[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 479 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op maandag 10 juni 2013 om 23:07

Met een epische Jos, zalige titel kwak. :p

Lol belangrijkste segments, de jutfasebrug voorspelt niet veel goeds qua lastigheidsgraad. :p Wel een aardig rondje gereden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 10 juni 2013 om 23:08

En de dijken hebben het al zo zwaar, Kwak!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door the student op maandag 10 juni 2013 om 23:23

Nou ja zeg, soms gaat het inderdaad lastig. Maar je moet het ook gewoon goed doen. Met een beetje techniek wissel je elke band om elke velg.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op maandag 10 juni 2013 om 23:25

Het helpt ook al, al vouw je je het laatste stukje van je band niet vlak bij het ventiel. Je band en binnenband krijgen daardoor meer ruimte.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op woensdag 12 juni 2013 om 22:20

Zal het veel gaan oefenen..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op woensdag 12 juni 2013 om 23:06

Vandaag de Ronde van Zeeland gereden (het dorp), eerste premie bij de amateurs. Tweede in de peloton sprint, probeerde nog in m'n eentje naar de kopgroep terug te rijden maar brak op 10 meter... Ze reden ook net helaas weg toen wij werden teruggepakt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op donderdag 13 juni 2013 om 08:57

@mapsv: mooi rondje daar bij 't Oventje. Klinkt als een prima wedstrijd.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Voigt op donderdag 13 juni 2013 om 10:44

Is er aankomend weekend nog een mooie toertocht ergens in Zuid-Holland ? Zou graag daar es gaan rijden. Dinsdag goeie training achter de rug, lekker 60 km gaan knallen tegen bijna 36 gemiddeld met 2 gelijkgezinden. Was even van de kaart maar na een paar minuutjes weer in staat om nog een half uurtje te gaan lopen erna. Doel is volgend jaar enkele duathlons te gaan lopen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 13 juni 2013 om 10:47

Zeker en vast

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door zwiggelbig op vrijdag 14 juni 2013 om 11:03

Had woe een criterium. Pff wat een blamage.. Ik sneakte stiekem voorin toen ze nrs gingen loten. Vanaf starte sprinte ik naar eerste 10. Ik zat rechts. Peleton nam bocht links. Hier veel wind. Iedereen zat links uit de wind maar ik nog rechts. (als er dan een gat is heb ik de neiging om te wachten tot het gat net zo lang is als mijn fiets anders denk ik dat als ik er tussen ga ik de gene achter me aantik) bocht naar rechts. Ik moet dus heel scherp in de binnenbocht dus ik rem, zak naar achter. Hier zat ik nog steeds in de wind net zo lang tot eerste rondje voorbij was en ik er af was hmm..

Daarna paar x ingepikt ik merkte dat ik opzich alles wel kon volgen qua kracht! Wel moeite met bohten heeel snel achter elkaar. Alleen ik kan niet sturen joh.. 2 x bocht uit gegaan. Durf lijn niet te volgen in de beugel. Merk ook dat ik nog kijk waar ik juist niet heen wilt. Moet dus heel heel heel veel werken aan dit.

Zijn er nog mensen die zondag de zuid oost klassieker rijden?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op vrijdag 14 juni 2013 om 11:31

Tips:
- Je dient nooit 'alleen' rechts te zitten. Je bent niet de sterkste van het veld dus spring je van wiel naar wiel. Er zit dus altijd een wiel voor je, anders doe je iets fout.
- Fiets doet niet ter zake. Als je stuur in een gat past, is het gat breed genoeg voor je fiets. En je let op je voorwiel, degene achter je doet dat ook en zal dus niet tegen je voorwiel aanrijden. En je voorwiel had er tussen gepast. Beginnersfout dus.
- In die bocht naar rechts had je een wiel moeten pakken, enorm simpel want zij komen naar jou toe. Waarom je daar weer in de wind komt, begrijp ik niet.
- Sturen moet je leren.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op vrijdag 14 juni 2013 om 11:44

Precies, en gewoon brutaal zijn en je fiets er tussen drukken. Zelfs als ze tegen je schreeuwen, gewoon terugschreeuwen :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wringer op vrijdag 14 juni 2013 om 11:55

Ik denk toch dat Zwiggel er heel verstandig aan doet om zijn fiets niet zomaar ergens tussen te kwakken. Beter intact er 100 meter eerder af moeten dan een paar gebroken sleutelbenen in de eerste rondjes.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op vrijdag 14 juni 2013 om 12:01

Een ironische opmerking voor iemand met de nickname wringer, maar wellicht heb je gelijk.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 14 juni 2013 om 12:31

Bij WTOS hebben ze me als beginnend wedstrijdrijder geleerd om altijd voor de bocht al te bedenken waar je moet zitten om direct uit de wind te zitten. Aan het begin lukt dat ook niet altijd maar als je het eenmaal door hebt dan spaar je er ontzettend veel energie mee, vooral als je zwakke punt het optrekken is. Bedenk dus goed welke bochten er achtereenvolgens komen en probeer dan je ideale positie steeds te bepalen.

En ga koersen rijden die je daadwerkelijk uit kunt rijden want dan kun je dat veel beter trainen, maargoed, dat is al vaker gezegd.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op vrijdag 14 juni 2013 om 13:13

@Stonedcamel
Je moet ook juist wedstrijden rijden waar je er af moet. Daar word je pas super hard van, gaan tot het gaatje. Dan een ronde laten dubbelen en weer meegaan! Dat sturen moet je indeed leren. Gewoon ertussen gooien, krijg je geschreeuw terug, maar de volgende keer zullen ze wel voorzichtig zijn als ze bij je in de buurt zijn!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op vrijdag 14 juni 2013 om 13:57

@Wringer, ze laten je er echt wel tussen dan hoor, anders zitten ze zelf in de berm. Stoned heeft ook wel gelijk maar soms kom je gewoon fout uit, dat kan iedereen overkomen. Mijn ervaring is dat ze je er gewoon tussen laten als je op een normale manier stuurt.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op vrijdag 14 juni 2013 om 13:58

Het is wel handig om bekend te staan als iemand die het wiel dan ook houdt. Niets zo irritant als iemand er tussen laten die vervolgens doodleuk lost.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op vrijdag 14 juni 2013 om 15:11

"Fiets doet niet ter zake. Als je stuur in een gat past, is het gat breed genoeg voor je fiets. En je let op je voorwiel, degene achter je doet dat ook en zal dus niet tegen je voorwiel aanrijden. En je voorwiel had er tussen gepast. Beginnersfout dus."

@Ridd Ley: Ga je serieus in een gat sturen als er enkel plaats is voor je voorwiel tot aan je stuur of overdrijf je nu? (ik kan ook wat pelotontips gebruiken)

Toen het eens op een lint ging zat ik er uit, er was een gat groot genoeg voor mijn voorwiel tot mijn heup dus ik rij voorzichtig in het gat maar degene na mij tikte toch mijn heup aan met zijn stuur en ging van de weg (gelukkig was het daar net verhard). Dit is dus zijn schuld? (Hij riep niet naar mij dus mss wel een schuldbekentenis)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op vrijdag 14 juni 2013 om 15:25

@noyelje
Kijk even naar een peloton op een lint. Is er ergens plek genoeg voor een volledige fiets? Iedereen rijdt op het wiel. Dus een 'voorwiel' is al behoorlijk ruim. Je stuurt gewoon naar het achterwiel van de persoon voor je en degene achter je kan kiezen om semi-naast je te gaan rijden en te strijden voor dat wiel of om jouw wiel te pakken.

Je hoeft het gat ook niet in te beuken. Mijn methode is dat ik naast het lint rijd, en als ik 10cm ruimte zie, versnel ik zodat mijn snelheid gelijk is aan dat achterwiel. Op een recht stuk is het dan nog even 'wie heeft de langste' spelen met degene die dacht dat hij achterwiel had, bij een bocht is het makkelijk. Gewoon dat wiel nemen en de rest ritst wel in.

Dus nee, ik overdrijf niet, waarschijnlijk 'onder'drijf ik (... mooi woord!). Een paar cm is genoeg. Maar je kwakt jezelf dan ook niet erin, je schuift gewoon langzaam in dat wiel. En als iemand 10cm laat, is hij blijkbaar niet zo gehecht aan dat plekje en mogen ze mijn achterwiel eens bekijken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 14 juni 2013 om 15:28

Exact. Je krijgt vanzelf de ruimte. Zo niet, dat is dan

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op vrijdag 14 juni 2013 om 15:35

Een handgebaar ( ff met je hand wijzen naar het gat werkt ) werkt vaak ook al. Maar even heel eerlijk, op de kant zou ik zwiggel er sowieso niet tussen laten als ik hem in de koers zie zoals hij ze hier beschrijft. Dan lig je er sowieso af...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 14 juni 2013 om 15:40

@Mapsv:
Dat dus.
Als er voor mij een dwerg tussen wil piepen laat ik dat uberhaupt niet vaak toe omdat ik met mn lange lijf dan altijd dik wind zit te vangen ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Ridd Ley op vrijdag 14 juni 2013 om 16:14

Dat is zeker zo. Als iemand hijgend en steunend wil invoegen, ruik ik het risico dat het lint bij zo iemand breekt. Dan knok ik hard voor dat ene plekje om te zorgen dat ie na me invoegt.

Bij iemand die rustig kijkt waar hij rijdt en met

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wringer op vrijdag 14 juni 2013 om 17:42

.

1 2 ... 479 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.