[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 458 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op woensdag 17 april 2013 om 00:28

@kartje. Ja als het Weer beter wordt weet je de koersfiets wel te vinden. Welke afstand met die gemiddelden? ;)
Komt wel goed met jou. Je ploegmaats alhier moeten ook aan de bak voor de volgende "klassieker".
En dat doen we zonder trainingsvragen of adviezen ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 17 april 2013 om 08:02

Mijn stageplaats ligt zo'n 20 km van mijn woonplaats af, en langs de leie is het nu eenmaal gemakkelijk om die gemiddeldes te halen. :p Alle kleine beetjes helpen vind ik, en het is plezant om me eerst wat af te "beulen" om dan fris te werk te gaan.
We gaan dan eens een volgende datum eens bespreken zeker? :) En inderdaad wij zullen wel de eindstreep op onze eigen vertrouwde manier halen, op een goede pannekoek en een lasagne kan men immers ook rijden ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op woensdag 17 april 2013 om 09:45

@Zwiggel, zit je ook op Strava toevallig? Lijkt me leuk om je daar te volgen maar kan je niet vinden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op woensdag 17 april 2013 om 17:07

@scotty : ik ken hem niet, maar mocht je hem gaan rijden dan hoor ik graag of hij de moeite waard is. Het klinkt als een erg mooi ritje iig

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 17 april 2013 om 20:24

Die strava is wel een geweldig ding lijkt me, een vriend van me (simplex die jongen van de vorige gent-wevelgem campagne die we tegenkwamen) reed vandaag de beste tijd op de kemmelberg. Een zeer scherpe tijd en wel leuk als een indicatie van je vorm en leuk om je tijden te vergelijken met andere wielertoeristen. Ik denk eraan om mij het ook eens aan te schaffen (als ik nog eens wat geld in het laadje heb :) )

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 17 april 2013 om 20:31

Strava is gratis :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 17 april 2013 om 20:33

@Maps maar je moet een registratiesysteem hebben zo'n garmin?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op woensdag 17 april 2013 om 20:35

Een smartphone (met gps) is ook voldoende. Dan moet je gewoon de Strava app downloaden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 17 april 2013 om 20:37

@kartje:
Kan ook met een smartphone

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 17 april 2013 om 20:48

Ik zou me dus dringend moeten overschakelen en mijn oude nokia (die onverslijtbaar is) wegdoen. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op woensdag 17 april 2013 om 20:50

@kartje. Ben niet zo van dat moderne tijdperk en mijn tijd op de Kemmelberg is ook niet zo relevant meer.
Boven komen op welke heuvel of berg dan ook is het devies!
Is me overal gelukt behalve bij een natte Koppenberg.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op woensdag 17 april 2013 om 22:36

@Simplex: Als die koppenberg er nat bij legt komt 3/4 van de profs niet op de fiets boven. :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op woensdag 17 april 2013 om 22:42

Weet ik vigiroso, maar toch blijft het een smet dat deze berg en het natte wegdek mij de baas waren.
Ben gedurende mijn fietsloopbaan trouwens 1 x gevallen. Waar?
Aan de voet van diezelfde Koppenberg toen ik de bocht rechts indraaide en mijn voorrem te lang vast hield ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 17 april 2013 om 22:58

@vigiroso
Volgens mij zag ik jou gisteren fietsen vlak voor Muiden (vanaf het oosten gezien). Jij kwam uit noordelijke richting naar dat kanaaltje langs de snelweg toegereden en ik reed daar naar oostelijke richting. Door de afstand hoorde je me niet je naam roepen. ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op woensdag 17 april 2013 om 23:24

Een smartphone in je achterzak registreert wel veel meer hoogtemeters dan een Garmin die je op je stuur hebt bevestigd: zeker als de fietser in kwestie veel uit het zadel komt. ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op woensdag 17 april 2013 om 23:57

Ik gebruik een Garmin Edge 200 en upload mijn ritjes naar Strava en Endomondo. Het verbaast me steeds hoeveel verschil er zit in de dataprocessing van beide engines. Endomondo is altijd veel rooskleuriger, zowel qua gemiddelde snelheid als qua hoogtemeters. Mijn laatste ritje had ik volgens Strava 916 hm, volgens Endomondo 1033 hm. Ik vind het nogal een verschil.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 18 april 2013 om 08:25

gisteren 5 uur getraint. Alleen maar 4,5 rijtijd. Het is soms gewoon echt een hel om aan een beetje water te krijgen... Er zijn echt mensen die het niet willen dus moet je weer paar km door fietsen voor je weer is bij een huis komt en daar is dan weer niemand ugh..
Coevorden-Zwolle-Coevorden.

In oktober reed ik 2 uurtjes 144 wattage met een hartslag van dik boven de 160. Gister had ik het met een hartslag van 132. Aardige progressie dus!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op donderdag 18 april 2013 om 09:21

@ Greenride: ik heb een Garmin 705, met hoogtemeter, en laad mijn ritjes naar strava en garminconnect. Ook daar zijn altijd behoorlijke verschillen. De hoogtemeter heeft trouwens heel vaak kuren, dan lijkt het bv. net alsof ik de hele rit bergaf heb gereden...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 18 april 2013 om 09:31

De hoogtemeters van Strava kloppen doorgaans van geen kant, zeker met een telefoon. Afgelopen zaterdag viel het mee bij mij, had er 1255 en de Polar van mn maat iets van 1180. Afgelopen zomer echter rondje Marmotte gereden en hoewel ik door een iets aangepaste route waarschijnlijk iets meer hm had gemaakt dan de normale 5000 gaf hij er 7500 aan. Staat wel pro, maar het klopte van geen kant :p Overigens gaf de Garmin in het fietsgroepje er toen 5200 aan, dat klopte wel ongeveer. Hoogtemeters zijn gewoon erg gevoelig, snap dat niet zo want er is van bijv heel Nederland hartstikke nauwkeurige hoogte data beschikbaar, dan moet het niet moeilijk zijn het gewoon daaruit af te leiden ipv te gaan pielen met gevoelige luchtdrukmeters enzo

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 18 april 2013 om 09:34

Mijn strava geeft er juist standaard te weinig aan.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 18 april 2013 om 16:23

In Friesland heb je altijd 0 hm.. veel makkelijker!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op donderdag 18 april 2013 om 17:17

Ik gebruik strava sinds een week, dus geen er nog niet echt veel ervaring mee. Het valt me wel op dat er soms hele steile afdalingen en klimmen in mijn tocht lijken te hebben gezeten terwijl het parcours vrij vlak was.

Maar ook dan is het en stuk nauwkeuriger dan zonder.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op donderdag 18 april 2013 om 17:25

@bulcke, dat ligt ook vaak maar net aan de getallen op de y-as. Als die van 2-4-6-8 gaan dan lijkt het alsof je flinke cols over fietst, maar in t echt is t dan maar een paar meter hoogte verschil bijv.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 18 april 2013 om 17:47

Klopt, dan ziet een brug er als een berg uit!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op donderdag 18 april 2013 om 18:45

Ik heb eens gekeken of dat het is. Maar ook dan klopt er nog steeds niets van. Het bruggetje waar ik overheen fietste zou
Volgens strava 86 hoogtemeters hebben en een categorie vier heuvel zijn. Dat kan nooit op de De Ruiter kade in Amsterdam

1 2 ... 458 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.