Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op donderdag 6 juni 2013 om 20:56
Gaaf om te lezen dat jullie het hebben gevolgd. Het was waanzinnig! Ik heb er echt geen woorden voor! Ik heb de hele dag onder mijn omslagpunt gereden, lekker koffiemolentje gedraaid. Inderdaad geen verval, ik vind het zelf ook haast niet te geloven, haha. Bizarre rit hoor: 170 km, 6800 hoogtemeters, 10500 calorieen en dat in zo'n 15 uur! Dit is wel veruit de meest noemenswaardige sportprestatie die ik ooit geleverd heb (zo niet de enige :p)
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 6 juni 2013 om 21:23
Jammer dat Alpe D'Huzes niet altijd positief in het nieuws komt,...
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 6 juni 2013 om 21:25
Gerben, held (x6)!
Ps: in Briancon zit gelijk bij binnenrijden een McDonalds ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op donderdag 6 juni 2013 om 22:57
Geweldige prestatie. 6800 hoogtemeters, dat is toch ook ongelofelijk! En dat na een winter die tot in mei voortduurde. Ter vergelijking, de zwaarste eendagskoers Luik-Bastenaken-Luik telt 3900 hoogtemeters. Petje af!
Oorspronkelijk geplaatst door -Remy op zaterdag 8 juni 2013 om 10:41
Ik blijf jullie bestoken met vragen en bij deze heb ik er weer
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zaterdag 8 juni 2013 om 10:50
@remy bioracer is de leverancier van broekjes van het Belgisch nationaal wielerteam (zowel op de weg als op de piste). Daarnaast rijden nog tal van wielerploegen met bioracer, dus ik veronderstel dat het wel goede broekjes zullen zijn :p
Ikzelf heb een vermarc fietsbroek (gewonnen met megabike :p ) en daar ben ik heel tevreden over.
Oorspronkelijk geplaatst door pantaniet op zaterdag 8 juni 2013 om 21:03
Vandaag weer eens in Zuid-Limburg geweest, wat een prachtige omgeving! Volgend weekend weer!
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zaterdag 8 juni 2013 om 22:40
Pff Greenride ik doe het je echt NIET na jezus wat een prestatie zeg! Moet wel echt mooi zijn om zo die klim te doen alsof je in de tour meefietst met al die mensen aan de kant!
Vandaag super zware training gedaan.
4 uur met 3x 20 minuten 10min rust 170-175 hf.
1e 170 hf, 195w gem. 2e 169 hf 211w gem. En de laatste 171hf met 225hf, bij deze op klein rondje bebouwde kom bochten geoefend voor criterium. Ik ben echt waardeloos en rem echt veel te snel in bochten.. Daarna nog 6x1minuut volle bak met 5min rust er tussen. Tussen de 390w en 430watt voor minuutje. Dinsdag ook een hele intensieve training. ( jaja begin te luisteren naar jullie! ) 90min naar ploegtraining gereden dan 90min trainen en dan weer naar huis. Gingen op een rondje met z'n 4en rond draaien. Ik heb dan de neiging om heel snel af te geven maar gelukkig heb ik dan een ploegleider achter me die tegen me begint te schreeuwen en niet gaat overnemen, en dat werkt vrij goed! Daarna nog 3x sprintjes getrokken tegen elkaar. Wonder boven wonder won ik die :S 1260watt max voor dit iellige mannetje! Vanavond even de stad in tot 2 met vrienden, even ontspannen. Heb alle criteriums ook uitgeschreven op een paar na die dichtbij zijn. Vooral omlopen opkomst! Keek op youtube paar filmpjes van US Crits maar die parcoursen zijn echt veel makkelijker dan hier zeg!
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 8 juni 2013 om 22:55
Goedzo Zwiggel. Nu goed herstellen tot dinsdag, want dit is echt een zware training. Interessant dat je wattage toeneemt naarmate je meer blokken doet.
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op zaterdag 8 juni 2013 om 23:32
Zwiggel, ik geloof niet dat je het me niet nadoet. Jjj met jouw vedergewicht en trainingsintensiteit.
Ik denk dat de meesten die hier actief zijn in dit topic dit kunnen. Voor je beeld: ik ben 36, ik weeg 84 kilo, ik ben een jaar geleden serieus begonnen met fietsen en ik had tot afgelopen zondag nog nooit in de bergen gefietst.
De meesten hier trainen harder of fietsen langer. De reden waarom ik deze prestatie heb neergezet is omdat ik het wilde. Drive, focus.
Ik heb op maandag net onder mijn omslagpunt naar boven gereden. Ik hield continu mijn hartslag in de gaten en wist nu hoe ik moest fietsen: bijna de hele klim op mijn lichtste verzet. Ik heb dat kunstje donderdag 6 keer herhaald. Steeds ongeveer dezelfde tijd, afhankelijk van de drukte op de weg. Ik reed als een robot zowat. Ik had ook nog wel een zevende keer gekund, eerlijk waar. De tijd was alleen op en ik was ook wel klaar met de hele dag hetzelfde parcours.Het gaat nogal vervelen namelijk haha.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 9 juni 2013 om 11:27
@zwiggel
Met goed herstellen bedoel ik overigens niet dat je niet hoeft te fietsen. Vooral niet te hard en te lang. En goed eten en rusten.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op zondag 9 juni 2013 om 11:43
@greenride
Is een goede training geweest! Zijn er eigenlijk mensen die hem voor de 7e keer op fietsen?
Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op zondag 9 juni 2013 om 14:41
@Jens: ja, er zijn diverse mensen 7 keer omhoog gereden. Het record is overigens 12 keer omhoog, volgens mij net binnen de 24 uur.
Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op zondag 9 juni 2013 om 15:48
Even snel tussendooor. Een wfer hier die me c50 tubes wil kopen voor 600?
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op zondag 9 juni 2013 om 21:37
@Ridd Ley en xistnc, 3 Ballons overleefd? Vond vooral die laatste kuitenbijter erg zwaar. Na 200km nog even 15%+ voor je kiezen!
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 9 juni 2013 om 22:45
@Scotty
Het eerste opdraaiende stuk meteen vanuit de bocht ging nog, gelukkig wist ik door de verkenning wat er kwam. Maar het langere stuk verderop trok mijn rug het echt niet meer. Ik heb gezigzagd, tot ik daarmee het overige verkeer begon te hinderen. Daarna maar gaan lopen. De 9u ging ik toch niet meer halen en ik had voldoende over voor goud.
Het was overigens het eerste en enige punt waar ik het echt lastig had, buiten de afstand van 218km (!). Ik heb een heerlijke L3B gereden, vooral tot met met de beklimming van de Grand Ballon. Toen ging de hitte maar vooral de benauwdheid van het naderende onweer me parten spelen. Het ontbreken van de beloofde ravitaillering op de top van de Grand Ballon heeft mij (en met mij tientallen anderen waarmee ik samen bovenkwam) ook uit het ritme gehaald.
De organisatie, die sowieso flink haperde, had met deze temperaturen extra waterposten moeten inrichten. Ik heb deelnemers op hun fiets en in de berm zien hangen waarvan ik hoop dat ze het einde van de dag levend hebben gehaald, al dan niet aan de finish in het onooglijke dorpje Raddon.
Uiteindelijk had ik 5 minuten over voor goud. Zonder de verkenning in de week vooraf van de volledige route had ik het goud dit jaar waarschijnlijk gemist.
@Zwiggo
Even tussendoor: dat is zeker al de vierde keer dat je daarover begint. Wel eens van Marktplaats gehoord?
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op zondag 9 juni 2013 om 22:46
Ja en nee...
Op de Grande Ballon ging het goed mis. Compleet geparkeerd, werd duizelig; denk dat het door de zon kwam. Heb even gewacht met afdalen want dat was niet verantwoord. Daarna nog wel doorgereden. Laatste klim was mooi met al die meertjes! Erg genoten.
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 9 juni 2013 om 22:52
@Ridd Ley
Ha, grappig. Tijdens mijn verkenning vond ik dat laatste stuk tussen die meertjes idd adembenemend. Maar tijdens L3B zat ik er zo doorheen, dat ik er echt niet meer van kon genieten.
Ik reed in een grote groep die bij elk hupje omhoog weer bij me wegreed, omdat ik niet meer kon aanzetten. Nadat ik in de afdaling twee keer bijna een bocht miste door vermoeidheid, geloofde ik het verder wel.
Wat voor tijd hebben jullie uiteindelijk gereden?
Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op maandag 10 juni 2013 om 00:05
Ha mooie epische verhalen!
Ik trok het eigenlijk best redelijk tot iets voor het laatste bevoorradingspunt. Hoewel in mijn herinnering de grande ballon een stuk minder steil was.. Ik was blij dat ik daar boven was zeg.
Col de Oderen ging nog lekker, daarna op Col de Croix een flinke onweersbui op de kop gehad (ging tamelijk heftig). Maar toen dacht ik door beperkte terreinkennis dat dat de laatste col was, dus met een verkeerde mindset aan die laatste meertjescol begonnen. Wel fietsend boven gekomen, maar de lol was er een beetje af ;-).
Wat het water betreft op veel plekken stonden wel van die waterputten met bergwater, daar heb ik 2x mijn bidons weer gevuld.
Ik had trouwens bij het opdraaien van die laatste col een goeie chainsuck te pakken, kon nog net op tijd uit mn pedalen komen.
Netto hadden we 8:40, 25 gem. met stops 10:00 (lekke banden, malaise bij een kameraad, iets te lang gestopt steeds etc.)
Zeer tevreden, had simpelweg veel te weinig km's gemaakt en toch ook wel erg genoten!
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op maandag 10 juni 2013 om 00:10
@Ridd Ley / Scotty / xistnc.
Knappe prestaties. Zeker gezien het bijzondere weer. Regent het niet ,dan krijg je zoiets voor je kiezen. Jammer dat er dit jaar geen apart L3B en ook geen Marmotte Topic is of komt?
Zal beide gebieden dit jaar niet bezoeken. Ga ma 17/6 ook niet mee op trainingskamp; mijn niveau is helaas echt te laag dit jaar.
Moet dus nog flink bijtrainen en dat dus dit jaar in eigen land.
Maar wat schetst mijn verbazing?
Ben ik even
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 10 juni 2013 om 00:18
Edwin Raats. Wereldkampioen bij de amateurs paar jaar terug. Zoals gezegd liep mijn ketting eraf toen de slag viel. Eerste gedeelte was snel daarna viel het wel stil. Volgens mij ging het eerste gedeelte tegen de 44 gem maar uiteindelijk was het maar 42.
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op maandag 10 juni 2013 om 00:26
Toch chapeau Mapsv, maar het was een mooi maar snel rondje. (van 3200 meter trouwens en dus goed tegen te lopen)
btw. dit is een echt authentiek kermiskoersje en het meeste publiek stond in het enige caf
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op maandag 10 juni 2013 om 08:02
Hoe zit dat eigenlijk met strava, heb je daarvoor echt een gps nodig om je trainingen te kunnen opslaan of kun je deze ook manueel ingeven. En is het interessant om je aan te melden om op die manier renners te kunnen volgen?
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op maandag 10 juni 2013 om 09:48
Oh, dat van de segmenten vergelijken met de WF-groep had ik nog niet eens gezien :o. Misschien maar beter ook want het is zo te zien niet goed voor mijn ego -.- Godzijdank zaten er ook vlakke stukken in V-V.
Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op maandag 10 juni 2013 om 09:58
@xistnc: Ik was pas na 10 uur bij de finish... uur langzamer dan op het oude parcours.
(en 10 x zo erg naar de kl#te)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.