[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 176 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op vrijdag 3 juni 2011 om 22:07

@jimmieklg,
dan weet je ook weer dat je zulk soort trainingen als uitrij trainingen moet doen of als voorbereiding. Dus dan kan je daar mee rekening houden, je hebt altijd wel een paar van die dagen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op vrijdag 3 juni 2011 om 22:09

Zo dat was me een zuipfestijn zeg.... L3B gaat zwaar tegenvallen, als het niet lukt pak ik wel een pilsje ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 4 juni 2011 om 00:39

(leeg)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 4 juni 2011 om 07:03

Op stap geweest Peter?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op zaterdag 4 juni 2011 om 11:56

@Spartacus

21, maar nooit geen flikker aan sporten gedaan. :P

@gesink/dekker

Ja, dit was ook lekker uitfietsen. We hebben zelfs nog een lekker ijsje gegeten op het einde ;) Af en toe zondigen moet kunnen toch :P

Ook al moet ik nu niets meer aankomen voor de 18e.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 4 juni 2011 om 12:44

Dan maar even een verslagje van gisteren:
Na 5.30 vorige week, besloot ik de wekker deze keer op 6.00 te zetten. Dan zou ik wel iets meer haast moeten maken 's ochtends, maar dat half uurtje extra slaap was het waard!
Om 6.45 vertrok ik richting Ermelo waar de start was en iets meer dan een uur later kwam ik daar aan. Zo kon ik met Spartacus de tocht aanvangen.

Er was weinig opkomst en voor en achter ons waren amper deelnemers te zien. Tot we na 10km ineens verrassend werden gepasseerd door vier anderen. Daar konden we eventjes achter schuilen om vervolgens mee te draaien. Dat ging wel best en twee zouden sowieso ook de 180km gaan rijden. Bij het rustpunt op 40km (voor mij 70km) bleken er twee maar 110km te rijden en die andere twee waren er meteen weer vandoor. Toen bleek ook nog eens dat de splitsing van de 110km op een paar honderd meter na het rustpunt lag. Daar rij je dan met je goeie gedrag..

We waren inmiddels al begonnen aan de uitlopers van de Posbank en het liep vaak op en af op verraderlijke weggetjes. Spartacus moest op een gegeven moment lossen en ik hoopte dat hij nog terug kon komen in een lopende afdaling daarna. Maar dat was helaas niet het geval. (Achteraf scheelde het niet veel). Want via de Holleweg, Zijpenberg-Zuid en Emmapyramide-Oost werd de Posbank aangedaan.

Op de Zijpenberg zag ik ineens Renate Groenewold langs de kant staan. In plaats van het schreeuwen van mijn tussentijd wist ze me wel een vriendelijke glimlach toe te werpen. Niet veel later kwamen schaatsters Annouk van der Weijden en Lisette van der Geest afdalen.

In Arnhem was het tweede rustpunt bij RETO (bekend van Veenendaal-Veenendaal). Ik zag daar in de verte de twee jongens fietsen die haast hadden bij het eerste rustpunt en ging daar demonstratief op en over zonder te groeten. Bij het rustpunt even lekker rustig aangedaan en twee bolletjes ham naar binnen gewerkt.

Daarna weer met Spartacus vertrokken die had besloten om ook de 180km te gaan doen. Maar na het eerste klimmetje, ik voelde 'em al aankomen, besloot hij toch maar (wijselijk) om af te slaan voor de 150km.
Ik draaide vervolgens een beetje mee met een groepje van minder niveau, maar had geen zin om nu al alles solo te gaan rijden. Ik zat immers pas op 110km. Toen ik op kop kwam voor een kort heuveltje en daar eventjes aanzette, kwam er iemand van De Adelaar knalhard overheen! Even een sprint tot aan zijn wiel gezet en op het tandvlees de uitloper overleefd. Daarna weer kunnen herstellen en even op zijn maat gewacht. Ik kon prima meedraaien en zo kwamen we aan de voet van de Italiaanseweg waar ik vrij goed in het wiel kon blijven.

Een van die twee renners van De Adelaar heeft in het verleden Les Trois Ballons in 7.30 gereden en voor zover hij kon inschatten zei hij dat dat mij ook wel moest lukken.

Via wat heuveltjes in Doorwerth/Oosterbeek kwamen we weer op de Veluwe terecht waar open wegen met veel wind en vals plat bij mij ineens het licht uitdeden. In no-time was ik gedegradeerd tot de minste van de groep (er was inmiddels een hardloper aangesloten) en heb in het laatste wiel, dat ik vaak eventjes moest lossen, volgehouden tot het laatste rustpunt bij Hoenderloo.

Ik zat inmiddels op 170km en zei tegen de rest dat ik hierna op eigen tempo door zou gaan. Na het verorberen van twee meloenen (!) en twee mueslirepen voelde ik me weer kiplekker en begon de solotocht naar huis. Want vanaf hier zou ik de route afsnijden. Via Kootwijk en Barneveld, en dankzij de GPS, wist ik mijn weg naar huis te vinden. Deze was nog 45km lang en heb ik in D1 afgewerkt.

Thuis gekomen wist ik nog net een bord pasta naar binnen te werken, alvorens in slaap te vallen. Later die avond heb ik nog twee borden pasta naar binnen gewerkt, maar dat kon niet verhinderen dat er vanochtend toch echt 67.5kg op de weegschaal stond. Waar dat er de ochtend eerder nog 69.5 waren.

Gegevens:
7u15 | 213.1km | 29.2km/u* | 150hpm | 1200hm**

*De kilometerteller viel soms weg en gaf regelmatig snelheden aan die zo'n 10km/u onder de werkelijke snelheid lag. De 'average moving speed' was volgens de GPS 30.2 km/u.

**Voor het eerst probeerde ik de gps van m'n nieuwe telefoon. In het programma zelf gaf hij 2000hm aan, maar na importeren op GPSies.com waren het er nog 1200hm. Ik neem aan dat die laatste het als beste benadert.

route
(Het lijkt hierop dat ik in A'foort begon, maar daar had ik pas door hoe het programma werkte. Daarom heb ik aan het eind van de route nog even een weg van m'n huis naar dat punt uitgetekend ;))

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 4 juni 2011 om 15:34

Eindelijk na anderhalve maand weer eens (bijna) helemaal pijnvrij tijdens het inspannen. Wellicht nog wel een te hoge hartslag, maar daar kan aan gewerkt worden.
Net 100km a 30 gemiddeld. Gemiddelde hartslag 163!
1,5 liter is gewoon te weinig water voor dit weertype

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zaterdag 4 juni 2011 om 15:46

(leeg)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 4 juni 2011 om 16:16

@Sembo: hoeveel routes en klimmetjes wil je hebben?
Probeer eens: Simpelveld - Eys - Eysenerbosweg - Elkenrade - Fromberg - Schoonbron - Engwegen - Keutenberg - Dodeman (AF) naar Stokem - Valkenburg - Sibbegrubbe - Daalemmerweg (Af) - Cauberg - Vogelenzagweg (AF) - Geulemerberg - Rasberg (AF) - Bemelerberg - Scheulder - Ingber - Gulpen - Koning van Spanje - Gulpernerberg (AF voor je topsnelheid) - Partij - Eys - Mingersberg - Trintelen - Bosschenhuizen - Simpelveld. 61 km 10 hellingen - ca. 700 HM schat ik

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zaterdag 4 juni 2011 om 16:23

Ik heb maar een rondje nodig voor morgen. Dat is idd wel een leuk rondje maar bij de cauberg ga ik dan weer terug naar mijn camping. Anders wordt het iets te ver. Van hier naar simpelveld is al iets van 20 km.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 4 juni 2011 om 16:24

@Sembo: Dan rij je de route toch vanuit Valkenburg, blijft 60 km

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zaterdag 4 juni 2011 om 16:34

Oja natuurlijk. Scherp... Die hitte werkt niet zo goed op mijn hersenen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zaterdag 4 juni 2011 om 16:59

Herman is weer aan het wijven :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 4 juni 2011 om 17:18

Terugkomend op de Groenewold-passage uit m'n stukje. Ik was in elk geval niet benadeeld.

lvdgeest Lisette vd Geest
@Hermantk schrale troost: niemand kreeg een rondetijd, ook wij niet.. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 4 juni 2011 om 18:50

Vandaag de laatste NL-training voor L3B afgewerkt: zon, wind en vlak, drie ingredi

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zaterdag 4 juni 2011 om 18:57

Klasbak!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Rhohan op zaterdag 4 juni 2011 om 19:03

Vraagje, zijn jullie alleen maar aan het trainen op de fiets? Ik woon namelijk midden in de stad en vaak kies ik dan toch voor m'n hardloopschoenen. Als ik echt ga fietsen ben ik gedwongen naar het Twiske te rijden en dat kost wat meer tijd.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 4 juni 2011 om 19:07

Ik loop niet, houd ik niet zo van (komt misschien als ik wat ouder ben). Bijkomend voordeel is dat ik in Zeeuws-Vlaanderen woon en binnen no-time buiten de dorps/stadskern ben

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Rhohan op zaterdag 4 juni 2011 om 19:31

Ah, nja ik ben denk in de meest beroerde omgeving die je als mountainbiker kan hebben :p Hardlopen is ook niet alles aangezien je niet echt in de natuur bent. Toch haal ik meestal wel 10 km en een goeie conditie.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Rhohan op zaterdag 4 juni 2011 om 19:31

-

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 4 juni 2011 om 20:12

@Rhohan
Heb vorig jaar in de herfst en winter hardgelopen. Beviel me prima, omdat mijn conditie op de fiets ook redelijk gauw terug was telkens, en wil die ervaring voor later. (duathlons, triatlons, studentenhardloopwedstrijden etc.)
Maar kreeg helaas in januari een knieblessure en heb sindsdien niet meer gelopen. ;)

Wat betreft de omgeving is het hier prima. Zit praktisch naast landgoed Den Treek en zeker als er sneeuw ligt is het daar fantastisch lopen!
Daarbij heb ik ook nog eens een asfaltrondje van exact 5km.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zaterdag 4 juni 2011 om 20:14

@Rhohan: ik heb hetzelfde wanneer ik in Gent zit op kot.
Zeer vervelend, in het begin kende ik maar 2 routes om uit die echte kern weg te raken, die waren 15km.
Probleem is dat alle randgemeenten er ook behoorlijk stedelijk uitzien.
Ondertussen heb ik al aardig wat routes gevonden waar het wel een landelijk uitzicht is met binnenwegen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 4 juni 2011 om 20:25

Laatst weer een keertje geprobeerd en meteen een week zo stijf als een plank. Dat kon ik me nu ff niet permitteren, na L3B ga ik wel weer wat meer lopen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Rhohan op zaterdag 4 juni 2011 om 20:36

@noyelje; Dacht al dat ik de enige was hahah. Ik merkte ook dat telkens dezelfde routes snel gaan vervelen, maar wellicht moet ik naast het fitnessen een andere sport gaan proberen. Dat roeien op de bosbaan (A'damse bos) ziet er ook altijd intensief uit, maar das weer helemaal aan de andere kant van de stad xD

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 4 juni 2011 om 20:47

@Rhohan
Als ik het goed begrijp zijn wij volgend jaar dus stadsgenoten ;)

1 2 ... 176 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.