[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 455 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 10 april 2013 om 08:53

Ik rij zaterdag de Peter van Petegem Classic, nooit de AGR gereden maar met die drukte lijkt het me maar niks.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 10 april 2013 om 09:53

@StonedCamel, lekker bezig! niet gek voor een eerste koers. Wil het in de zomerperiode ook is gaan proberen hier in de buurt. Waar reed jij?

Btw iemand wel eens de tecklenburg rundfahrt gereden? Hoor er goede verhalen over, veel hoogtemeters en voor mij niet ver van huis...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op woensdag 10 april 2013 om 10:01

Tecklenburg Rundfahrt is zeker een aanrader, mooi parcours en idd pittige klimmetjes. Het voordeel is dat het niet zo belachelijk druk is en goedkoop. Je bent wel echt op een postzegel aan het rijden, dus mocht je er door heen zitten ben je ook zo weer bij de auto.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 10 april 2013 om 10:05

@jw:
De Spartaan in Rijswijk. Zijn hier echt superveel koersjes in de buurt: Trias, Ahoy, Coureur, WWV, Spartaan, Swift zijn allemaal binnen de 25 km afstand vanaf Delft. Kan iedere avond koersen nu :)

Tecklenburg is tof, pittige tocht maar zeker een aanrader.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 10 april 2013 om 10:33

Mooi, ga ik daar is proberen te rijden, mocht ik geen promotiewedstrijd hebben de dag erop...

Wat dat betreft in deze regio wat minder bezaait met verenigingen en dus trainingskoersen volgens mij.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 10 april 2013 om 10:51

StonedCamel: moet je een licentie hebben om mee te doen aan zulke koersen of is lidmaatschap van een club voldoende?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 10 april 2013 om 11:02

@Greenride:
Basislidmaatschap is voldoende

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 10 april 2013 om 11:42

Ok, senks. Ik ga deze zomer misschien ook een poging wagen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op woensdag 10 april 2013 om 12:07

@52voor... Ik ga de AGR rijden. Tenminste een stukje dan. Ik wilde de 250 rijden, maar gezien mijn voorbereiding ben ik al blij als ik de 150 haal

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 10 april 2013 om 13:33

Fietsje gepoetst en die staat dus weer klaar voor haar tweede poging om mij naar de finish te brengen vnv in een amateur criterium!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 10 april 2013 om 15:44

Succes Mapsv!

Ik ga vrijdag ook naar Limburg voor de AGR. Zin in!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op woensdag 10 april 2013 om 15:45

@Mapsv, criterium op woensdag? waar??

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op woensdag 10 april 2013 om 16:26

Succes Mapsv, morgen verslagje?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 10 april 2013 om 16:43

@Ridd Ley

Elke woensdag een avond criterium hier in de buurt (Zuid Oost Brabant) georganiseerd door de WVAN. Dit keer in De Mortel.

@lnnrt

Dat verslag kan ik je nu ook al geven: op m'n tanden bijten en harkend hopen dat de kopgroep snel wegrijdt. Vorige keer was ik de laatste die eraf moest voordat de kopgroep weg was. Als ik overleef in het peloton totdat ze weg zijn rij ik in theorie uit en heb ik ook nog een aardige sprint.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op woensdag 10 april 2013 om 21:53

Ik fiets aankomend weekeinde de 250 km van de Amstel Gold Race. Met 15.000 man is het natuurlijk een drukte van belang; zeker op de Eyserbosweg en de Keutenberg, dus waarschijnlijk moet je je snelheid daar toch een beetje aanpassen aan de overige wielertoeristen. Al met al verwacht ik toch een behoorlijke tijd bezig te zijn (toch zeker wel 10 uur, inclusief pauzes), hetgeen als voordeel heeft dat de meeste deelnemers aan de kortere afstanden tegen de tijd dat ik over de heuvels ga er al gepasseerd zijn. Bij de 250 km zijn de eerste 100 km nagenoeg vlak.

De Tecklenburger Rundfahrt is ook een mooie toertocht met een aantal niet al te lange, maar wel behoorlijk steile klimmetjes. Deze tocht wordt door een club uit Nijverdal georganiseerd op 11 mei. Ik zie op de website van de NTFU dat een club uit Oldenzaal op 21 april de Teutoburgerwaldtocht organiseert, die eveneens start vanuit Ibbenb

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnMavic op woensdag 10 april 2013 om 22:14

@Mapsv wat was je gem HF tijdens de koers?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 10 april 2013 om 22:45

Weet ik niet, er is mij afgeraden een hf meter om te doen tijdens de koers. Ik schat gewoon rond m'n omslag punt: 187.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op woensdag 10 april 2013 om 22:56

Dat is wel vrij hoog of niet? wat is je max dan?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op woensdag 10 april 2013 om 23:13

Ik heb een omslagpunt van 197, dus daarmee vergeleken valt het mee :-D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 10 april 2013 om 23:29

Wow, wat is je max dan rik?

Mijne is 185, dus ik delf het onderspit, en volgens mij is dat al helemaal niet zo laag.

Zojuist ingeschreven voor de Ronde van Noord-Beveland op 11 mei, 112 km door winderige Zeeuwse polders, eens kijken hoe lang ik dat bij kan houden. Heb iig iets om voor te trainen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door LinusGerdemann op woensdag 10 april 2013 om 23:33

@zwiggel gewoon de site van de BDR opzoeken. Staat alles op. Gebruik hem ook regelmatig.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op donderdag 11 april 2013 om 07:39

Mijn max is 231, extreem hoog inderdaad. Ik kocht een hartslagmeter begin van het seizoen, reed ik constant hartslag 150-155 terwijl ik voor mijn gevoel in d1 zat, maar had dus deze oorzaak.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op donderdag 11 april 2013 om 08:03

Jemig, je hebt een konijnenhartje haha. Zo hoog heb ik nog nooit gehoord.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op donderdag 11 april 2013 om 09:38

Rik231 ;) is ook nog jong toch?

Een vriendin van me moest stoppen met intensief sporten omdat haar hartslag naar de 250+ kon knallen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 11 april 2013 om 09:44

Las laatst idd ook van iemand die een max van 256 had ofzo, kan dus blijkbaar wel dat wist ik ook niet.
Dacht dat ik met mn max van 205/206 al aardig hoog zat.

1 2 ... 455 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.