Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 15 april 2013 om 13:31
@janwillem:
+1
Zaterdag de Peter van Petegem Classic gereden in het kader van eindelijk weer kasseien en een goeie duurtraining. Toertocht van 140km door Vlaanderen en het ging echt heerlijk, kon lekker doortrekken na de klimmetjes enzo. Deze week een herstelweekje en dan volgende weken veel trainingskoersen rijden als voorbereiding op de Ronde van Noord-Beveland, eens kijken wat dat wordt. Ik hoop het iig langer dan 12km vol te houden.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 15 april 2013 om 14:23
@ Jan willem
Ik rij ook wel populaires 1/2 x per week. Aankomend weekend 2 criteriums. Ik ga tot nu to enkel steeds wat langer mee dus die hardheid komt wel denk ik.
Maar dat is deels waar alleen bij mij is het toch net iets anders denk ik.. Het is ook iets dat het leek of me longen helemaal in de fik stonden kon er echt niet meer mee fietsen. Ik had dit in mijn 1e seizoen ook toen ik nog maar net fietste en in de winter amper had getraind. Maar week na week werd het minder tot op een gegeven moment het compleet weg is.
Kan het ook niet nog aan het ritme liggen van de snelheid? Dit is pas mijn 1e keer echt dat ik 60 per uur aan tik..
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 15 april 2013 om 18:29
@stoned camel ik wilde ook dit weekend de PvP classic rijden alleen vond niemand om me te vergezellen. :)
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op maandag 15 april 2013 om 19:35
zwiggelbig, knap hoor, een scheef stuur en toch nog meekomen met 60 per uur. Ik weet zeker dat jij binnen no-time prof wordt.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op maandag 15 april 2013 om 19:59
@greenride nee daarna ging t geen 60 km/h meer :)
Oorspronkelijk geplaatst door JaJuist op dinsdag 16 april 2013 om 10:36
@zwiggelbig
Herken wat je zegt. Het is echter wel degelijk afzien.
Had er zelf ook vaak last van, benen lijken nog wel te kunnen, longen gaan kapot.
Als je dat de volgende keer nu weer hebt, moet je zwaarder proberen te gaan rijden. Als het goed is gaan je benen het dan zwaarder hebben en kom je er qua ademhaling beter aan te pas.
Heeft voor mij ook geholpen.
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 16 april 2013 om 10:55
Haha Zwiggel, lekker bezig jongen. 12 kilometer van de 174, dat komt wel goed.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 16 april 2013 om 11:02
@Zwiggelbig
Bij welk team rij je?
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 16 april 2013 om 11:04
Ik heb afspraak bij doktor gemaakt die pijn in me borst longen en ademhaling zijn exact zelfde symptonen als inspannings astma..
Maar Ruben ik heb een heel jaar blessure gehad en nog maar 1 koers jaar gehad. Nu eerste keer tussen continentals. Trainingskoersje sleen lag ik na 2km in de berm te hijgen, Groningen 5 en nu na 12. Dus komt goed :)
Bedankt voor de tip! Ik rij ook veel te licht.. Als jullie bij bocht stilstaan houden jullie groot blad?
Peddelaars Hoogeveen
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 16 april 2013 om 11:19
@zwiggel, hou asjeblieft eens op met alleen maar excuses zoeken waarom het niet lukt. Je hebt nog nooit op niveau gefietst, dus dat je drie jaar geleden een blessure had wil niet zeggen dat je daarom nu niet mee kan komen. Je doet net alsof je ooit wel dat niveau aan kon.
Ik liep vroeger prima hard (halve marathon in 1:40), heb 2 jaar geleden 3 kwart jaar niet kunnen lopen vanwege een blessure en ben nu al lang weer ver boven het niveau van toen (halve marathon in 1:28).
Dat je hard aan het trainen bent vind ik leuk voor je, maar als het even niet lukt, moet je harder of anders trainen of nog beter geduld hebben en niet constant naar excuses zoeken.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 16 april 2013 om 12:04
@scotty nee man kerel.. Ik heb in 2010 een jaar gekoerst voor t eerst als amateur daarna van december tot juli vorig jaar blessure.. Ik weet dat ik niet mee kom maar werk er hard voor om t wel te gaan doen.
En ik zoek geen excuses ik zeg alleen wat er gebeurt tijdens koers. Anderen zeggen mij te controleren of ik niet inspannings astma heb nou best dan die ik dat.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 16 april 2013 om 13:49
Staat op de dopinglijst
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 16 april 2013 om 13:51
Kun je gewoon een attest voor krijgen voor zover ik weet
Edit: Dat hoeft niet eens meer tegenwoordig.
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op dinsdag 16 april 2013 om 14:04
Ben ik de enige die in zwiggelbig een toekomstig Tour de France winnaar ziet?
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 16 april 2013 om 14:09
@Greenride:
zwiggelbig zelf ook denk ik ;)
Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op dinsdag 16 april 2013 om 14:13
Ik zie in zwiggelbig een fantastisch, tot in de puntjes uitgewerkte, hoax.
Oorspronkelijk geplaatst door the student op dinsdag 16 april 2013 om 14:17
Ach die dopinglijst, je wordt toch niet echt gecontroleerd.
Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op dinsdag 16 april 2013 om 16:28
Ik verbaas me ook altijd over Zwiggel, maar er is toch iemand die hem in real life heeft ontmoet? Over die 12km bij de continentals zou ik niet al te trots zijn, probeer eerst eens een de finale te rijden in een lagere koers, laat staan winnen. Is ook betere training denk ik (als gewone toerfietser).
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op dinsdag 16 april 2013 om 16:51
Ik vind die verhalen van zwiggelbig wel lachwekkend. Ik vraag me alleen af of ik terecht medelijden met hem heb of dat ik in de zeik wordt genomen en dat er ergens in Noord-Groningen een 13 jarig boertje schikt heeft voor 10 over de reacties die hij hier teweeg brengt. Ik gok op het tweede.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 16 april 2013 om 16:59
In Groningen ben ik Herman wel tegen gekomen
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 16 april 2013 om 17:01
@Greenride:
Het erge is nog: zwiggel neemt hier niemand in de zeik.
Behalve zichzelf dan...
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op dinsdag 16 april 2013 om 18:09
Zeg zeg, gaan we er boertjes bij betrekken greenride?
Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op dinsdag 16 april 2013 om 22:00
@ zwiggelbig:
Met jouw gewicht en postuur heb je niets te zoeken in die waaier koersen,
probeer het eens in de bergen. :)
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 16 april 2013 om 22:03
Mensen bekend met de reichwaldstour?
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 16 april 2013 om 22:12
Vandaag mijn tweede dag stage en met de koersfiets op pad gegaan. In de heenreis was er best veel tegenwind en reed ik aan 26 gemiddeld, in het terugkeren ging het (voor mij dan toch) in een rotvaart met een gemiddelde van 34 zonder erg veel moeite te doen, en dat met met een rugzak en een dikke jas. :p
Het gaat dan toch nog de goede kant op met de conditie, zo lijkt het wel. :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.