[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 446 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op zondag 6 januari 2013 om 13:46

@kwak ik zal het rondje binnenkort eens tracken met strava!

Zijn er mensen die ervaring hebben met een iphone 5 met hartslagmeter? Je schijnt een hartslagband speciaal voor je iphone te kunnen kopen, dan heb je alles in 1. Maar ik vraag me af of het goed werkt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op zondag 6 januari 2013 om 19:20

Leuk dank voor de informatie. Hoewel ik vaak door de heuvelrug fiets heb ik het idee dat ik genoeg dingetjes niet ken. Meer wegen en routes kennen is altijd leuker.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op vrijdag 11 januari 2013 om 18:48

Nieuw schandaal! Tom Boonen heeft een huisdokter![/url]

(eens zien wie mee is :p)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zaterdag 12 januari 2013 om 11:25

@noyelje mij ga je niet liggen hebben ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op zondag 13 januari 2013 om 12:29

Gister d1 training gereden. 97 km.

Gem hf 163
Max hf 231!!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zondag 13 januari 2013 om 14:00

Vandaag een toertocht in Klarenbeek gereden (29km), aan het begin fris, maar als je eenmaal bezig bent toch wel lekker en het zonnetje hielp ook wel. Komende twee weken wat minder fietsen ivm school, daarna (als het weer het toelaat) de racer voor de dag halen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op vrijdag 25 januari 2013 om 09:44

Vaststelling gedaan op de tacx
100-102rpm, 180-185W, hr 150
Dan stijgt mijn hartslag bij oplopend aantal omwentelingen naar ong 157 bij 106 -107 rpm en 190-195W
Maar daarna zakt mijn hartslag weer naar 150 als ik 109-112 rpm fiets bij 200-210W. Echter is dit wel mentaal vermoeiender en kan ik het in principe sowieso niet echt lang volhouden maar dat komt misschien doordat ik niet genoeg souplesse heb. Toch vind ik het vreemd dat mijn hartslag zakt. Zou dit kunnen komen dat je verder doordraait op de dode punten bij meer omwentelingen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op vrijdag 25 januari 2013 om 10:24

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar draai je bij 110+ rpm niet rond als een malle? :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op vrijdag 25 januari 2013 om 11:32

@hermantk: het was langer dan 2'. Het voelde trouwens ook aan alsof ik minder kracht moest zetten.
@Onie: ik draai zeker niet rond als een malle maar voel wel dat ik niet nog meer omwentelingen aan kan op dit moment door nog iets te weinig souplesse denk ik.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door reusjen op vrijdag 25 januari 2013 om 17:42

heb je wel warm gereden vantevoren? Anders kan dat er ook nog mee te maken hebben. En dat het niet lekker aanvoelt om zo snel te draaien gaat vanzelf over. Gewoon doorzetten en veel blijven doen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op dinsdag 29 januari 2013 om 11:12

Als het weer een beetje meewerkt hoop ik vandaag mijn eerste kilometers op de racer te kunnen maken (dit jaar), ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Stelvio-fan op dinsdag 29 januari 2013 om 11:34

Ik wacht nog even met fietsen. Ik ben echt een mooiweerfietser. Ik ben van plan om in februari of maart te starten

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 29 januari 2013 om 11:37

Ik hoop dat het nog even flink regent, alle pekel moet eerst van de weggespoeld worden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 30 januari 2013 om 16:15

Jeee, wat een wind vandaag zeg. Het zal heus wel met de vorm te maken hebben, maar in mijn beleving heb ik het nog nooit zo erg meegemaakt als vandaag. Had foute ronde gepland en maar 7 van de 56 km echt wind mee...

56 km/ 26,8/ 155 bpm (laatste half uur 165 + om een beetje vooruit te komen...)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door -Remy op zondag 3 februari 2013 om 15:52

Ik wou graag iets vragen. Gister heb ik voor het eerst sinds maanden weer mogen voetballen en heb nu enorm veel spierpijn. Is het verstandig even rustig aan te doen, of kan ik wel even een uurtje op die fiets stappen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zondag 3 februari 2013 om 16:27

Als je het rustig aan doet lijkt me het geen probleem.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 3 februari 2013 om 22:53

Inderdaad. Als je rustig een uurtje fietst is het zelfs bevorderlijk voor je herstel. Als je op lage intensiteit fietst breekt je lichaam meer lactaat af dan dat het aanmaakt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op dinsdag 5 februari 2013 om 10:52

Zijn er hier nog mensen die komende weekenden naar limburg gaan of ergens anders heen gaan om daar effe flink te trainen, om goed aan het seizoen te beginnen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 5 februari 2013 om 11:16

Ik gok jij? ;)

Wat zijn je plannen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op dinsdag 5 februari 2013 om 12:56

Ik heb wel plannen om naar limburg te gaan, dus dacht als andere wielerflitsers ook een keer naar limburg gaan. Kunnen we misschien een keertje samen trainen, is niet alleen leuk ook wordt je er sterker van.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 5 februari 2013 om 13:00

Ik ga binnenkort wel weer samen met een paar jongens, als het wat beter weer is.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 5 februari 2013 om 13:30

@Mapsv, same here, maar niet binnenkort in elk geval.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op vrijdag 8 februari 2013 om 14:50

Zijn er al mensen die zich hebben ingeschreven voor Les Trois Ballons? Zo ja, hoe doe je dat online? Hij vraagt telkens of ik me al heb ingeschreven, wat dus niet het geval is. Maar verder kom ik niet.

http://www.sportcommunication.info/web2010/inscription.php?langue=5

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op vrijdag 8 februari 2013 om 16:31

@gesink/dekker,
Wel rekening houden dit weekend met carnavals optochten, kan aardig verstopt raken in bepaalde dorpen of steden. :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op zaterdag 9 februari 2013 om 20:03

Vandaag mijn eerste tocht met een beetje afstand gereden van het jaar. Een flink deel, in ieder geval de laatste 50 kilometer, heb ik maar weinig kunnen zien. De sneeuwval ontnam me een groot deel van het zicht. Ik reed ook door een streek die ik niet nog zo goed ken, maar gelukkig zijn de waal en de maas moeilijk te missen, waardoor ik toch weer aardig in de buurt van mijn vertrekpunt uitkwam.

Het liep best aardig, maar ik heb nog een lange weg te gaan voordat ik klaar ben voor de Amstel Gold Race.

Als er trouwens nog iemand is met een goede tip voor een slaapplaats in of in de buurt van Valkenburg voor dat weekend, dan houd ik me aanbevolen. Mijn zoektocht is nog niet heel vruchtbaar

1 2 ... 446 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.