[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 406 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wringer op zondag 24 juni 2012 om 13:20

@Kwak, mooie prestatie! De bewegwijzering in Flevoland, met name rondom Almere, is inderdaad schandalig slecht. Ik kwam daar laatst ook achter. Je moet denk ik per se op de dijk langs het Markermeer blijven fietsen (en de bordjes dus negeren) om daar niet te verdwalen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zondag 24 juni 2012 om 14:40

Ik vroeg mij al af waarom ik op training maar moeilijk op hartslag 180-185 geraakt (normaal is dit de hartslag op 80-85%). Ik dacht dat ik overtraind was en daarom maar een week rust genomen (kwam ook goed uit met zware examens). Maar toen ik studeerde en dus al enige tijd stil zat besloot ik eens mijn hartslag te meten. Was blijkbaar 49-50 terwijl ik dacht dat mijn rustpols 55 was. Zone 80-85% is nu hartslag 170-177. Verklaart veel natuurlijk.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zondag 24 juni 2012 om 15:12

Gister mijn eerste criterium gereden. Ik deed mee bij de elite/beloftes en amateurs renners omdat er heel weinig junioren waren(sterker nog, ik heb niemand van mijn leeftijd gezien. Het begon allemaal vrij goed. Ik zat redelijk mooi van voren. Maar na een halfuur/3kwartier moest een leegloper de wedstrijd voor mij staken. Wel jammer maar de volgende keer staan we er gewoon weer!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 24 juni 2012 om 15:13

haha Noyelje, staat je hart in je keel te pompen, denk je nog dat ie te laag is. Altijd lastig dat geneuzel met die hartslag. Mijn rusthartslag zegt me vaak meer dan het maximum.

@Kwak: 310km pffff bizar afstandje zeg en dat met 30 gemiddeld

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 24 juni 2012 om 17:45

@kwak
Mooie prestatie, zeker met zo'n gemiddelde. De Garmin was er uiteindelijk toch niet bij?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 24 juni 2012 om 18:20

@noyelje
Ik volg je niet: omdat je rustpols lager is denk je dat je 80-85% zone nu lager ligt? Dat klopt niet hoor. Je zones deel je in aan de hand van je hartslag bij het omslagpunt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 24 juni 2012 om 19:03

Maar bij een betere conditie wordt bij mij vaak mijn max hartslag ook lager. Hoe dat allemaal precies werkt weet ik niet, maar ik rij begin seizoen vaak hogere max dan later in seizoen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 24 juni 2012 om 19:08

Dat komt (denk ik) omdat je hart relatief sterker is geworden als je beenspieren zodat je niet meer je maximale hartslag kan halen omdat simpelweg je benen niet je hart zoveel kunnen inspannen. Een goed voorbeeld is Pannenkoek die nooit echt hoge hartslagen kan halen op de fiets.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op zondag 24 juni 2012 om 19:23

@Xistnc &

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 25 juni 2012 om 17:09

Kalm-aan-ritje met Nigtevegt's Nasty. Ja, vast!

60 km | 600 hm | 29 km/u

Nog altijd veel wind in Zuid-Limburg, maar gelukkig nagenoeg droog. PR's op Sibbergrubbe, Cauberg en Bemelerberg. Met name die eerste ging als een sneltrein, maar misschien had ik daar de stoptrein moeten nemen. Dan had ik Vigiroso mogelijk op de andere twee kunnen bijhouden. Respect voor die ouwe!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 25 juni 2012 om 17:36

Ga je morgen een zware training doen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 25 juni 2012 om 17:41

Jep, dat is qua weer beter dan vandaag. 200+km door de Ardennen. John rijdt het eerste stuk mee.

Hopelijk lukt het me om het op D1,5 te houden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 25 juni 2012 om 17:43

Hoelaat vertrekken jullie?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 25 juni 2012 om 17:50

Rond 10 uur. Wil je mee? Vlakbij John zit een station. Kun je met hem meerijden naar Mechelen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 25 juni 2012 om 18:04

Dat is te vroeg ;) Viel spass.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 25 juni 2012 om 18:18

Valt toch wel mee? 8 uur de trein vanuit Eindhoven.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 25 juni 2012 om 20:02

Lekker ritje eindelijk weer! 45 kilometer/ 32 gemiddeld.

Uhmm ja half negen zelfs, maar beter sluit ik woensdag of vrijdag aan wat later tijdens een rondje in Zuid Limburg..? Was van plan Lus 2 nog een keer te doen deze week.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 25 juni 2012 om 23:30

Respect Xistnc om morgen 200+ te gaan rijden, en respect voor Vigiroso dat hij alweer op niveau zit!

Vigiroso=held, legende.

Wanneer komt de Classico Vigiroso, oftewel: Ransdaal-Nigtevecht-Ransdaal?

Zelf vandaag na een weekje rust weer teruggekeerd op de fiets, ging lekker. 70 km aan 31,0/h.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op dinsdag 26 juni 2012 om 10:32

@Spartacus: ik gebruik de formule van Karvonen: (max hartslag - rusthartslag) x ...% + rusthartslag. Vandaar.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 26 juni 2012 om 15:27

Malmedy, zonnig, 23 graden. 119km en 1800hm op de teller. Nog 85km en 1200hn te gaan. Hm.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 26 juni 2012 om 15:51

haha @ peter, ik kijk na een maand of 3 op dit topic en zie mijn naam staan ;)
Momenteel kan ik trouwens wel gewoon hartslag 140 rijden, maar langer dan een half uur houd ik dat niet vol.
Kwestie van veel trainen dat verschuiven je zones iets, en hartslagen van 180-185 halen is ook niet zo makkelijk natuurlijk, zeker niet over een langere periode dat vereist behoorlijk wat training

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door remco2103 op dinsdag 26 juni 2012 om 16:19

Au, m'n benen..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op dinsdag 26 juni 2012 om 19:07

Lap, eerste training na de examens en gevallen: gewoonweg uitgeschoven in een bocht.
Schaafwonden op heup, knie, handen en onder mijn oog. Vervelendste is die onder mijn oog en een snee in mijn hand.
Derailleur van mijn fiets heeft allesinds weer een ferme duw gekregen, broek gescheurd en er zijn krassen in mijn bril, tzal weer wat kosten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 26 juni 2012 om 20:27

@noyelje
Kun je niet beter gewoon gaan badmintonnen ofzo?

Net terug van 206 km met 3000 hm aan net geen 25 per uur. Strava zal er wel weer flink wat meer (hm) en minder (gem) van maken.

Het ging absoluut niet vanzelf! Vigoroso had de eerste 2u samen goed de riem erop. Daarna weliswaar rustig aan gedaan, maar met al de hoogteverschillen is dat betrekkelijk. Na 150km in Spa besloten om eerst maar wat te eten, daarom nu pas terug.

Vals plat en 'lopers' gaan prima, maar zodra het steil wordt heb ik het erg moeilijk. Kilo's, uiteraard. Toch jammer dat La Marmotte nu niet meteen bekend staat vanwege haar vals plat en haar 'lopers'...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 26 juni 2012 om 20:49

@noyelje
Kun je niet beter gewoon gaan badmintonnen ofzo?

Deze kunnen we jou ook nog een keer voorhouden in geval van pech. Of misschien gelijk al?

Vals plat en 'lopers' gaan prima, maar zodra het steil wordt heb ik het erg moeilijk. Kilo's, uiteraard

...

1 2 ... 406 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.