[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 460 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op zaterdag 20 april 2013 om 11:27

Met segmenten bedoel je de trajecten met ranglijsten?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 20 april 2013 om 11:34

Dat ja

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op zaterdag 20 april 2013 om 11:49

Ja dat is inderdaad leuk, hoewel ik het eigenlijk maar weinig gebruik. Ik gebruik altijd Roadbike van Runtastic. Daar staan tot nu toe al mn kilometers in en die kan ik helaas niet importeren in Strava.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zaterdag 20 april 2013 om 18:42

Vandaag de eer gehad om de levende legende Zwiggelbig te ontmoeten. Ook nog even naar zijn koers gekeken, maar er kan in ieder geval niet gezegd worden dat zijn verhalen niet kloppen. In de tweede ronde werd onze vriendelijke vriend al gelost, om in de vijfde ronde al gedubbeld te worden op een rondje van slechts 1,1 kilometer. Zoals ik je ook al aangaf na afloop Zwiggel, ga alsjeblieft een paar niveaus lager rijden. Dit was gewoon te genant om aan te zien. Ik snap verder ook absoluut niet dat je dat zelf niet inziet!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 20 april 2013 om 18:45

Hoe heb je zelf gereden Ruben? WElke koers was het?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zaterdag 20 april 2013 om 18:49

Ronde van Klein Zwitserland. Slecht gereden, vorige week mijn ribben gekneusd dus wilde eigenlijk alleen maar supporteren. Alleen als je daar dan bent dan stap je toch maar op om te zien hoe het gaat. Na 10 kilometer het peloton al moeten laten gaan, omdat uit het zadel komen erg pijnlijk was. Daarna nog tot halfwedstrijd doorgereden, maar dat bleef redelijk pijnlijk en de moraal was weg. Nu even rustig aan en dan weer rustig opbouwen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 20 april 2013 om 19:11

Als Zwiggelbig maar elk koersje tot het uiterste gaat, kan het snel veranderen. dus ik zeg gewoon doorgaan, hard trainen en diep gaan. Als je talent hebt kan het snel veranderen.
PS: motiveren is beter dan afbranden

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op zaterdag 20 april 2013 om 19:42

Ik ga ook maar even reageren.. als iedereen zo hard en zoveel zou trainen als zwiggel dan kwamen ze allemaal een stuk verder.. can't blame anyone for trying! Daarbij is die altijd eerlijk en misschien niet zo goed als anderen maar respecteer je medemens voor zijn inzet en enthousiasme..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 20 april 2013 om 19:52

+1

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zaterdag 20 april 2013 om 20:07

+1

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zaterdag 20 april 2013 om 20:18

-2

Zwiggel is een pannenkoek.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op zaterdag 20 april 2013 om 20:20

Dan zitten we op 0

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zaterdag 20 april 2013 om 21:33

Srm.de

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 20 april 2013 om 22:39

Misschien kwam het omdat ik Zwiggel niet kon aanmoedigen vandaag, de vorige keer ging hij daar harder van rijden.
Reed zelfde koers dus, ging wel lekker. Eerste twee rondjes vol om voorin te geraken. Net toen ik dacht dat het snel stil zou vallen was het plots vol koers. Vanaf toen niet meer veel cartouches over en m'n nog steeds slechte bochtentechniek maakte het ook niet makkelijker. Laatste uur door slim rijden nog wel verdienstelijke 31ste plek kunnen behalen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zaterdag 20 april 2013 om 23:22

@klimgeit en pannenkoek: ik zou me schuldiger voelen als ik hem zou motiveren dan dat ik hem nu afbrand. Die jongen geeft zoveel op voor het wielrennen, dat hij daarmee misschien een toekomst weggooit. Als je ziet wat hij na een winter keihard trainen nu bereikt, dan weet je gewoon dat hij nooit, maar dan ook NOOIT, ergens gaat komen in de wielersport. Als je hem dan maar blijft aanmoedigen en motiveren dan blijft hij zichzelf voor de gek houden. Iemands inzet en enthousiasme respecteren is goed, behalve als diegene zichzelf daarmee in de vingers snijd wat hier overduidelijk het geval is.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op zondag 21 april 2013 om 00:17

Ik ken zn testresultaten wat erin zit komt er vanzelf wel uit als je maar wilt...er zijn wel meer mensen die het nooit gaan halen, maar als je er plezier in hebt in de weg er naar toe.. dan kan je het alleen maar toejuichen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnMavic op zondag 21 april 2013 om 08:43

@Pannenkoek wat zijn zwiggel's testresultaten dan?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op zondag 21 april 2013 om 09:42

@pannenkoek, ben je echt 22? Op welke manier ben je aan hem verbonden dan als trainer?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door the student op zondag 21 april 2013 om 10:29

Ik ben het voor vandaag eens met Ruben. Ik heb hem gisteren ook gezien. En als er een rondje was waar hij het met zijn gewicht zou moeten kunnen doen zou het wel hier zijn. De meeste elites zijn echter bonken van kerels en die knallen zo'n klimmetje gewoon telkens op de 53-16/15 naar boven.En als het vol gaat nog veel zwaarder. Als je dat na 10x niet meer kan oke snap ik. Maar na 2x tja dan is het toch echt een tandje te zwaar. Ik wil niet lullig doen, want als wielrennen zijn passie is moet hij zeker blijven fietsen. Maar ik denk dat hij ook wel een krachtkuurtje kan gebruiken. Ik dacht dat ik dunne benen had. Maar hij staat veel te licht om het in het elitepeloton in nl vol te houden. Daar moet gewoon zeker 5kg aan beenspiermassa bij. Al zou ik dat zelf ook graag voor elkaar krijgen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zondag 21 april 2013 om 11:49

@Klimgeit:
Motiveren is beter dan afbranden dat klopt, als je zwiggel echter iets mee probeert te geven dan is het alsof je tegen een muur praat. Zwiggel heeft hier heel veel vragen gehad en heel veel antwoorden gekregen waar hij wat mee kan, hij doet er alleen niks mee, op een gegeven moment is het dan wel een keer genoeg.
Denk dat veel mensen (waaronder zeker ikzelf) nog veel kunnen leren van de trainingsdiscipline en het doorzettingsvermogen waarmee hij traint, het is echter ook zo dat het er niet op lijkt dat hij het ooit gaat redden, dan moet je daar ook eerlijk in zijn. Kan iemand nog zoveel zulke goeie testresultaten hebben, maar als mannetje van 54(zoiets toch?) kg moet je van hele goede huize komen wil je het in het Nederlandse elitepeloton redden, is ook helemaal geen schande. Volgens mij rijdt zwiggel niet harder dan ik, en ik ben een bierdrinkende, te zwaar staande student met 1 trainingskoers in de benen en een slechte trainingsdiscipline, als je dan de hele winter keihard getraind hebt voor dat niveau en alles opzij gezet dan vind ik dat behoorlijk meelijwekkend.

En Pannenkoek, de weg er naar toe is misschien tof maar wat gebeurt er als het einddoel niet behaald wordt? Een diep gat? Een vergooide toekomst?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 21 april 2013 om 12:27

Ik denk dat als zwiggel echt iets wil bereiken, dan moet hij het gaan proberen om in het buitenland te gaan koersen in de bergen. Zeker gezien zijn gewicht. Op die manier zou hij het gezien zijn overgave en gewicht veel beter gaan doen als dat die nu hier doet. Het is maar een suggestie, maar ik denk dat die daar veel meer te zoeken heeft dan in onze waaierklassiekers of heuvelklassiekers. Want hier heb je toch veel inhoud en kracht nodig en dat heeft hij nu iig nog niet, denk ik.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 21 april 2013 om 13:13

Ach als je echt iets wilt bereiken, dan zou ik toch maar eens naar die dokter gaan ;)
Vandaag toch nog even voor de visite die gaat komen 60km weggetrapt. ik zie op Strava (wel weer leuk dan) dat er nog wat leuke doelen zijn. Ja ja als ouwe lul nog wat doelen...
Valt me trouwens op dat Zwiggelbig niet reageert op al dat geleuter hier.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Grand Nagus op zondag 21 april 2013 om 16:23

Die is natuurlijk aan het trainen.:)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zondag 21 april 2013 om 17:28

@Grand Nagus

Sorry ik was naar de ronde van Hengelo! Ronde van ureterp lag ik er na 1 rondje al af.. Ik had de kracht niet om na een bocht door te trekken en ik had veel te snel last van de intensiteit..

Vandaag ineens zoveeel meer kracht! Het was rondje van 900m met een bocht waar je rustig in gaat en vol door moet trekken. Dit ging mij ineens zoveel beter af! Voelde echt dat ik meer macht had. En die intensiteit problemen werden al minder en kon er al meer mee om gaan. Ik was dus pas in 2010 begonnen.. Toen 1 jaar bij amateurs. Die winter vooraf had ik nog geen 5x een ritje langer dan 4 uur. Die winter erop heb ik echt ENORM veel getraind. October December zat ik al op de 4000km. Maar ik kreeg een blessure en had geen enkele koers gereden.. Juli pas weer op kunnnen pakken.

Ik vond het wel lekker gaan, maar op gegeven moment trok iemand van Metec echt keihard door, ik kon het qua kracht tot mijn verbazing nu wel volgen alleen daarna zo erg branderig gevoel in me keel, hele snele ademhaling. Ik herstel nog niet snel genoeg van zo'n inspanning.. Dat rondje kon ik er nog bijblijven maar ik had er nog steeds heel veel last van. En toen we weer aankwamen bij de doortrek bocht moest ik er af.. 10 rondjes! 9km. Het mooiste vind ik dat hierna dan valt t al zoveel meer stil, je hebt nog wel die hele harde momenten, maar meer korte rust momenten. Als ik nu standaard het eerste stuk door kom dan gaat het de goede kant wel op.

Ik wilde gister wel even stoppen met fietsen.. Maar blijf nu gewoon flink HARD doortrainen.

Die koers van gisteren.. Er zit zoveeel verschil in met als je alleen die heuvel op gaat of in peloton. Ik kon die snelheid niet aan omhoog. En je moet dan heeel veel staan, maar dat redde ik tot halverwege toen het steiler werd daar liepen me benen dan zooo vol en als ik dan weer ging zitten viel ik gewoon stil. Ik kon dus wel iets van 200m vol doortrekken staand maar daarna zit ik er compleet doorheen.. Kan ook nog niet staand klimmen.

En ik snap t niet.. Er is heel veel moeite en geld in gestoken om mijn positie perfect te krijgen. Ik kan 5 of 6 uur trainen zonder enige pijn. Maar in koers krijg ik echt heel snel rug pijn en dat word op een gegeven moment echt ondraagelijk. Ik weet niet precies wat er aan te doen.. Doe wel die superman oefening en planken. Moet vaker in beugels trainen maar kan geen andere core stability oefeneningen bedenken

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 21 april 2013 om 18:51

Srm.de

1 2 ... 460 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.