Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 11 april 2013 om 10:10
Ik heb een maximale hartslag van 208 maar 231 is toch waanzinnig hoog, is dat wel nog gezond dan?
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op donderdag 11 april 2013 om 10:28
@scotty Ik hoop het...
Oorspronkelijk geplaatst door Javier op donderdag 11 april 2013 om 10:35
Wat gebeurt er als je je maximale hartslag hebt bereikt?
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 11 april 2013 om 10:49
Dan moet je heel snel lossen.
Oorspronkelijk geplaatst door rik321 op donderdag 11 april 2013 om 10:54
Dan gebeurt gewoon hetzelfde als bij iedereen, Benen ontploffen en je valt stil, wat Mapsv zegt dus. Voelt niet raar of anders ofzo hoor. M'n vader van 43 heeft ook een max van 204, dus het zit een beetje in de familie.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 11 april 2013 om 10:54
Je kan namelijk niet sneller meer dan dat, en meestal kan je het ook niet lang volhouden hooguit een paar minuten en dan moet je echt wel vertragen en wat minder intensief gaan.
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op donderdag 11 april 2013 om 13:09
Je max zal je in principe ook nooit halen in een wedstrijd, lijkt mij.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 11 april 2013 om 14:03
Mwah, in een eindsprint kun je er volgens mij wel aan komen. Anders haal je niet het maximale eruit ;)
Heb het iig wel eens met een sprint op de Amerongse berg gehaald, verder is het wel moeilijk om je letterlijk de zwarte vlekken voor de ogen te rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op donderdag 11 april 2013 om 14:44
@Scotty: je max haal je juist wel in een wedstrijd.
In wedstrijd m
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 11 april 2013 om 14:53
@noyelje
Dat valt ook wel mee, het ligt er gewoon aan wat voor wedstrijd het is. Al is het een criterium haal je veel minder snel je max dan dat je een klassieker of een koers in Belgi
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op donderdag 11 april 2013 om 14:53
@Stonedcamel, okee, in een eindspurt bergop, wellicht. Maar gedurende de wedstrijd zelf? Als je een max hr-test doet, bouw je hem wel heel zorgvuldig op, waardoor je verder kan komen. In een wedstrijd gebeurd dat niet, het voelt misschien wel als je max, maar of dat het ook is? Daarnaast, na 150km fietsen, zal je max lager liggen dan na 15 min fietsen.
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op donderdag 11 april 2013 om 16:44
Ik haal het bijna in elke koers....
Als het goed gaat, haal ik het in de sprint. Meestal is het een kwestie van naar voren rijden, in de hoge snelheden je positie houden en dan volle bak afsprinten. Mijn max is 194, ik heb zelden een koers afgesprint met een hartslag beneden 190.
En als het slecht gaat, moet ik lossen en zonder compleet op te blazen (ofwel: ook hartslag naar max) los ik niet.
Overigens los ik regelmatig ;-)
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op donderdag 11 april 2013 om 16:57
Ik haal mijn max hartslag nooit in een koers. Ik heb een max van 193 en heb meestal tegen de 190 als maximaal gehaalde hartslag. Die hartslagen moet ik dan soms wel een tijdje volhouden. Zeker als je bij de eindsprint nog zo'n hoge hartslag haalt dan heb je niet het maximale eruit gehaald. Tegen die tijd ben ik al zo kapot dat mijn hartslag nog maar tot 180 oid gaat.
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op vrijdag 12 april 2013 om 10:16
Tecklenburg Rundfahrt ziet er uit als een mooi tochtje. Zit er over te twijfelen om mee te doen (wel ruim een uur rijden), maar vraag me af of die beklimmingen met percentages boven de 15% mij wel liggen.
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op vrijdag 12 april 2013 om 20:54
@onie, ze zijn wel kort dat scheelt, ik moet even de data afwachten van promotie/degradatieduels anders rijd ik ook.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 12 april 2013 om 23:39
Max watt van 1080 bij 55 kg beetje okay?
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 12 april 2013 om 23:40
@onie die beklimmingen zijn best vet!
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zaterdag 13 april 2013 om 00:08
Niet alleen die beklimmingen zijn best vet ;). Ik ben nu niet bepaald een klimmerstype :p.
Ga hem waarschijnlijk wel rijden, al denk ik dat het wel de 100 versie wordt, heel misschien de 130.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zaterdag 13 april 2013 om 13:57
Wie rijd zondag nog meer de Friesche wouden klassieker?
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op zaterdag 13 april 2013 om 18:18
Lachen, ik kwam net Bulcke tegen op de Camerig. Leuk even bijgepraat. Heb je de AGR goed uitgereden?
Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op zondag 14 april 2013 om 08:55
Zeker. Een erg leuke tocht gehad. De heuvels hier liggen me wel. Ik moet alleen nog leren o me een beetje in te houden. Ik ben helemaal naar de klootte.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 14 april 2013 om 17:30
Das lang geleden een week van 350 km. Vandaag nog even 60 km, ging echt niet verkeerd met 33 gemiddeld
stond nog vrij veel wind
Eerste keer in de korte broek, de lange shirt was echt overbodig
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 14 april 2013 om 20:56
Maandag en dinsdag effe in limburg trainen. Is zeker niet verkeerd met dit weer.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zondag 14 april 2013 om 23:38
Vandaag Mijn 2e klassieker ooit gereden! Friesche Wouden. Best gaaf zo als je altijd koersen kijkt beetje zeurt als ander er niet bij zit. Maar dam wielrennen is echt anders dan voetbal.. Open klassieker daar is het nivea echt fucking hoog! Alleen de mensen die 15+ trainen komen redelijk wat mee.
Vroeg gaan staan om voorin te kunnen starten. Sta ik daar 3e rij. Komt Rabo zich nog inschrijven als laatste en mogen nog lekker vooraan staan.. Moest ik is flikken oeii..
Na 800m neutralisatie al over. Zat helemaal achterin wist lekker over tussen door te schuiven naar voren maar t ging zo hard he.. 60 op de fiets aantikken dan moet je echt dicht in t peleton zitten anders ga je helemaaal stuk! Iedereen schreeuwt als een gek ook. Ik zat net 3e rij en ineens BAM keiharde valpartij! Gast van Rabo knalt tegen mij op mijn stuur helemaal scheef terwijl ze naast mij vielen. (Kwam niet door mij hoor:p)
Was best een inspanning om weer dicht in de wielen te zitten. Hier brak t in een groep van 40 man mijn hele ploeg was eraf.
Ik zat vrij goed en lekker alleen die snelheid.. Ben ik dus niet gewend. Pas op mijn 18e begonnen 2010 eerste koersjaar dan jaar blessure nu pas 3e koers. Leek wel of ik astma had mijn ademhaling was heel kort, deed echt zeer en zat me toch potje te hijgen.. Moest hierdoor er af. Wel vertrouwen dat dit met de week minder word. Dit keer na 12km er af, Groningen was al na 5. Ik viel helemaal stil en ineens na tijdje kwam nog grote groep aan en kon hier nog aan pikken. Zat wel laatste helemaal op de kant, gastje achter mij reed naar voren ging eerst mee maar toen toch maar niet. Daarna kreeg ik dat zelfde gevoel weer en na een bocht moest ik er af. 15km totaal daarna nog even doorgereden tot ik 2 uur had.
Ik ga er echt voor om uit te rijden tussen die Continentals! Was wel verbaasd dat heel veel lse ers het ook niet redden ja..
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op maandag 15 april 2013 om 13:18
Dat kortademige noemt men ook wel afzien in de volksmond. Bovendien doe je niet echt koershardheid op zo, maarja ik heb geen wedstrijdervaring dus wie ben ik. Vind het maar een rare insteek om sport te beleven op deze manier.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.