Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 24 april 2013 om 22:00
@noyelje
Was m'n 3e koers. Ik heb gemountainbiked en ook wedstrijden daarin, dus het peloton rijden gaat me erg goed af moet ik zeggen. Ga vaak sneller door een bocht als andere renners en durf me wel te manoeuvreren. En inderdaad ik heb constant van voren in het peloton gereden. Had trouwens speciaal m'n hartslagmeter omgedaan: 179 bpm. Dat moet hoger kunnen!
@klimgeit
:) ff zakken erin laten naaien ?
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op donderdag 25 april 2013 om 08:19
@Mapsv: of een zak maken van uw rugnummer :)
Mijn bochtentechniek is ook bovengemiddeld alleen dat manoeuvreren dus niet. Is eigenlijk beetje de schuld van mijn opvoeding. Heel mijn leven al hoor ik: "Je mag nooit rekenen op een ander", "Je moet altijd verder kijken dan je neus lang is". Het gaat zo ver dat ik soms denk: als die renner 3 man voor mij naar rechts gaat moeten die 2 voor mij dat ook doen en lig ik in de gracht. Ik besef soms zelf op de moment dat ik zo niet mag denken maar het gaat er niet uit.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 25 april 2013 om 08:39
Lekker hoor Maikel, chapeau! Volgende keer mee in de kopgroep en ze erop leggen in de sprint ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op donderdag 25 april 2013 om 09:54
@mapsv
Netjes hoor, die WVAN koersen zijn echt niet eenvoudig. Er wordt hard gereden daar bij de amateurs.
Ga je de Ronde van Brabant ook rijden? Die kun je dan wellicht ook aan.
Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op donderdag 25 april 2013 om 12:52
Ik ga over 2 weekjes ofzo ook maar eens een avondkoers doen, al sinds augustus niet meer op de fiets gezeten ben benieuwd
Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op donderdag 25 april 2013 om 15:05
Hel van Brabant Mapsv! 25-26 mei. Start in Eindhovuuh
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op donderdag 25 april 2013 om 15:37
Na een redelijke klote winter te hebben gehad met zeeeer zeer weinig trainingsuren, ben ik de afgelopen weken alles weer aan het oppakken. Nu zowel een fiets in Franeker(Friesland) als Groningen dus kan altijd trainen. Gister even een trainingskoersje gereden op het baantje in Leeuwarden. Op het begin even moeilijk maar ging eigenlijk steeds beter.. Tot ik een flink gat alleen dicht ging rijden, toen was de kracht even weg en heb ik me een ronde laten dubbelen. Daarna weer lekker aanhaken en weer meedraaien. Merk wel dat ik nog snelheid en basis te kort kom maar daar valt aan te werken. Strava in men profiel gegeven. Oh ja, strava gebruik ik sinds paar weken!
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 25 april 2013 om 16:04
@Stoemper
Die zit al vol helaas. Someren-Peer-Someren?
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 25 april 2013 om 18:13
Netjes Maikel! Als je een Garmin koopt kun je die gewoon op je stuur monteren en heb je geen achterzakken nodig. En loop je niet het risico dat je met een valpartij je telefoon om zeep helpt. ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op donderdag 25 april 2013 om 21:13
M'n portemonnee heeft helaas ook een bodem Herman! ;)
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 25 april 2013 om 21:39
Weeee! 3e training koers gereden. 1e 2x lag ik er al vrij snel af en daarna telkens na een rondje weer en dus chagarijnig vroegtijdig naar huis gegaan.
Maar vandaag eerste 10km vol gehouden. Toen 2x achter elkaar gelost omdat ik het mezelf heel moeilijk maak. Daarna rest uitgereden ^^
Ik vind het zo moeilijk wanneer je eerst links uit de wind zit en dan 2 bochten verder rechts uit de wind moet zitten. Kom telkens op de kant of eindig aan de linkerkant van iedereen doordat ik in dat tussenstukje me niet aan de rechterkant kan krijgen..
Herman ga je me nog stuk fietsen in Aalten?
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op donderdag 25 april 2013 om 22:05
Jonge zwiggel, ga jongleren.
Srm.de
Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op donderdag 25 april 2013 om 22:13
Okee vandaag trainingskoersje gedaan.. 51km a 44 gemiddeld, bij rwc ahoy 19e van de 60 ofzo..
Niet veel kunnen doen, 1* km vol op kop en verder meedraaien tussen de wielen
Gilly beetje normaal doen ik reed jou ook op 12min de eerste keer veenendaal-veenendaal in 25km tijd.. ieder zn niveau en plezier
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op donderdag 25 april 2013 om 22:20
@Gilly dat kan ik al ;) Waarom post je steeds srm.de?
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 25 april 2013 om 22:45
Zwiggelvarken let maar niet op Gilly. Die jongen heeft niet eens geld voor een setje schoenplaatjes laat staan zo'n wattagesysteem.
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op donderdag 25 april 2013 om 23:21
Uhm, volgens mij heb je de verkeerde editie voor je Pannenkoek.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 26 april 2013 om 09:41
Je moet ook geen srm kopen veel te duur. Neem lekker een powertap..
Oorspronkelijk geplaatst door MartijnMavic op vrijdag 26 april 2013 om 10:28
@Peter94 +1
@Zwiggel wat dacht je van power2max?
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 26 april 2013 om 12:56
http://www.dcrainmaker.com/2013/01/power2max-power-meter-in-depth-review.html
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zondag 28 april 2013 om 19:55
Nog nooit gevallen in koers lijkt me wel heel eng om is in peleton te vallen met 40-60
Net ronde van Aalten kwam dit keer eerste 14km door! Rem alleen veel te veel en kan positie niet handhaven als ik beetje voorin zit. Liet me dubbelen ging weer. Gingen keihard komt een scherpe bocht dus veel remmen. Ik raakte jongen naast me en flink geschreeuw val andere kant op vol de grond. Dam flink schreeuwen kwam zelfs ambulance bij me.. Tand door lip maar ook helemal los iss rechtgezet maar moet er toch uit en Implantaat in. Alleen met auto en mocht niet terugrijden. Nu nog wachten op zus met flink dikke lip en tandpijn.
Leuke sport dit! Je kunt dan wel het onbegrip van een gesink vallen. Iedereen geeft maar commentaar op je oredtaties nadat je valt met 70 per uur. Maar dik respect als je dan weer opstapt!
Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op zondag 28 april 2013 om 20:02
Straks moeten we ook nog een integraalhelm op op de racefiets! En je ziet het zelfs bij de profs gebeuren: ook Bouhanni en Renshaw hebben dit seizoen te maken met een gehavend gebit vanwege een valpartij.
Ik ben blij dat ik een toerfietser ben. Sterkte, Zwiggel!
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zondag 28 april 2013 om 20:11
Maar t is wel zeldzaam schade aan gebit
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 28 april 2013 om 23:00
pom pom pom, 95km a 34,5 km/h gemiddeld en dat voor een ouwe (taaie) geit :)
Oorspronkelijk geplaatst door Theepoesje op maandag 29 april 2013 om 15:07
Weten jullie toevallig of er in de buurt van Arnhem (niet verder dan 30km van Arnhem) wedstrijden zijn waar je geen licentie voor nodig hebt?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.