Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op maandag 3 juni 2013 om 11:19
Ik denk dat hij er is om aan Alpe d'Huzes mee te doen! Beetje verkenning kan geen kwaad.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 3 juni 2013 om 11:25
Vandaar ook dat hij donderdag er 6 keer op fietst ;) Damn wat een prestatie is me dat niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op maandag 3 juni 2013 om 11:30
Garminprobleem is opgelost. Ik weet niet of het werkt voor andere types dan de 810 en 510 maar ik denk van wel. Via deze link[/url] kan je je Garmin id koppelen aan Strava. Dan hoef je geen geen GPX-files meer te uploaden. Wat je moet doen is de id van een van je ritten invoeren en dan klikken op het Strava logo. Vermoedelijk doet je browser dan iets met de lokaal opgeslagen cookies op je browser, want de browser voert het koppelingsproces uit. Vervolgens zouden vanaf dan alle NIEUWE ritten automatisch worden geupload naar Strava. Dat moet ik nog gaan proberen.
Dan nog wat anders, ik heb nu een Garmin met een cadansmeter. Tot mijn schrik heb ik had gisteren tijdens mijn eerste rit met het speelgoedje een gemiddelde cadans van slechts 79 omwentelingen per minuut. Wat misschien meespeelt is dat gemiddelde ook vrij sneu is. Als ik bij een normale trainingsrit met een gemiddelde van 32-34 ook zo droevig scoor moet ik vast mijn fietstechniek aanpassen.
Iemand wat tips, hoe absoluut is het advies om rond de 100 omwentelingen te rijden? En wat is de invloed van je bouw? Ik heb niet bepaald spillebeentjes zoals een A. Schleck, maar meer iets dat neigt naar de bovenbenen van Grabsch. Normale kledingmaat is M, maar de koersbroek moet XL zijn omdat het anders niet past.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 3 juni 2013 om 11:51
@kwak Ik herinnerde mij een verhaal dat ik in lang vervlogen tijden gelezen heb, hierin wordt duidelijk gemaakt dat niet iedereen 100
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op maandag 3 juni 2013 om 11:55
@kwak
Troost je met de gedachte dat vrijwel iedereen te zwaar rijdt dan goed voor ze is. Het lijkt ook harder te gaan, als je lekker moet stoempen.
Ik denk ook dat als je harder gaat fietsen, je cadans niet veel hoger zal zijn.
Overigens rijden in het profpeloton maar ook bij de amateurs, de meeste mensen met een cadans tussen de 90 en de 100. Ik houd zelf 90 als minimum aan voor de gemiddelde cadans dus als ik erop let probeer ik 'm rond de 95 te houden.
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op maandag 3 juni 2013 om 11:59
Gisteren reed ik 28 met buitenblad, dat is niet nodig. Dus vandaar dat mijn cadans gisteren wat laag was. Ik wilde graag harder, maar ik reed niet alleen. Bij een volgende training ga ik eens kijken of ik iets meer richting de 90 kan, 100 is misschien niet nodig.
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 3 juni 2013 om 12:16
@kwak
Er is altijd al veel discussie geweest over de gemiddelde cadans die menig fietscomputer aangeeft. Wordt in het gemiddelde ook de tijd meegenomen dat je je benen stilhoudt (bochten, afdalingen), dan kom je altijd op een lager cadansgemiddelde uit.
Ik kom er vaak niet goed uit hoe het gemiddelde precies berekend wordt, maar heb altijd het idee dat ik hogere cadans fiets dan de computer aangeeft achteraf.
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op maandag 3 juni 2013 om 13:09
In bochten en afdalingen trap ik door hoor :). Maar ik snap je punt. De gemiddelde cadans over de rit wordt flink gedrukt door bepaalde momenten dat je niet niet trapt. Het is hetzelfde als het verschil tussen je kruissnelheid en je gemiddelde na de rit. Dan tellen stoplichten, spoorwegovergangen en hinderlijke fietsers op de weg ook sterk mee waardoor je kruissnelheid nooit de gemiddelde snelheid is.
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 3 juni 2013 om 13:12
@kwak daar haal je een goed argument aan, heb ook vaak de neiging om te zeggen dat mijn gemiddelde hoger is dan mijn fietscomputer aangeeft, en bij nader inzien komt dit inderdaad door stoplichten, oversteken van gevaarlijke wegen, en dagjestoeristen.Ah uiteindelijk is het het gevoel dat telt achteraf.
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op maandag 3 juni 2013 om 14:48
@Riddley, ik ga nu Croix de Fer doen, donderdag is Alpe d'HuZes, vandaar dat ik hier zo rondhang.
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op maandag 3 juni 2013 om 15:41
@greenride; dat vermoeden had ik al.
Maar daarom zeg ik het ook. De klimmen in de buurt zijn zoveel mooier dan de Alpe, in feite is dat de lelijkste van de regio. En je moet 'm toch nog 6 x op.. Naast de doorgaande wegen (zo ook de Croix de Fer, al is die ook al veeeeeel mooier dan de Alpe).
Tips: Col su Sabot. De weg naar Vaujany op en die volgen. Zo mooi daar, en geen hond op de weg die je lastig valt. Verder La Berarde (afslag Le Clapier). Waarschijnlijk de mooiste daar. En ook rustig. En je kunt via Mizoen de Col de Sarenne eens van de andere kant op rijden. Dan kom je weer bij de Alpe d'Huez uit. En als je toch de Alpe op wilt, doe 'm dan eens via Villard Reculas. Dat eerste stuk is prachtig! Alles beter dan die saaie snelweg waar het sterft van de zwalkende fietsers en stinkende auto's.
Geniet ervan!
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 3 juni 2013 om 22:35
Mijn goeie benen terug gevonden aan de grens met Belgie!
15e (ongeveer) tijdens de kermiskoers van Netersel (amateurs). Het ging goed ondanks een parcours wat niet echt op mijn maat was ( kasseien ). Gedurende de eerste koershelft heb ik geen reet gedaan en alleen maar in de buik van het peloton gezeten, ik zat met enorm overschot te fietsen en verheugde me op de sprint. Op dat moment was er een groepje van 7 weg met een halve minuut voorsprong, die waren dus nog wel te pakken. Alleen op de laatste meters van de kasseienstrook sloeg mijn ketting eraf, rustig gebleven en had hem er voor mijn gevoel erg snel weer op. Toch was het peloton al zeker 150/200 meter ver weg. Volle bak gereden en een paar kilometer later kon ik weer aansluiten. Ik herstelde vrij snel van deze inspanning en op drie rondjes van het einde heb ik nog even in de aanval gereden er wou alleen niemand meerijden helaas. In de peloton sprint raakte ik vervolgens ingesloten en kon ik mijn overdrive niet in werking stellen. Volgende keer beter. De 7 bleven trouwens nog wel vooruit.
56 km / 42 gem
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 4 juni 2013 om 08:36
@kwak
Er zit een instelling in je Garmin waarmee je bepaalt hoe je nulwaarden worden meegeteld. Instellingen > Gegevensopslag > Zero averaging. Zorg dat die 'uit' staat, is mij ooit verteld.
Echte nulwaarden worden dan niet meegeteld, maar waarden 'tussen' nul en je feitelijke cadans wel. Denk dan aan afremmen en optrekken bij verkeerslichten etc, maar ook freewheelen in een afdaling.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op dinsdag 4 juni 2013 om 10:25
Okay okay super bedankt allemaal voor het zo eerlijk zijn tegen over mij. Ik ga nu wel naar jullie luisteren en best wat aanpassingen maken.
Als eerste meer trainingen op een hogere intensiteit. Duur hartslag van 130 toch iets opgooien. Op 145 rij ik al 40 -60 watt meer dus dan kom ik eerder thuis met kapotte benen.
En ik schrijf mij uit voor alle criteriums en zoek enkel nog omlopen uit. Tot nu toe heb ik daar nog goeie progressie gemaakt!
Alleen uhm.. Weten jullie misschien nog wat omlopen aan te raden voor mij? Dus het liefste zo min mogelijk 90 graden bochten dat je constant aan het optrekken bent. Voorin zitten en positie behouden gaat me nog niet goed af namelijk.
Verder moet ik veel meer eiwitten gaan eten als ik ga beginnen met trainingen op een hogere intensiteit en zorgen dat ik meer spiermassa aanmaak. En dan in de winter een goed krachttrainingsprogramma.
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 4 juni 2013 om 13:24
Het belooft mooi weer te worden zaterdag voor Les Trois Ballons! Hoewel ik weinig km's gemaakt heb, heb ik er erg veel zin in!!
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 4 juni 2013 om 13:43
@Zwiggel
Je kan criteriums in de buurt altijd meenemen. Zie het als een training. Ook daar word je sterker van en dan laat je je maar 10x dubbelen. Zolang je er zelf maar wat aan hebt!
Oorspronkelijk geplaatst door -Remy op dinsdag 4 juni 2013 om 17:20
Aangezien ik de laatste tijd nogal last had van zadelpijn na wat langere ritten, heb ik vandaag een zadeltest laten doen. Daaruit kwam dat de SQLab 611 voor mij een oplossing kan zijn, mag het een maand testen! Maar nu ben ik toch benieuwd, zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met dit zadel?
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op dinsdag 4 juni 2013 om 18:09
@Ridd Ley: dank voor de tips. Ik heb gistermiddag de Col de la Confession gepakt, via Villard Reculas. Inderdaad een mooie rustige route langs de bergwand.
@Tre Cime: AD6 is woensdag en donderdag. Mijn pagina is http://tyurl.org/pyFyrz. Ik heb een blogje bijgehouden van de voorbereidingen. Je mag me uiteraard steunen, maar wil je serieus doneren terwijl je me niet eens kent? Zaterdag de DL ja, ik ga wel even kijken nog.
Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op dinsdag 4 juni 2013 om 20:16
@ Greenride: Ik wil dat goede doel ook graag steunen en ik ken verder niemand die eraan meedoet.
Ik zie dat je het streefbedrag nog niet gehaald hebt, maar ik neem aan dat de toezeggingen per beklimming nog niet meegenomen zijn in die berekening. Reden te meer om die zes beklimmingen te gaan volbrengen.
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op dinsdag 4 juni 2013 om 23:02
@Remy Zadels zijn zo enorm persoonlijk... daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 4 juni 2013 om 23:19
@greenride
Suc6 man ! Als je zo rijdt als in Veenendaal kan het niet misgaan!
Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op woensdag 5 juni 2013 om 10:00
Succes Greenride! 6 keer zou echt ongelooflijk knap zijn, maar zoals Mapsv al zegt, dat komt helemaal goed denk ik!
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 5 juni 2013 om 11:09
Succes Greenride!
@Remy ik heb ook x test gedaan. Veel te duur zadel gekocht en hielp voor geen meter. Heb nu een vrouwenzadel.. En heb t allerduurste wielerbroekje met echt een dik enzeem ( Assos) en kan 6 uur pijnloos fietsen
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.