[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 452 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 26 maart 2013 om 11:50

@Spartacus ik heb er een paar gezien maar lang niet de overrompeling van vorig jaar. Dat waren de echt sterke beren die op de fiets zijn gekropen, toen ik wilde vertrekken begon het te sneeuwen en te stofhagelen. Misschien wel de beste keuze om niet te vertrekken, want zondag als steward was het ook geen pretje om 10 u buiten in de koude te staan. :p
De VIP achteraf heeft me wel wat kunnen opwarmen ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 26 maart 2013 om 12:40

Heey mijn tellertje is kapot. Ik zoek een garmin maar geen ervaring mee. Als ik op mp garmin in tik vind ik van alles maar niks voor de fiets..

Iemand advies qua types?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 26 maart 2013 om 12:56

De Edge serie is voor de fiets. Die zijn allemaal wel prima, is een beetje hoeveel geld je hebt en wat je voor functionaliteit wilt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 26 maart 2013 om 13:42

Jemig Zwiggel, je bent toch niet achterlijk? KLIK HIER en dan de bovenste link al. Ongelooflijk.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op dinsdag 26 maart 2013 om 13:46

Met de garmin edge 500 kun je goed trainen. Biedt een hoop mogenlijkheden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 26 maart 2013 om 14:29

@Ruben:
Dat is een retorische vraag neem ik aan? xD

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnMavic op dinsdag 26 maart 2013 om 17:21

@zwiggelbig

Ik zou voor de garmin edge 500 gaan. Gebruik hem zelf ook. Gps, harslagmeter en cadans. De edge 500 kan zelfs je wattage meter data opslaan. Je kan er veel mee en in combinatie met Stravarong>" target="_blank" style="text-decoration: underline;">Strava is het een zeer fijn trainingsmiddel.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 26 maart 2013 om 17:54

Dit weer is een aanslag op m'n vorm en moraal. Ik ben serieus niet meer vooruit te branden. Wat een drama, ben op hetzelfde niveau als in Januari.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 26 maart 2013 om 18:24

Denk dat je niet de enige bent Maikel, is het toch een level playing field ;)

Hopelijk wordt het nu wel eindelijk beter, lijkt er iig wel enigszins op. Dan kan ik het misschien ook opbrengen om meer dan 2x per week te gaan trainen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 26 maart 2013 om 18:53

Pff wat een forse wind :( Even een rondje gebikkeld na trainingskamp Tenerife:
34,4 km | 28,8 km/h | 150 bpm | gem 227 Watt

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 26 maart 2013 om 19:07

151 bpm de Kwant, 151

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 26 maart 2013 om 19:09

Op mijn SRM stond in de display 151, na het uitlezen op de pc stond er 150...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 26 maart 2013 om 19:17

Op mijn SRM stond in de display 151, na het uitlezen op de pc stond er 150...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 26 maart 2013 om 19:39

Jaja, marginal gains...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op dinsdag 26 maart 2013 om 20:45

@ MartijnMavic,

Ik gebruik de Garmin Edge 500 en analyseer mijn data achteraf op zowel de site van Garmin als Endomondo.com. Endomondo.com heeft een aantal extra opties, zoals dat er per kilometer gekeken kan worden hoe snel er gereden is en of er bij de laatste rit ook persoonlijke records aangescherpt zijn (zoals verreden kilometers per uur). Maar inmiddels is Endomondo.com een aantal opties weer aan het terugdraaien, zodat die enkel geraadpleegd kunnen worden tegen betaling. Hoe functioneert Strava ten opzichte van de website van Garmin en kunnen daar alle details van je fietstochten gratis worden ingezien?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op dinsdag 26 maart 2013 om 21:33

@Tre Cime di Lavaredo

Ik gebruik zowel Endomondo en Strava. Endomondo is handig voor je PR's op afstanden en snelheid per kilometer. Bij Strava kun je de belangrijkste dingen gewoon gratis zien. Daarnaast is Strava natuurlijk bekend om de zogenaamde KOM's (segmenten/klimmen waarbij je een tijd neer kunt zetten en kunt vergelijken met andere mensen die over datzelfde stuk hebben gereden). Ik vind het geschiedenisoverzicht bij Strava wat overzichtelijker en het is leuk dat je een indicatie krijgt van het aantal watt tijdens je tocht of segment (weet niet in hoeverre dit nauwkeurig is) trapt. Voor de rest is het redelijk vergelijkbaar, het grootste verschil is dus de KOM's en naar mijn idee net wat makkelijker/overzichtelijker dan Endomondo.

En ik geloof dat Strava dezelfde functies heeft voor het 'analyseren' van tochten als de Garmin connect site met als extra's de segmenten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 27 maart 2013 om 15:57

2e keer op de fiets dit jaar. Eerste serieuze rondje met m'n nieuwe fiets en voor het eerst met hartslagregistratie. Even wennen. Viel niet mee om hem laag te houden.

Rondje Sallandse heuvelrug:
Avg: 28.5
HR: 149
KM: 46

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op donderdag 28 maart 2013 om 12:06

@ mapsv: ik verlang ook zoooooo naar m'n korte broek!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op donderdag 28 maart 2013 om 12:14

Ik zag gister al 'n maloot doodleuk met een korte broek en korte mouwen:S

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 28 maart 2013 om 12:38

Gister na 80 kilometer met wind mee zonder handschoenen, het was net lente! :')

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Stelvio-fan op donderdag 28 maart 2013 om 13:46

Ik heb dit jaar 4 keer gefietst waarvan 3 keer met korte broek :D

Ik heb sowieso geen lange broek, maar als het heel koud is trek ik beenwarmers aan. Met 13 graden fiets ik al vaak in korte broek, maar wel met drie of vier lagen kleding over mijn bovenlichaam.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op donderdag 28 maart 2013 om 14:20

Is het dit jaar al drie dagen boven de 13 graden geweest!? Ik kan me alleen een maandag en dinsdag herinneren met mooi weer, een paar weken terug. Bij mij gaat de korte broek pas uit het vet als het een graad of 17 is, maar ik ben waarschijnlijk een koukleum...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op donderdag 28 maart 2013 om 14:23

Nee hoor, het is ook helemaal niet goed voor je spieren om in te koude omstandigheden te fietsen in korte broek. Volgens mij is 16 graden de grens, maar dat is wel per persoon afhankelijk.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op donderdag 28 maart 2013 om 14:40

Liever te warm dan te koud.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 28 maart 2013 om 15:06

@Ruben

Inderdaad is ook afhankelijk van: intensiteit training, vetpercentage etc.

1 2 ... 452 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.