Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 19 maart 2013 om 19:33
Amen.
Al ligt de absolute snelheid bij amateurs ook wel ietsje lager. En het valt wat vaker stil.
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op woensdag 20 maart 2013 om 09:00
In elk geval is je schrijfstijl wel verbeterd zwiggel. Ik kan je verhaal volgen na 2x te lezen ipv na 6 keer maar gokken wat er staat.
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op woensdag 20 maart 2013 om 09:30
@zwiggelbig: Het belangrijkste is om hardheid op te doen. Dat kun je alleen maar doen door uur na uur mee te doen in de koers.
Bij de amateurs wedstrijden uitrijden is veel beter voor je ontwikkeling dan lossen bij de elite. En als je al snel merkt dat je bij de amateurs te gemakkelijk meedoet, maak je de stap naar de elite.
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op woensdag 20 maart 2013 om 12:44
Zwiggel, go 4 it! Koop een SRM, ga je echt veel mee vooruit! Kun je ook veel gerichter mee trainen, beter dan een hartslagmeter. Elke keer je zone wat opschroeven, en om de maand een test laten doen. Als je elke maand een watt of 10 vooruit gaat op je omslagpunt rij je misschien in september de 100 km van Boogies Extreme uit!
Succes and go 4 it!
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 20 maart 2013 om 12:57
@Gilly:
[s]Wat een enorme kutpost, als je er nou 1 zinnetje in had gezet die niet droop van het cynisme maar waar hij wat mee kan ok, maar dit slaat helemaal nergens op.[/s]
Edit: Terechte post Gilly... ;)
@zwiggel:
Ik sluit me aan bij degenen die zeggen dat je bij de amateurs moet beginnen, de geleidelijke weg is doorgaans de beste.
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op woensdag 20 maart 2013 om 16:01
Kom op Stoned, een wijs iemand zei gisteren nog: "een muur neemt eerder iets aan".
Je praat tegen de lucht, hij doet het erom. Hij neemt ons allemaal in de maling
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op donderdag 21 maart 2013 om 11:27
Vorig jaar ging een grote groep Wielerflitsers samen Veenendaal - Veenendaal fietsen. Hier zijn toen schitterende verslagen geplaatst. Dat was prachtig om te lezen. Ik ga dit jaar ook meedoen. Wie gaan er nog meer? Lijkt me mooi om weer van die verslagen te maken vanuit ieders beleving.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 21 maart 2013 om 11:50
@Greenride:
Dat gebeurt ook dit jaar weer, zie hier:
WF Toertocht #5[/url]
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 22 maart 2013 om 14:17
Tnx voor reacties maae blijf lekker koppig en bij elite rijden. Ja waarsch kom ik nog wel een halfjaar niet mee in peloton. Maar train bijna het meeste. (En dit keer goed) ik maak wel ritten langer tussen 5 en 6. Kom gewoon eerste uur nog niet door en door mijn lak aan ervaring rem ik nog veeel te veel wat t ook moeilijker maakt. Maar heb er vertrouwen in! Dit jaar mega basis ervaring voor volgend jaar. Ik mag nog niet veel hele zware trainingen in deze kou omdat ik jaar blessure heb gehad. En het nog niet aan kan om intervallen op mijn omslagpunt te doen. Luister dit keer wel goed naar pannekoek.
Maandag had ik 5,5 uur. Dam 6 uur doet wel echt fucking lang alleen! Dinsdag 3 uur herstelzone. Woe ook 3 uur herstelzone. Woe middag en donderdag ineens last van mijn knieen.. Do rust en vandaag losgetrapt en het is weer weg. Dit weekend trainingkamp Teckelenburg!
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op vrijdag 22 maart 2013 om 14:27
Staan we dan met ons goede gedrag. Hij vraagt om advies, krijgt die volop, maar doet er voor de rest helemaal geen reet mee.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 22 maart 2013 om 16:59
@Scotty:
Idd, dit bewijst het bewijs van Gilly iig.
@zwiggel:
Volgens mij is iedereen het er unaniem over eens dat een andere aanpak beter is, waarom doe je het dan niet? Denk je dat 4 uur koersen bij de amateurs een mindere ervaring is dan 5 minuten bij de elite? Kan het best een goeie ervaring te zijn om iedere keer met de elite tegelijk te starten maar als je na 10 min eraf gereden wordt heb je er geen donder aan.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 22 maart 2013 om 17:05
Sorry kan ja ook niet meer.. Heb elite licentie. Maar 2 jaar geleden kwam ik einde seizoen tot half koers bij amateurs. Helaas jaar blessure erna.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op vrijdag 22 maart 2013 om 17:18
Kom op Wouter, dit is gewoon een trol.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 22 maart 2013 om 17:34
@Maikel:
Ik probeer altijd positief tegenover mensen te staan op een forum, maar met figuren als zwiggel wordt dat wel wat moeilijk idd...
Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op vrijdag 22 maart 2013 om 20:55
Zijn er nog wielertoeristen hier die zondag 31 maart de Volta Limburg Classic te Eijsden rijden? Een leuke toertocht met een aantal klimmetjes. De route komt deels overeen met de route van de Amstel Gold Race en voert voor de rest door de Belgische Voerstreek. Afstanden zijn 85, 120 en 150 km. Ik gebruik de toertocht tevens als een goede voorbereiding op de Amstel Gold Race toertocht. Inschrijven via de website is volgens mij nog steeds mogelijk. http://www.voltalimburgclassic.nl/index.php?pageId=99
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 22 maart 2013 om 21:01
Sorry..
Wanneer is het wielerflits event in Limburg?
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op vrijdag 22 maart 2013 om 22:14
Boogie's Extreme 2013: zaterdag 14 september 2013
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op vrijdag 22 maart 2013 om 23:03
zwiggel rij mee met veenendaal veenendaal!
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zaterdag 23 maart 2013 om 09:24
Pfff, wat een weer. Zodadelijk maar eens een rondje hardlopen en bedenken wat ik morgen ga fietsen en in welke kleding. Nog (maar) twee weken tot Veenendaal-Veenendaal.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zaterdag 23 maart 2013 om 12:31
Huppe geen Gent-Wevelgem voor mij, ik wil niet de vakantie ingaan met een longontsteking. Het moet nog een beetje tof zijn #klotewinter
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zaterdag 23 maart 2013 om 13:33
En de tocht die ik morgen op het programma had staan (Vorden, 110km) gaat ook niet door :(. Afgelast.
Dan zelf maar wat aanklooien.
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zaterdag 23 maart 2013 om 22:30
@kartje Heb je nog gezien of er wel wielertoeristen zijn opgestapt vandaag?
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 26 maart 2013 om 10:11
Ronde van ureterp iemand?
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 26 maart 2013 om 10:12
Dit weekend traingkamp teckelenburg gehad. 10 uur op fiets ben gesloopt! Week van 21 uur! Ja ik wil wel komen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.