[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 405 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 20 juni 2012 om 23:51

Deze.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op woensdag 20 juni 2012 om 23:58

Hij traint volgens mij voor de Tour for Life.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 21 juni 2012 om 00:00

Hij weet iig van wanten. Puike gemiddeldes bij niet al te hoge hartslag, als ik het goed zie. De maatvoering van de grafiekjes op Strava is niet altijd even duidelijk.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op donderdag 21 juni 2012 om 00:02

@Bijls en kartje e.a. Ben er dus wel en uiteraard met de fiets maar deze tocht qua zwaarte is voor mij qua vorm, training en leefstijl en .. leeftijd nu toch iets iets te veel.
Ons clubke is met 4 man vertegenwoordigd en ik zal naast wat fietsen wel de boodschappen moeten doen?
Maar kijken naar afziende wielrenners ligt me ook wel ;)
kartje: heb mijn vorm zelfs ook niet met Bratwursten kunnen verbeteren.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op donderdag 21 juni 2012 om 00:08

Grrr, weer twee KOM's kwijtgeraakt vandaag. Eentje door een gozer die op de wielerbaan van Eindhoven een rondje heeft afgelegd met 64 km/h, dubieus. De ander met 1 seconde verschil. Voor aanstaande vrijdag heb ik maar een fiets gehuurd, ik kan het niet langer aanzien :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 21 juni 2012 om 00:10

@RubenAV
Misschien met die fiets die ze in Delft hebben gemaakt, om te pesten?

Die ene seconde verschil pak je nog wel terug. Maar hou ook de Wageningse Berg Oost in de gaten. Ik kom h

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op donderdag 21 juni 2012 om 10:50

Ik had hier eerder aangekondigd dat ik een rondje Zuiderzee ging doen. Uiteindelijk werd dit toch iets te lang gevonden en nu doen we zaterdag een rondje IJsselmeer van 300 km. Ook leuk. Dit ordt de langste toch die ik ooit heb gedaan. Langste tocht tot nu toe is 270 km door Limburg, dus ik vermoed dat dit beter te doen is dan dat. Wordt een mooie dag denk ik. Fijn 11 uur op het harde zadel van mijn Celeste fietsje en daarna voldaan thuis komen. Wel iets minder episch.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op donderdag 21 juni 2012 om 10:57

@xistnc, ik zag het al ja. Overigens is mijn recordpoging daar van mei 2011, dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik inmiddels die tijd moet kunnen verbeteren. Voorlopig laat ik je nog even spartelen om mijn tijd te halen... :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op donderdag 21 juni 2012 om 11:05

Kwak, wat doe je op de Krekelbergweg? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op donderdag 21 juni 2012 om 11:13

Goed gezien :). Beetje uitpuffen en wachten op fietsmaatjes die per ongeluk de Eyserbosweg niet gefietst hadden, maar richting Simpelveld gingen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 21 juni 2012 om 15:13

@simplex ach een nanny moet er ook zijn om de renners te vermaken ;).
En niets is leuker om zelf een pintje op een terras te drinken terwijl de rest aan het zwoegen en aan het ploeteren zijn. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Voigt op donderdag 21 juni 2012 om 15:52

Beetje serieus overroepen dat Strava gedoe. Zelf heb ik ook een account, maar die KOMs dat stelt weinig voor toch ? Ten eerste op Strava zie je niet of iemand alleen een stuk reed, of in groep. In groep is het altijd makkelijker om een toptijd te halen, ook op de klimmetjes. Bovendien, als je echt zo graag je naam bij een KOM wil zien staan, steek je toch je GPS even aan als je met de bromfiets naar omhoog rijdt ? Ik ken er wel enkele die dit zo al geflikt hebben. Zielig. Jammer dat Strava voor zoiets wordt misbruikt dan.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 21 juni 2012 om 16:58

@Voigt:
Er zijn er maar weinig die dat gedaan hebben hoor, meestal pik je ze er zo uit. En het leuke is vooral dat je met bijv fietsvrienden kunt vergelijken en ook je eigen tijden kunt aanscherpen, dat is als je alleen fietst vaak toch net dat extra beetje motivatie om nog iets harder te kunnen.(iig bij mij)

Overigens gaat het niveau van de toptijden erg rap omhoog, zal wel door het toenemende aantal gebruikers komen. Sommige tijden waarmee ik een paar maanden gelden nog top 3 haalde staan nu niet eens meer in de top 10.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op donderdag 21 juni 2012 om 16:59

@Voigt

Tuurlijk moet je je niet blind staren op KOM en maakt het veel uit of je alleen of in een groep rijdt. Ook de wind kan heel veel uitmaken. Dat verandert alleen niet dat je je eigen tijden kan zien op segmentjes en die tijden scherper kan stellen. Ideaal voor een intervaltraining of als je met een groepje traint met een paar zwakke broeders. DaN fiets je rustig behalve op segmenten waar je je tijd wil verbeteren.

Mensen die voor KOM gaan met de brommer zijn uiteraard te triest voor woorden.

*edit*
Tegelijk geplaatst met StonedCamel. Daarom is het verhaal ongeveer hetzelfde.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 21 juni 2012 om 17:06

Ik ken ook mensen die zeggen "geef mij ff je Garmin, dan zet ik een tijd voor je neer op die steile klim". Tsja, maar daar gebruik ik Strava dus niet voor.

In eerste instantie kijk ik naar mijn eigen tijden en gemiddelden, daarna vergelijk ik ze met specifieke anderen en hooguit ter info met de toptijden. Verder is het handig om leuke segmenten en routes te ontdekken, ook vlakbij huis.

Op een segment hier vlakbij heb ik de KOM met dik 60 per uur. Omdat Strava een fout maakte, door me onder een viaduct te plaatsen terwijl ik er bovenop stond. Dergelijke anomalies, maar ook brommers en andere onbedoelde effecten, zullen er op den duur vanzelf tussenuit vallen.

Ik kan me voorstellen dat Strava op korte termijn iets bedenkt om wantoestanden te schonen of te filteren. Zoals bijvoorbeeld op forums ook mogelijk is of zou moeten zijn.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 21 juni 2012 om 17:07

Hmm kan iemand mij dit systeem uitleggen, heb je daarvoor een speciale kilometerteller voor nodig, of is dit een applicatie op een smartphone,...?
Wat kan je er allemaal op aflezen,...?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 21 juni 2012 om 17:10

@kartje
Zie http://www.strava.com.

Je kunt het inderdaad gebruiken met een smartphone-app. Maar vanaf GPS-apparaten kun je ook bestandjes uploaden, zoals Garmin.

mijn account

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op vrijdag 22 juni 2012 om 00:17

Gaan er trouwens nog mensen zondag rijden bij Math Salden?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op vrijdag 22 juni 2012 om 10:52

@xistnc Ok merci, zal het eens uittesten. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 22 juni 2012 om 22:01

Pittig rondje Baraque Michel vanuit Mechelen gedaan. Nu helemaal leip (lijp?) van de wind. Gelukkig maar een paar druppels onderweg.

126 km | 1700 hm | 27,5 km/u

Ik probeer de file te uploaden naar Strava, maar dat programma werkt niet goed bij traag internet.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 23 juni 2012 om 23:17

Verdorie wat een wind! Vandaag voor de derde keer richting R'dam op de fiets naar een maatje van me Casper. 115km vol wind tegen, pfff. na 75km hebben Casper en maatje zich bij me gevoegd en na een uurtje koffie leuten zijn we de laatste 40 gaan rijden. Gelukkig heeft Casper nog 3 keer overgenomen :s
Kortom 115KM / 31,7 gem / 164 gem BPM

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 23 juni 2012 om 23:26

Geit, 164bpm...

Niet iets teveel van het goede? Pas goed op jezelf!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 23 juni 2012 om 23:48

Voor mij is dat redelijk op mijn max, maar ik heb operationeel best een aardige hartslag. omslag ligt op 174 moet je maar eens op mijn blog kijken, niet veel in het rood

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 24 juni 2012 om 11:36

Ik heb vandaag afgezien van deelname aan Omloop Math Salden vanwege het slechte weer :-(

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 24 juni 2012 om 12:34

Bijls, de tour win je niet met een glimlach

1 2 ... 405 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.