://www.montegrappachallenge.org/index.php/en/percorso-extra-strong.html Lekker 5x de Monte Grappa op.
Deze is ook nog wel aardig:
http://www.sportcommunication.info/letourdumontblanc/parcours.php?langue=1
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 24 mei 2011 om 13:32
Die 172 km met 5294 hoogtemeters lijkt me wel wat. Die andere is me wel wat teveel van het goede.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 24 mei 2011 om 17:36
@gilly
Een kennis van me (begin 40) die veel ervaring heeft met cyclo's en daar ook goeie klassementen kan rijden heeft die vorig jaar gereden. Maar zichzelf volledig naar de klote geholpen door die tocht te onderschatten. Kon bijna niet meer recht blijven en moest noodgedwongen lange pauzes nemen. Kruipend de finish gehaald na aantal keren overwogen te hebben om te stoppen. En daarna paar dagen volledig van pampus.
Ik zou die tocht pas doen als je iets meer ervaring hebt. En Remko, Jan, Arjan en Bijls hebben daar gewoon niets te zoeken. Hier aan meedoen zou een extreme vorm van sadomasochisme zijn.
Wil hem in de toekomst wel met je rijden, want het lijkt me wel stoer om die op de palmares te hebben staan :)
Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 24 mei 2011 om 18:05
@ Gilly
Ik ga binnekort een racefiets(je) kopen, ben wel een klimmerstype ik hou je via dit forum op de hoogte.
Grapje ofcourse, maar ik wil binnenkort wel mee gaan doen met team wielerflits
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 24 mei 2011 om 18:10
@maikel, no problem, you are welcome ;)
Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 24 mei 2011 om 18:13
Ik zal binnekort een topic openen voor jullie hulp bij de keuze van een fiets. Moet me eerst even ori
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 24 mei 2011 om 18:54
@Maikel
Als je net zoveel talent hebt als je plaatsgenoot moet het wel goed komen ;)
Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 24 mei 2011 om 18:59
Ik ben van plan een goedkoop fietsje te kopen, ik wil wel minimaal Tiagra afmontage. Probleem is dat het soort mountainbike wat ik nu zoek redelijk prijzig is. Waar rijden jullie zo al op rond?
@ Herman
Laten we het hopen.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 24 mei 2011 om 19:06
Ik heb nu ook Tiagra. Omdat ik relatief goedkope fiets wou hebben, waar ik wel aardig mee kon toeren. Maar ben veel beter geworden dan gedacht en de fiets nu beetje aan het ontgroeien.
Als je ook verwacht veel kilometers te gaan rijden in een jaar en het serieuzer aan gaat pakken dan zou ik voor minstens Shimano 105 gaan.
Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 24 mei 2011 om 19:13
@Herman
Ik koop waarschijnlijk sowieso een tweede hands fiets. Dus 105 is wel mogelijk. En er zijn dit jaar nieuwe systemen ontwikkeld door shimano. Dus de series 2010 > zullen goedkoper worden, als de modellen voor 2012 bekend worden hoop ik mijn slag te slaan.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 24 mei 2011 om 19:57
@Gilly2: Jij rijd op Sores?
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 24 mei 2011 om 20:17
@Klimgeit, jawel ;) had ook eerst tiagra maar die heb ik tot twee maal toe naar de klote getrapt en toen wilde ma niet meer betalen :p.
Gp4000s is besteld, hoeveel druk gaat hier max in?
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 24 mei 2011 om 20:18
GP4000s
Geadviseerde bandenspanning: 7,5 bar
Maximale bandenspanning: 8,5 bar
Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 24 mei 2011 om 20:23
Hoe kun je nou een hele groep na de klote trappen?
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 24 mei 2011 om 20:23
Met die wattages die Herman trapt lukt dat wel hoor :)
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 24 mei 2011 om 20:25
10 bar gaat ook prima in die GP4000s, maar niet zoals Jan eens heeft gedaan na een rit je fiets in de zon op dak van wagen zetten en gewoon leeg laten lopen :D
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 24 mei 2011 om 20:28
@maikel, tot twee keer toe een productiefout? Of een keer productiefout en een keer botte pech? Of ik kan de kracht in mijn benen niet zo goed als ik denk?
@Klimgeit, ok doen we dat he ;)
Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 24 mei 2011 om 20:29
Onzin, je kan toch geen cranks achter, voor derrie na de klote trappen en dan heb je ook nog eens een ketting, shifters en eventueel remmen. Waarschijnlijk heeft hij alleen tiagra onderdelen vervangen voor sora.
Edit: Wat heb je allemaal moeten vervangen?
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 24 mei 2011 om 20:29
Nee, compleet nieuwe fiets gekregen;)
1e keer de achterderraileur eraf gereden op de keutenberg(het scheelde 1mm of ik was onvruchtbaar geweest:p). 2e keer gewoon in een toertocht, wilde de kop pakken van een groep en ik trok een sprintje naar voren(omdat hij in 1e instantie niet overschakelde zowel voor als achter) toen ik aan het sprinten was reed ik zowel voorderailleur als achterderailleur aan diggelen. Stond ik daar voor schut:p
Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op dinsdag 24 mei 2011 om 20:30
Als ik dat zo allemaal hoor dan ga ik toch voor Sram. Ik zoek dat nu ook voor een mountainbike het is alleen wat duurder.
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 24 mei 2011 om 20:33
Nee, kreeg er bij de 2e keer een compleet nieuwe fiets voor(deze was wel minder waard maar had die fiets dan ook al een jaar). Heb nu Sora en tot op heden geen problemen gehad(of toch wel: in Omloop Math Salden deed ik een 'Andy Schleck' op het plateau van Doodeman)
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 24 mei 2011 om 20:37
@gilly2
En daar zijn uiteraard weer g
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 24 mei 2011 om 20:46
Miss komen die in de Vogezen wel:p
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.