[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 173 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 28 mei 2011 om 14:32

Samen met Maxje naar zijn zevende wedstrijd geweest. Het gat wordt kleiner en hij transformeert langzaam naar een wielrennertje.
Blogje 7e wedstrijd Klimcriterium Valkenburg cat. 3

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op zaterdag 28 mei 2011 om 17:19

Hier even een kort verslag van de Erben Wennemars vechtdal tocht in Dalfsen.
Even na half acht kwam ik aan en gelijk zag ik Herman en Arjan start klaar staan, snel ingeschreven en toen op pad om 200 km weg te fietsen, gelijk voor de wind snelheden van tegen de 40 km, dacht dat gaat wel erg snel en probeerde het tempo enigzins te druken, na ongeveer 50 km haalde we 2 renners in die er ook een prima tempo in hadden, dus veder met 5 man, na 100 km een kleine pauze die Arjan niet goed beviel, hij kwam even niet meer in het goede ritme, ook bij de andere 2 op geviste mannen was het iets minder zodat Hermen en ondergetekende wat meer op kop kwamen.
Na de volgende koffie stop met gebak is er besloten om de route iets in tekorten ook van wegen de komende druppels regen en de harde wind, zodat we ongeveer 25 km korter uit kwamen als de geplande 200 km. :p
Toch een fijne fietsdag beleefd met echte sport vrienden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 28 mei 2011 om 17:41

Deden er veel mensen mee aan die toertocht?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zaterdag 28 mei 2011 om 20:25

Pff...dat was een helse tocht voor mij! Erbens Vechtdaltoer: een mooie route, maar met windkracht 5, te weinig geslapen, de hele week niet kunnen trainen en te druk met werk en te weinig gegeten brak me op. Ik weet nu weer wat het is om een hongerklop te krijgen. Bah! De eerste 100 km ging nog uitstekend, maar daarna ging langzaamaan het kaarsje uit en de laatste 30 km kwam ik echt amper meer vooruit. Herman was ook op (te weinig slaap, examenstress gehad en ook te weinig eten) dus we kozen ervoor om de route van 200 km maar wat in te korten. In ieder geval weer een wijze les: tegenwind kost meer energie, dus moet je meer eten! En rust goed uit:)

Gegevens Waarde Eenheid
Duur 5:44:40

Hartslagmeter deed het vrijwel niet (lege batterij gok ik)

Gemiddeld Snelheid 31,2 km/u
Maximum Snelheid 48,3 km/u
Afstand 177,0 km
Afstandsmeter 9880 km

Minimale trapfrequentie 23 rpm
Gemiddelde trapfrequentie 93 rpm
Maximale trapfrequentie 121 rpm
Tijd gefreewheeld 0:33:55 (9.8 %)
Afstand gefreewheeld 14,2 km (8.0 %)

Stijging 255 m
Daling 259 m

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 29 mei 2011 om 14:27

Ja ja, de dokter zei dat het dan tussen mijn oren moest zitten, maar daar is de pijn niet door weg. Bij grotere inspanningen krijg ik bij het ontspannen daarna pijn vlak onder mijn ribbenboog rechts. Toch voelde ik me al een stuk beter op de fiets.
Vandaag een prachtig ritje gemaakt om er weer in te komen. 1.100 HM / 29,9 gemiddeld / 96,5 km, echt behoorlijk vol gegaan als je intensiteitgrafiek bekijkt :p , ik had zowaar pijn aan mijn benen, toen ik thuis aan kwam :D .
Simpelveld, Schin Op Geul, Cadier En Keer, Sint Geertruid, Wezet, Blegny, Herve, Blieberg, Voeren, Wittem, Simpelveld

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 29 mei 2011 om 14:28

@Spartacus
Had genoeg eten mee hoor, kreeg alleen geen hap meer door m'n keel door de vermoeidheid. Waardoor ik die laatste 10km nog hongerklopje eroverheen kreeg. ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 29 mei 2011 om 14:43

@Hermantk bedoel ook: te weinig eten in je lijf ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 29 mei 2011 om 15:28

Vandaag eerst 90 kilometer gereden met de toerclub maar dat was wat te weinig dus nog wat extra gereden. Met de toerclub reden we 29,5 gem daarna zelf wat rustiger nog eens 40 km gereden. Wilde eigenlijk nog wat meer maar had geen zin meer maar met de benen zit het wel goed. Uiteindelijk dus 130 km

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 29 mei 2011 om 17:40

(leeg)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op maandag 30 mei 2011 om 11:57

Ik heb een racefiets gesignaleerd op marktplaats jullie mening.
dit is hem.
- Campagnolo Mirage afgemonteerd
- Carbon voorvork
- Alu frame
Ik ben niet bekend met de merknaam van het frame, mischien iemand wel. Maar aan de foto's te zien verkeert de fiets in goede staat.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 30 mei 2011 om 11:59

@maikel zou je een link kunnen geven naar de advertentie?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op maandag 30 mei 2011 om 12:09

Je wil hem toch niet zelf h

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 30 mei 2011 om 12:13

Nee maar dan heb ik wat meer informatie. En het is wel je framemaat neem ik aan heh ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op maandag 30 mei 2011 om 12:14

Het is mijn frame maat ik ben 1:77 ong.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 30 mei 2011 om 12:20

Waar je op moet letten is vooral de cassete, kransjes, of de derailleur nog goed werkt en of de velgen versleten zijn. Uit dit artikel kun je al snel opmaken dat de verkoper van de fiets weinig verstand heeft van racefietsen hij geeft namelijk maar weinig informatie en gebruikt makkelijk taalgebruik. Er zitten Fulcrum 7 wielen op dat zijn denk ik prima wielen voor een beginner. Ik vind eigenlijk dat ie teveel voor de fiets vraagt het ziet er wel mooi uit maar veel is het niet. En de ketting en cassete zijn

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op maandag 30 mei 2011 om 12:22

Ik vind de afmontage voor de prijs eigenlijk wel goed. Maar wat zijn kransjes?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 30 mei 2011 om 12:26

Die 2 kleine tandwieltjes onder de cassete. En het is alwel een 4 jaar oude fiets heh daar kun je zo hebben dat veel moet vervangen en dat het daardoor stukken duurder word.
Maar het is denk een beter idee als je een op het forum van fiets.nl vraagt wat ze ervan vinden daar weten de mensen meer van fietsen als hier.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 30 mei 2011 om 12:46

Er zijn trouwens wel erg weinig foto's van de fiets geen volledige lijst met wat er allemaal op de fiets zit dat is erg jammer.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op maandag 30 mei 2011 om 13:21

Ondanks dat jullie aangeven niet al te veel verstand te hebben stel ik mijn marktplaats vraag toch maar even...

Ik zoek namelijk een leuke beginners fiets voor mij vriendin. Nou kwam ik deze fiets tegen.

Trek 1500SLR Racefiets maat: 54 cm Prijs: 699 euro
Bijzonderheden:
Alu frame, carbon voorvork, 3x10 speed Shimano Ultegra, Bontdrager wielset. Bij een dealer te koop.

Voor de rest erg weinig info. Morgen maar eens bellen voor aanvullende vragen stellen. Maar de prijs lijkt me toch redelijk voor deze fiets??

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 30 mei 2011 om 13:25

@Jimmieklg linkie is wel handig maar ultegra voor die prijs is natuurlijk niet duur.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op maandag 30 mei 2011 om 13:33

.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 30 mei 2011 om 18:05

Alsof ik met de fiets in een sauna rondreed. Amai, wat een drukkende hitte.

Vandaag van een Utrechter geleerd dat mijn rondje 'Ledig Erf' heet. Prima. Ik had ingeschat dat ik op de dijk vanuit Amerongen ietsje windvoordeel zou hebben. Dit was helaas ietsje wind nadeel.

Met 32 wilde ik rustig terug naar huis rijden, maar al gauw werd ik met 33 ingehaald. Ook prima, dus ik nam met 33 over. Maar nadat meneer Utrecht een keer met 34 en een keer met 35 over had genomen, kwam hij van kop om helemaal niet meer over te nemen. Zelfs de oorspronkelijke 32 deed hem puffen en kreunen. Voorbij Wijk moest hij toevallig rechtsaf.

Uiteindelijk net geen 30 gemiddeld op de teller voor 73 km.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op maandag 30 mei 2011 om 22:08

Net drie kilometer gereden toen ik een boomstronkje met mijn achterwiel niet meer kon ontwijken. Resultaat Gedeukt velg kapotte buitenband en binnenband. Maar gelijk voor een beurt weg gedaan en er komen Schwalbe Rocket Ron banden op voor en achter.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op maandag 30 mei 2011 om 23:03

Ook weer 40kmtjes gefietst vandaag
Gemiddeld van 1.47 per km is niet verkeerd op de navigatie:)
nou nog wat langere trainingen weer eens gaan maken

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op maandag 30 mei 2011 om 23:18

Pannenkoek: hoe doe jij dat? Zo weinig fietsen en dan toch af en toe een goede uitslag rijden?
Als loper laat je je kansen niet lopen?

ps ik bedoel niet de cijfers van je post

1 2 ... 173 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.