[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 448 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 22 februari 2013 om 12:57

Ik heb tegenwoordig een paar doorgeknipte sokken om m'n polsen om die extra warm te houden. Meestal is dat het slechts bedekte gedeelte, net tussen mouwen en handschoenen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op vrijdag 22 februari 2013 om 12:58

Dunne sokken, diepvrieszakjes, nog een keer dunne sokken, schoenen, overschoenen. Vooral bij regen erg chill.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op vrijdag 22 februari 2013 om 13:33

@Hermantk: Dank voor de tip. Heb vaak last van koude polsen. Heb wel nog ergens 2 niet bij elkaar passende sokken liggen denk ik :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Okidoki op vrijdag 22 februari 2013 om 13:46

@allemaal: Bedankt voor de tips! Ik heb het zelf ook niet echt koud. Ik zweet nog als een otter als het -1 graad is. Ik heb het zelf namelijk heel snel warm. Het probleem zit vooral in de voeten. Dikke sokken helpen in ieder geval niet. Ik ga binnenkort overschoenen aanschaffen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 22 februari 2013 om 14:43

Overschoenen zijn een waardevolle investering voor veel trainingen, dus let ook goed op of ze winddicht en waterdicht zijn. Dan kosten ze misschien ook een stuk duurder, maar dat verdien je ruimschoots terug met warme voetjes over een aantal jaren (als je er goed mee omgaat).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op vrijdag 22 februari 2013 om 15:34

Inderdaad! Ik heb echt van die rubberen botten bijna. Er komt geen wind en water door. Enige last van water heb ik wanneer het van mijn broek in mijn schoenen loopt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op vrijdag 22 februari 2013 om 15:42

Wat een wind, wat een kou. Niet geprobeerd op de racer, maar eindelijk weer een uurtje kunnen doen op de mtb, daar blijft het bij buiten, vandaag. Straks nog ff kijken om nog wat binnen te doen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op vrijdag 22 februari 2013 om 16:27

Was in de open stukken inderdaad frisjes, laatste stukje maar het bos opgezocht en dat was wel prima te doen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 22 februari 2013 om 16:44

Noyelje, rij je dit weekend nog koersen? Ik ben in Belgi

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zaterdag 23 februari 2013 om 07:44

Nee, ik rij bij de nevenbonden (koersen van 60km). Die starten volgende week (Oosteeklo), weet nog niet heel zeker of ik daar start. Koers daarna is pas 2 weken nadien dicht bij huis (Edewalle).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zaterdag 23 februari 2013 om 10:52

Ik nodig jullie bij deze allemaal graag uit om samen met mij Gent-Wevelgem te rijden op zaterdag 23 maart. (de dag voor de echte G-W).
Vorig jaar deden Spartacus, Peter94, Simplex+zoon mee. Dit jaar opnieuw met hopelijk even mooi weer?

Kom en proef de sfeer van het echte Belgi

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zondag 24 februari 2013 om 10:09

@Hermantk: Hopelijk lees je dit nog voor je vertrekt: Brustem St-Truiden afgelast wegens sneeuwval klik

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 24 februari 2013 om 14:24

Haha, we zaten in Luik waar 5cm sneeuw lag. Dus was geen rocket science om te bedenken dat er geen koers was.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op dinsdag 26 februari 2013 om 20:21

Het toertochtseizoen gaat weer beginnen! Het weer mag wel wat beter worden :(.

Zaterdag staat de 'Noord-Veluwe Classic' weer op het programma (vorig jaar onder meer verreden door Spartacus, xistnc, ynnad, nietram en Onie), die ik dit jaar hoogst waarschijnlijk skip.

Programma Onie tot V-V:
10/03 Paaschbergtour - Lochem (75km)
17/03 Holland Schwarzwaldtour - Haaksbergen (110km)
of
17/03 GoossensAchterhoekWielertoertochten - Borculo (100km of 120km)
24/03 Lentetocht Vorden-Posbank - Vorden (110km)
30-31/03 ???? (heel misschien Rabo tocht in Ochten)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op maandag 4 maart 2013 om 19:25

Iedereen gestopt met trainen in aanloop naar V-V? Supercompensatie? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op maandag 4 maart 2013 om 19:29

Dat is geen supercompensatie hoor, eerder taperen!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op maandag 4 maart 2013 om 19:42

Kartje, G-W gaat voor mij dit jaar niet lukken heb dan trainingskampje in de Ardennen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 4 maart 2013 om 20:20

Jammer vond het vorig jaar wel leuk, met dat weer. :) Maar veel plezier op je traningskamp.

Trouwens begint het al bij iemand te kriebelen om de vlaamse puisten te leren kennen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op maandag 4 maart 2013 om 21:34

Kriebelen doet het al 25 jaar die mooie vlaamse heuveltjes.
Maar op het moment heb ik er ook nog koppijn bij.
Zwevegem rit (a.s. zondag al?) zit er dit jaar niet in.
Voor Wevelgem-Wevelgem blijf ik optimistisch.
Lukt alleen tot nu toe nog niet een kopman en goede knechten er bij te vinden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zondag 10 maart 2013 om 11:39

Vandaag erg lekker gereden, ondanks alle omstandigheden. Wedstrijdje mtb, stond met startnummer 101 op de 10e startrij (rijen van 10) en heb ondanks een k*t parcours van enorm veel modder en water nog naar een 33ste plaats gereden van de 120 inschrijvers!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zondag 10 maart 2013 om 12:34

Toertocht die ik voor vandaag had gepland is afgelast (ivm weer). Gelukkig vrijdag al een redelijke training kunnen doen, dan volgende week maar voor het eerst dit seizoen de 100km grens slechten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op maandag 11 maart 2013 om 17:22

Met de aankoop van een nieuwe fiets komt er nog wat bij kijken. Er moet natuurlijk een kilometerteller op en hartslagregistratie is een vereiste die ik aan de teller stel.

Er is op allerlei fora veel geschreven over verschillende merken, en hier zijn vast ook mensen met gebruikerservaring. Mijn fietsenmaker heeft me nog wat extra te besteden gegeven en ze zijn polar dealer. Nu hoor ik ook berichten dat polar de boot wat gemist heeft qua technologie. M'n gevoel zegt dat het betrouwbare apparaten zijn. De gps varianten zijn me wat te duur, en eigenlijk de stap naar een edge 500 ook.

Mijn vraag is of ik genoeg heb aan een eenvoudige computer als de cs100 en cs200, of dat het toch verstandig is richting de cs500 te gaan. (qua uiterlijk ook mooier). Ook zit hem tussen deze versies het verschil van analoge zending en de W.I.N.D. techniek als ik het niet mis heb.

Wellicht kan hier iemand wat meer over vertellen, bedankt voor de feedback alvast!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 11 maart 2013 om 18:41

@janwillem:
Ik heb zelf een Polar CS600, opzich een prima ding maar als je iets naar je PC wilt overzetten moet je zon infrarood ding kopen. Dat kost alvast 30 euro extra.(Heb zelf een merkloos ding maar die werkt alleen op Windows XP...)
Ben niet supertevreden over de Polar, sommige dingen zijn ronduit onhandig en ik heb achteraf best wel spijt dat ik toen niet die 60 euro extra geinvesteerd heb in een Garmin. Op zich functioneren hartslag, snelheid, hoogte etc wel goed, dus als je niet meer eisen hebt is Polar een prima keuze. WIND is overigens bedoeld om signaal verstoring met andere signalen te voorkomen, dat werkt wel goed want ik weet hier in de regio Delft maar 1 plek waar hij af en toe stoort.(en er zijn hier veel signalen volgens mij;) ) Volgens mij is dat wel iets wat de moeite waard is.

Het is ook net wat je wilt: wil je gewoon tijdens het rijden je hartslag weten? routes plannen? achteraf je trainingen analyseren?
In het geval van het eerste zou ik gewoon voor een simpele computer gaan, als je van plan bent veel in het buitenland te fietsen en dan met name in de Ardennen is GPS superchill dat scheelt echt veel frustraties. In dat geval zou ik voor de Garmin gaan denk ik, ook al kost het dan iets meer.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 11 maart 2013 om 18:53

Ik heb zelf geen Polar, maar een Garmin. Ben daar heel erg tevreden over. Zeker als je ook nog gebruik wilt maken van Strava, want die kan je daarop aansluiten. Er is volgens mij net een nieuwe Garmin uit, waardoor die oude versie (die prima is) goedkoper zal worden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op dinsdag 12 maart 2013 om 12:11

Bedankt. Dit bevestigt wel het beeld dat velen de voorkeur geven aan garmin. In mijn geval gaat het dan om de 500 zonder navigatie. Volgens mij is er niet heel veel veranderd bij de 510 behalve het makkelijker en directer synchroniseren met android etc. Hoop dat de FM een beetje meedenkt. Thanks voor de info, @ rubenAV gebruik jij 500 of 800?

1 2 ... 448 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.