Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 23 april 2013 om 14:53
Zo 107km gereden met 33,2 gemiddeld. Natuurlijk 100% kopwerk ;)
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 23 april 2013 om 15:06
Lekker hoor Klimgeit, doe ik je niet na met 100% kopwerk
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 23 april 2013 om 15:10
Tja ik zie het liever ook anders, maar ja wie wilt er nog met me mee he :p Nog een tweede "geit" erbij en we rijden het rondje met 35 gemiddeld
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op dinsdag 23 april 2013 om 15:18
Sterker nog, het eerste peloton reed 10km minder dan de rest omdat ze de weg moesten zoeken. Ze zijn toen op het verschil gezet waar ze op stonden bij die splitsing en ingevoegd achter de kopgroep. Een ronde minder gereden dus.
En de twee waren al ingerekend op dat punt.
Verder kon de bezemwagen alle nummers overleggen van de mensen die uitgevallen waren. Er is dus niemand gefinisht en toch als uitvaller geklasseert. Tenzij ze finishten achter de bezemwagen.. maar dat telt niet.
Ik heb etappe 2 uitgereden, etappe 1 lag ik er al snel af. Te slecht nog voor zo'n waaieretappe. Had ik ook wel verwacht. Te weinig trainingsarbeid gehad.
In etappe 1 stond ik toevallig te kijken bij de splitsing waar het fout ging. De organisatie heeft ook mijn geklokte tijdsverschil op dat punt gebruikt.
En ik weet dus vrij zeker dat er geen groepje van 2 meer tussen zat daar.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 23 april 2013 om 15:55
@klimgeit
Ik woon vlak boven Eindhoven kom maar een keer deze kant op...
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 23 april 2013 om 18:39
Mapsv, waar woon je en wanneer train je meestal?
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 23 april 2013 om 21:35
@klimgeit
In m'n profiel (klik op m'n naam) staat een link naar strava waar je dat allemaal ziet :).
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 23 april 2013 om 23:11
train je wel eens overdags? Anders de komende weken eens iets afspreken? Dan rij ik wel met de auto naar jou en rijden we een rondje
Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 24 april 2013 om 00:32
goed initiatief. Wielerflitsers die wel is op de sallandse heuvelrug trainen? Onie kom jij daar wel eens?
Oorspronkelijk geplaatst door Simbo op woensdag 24 april 2013 om 02:05
Komende vrijdag of zaterdag ga ik weer de uitdaging aan om met de fiets van Krimpen naar Hardenberg te fietsen. Zal weer zo rond de 220 kilometer uitkomen. Hopen op goed weer dus, en dan vooral een redelijk gunstige wind.
Iemand enig idee op welke dag het beste fietsweer is?
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op woensdag 24 april 2013 om 09:15
@janwillem92
Ja, ik rijd daar wel eens als ik geen zin heb om de afstand richting Rheden te overbruggen en wel 'heuvels' wil zien. Nu nog 'druk' met afstuderen, maar vanaf mei zal ik doordeweeks ook wel vaker vrij zijn dus kunnen we best wel een keer een rondje doen.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 24 april 2013 om 12:16
@Simbo waarom fiets je naar Hardenberg? Je hebt niet zo heel vaak tegenwind vanaf zwolle-Hardenberg. Ik kom net bij de doktor weg en heb ademhalingstest gedaan. Met medicijnen scoorde ik stuk hoger en krijg waarschijnlijk Ventolin via een inhaler. Maar iemand enig idee hoe dit zit met toestemming vragen omdat het op de dopinglist staat?
Oorspronkelijk geplaatst door Simbo op woensdag 24 april 2013 om 12:26
@zwiggel, tsjah soms zit er iets in mn kop en dan moet het gebeuren. Is verder niet voor een bijzonder doel of iets dergelijks.
Ik kan een redelijk goed tempo fietsen, maar deze afstand is wel wat anders dan de gebruikelijke 100 km :)
Ik ga vrijdag fietsen, weerbericht ziet er redelijk uit. Hoe verrot ik arriveer zal ik hier nog wel vermelden hoop ik :p
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 24 april 2013 om 13:39
@zwiggel:
Link 1
Zou me sowieso maar geen zorgen maken over die dopinglijst, je wordt heus niet gecontroleerd als je er na 2 rondes afligt.
Gisteren weer trainingskoers gereden bij de Spartaan, reed dit keer in de A-categorie. Ging best aardig maar merkte dat er echt stukken scherper gereden wordt dan bij de B, daar reed ik makkelijk bij de eerste 5 de hele tijd, hier moest ik echt af en toe flink aanpoten om mee te kunnen. Merk dat ik nog wat explosiviteit en stuurmanskunst mis om echt effectief in een peloton mee te kunnen.
Maargoed, wordt je hard van, uiteindelijk aan de staart van het peloton gefinisht, ben er tevreden mee :) Donderdag weer, bij Ahoy dit keer denk ik.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op woensdag 24 april 2013 om 15:38
Leuk gedaan met die link ;) Morgen nog een dagje warm weer heren. Vrijdag staat 8 graden op het programma en regen!
Dus vandaag even lijntjes gekweekt 111 km a 30 gemiddeld
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 24 april 2013 om 15:52
@ Stoned
Ey me laatste koers lag ik er pas na 10 ronden af hoor dat is al 500% verbetering ;)
Zo had ik ook al gezocht.. Wel leuke link trouwens! Maar kan niet vinden hoe het zit met toestemming..
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op woensdag 24 april 2013 om 15:55
Kijk dat bedoel ik maar mannen en het seizoen in nog lang Zwiggelbig. Laat ze maar lachen. Gewoon doorzetten en pijnlijden
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 24 april 2013 om 16:05
Ja train ook s'middags.
Vnv weer een koers bij de amateurs. Zin in!
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op woensdag 24 april 2013 om 18:08
Ik ook lijntjes. Z limburg is prachtig! Tevens 9e tijd op Teuvenerbos neergezet vd 1100 mensen. Helaas passeerde nog een tractor, waardoor ik moest inhouden gedurende 10 sec. Maar dat zijn geen excuses, volgende keer weer sneller. Lang veel watts wegtrappen, helemaal mijn ding!
180 km a 30 per uur met ruim 1700 hms en hartslag van 142 gemiddeld. Tevreden.
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op woensdag 24 april 2013 om 18:10
Ben ik nou de enige die overdag gewoon moet werken ? :(
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op woensdag 24 april 2013 om 21:26
Vandaag meegereden met Scheldepeloton, eerst ong 35min naar de startplek (beetje doorgereden, hr 160) daarna doet het scheldepeloton goeie 40km in iets minder dan 1h op een jaagpad heen en terug langs de Schelde.
Echter na 1/3 kwamen we een tractor tegen, ik zat ver vanachter, voor mij 15-20 man die lost. Heb ze allemaal voorbij gereden en net als ik op 20m van het peloton kom lossen er weer 15-20 renners. Heb die weer allemaal voorbijgereden maar kon toen slechts op dezelfde afstand blijven van het peloton in plaats van het gat toe te rijden. Benen begonnen te verzuren en ik vroeg om over te nemen maar de anderen konden het gat ook niet toerijden. Dan veel kopwerk gedaan in het heenrijden. In het terugrijden sluitte ik aan bij een grotere groep en toen draaiden we rond met een man of 8, dit kon ik echter slechts volhouden tot op ongeveer10km van het eind, daarna dus in de wielen gezeten.
Ik heb geen kilometerteller maar ik heb de afstand gemeten via afstandmeten.nl en er 1km van de afstand vanaf getrokken, daarna klein halfuur losgereden naar huis.
72km
2h2min
hr: 164
35,4 km/h
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 24 april 2013 om 21:35
BAM!
Uitgereden vandaag! 60 kilometertjes aan 42 gemiddeld. De hele koers afgestopt voor ploeggenoot Robin in de kopgroep. Hij won helaas niet, maar behaalde toch een mooie 6e plaats. In de sprint van het peloton zat ik een beetje fout geplaatst en dus maar de sprint voor een andere ploeggenoot aan getrokken die ik vanuit m'n ooghoek naar voren zag komen. Hij werd op de meet nog geklopt maargoed. Het ging echt lekker! Helaas heb ik h'm niet op strava omdat ik in m'n snelpak reed (heeft geen zakken). Maar wel echt een aanrader, ik was skeptisch maar je voelt gewoon dat je door de wind heen glijdt! Of waren dat m'n benen?:)
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op woensdag 24 april 2013 om 21:50
@Mapsv: hoeveelste koers was het die je ooit heb gereden? Hoe ging het peloton rijden, bedoel je met afstoppen echt dat je constant in de 1e 5 reed?
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op woensdag 24 april 2013 om 21:59
Op strava or it didn't happen :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.