[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 396 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 2 juni 2012 om 13:53

Gezien de weersverwachting voor morgen, vandaag toch maar ff flink de pedalen geranseld. 63km aan 30+ gemiddeld, met enkele nieuwe PR's op Strava. Daar ging ik dan ook speciaal voor. Leuke manier van blokjes trainen!

Ik wil alleen nog ff ontdekken hoe ik correcties kan doorvoeren in Strava. Bij Cothen waaide de Bandana van mijn hoofd, zodat ik ff terug moest. Dat zie ik niet terug op Strava, maar het eindgemiddelde is wel 0.7 km/u lager dan op mijn Garmin staat.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zaterdag 2 juni 2012 om 19:05

Maikel, ik heb je een paar keer gespot op L1 :p.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 2 juni 2012 om 19:13

Vandaag een "sociaal" ritje gereden van 160km Vacance Soleil vanuit Den Bosch. Om 8:30 stonden we met 40 man aan de start te wachten dat het lintje werd doorgeknipt. Ik had gisteren al gezegd dit ik er flink tegenaan wilde gaan, dus ik hoopt op de aanwezigheid van "kleppers". Waarschijnlijk zaten die echter in Limburg, dus vlak na Den Bosch ben ik uit de groep weggereden. Het leuke van die wegen is dat je lang zichtbaar bent, en zo kon ik zien dat er 4 man achter me zaten die dichterbij probeerde te komen. Na 30 km hebben ze dit gestaakt en heb ik tot de 2e rust alleen gereden. Daar kwam reed ik op een groep renners in die reeds eerder waren vertrokken. Ze reden net uit de rust weg en ik had nog wat water nodig. Wellicht heeft het 3 minuten geduurd en daarna ben ik weer verder gegaan. Op de lange weg zag ik de kleurrijke groep een aardig eindje verder rijden en ik besloot om te trachten erbij te komen. Pffff dat heb ik geweten. De rest van de rit heb ik gejaagd achter een kleurrijk monster, iedere keer tellen, eerst meer dan 2 minuten en na de resten van de groep opgeraapt te hebben bleven er nog een renner of 9 over die ik wilde pakken. Helaas zagen zei mijn poging ook en werd het een beetje vervelend, voor mij dan, uiteindelijk ben ik gestrand op 20 seconden, toen zaten we zo dicht op Den Bosch dat ook daar de vlam erin ging en ik het helemaal kon schudden.

Met 33 gemiddeld totaal alleen gereden ben ik over 160km tevreden, wel jammer dat zo'n groep gewoon niet wacht tot het lint geknipt wordt, anders had ik ook sociaal kunnen doen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 2 juni 2012 om 21:24

@Mapsv niet overdrijven he ik ken een paar kleppers die niet in Limbrug waren, ik dus en vlgs mij Jan ook niet

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zaterdag 2 juni 2012 om 22:59

Ah, de ketting was dus niet het probleem in Vlaanderen...
Zelf vandaag een duurtraininkje gedaan met Lars Boom over de Heuvelrug.

78,6 km | 31.0 km/h | 138 bpm | 180 hms

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zondag 3 juni 2012 om 01:50

Vandaag Limburgs Mooiste gefietst met als resultaat: 256 km // 9h40min// 26,5 avg speed // 75,4 max speed // avg HR 147! Toch niet onaardig voor iemand van 16 jaar..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op zondag 3 juni 2012 om 09:10

Zeker niet! Mooie prestatie!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 3 juni 2012 om 09:30

Knap werk Jens! Ik denk dat er maar heeeel weinig 16jarigen zulke resultaten kunnen overleggen. Respect!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 3 juni 2012 om 10:12

@Spartacus
Voor jou ook wel eens prettig om fatsoenlijk uit de wind te kunnen zitten! ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 3 juni 2012 om 10:33

@xistnc

Ja, dat was wel eens een goede ervaring; ik merk nu hoe makkelijk jullie het altijd bij mij hebben ;)
Maar die Boom is wel een baas hoor. Hij was eerst vanuit Vlijmen achter de scooter met zijn pa erop met 55 km/h naar Overberg gereden. Dan ging hij voor ons dat tochtje merendeels op kop rijden en na afloop natuurlijk weer achter de scooter terug naar huis!
We deden ook nog een tijdritje op de dijk bij Wijk bij Duurstede; met het goed raden van de hoogste gem snelheid heb ik nog een aero jersey van Rabobank gewonnen, uiteraard gesigneerd :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zondag 3 juni 2012 om 10:53

Geef dat tijdrit pak aan mij, ik ben groot fan van rabobank sst...;)

Mijn ketting was maadag wel het probleem... Je hebt het zelf gezien en waarschijnlijk gefixt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zondag 3 juni 2012 om 11:27

Wow Spartacus kwam je Boom toevallig tegen of was het een afgesproken ritje?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 3 juni 2012 om 11:32

Ja, zijn doel was 200 km vol te maken. Heeft hij toch bijna net zo veel als Mapsv gereden ;)
Overigens deed hij het tijdritje over 4,4 km niet vol gas, dat paste niet in zijn training. En ik had mijn tijdritfiets niet bij me, dus moest het op de gewone wegfiets doen.

Overigens haalden wij met kopman Boom het voorliggende groepje met Coen Vermeltfoort al snel bij (eigenlijk geen verrassing natuurlijk ;) )

@kartje Was afgesproken ritje, thanks to Skoda !

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 3 juni 2012 om 12:26

@Spartacus, cool man!

Heb je nog zijn programma gevraagd?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 3 juni 2012 om 12:42

Ja, zijn volgende doel is de ronde van Polen. Verder hoopt hij zich te plaatsen voor de Olympische Spelen en het WK is doel in het najaar (met name ploegentijdrit).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 3 juni 2012 om 12:46

Wordt dus de Vuelta voor Boom dit jaar.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 3 juni 2012 om 13:08

Dat lijkt me ook, maar daar wou hij zich nog niet over uit laten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zondag 3 juni 2012 om 13:52

@Spartacus nice man! Is het eigenlijk een toffe kerel?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 3 juni 2012 om 13:56

Super tof! Relaxt en vol humor :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 3 juni 2012 om 15:37

@Jens: echt topprestatie, echt super

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door -Remy op zondag 3 juni 2012 om 18:01

Gister met heerlijk weer de 105km zwaar gefietst en na het eerste jaar met 'serieus' trainen ging het me prima af. Paar keer flink aan de boom geschud op de klimmetjes en redelijk fit over de finish gekomen. Hoop snel meer te trainen en ook langere afstanden te gaan rijden! Ook nog over de voor mij onbekende Bronkweg gekomen, maar wat een fantastische klim is dat zeg!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 3 juni 2012 om 18:19

Gisteren 110km getrained in de Ardennen met 2200 hm... Vandaag niet vanwege flink zware regen in de Ardennen, ik wilde niet ziek worden met oog op volgende week.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 3 juni 2012 om 18:29

Vlaamse of Waalse Ardennen Bijls?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zondag 3 juni 2012 om 18:45

Net terug van het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap. Man, wat had ik een superbenen (of eigenlijk: supermateriaal). De supersnelle c50 wielen van Spartacus deden goed hun werk.

Eerst de teamsprint: team van 4 man, waarbij je vanuit stilstand start en de eerste man 400 meter volle bak rijdt, dan van kop af gaat en nummer twee 400 meter vol rijdt, zelfde voor nummer 3 en nummer 4 finisht dan. Ik was zelf de vierde man van Wageningen, maar kon echt heerlijk in dat laatste wiel meetrappen, terwijl het niet onder 50 per uur kwam. Uiteindelijk mijn eigen stuk met 53 per uur gemiddeld kunnen afleggen (inclusief twee kuipbochten) en gemiddeld kwamen wij op 50,2 uit. Tevreden, al werden we er wel een-na-laatste mee :p

Diezelfde middag de ploegentijdrit van 10 (was 10,5 kilometer) Ik wist niet zo goed hoe sterk ik hierin was vantevoren, maar ik voelde me erg goed en voelde dat ik de sterkste van de vier was. Steeds toen ik op kop kwam een goede kopbeurt proberen te maken en op 3,5 kilometer van het einde begonnen met van kop af aan te versnellen. Op een gegeven moment hoorde ik achter me dat het te hard ging voor iemand, dus we moesten met drie man door en dat was het minimum om te finishen. Naar de finish toe nog versneld met een lange kopbeurt en zodoende 6e van de 8 geworden met 44 gemiddeld. Voor Groningen en Maastricht en vlak achter Tilburg. Zeer tevreden voor het team dat wij hebben.

Vandaag was de wegwedstrijd. Die heb ik geskipt, want het was te slecht weer en dat vond ik te risicovol. Uiteindelijk bleek dat een goed idee, want er waren van de 30 man maar 12 finishers. De rest door valpartijen, materiaalpech of onderkoeling opgegeven.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 3 juni 2012 om 18:58

@Spartacus... Houffalize.... Waalse dus...

1 2 ... 396 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.