Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 9 februari 2013 om 20:07
@Bulcke
Ik heb met [s]95[/s] 100% zekerheid weer een huisje [s]dat weekend[/s] die week: op zaterdag de 250km rijden met Spartacus en op zondag de AGR kijken.
Welke afstand ga jij doen?
Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op zaterdag 9 februari 2013 om 21:37
Ik ga ook de 250 rijden. Als je nog ruimte in het huisje hebt kom ik graag 1 of 2 nachtjes langs. Of ik ook blijf om bij te komen en de AGR te kijken weet ik nog niet, maar het klinkt wel erg aantrekkelijk. Dan weet ik ook zekerder dat ik een goede nacht rust kan krijgen en niet wakker gemaakt wordt door mijn lieve zoontjes
Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op woensdag 13 februari 2013 om 09:26
Van mij mag het ijs snel van de straat verdwijnen. Gisteravond reed ik over een fietspad waar niets aan de hand was. Totdat ik bij een stuk kwam waar de bomen wat meer over het fietspad hingen en het fietspad ineens voldeed aan de voorwaarden om er een kudde schaatsers overheen te sturen. Gelukkig was mijn snelheid niet heel hoog, want er was niets anders meer te doen dan ontspannen en proberen zachtjes neer te komen.
De rest van mijn tocht heb ik over de weg afgelegd. Mij zie je voorlopig niet meer op fietspaden die langs een begroeid stuk liggen.
Nu hopen dat de sneeuwval morgen meevalt. Daarna lijken we van de gesel van de winter verlost te zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op woensdag 13 februari 2013 om 12:06
Zijn er mensen hier die net als ik er serieus over nadenken mee te doen met tourforlife.nl? Het lastigste is alleen het bij elkaar krijgen van een team (door het hoge het startgeld). Wellicht dat we krachten kunnen bundelen en/of een WF-team op kunnen richten?
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op woensdag 13 februari 2013 om 22:03
Ik heb het al eerder overwogen, maar het komt er niet van. Kost me veel vakantiedagen en de sponsoring rond krijgen vond ik ook een heel gedoe.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 14 februari 2013 om 10:39
@Scotty ik heb op de site gelezen dat je kunt meedoen zonder team, dat zij dan teams samenstellen.
Ik denk eraan om volgend jaar deel te nemen aan deze race. Ofwel start ik met de 1000 km van kom op tegen kanker, lijkt mij ook een hele ervaring.
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op donderdag 14 februari 2013 om 12:36
@kartje, ja dat zag ik ook. Nu denk ik wel dat ik een man of 4-5 bij elkaar kan krijgen maar geen 8 of 10. Ik ben er nog niet over uit hoe en wat, maar dat is ook zeker een optie. Waarom nog niet dit jaar als ik vragen mag? Het is trouwens wel pittig zeg, die etappes in tourforlife..
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 18 februari 2013 om 13:55
Omdat ik dan afgestudeerd ben, en het wel een mooie afsluiter kan zijn van mijn studententijd, en ik waarschijnlijk op die data nog geen werk gevonden zal hebben. En hopelijk tegen dan nog een jaartje sterker en een deftigere voorbereiding dan de voorbije jaren. Ik moet leren om verschillende ritten na elkaar goed te kunnen verteren.
Want ik wil wel goed voorbereid aan de start staan, en niet afgaan als een gieter daarvoor kost het net iets teveel geld.
Ik zou gisteren voor het eerst sinds dit jaar op de koersfiets zitten buiten op de weg na een hele winter op de rollen gezeten te hebben. Maar
Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op maandag 18 februari 2013 om 14:01
Zijn er nog mensen uit het midden van het land die zondag de Ontwakingstocht vanuit Driebergen gaan fietsen? Ik wel!
@kartje: wat zit er precies vast? ik ken alleen tacxen met zo'n plastic 'klem' die je maar een halve slag hoeft te draaien...
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 18 februari 2013 om 14:03
@lnnrt dat is het probleem ik kan de plastieken klep niet meer een kwartslag draaien, en ik wil ook niet teveel kracht op uit oefenen want dan kraakt het af. Daarom probeer ik de bout los te krijgen.
Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op maandag 18 februari 2013 om 14:06
Hmmmm, lullig, er gaat namelijk niets boven lekker buiten fietsen! Wellicht een beetje smeerolie (die je ook voor je ketting gebruikt)?
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 18 februari 2013 om 14:12
Ok zal het straks eens proberen want inderdaad de tackx is een beetje troosteloos. Zeker met het mooie weer van vandaag zou ik graag in open lucht willen doorbrengen.
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op maandag 18 februari 2013 om 14:46
@kartje Warm water met zeep en of smeerolie idd. En met een hamer even een flinke tik tegen geven.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 18 februari 2013 om 15:00
Ff s'ochtends voordat ik voor prive chauffeur moest spelen voor een vriend van me, 55 kilometertjes gedaan, tussen het in en uit fietsen toch 50 km aan 31 gemiddeld in d1 gedaan. Niet gek na carnaval en geen training:').
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op maandag 18 februari 2013 om 22:14
Sjonge jonge, zitten er een paar op trainingskamp in Portugal en ik maar denken dat ik dit jaar een kleine kans zou hebben om tijdens V-V in het peloton te finishen ;).
Z'n afstudeerstage is dan ook niet heel bevorderlijk voor de training/conditie :(. Aan de andere heb ik nog tijd zat en is het overdag steeds langer licht :D.
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op dinsdag 19 februari 2013 om 07:58
@kartje: je kunt ook wat schuin bewegen als je die klem wil loskrijgen want dat is immers de vorm van de geul waar die door moet. Ik krijg de mijne ook niet zo goed meer los.
Meestal gaat het ook wel beter als je de bout wat losser draait, maar dan kun je evengoed die helemaal losdraaien.
Oorspronkelijk geplaatst door Garin op woensdag 20 februari 2013 om 16:45
Vandaag voor het eerst dit jaar weer uitermate genoten tijdens een fietstocht. De eerste keren van het jaar gaan bij mij altijd nogal moeizaam, vanwege de lange rust in het najaar en winter, maar vandaag ging het weer heerlijk! Door de duinen rijden met windje in de rug en zonnetje in het gezicht: genieten :D
Oorspronkelijk geplaatst door nielsboy op donderdag 21 februari 2013 om 17:54
Ik hoop dat het nog wat regent. Want op al die pekel die er ligt kan ik niet rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op donderdag 21 februari 2013 om 19:31
Sinds september weer voor het eerst op de fiets gezeten wegens een knieoperatie en focus van herstel richting het voetbal.
Viel niet mee en niet tegen. Bewust zonder hartslagmeter gereden. 41 km sallandse heuvelrug 28.6 km/h.
http://app.strava.com/activities/41735302
Oorspronkelijk geplaatst door Okidoki op donderdag 21 februari 2013 om 20:28
Zondag had ik het tweede ritje van het jaar op het programma staan. 70 km gereden naar het altijd mooie Ravenstein. Ik wilde even zien hoe de conditie ervoor stond na mijn afstuderen. De eerste 40 km gingen eigenlijk heel makkelijk met ruim 30 gemiddeld. De temperatuur lag nog onder het vriespunt en helaas reed ik niet naar de zon toe. Er stond geen wind, dus het was fantastisch weer om te fietsen. De terugweg kreeg ik echter last van koude voeten. De laatste 20 km voelde ik mijn voorvoeten echter nauwelijks, dus ging het tempo omlaag. Mijn spieren wilden wel verder, maar mijn voeten echter niet. Gelukkig voelde ik na een half uur in bad mijn voorvoeten weer ;)
Afstand: 70 km, gem. 28.7 km/h
Vandaag wilde ik een nieuwe kans wagen, maar helaas was de wind een stuk meer aanwezig. Het leek me goed om het ritje redelijk kort te maken (28km.). Het verschil in wind mee en tegen was erg groot. De heenweg ging met een snelheid van 32.3 km/h en met wind tegen kwam de snelheid gemiddeld tot 27.5 km/h. Toch lekker een frisse neus gehaald en wederom koude voeten ;)
Afstand: 28 km, gemiddelde: 29.9km/h
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op donderdag 21 februari 2013 om 20:46
@okidoki: Overschoenen zijn uw oplossing denk ik.
Oorspronkelijk geplaatst door Okidoki op donderdag 21 februari 2013 om 20:52
Dat zou inderdaad een goed idee zijn ;) Ik ga er ook meteen naar kijken. Eigenlijk wel slecht dat ik daar niet over nagedacht had!
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 21 februari 2013 om 23:39
Of een extra paar dikke kousen, zo doe ik het toch. :p
Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op vrijdag 22 februari 2013 om 07:38
Extra dikke sokken heeft mij weinig gebracht. Pas na aanschaf van een paar overschoenen lukte het om met minder koude voeten terug te komen.
Zorg er ook voor dat je enkels en je polsen goed bedekt en warm zijn. Je enkele schijnen een soort thermometer te zijn. Als je enkels registreren dat het koud is worden de vitale delen (je ingewanden ) beschermd worden ten koste van de perifere delen (tenen, vingers)
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op vrijdag 22 februari 2013 om 10:05
Trouwens het is me eindelijk gelukt om de tackx te ontdoen van mijn fiets, ribaaa. Al moest de fietsenmaker eens langskomen. :p
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.