[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 453 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 28 maart 2013 om 16:17

Heb ook nog eens de fiets van stal gehaald (en ja ik reed in korte broek maar wel met lange mouwen). Ik heb het meestal te warm na een tijdje.
En wat deed het deugd heb er echt van genoten, iets dat toch al leek op een lentezonnetje.

Ook al had ik niet zoveel tijd om een grote toer te doen (die staat gepland voor morgen) het ging toch nog beter dan verwacht

45 km gereden aan een gemiddelde van 27 per uur en een gemiddelde hartslag van 150.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 28 maart 2013 om 23:10

Ik draag tot 15

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op maandag 1 april 2013 om 17:06

Lekker weertje vandaag. Ik heb er maar gebruik van gemaakt om een deel van het parcours van komend weekend te verkennen. Blijkbaar was ik niet de enige aangezien vrij druk was op de Posbank. De klimmetjes liepen verrassend goed, hopelijk zaterdag ook nog...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op maandag 1 april 2013 om 18:34

Goed bezig Onie!. Mijn teller staat op 2 x 40 km... vandaag beslissende wedstrijd om periodetitel verloren. Komende week 6 toetsen. Dat word kramp zaterdag...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 1 april 2013 om 18:46

Ik ben tamelijk tevreden over de vorm ondanks toch wat kilometergebrek eens kijken of we het die Ruben moeilijk kunnen maken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 1 april 2013 om 21:54

Hey heey ik race nu alles op mijn powertap wielen. Zoek race wielen met hoge velgen. Iets in de richting van dura ace c50. Alleen deze zijn vrij zwaar. Iemand enige alternatieven?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 1 april 2013 om 22:03

Herman waarom was je niet in Ureterp?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op maandag 1 april 2013 om 22:16

Ik heb nog campagnolo bora ultra tubes staan 800 euro. 1225 gram.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 1 april 2013 om 22:25

Zwiggelbig, ik denk dat jij helemaal van je fiets gewaaid wordt met hoge velgen ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 1 april 2013 om 22:26

@zwiggel
Ik reed zaterdag Veenkoloni

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 1 april 2013 om 22:48

Ik heb nog vage 4za wielen 998 gram. 200 maar niemand wil ze eerst die kwijt voor ik geld heb! Maar foto?
Hoe ging het daar in veendam?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 2 april 2013 om 10:57

Hey kan dura ace c50 krijgrn voor z
400 alleen zijn tubes... Puur voor wedstrijden wat zou handiger zijn? Clinchers of tube? Gaat dan vooral om de onderhoudskosten bij lek rijden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op dinsdag 2 april 2013 om 11:05

@zwiggelbig,
Kan je mij een mailtje sturen over die 4za wielen?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op dinsdag 2 april 2013 om 12:01

Voordeel tube:
-gewicht(geen alu velgrand)
-looks
-leegloper
nadeel:
-remmen in de regen
-kosten nieuwe tube bij lek
-enige ervaring bij vervangen vereist

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 2 april 2013 om 15:39

Ja ik wacht wel denk ik.. Alhoewel 400 voor c50 wel erg cheap is! Mja wacht wel op koopje met clinchers stuk goedkoper met onderhoud.

@gesink ja sure! Heb wel foto's! Mail mij maar. [email protected]

Net 3 uur gedaan op hartslag 140. Blokje van halfuur 151 hartslag gemiddeld met 170 watt gem ^^

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 2 april 2013 om 16:00

Ik heb echt geen idee hoeveel zo'n wattage is zwiggel. Hoe hard rijd je dan ongeveer als je invloed van de wind verdisconteert?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 2 april 2013 om 16:43

Ik ben ook wel benieuwd naar het nut van een blokje als je gemiddelde hartslag ongeveer nog in je D1 zit. Zelf rijd ik in de sportschool blokjes van een minuut of 5/6 aan 300 watt per keer. Dan zit ik net onder mijn omslagpunt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op dinsdag 2 april 2013 om 16:44

@Zwiggelbig
Stuur mij ff mailtje met de gegevens over die C50 tube, heb wel interesse.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 2 april 2013 om 16:45

Hoe heb je trouwens gereden in Ureterp zwiggel?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 2 april 2013 om 17:56

Oh het is niet zo heel hoog. Eigenlijk zelfde als me duur bijna. Alleen gaat erom dat ik me duur wattages van ong 170 gem het zelfde kan krijgen met een lagere hartslag. In september reed ik 2,5 uur 140 watt bij 162 gem hartslag. Vandaag 143 watt gem bij een hartslag van 140 (max207). Doe ook wel blokjes van 3x15 175 hartslag. Maar doe alles nog op hartslag, trainer zegt dat kijken enkel naar wattages nog te zwaar is. Pannekoek helpt mij.

@ruben
Hahaha laten we het daar niet over hebben :p in elk geval al verl minder last van die intensiteit, denk iets van max 10 wedstrijdjes dat ik er nooit meer om zal lossen eerste halfuur.

Mis echt heel veel max kracht.. Groot blad na een bocht hard doortrekken etc. Ben nu 54kg en nog niks aan krachttraining gedaan. Dus hopelijk nu ik er aan ga beginnen kom ik 2-4kg aan spieren aan. Denk dat ik dan elite koersen bijna kan uitrijden!

Hoe doen jullie krachttraining op fiets?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op dinsdag 2 april 2013 om 18:09

@zwiggel: Hoe kun je nu last hebben na een bocht? Je kunt toch zo klein trappen als je wilt?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 2 april 2013 om 18:45

@zwiggelbig
Krachttraining:
Fiets 1 minuut met zware versnelling (cadans 60) een lichte helling 5-8% op, Hf stijgt tot in D3. Blijf in het zadel en houdt de romp recht. Pak met een hoge cadans de afdaling tijdens de twee minuten herstel. Controleer hoe snel je hartslag zakt in de eerste minuut herstel.
(Robic (c))

Mooi dat je vooruitgang ziet in wattage.
Ik trap nog 170 watt in m'n herstelzone :p
Al kun je wattages van verschillende apparaten niet helemaal vergelijken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 2 april 2013 om 21:11

Vandaag 80 km gereden in de vlaamse ardennen. Toen ik op de kluisberg alles aan het geven was kwam plots een OPQS renner naast mij rijden, keek recht in mijn ogenen zei: you are on a good way, hide in my wheel. Aan zijn gestalte en zijn (ingepakt) gezicht zou ik zeggen dat het Kwiatowski was. Ik was zo van slag dat mijn benen (die al verzuurd waren) op slag helemaal om zeep was en ik zag hem meter voor meter wegrijden.
Maar met het zonnetje was het echt wel aangenaam om te fietsen. Alleen de wind maakte het ongelooflijk moeilijk op sommige stukken, gelukkig in het terugrijden was het allemaal wat doenbaarder.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 2 april 2013 om 22:22

Foto van Kwaitkowski die vandaag aan het trainen was. Dus grote kans dat hij het was.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 2 april 2013 om 22:27

Lol zal eens zoeken wie het dan wel kon zijn, leek er verdacht veel op qua postuur in elk geval.

1 2 ... 453 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.