[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 437 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op dinsdag 13 november 2012 om 14:54

Dan is al dat gewicht van mij toch nog ergens goed voor ;).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 13 november 2012 om 15:38

Jaa verdomd irritant. Wind niet in me gezicht begin ik al over de 30 te geraken. Eerste anderhalf mooi 30gem en dan weer.. En lachen mensen me uit om me eind gemiddeldes..

Maar me watt pkg op t vlakke ligt wel weer bijna t zelfde als een Continental vriend. En die komt altijd over 30gem.. En ja dan rij ik strax clubkkassiekers in nl!

Voor mijn gevoel is een vlakke Vuelta etappe nog makkelijker!

Maar ik moet naar 60kg, alleen hoe :| di

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 13 november 2012 om 15:50

@zwiggelbig

komende 3 maanden bovenop wat je nu eet --> 4 volkoren boterhammen met pindakaas.

Eiwitbom = quinoa.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 13 november 2012 om 16:25

wat is je lengte en leeftijd zwiggelbig?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 13 november 2012 om 17:19

@ Jens
167, 54kg, 12% vet nu. Was 58 voor ik begon met trainen :o

@ Scotty
Pindakaas is toch vet?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door 2wieler op dinsdag 13 november 2012 om 17:30

@zwiggelbig: spiermassa is zwaarder dan vetmassa. Wat dat betreft kan het best. Eiwitten zijn ook juist voor het spierherstel (en aanmaak van spiermassa) na het trainen. Ik zou dus naar het advies van de dietist luisteren. Daarnaast: wie houdt er nou niet van een lekker groot stuk biefstuk na de training ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 13 november 2012 om 17:32

Woon je in de buurt van de VAM-berg Zwiggel?
(Ben daar totaal niet thuis, dus kan er naast zitten)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 13 november 2012 om 17:59

@ herman

Ja hij is er wel vlak bij alleen kan ik hem nooit vinden.....

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 13 november 2012 om 18:05

Zoek hem eens op en doe er 2x in de week krachttraining tijdens een duurtraining.
1 minuut lang op zwaar verzet (zodat je 60 rpm trapt en dat precies minuut volhoudt) en dan 2 minuten rust. Dat 6x herhalen. Zo krijg je misschien wat meer macht in de benen. Dat duurvermogen op souplesse gaat je niet veel verder meer helpen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 13 november 2012 om 18:16

http://nl.wikipedia.org/wiki/VAM hier is het in: Wijster dus, daar hebben ze dan wel een racefiets klim :( wij hebben alleen mountainbike...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op dinsdag 13 november 2012 om 19:35

Tis wel een beetje een zwakke smoes hoor zwiggelbig, dat je door je gewicht niet hard kan blijven doorrijden tegen de wind in.

Ben zelf 55 kg en 169, maar kan mijn snelheid tegen de wind prima rond de 30 houden, en dan heb ik het nog niet eens over het leeftijdsverschil.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 13 november 2012 om 20:28

@rik ja ik kan dat wel maar rijden jullie dan NIET in je duurzone?

Ik blijf de hele rit erin, dus ook tegenwind.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op dinsdag 13 november 2012 om 20:34

Ik ook, alleen op klimmetjes geef ik vaak vol gas. Dus dat zou alleen negatief werken op benen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 13 november 2012 om 20:38

Zwiggelbig traint alleen wel in z'n d1 zone. Daar houdt jij geen rekening mee, je hebt ook geen hartslagmeter. Je kunt hier van elkaar leren, en je trainingsresultaten bijhouden. Kritiek mag ook maar dit wordt echt storend. Ik hoop trouwens dat we rik321 en co bij v-v kunnen verwachten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 13 november 2012 om 20:44

Wanneer gaat de volgende editie door van V-V, zou er de volgende keer graag bij zijn. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op dinsdag 13 november 2012 om 20:46

@rik321: Je zou er nog van schrikken hoe hoog je hartslag is. Toen ik 16 jaar was reed ik makkelijk 30 gemiddeld. Toen heb ik een hartslagmeter gekocht en eens een ritje gedaan zonder te kijken naar mijn hartslag en ik kwam uit op 180 gemiddeld, nochtans voelde het makkelijk aan. Hetzelfde voel ik bij mijn vrienden, als ik naast ze fiets aan hartslag 150 hoor ik ze soms redelijk zwaar ademen maar ze beseffen het niet omdat ze al de hele tijd zo rijden. Dan komen ze thuis en denken ze dat ze een rustig fietsritje hebben afgewerkt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op dinsdag 13 november 2012 om 20:48

Ik heb een half jaar geleden wel een poosje een polar gehad maar die is toen kapot gegaan, weet dus wel ongeveer wanneer ik in die zone rijdt. Ga er denk ik weer

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op dinsdag 13 november 2012 om 20:50

@zwiggel: ik zou toch ook op kracht trainen. 3 keer in de week, 1e week 4x1', 2' recup 2e week 5x1', 2' rec, daarna 6x1', 7x1'. Dan 4x2' met 2' recup, 5x2' met 2' recup en daarna 4x3' met 3' recup, 5x3', 6x3',...
hartslag tijdens de krachttraining mag tot net onder omslagpunt.

Ik zit nu aan 5x2' met 2' recup. Voordeel is dat je de eerste keer 4x1' niet echt zware benen hebt daags nadien, je voelt het wel. Nu doe ik 5x2' en het voelt nog steeds niet zwaar aan omdat je rustig opbouwt. Vandaag verliep zelfs zeer vlot, bijna geen last in de benen.
Ik had dit nog nooit op die manier opgebouwd en vind het echt een super manier om te trainen. Benieuwd wat dit geeft bij de start van het seizoen.
Ook geen last van blessures tot nu toe terwijl ik bij krachttraining vaak last heb van mijn knie.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op dinsdag 13 november 2012 om 20:57

@rik321,
Dat is heel moeilijk te voelen onderweg. Je hebt namelijk te maken met verschillende factoren: wegdek, vermoeidheid, conditie en het weer. Het is nu pas november, dus je zit aan het begin van je seizoen. Hierdoor is je conditie nog lang niet zo goed als in het voorjaar of in de zomer. Dat komt ook mede doordat je rond die tijd meer aan het trainen bent, er vaak beter weer is, en betere prestaties willen presteren. Nu is het vooral nog gokken naar je hartslag, ook al denk je dat die heel laag is. Kan die uiteindelijk super hoog uit komen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op dinsdag 13 november 2012 om 20:58

weet ik, daarom kies ik er ook voor om weer een hartslagmeter aan te schaffen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 13 november 2012 om 21:51

@noyelje, train je 3x pw op de tacx of op de weg?

Wanneer is V-V, is dat gewoon een toertocht of een cyclo?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op dinsdag 13 november 2012 om 22:00

@scotty: in feite gaat de krachttraining beter op de tacx maar bij redelijk weer doe ik die op de weg. Op de weg is leuker maar je wordt meer gestoord door kruispunten wat vooral vervelend is bij de intervallen, vandaag moest ik trainen in het donker en dan is het te donker op de jachtpaden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 13 november 2012 om 22:01

Ja aan kracht trainen komt nog. Ik wacht wel tot me trainer daar dingen voor gaat geven. Maar hij zegt dat je die aanpassing heel snel krijgt dus beter kort voor races beginnen pas. Begin binnenkort wel met 5 sec sprintjes.

@rik ja kijk dat bedoel ik dus. Ik kan wel al harder rijden op hogere watts voor 3 uur maar moet in me zone blijven. En na elke dag ga ik meer watts gem rijden op zelfde of lagere hartslag. Ik had laatst 160 watt bij 159 hartslag en gister 159 watt bij 153 hartslag. Ik probeer er nooit over te rijden dus dan wind mee en tegen hou ik me in zeg maar.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 13 november 2012 om 22:31

Weet niet of ik dit wel moet posten want Herman leest het ook h

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op dinsdag 13 november 2012 om 22:47

Jongens, ik heb een vraag: nu is mijn hartslag vaak nog net een paar slagen boven mijn duurzone, ik fiets hier gewoon op door. Is dat heel erg? Mijn gemiddelde hartslag ligt vaak zo rond de 140 a 150.

1 2 ... 437 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.